معرفی و دانلود کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)

عکس جلد کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)

ضریح، سازه مشبّکی از طلا، نقره، مس یا چوب و جز آن است، که بر روی مرقد (قبر) امام، امامزاده یا بزرگان مذهبی ساخته می‌شود تا زائران و علاقمندان از طریق آن به راز و نیاز با صاحب ضریح بپردازند. حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام تنها امام معصوم شیعیان است که حرم مطهرش در ایران اسلامی قرار دارد که با توجه مدارک تاریخی، نصب ضریح بر مرقد منورش از زمان دوره صفویه بوده و تاکنون تعداد پنج ضریح بر مرقد این امام رئوف نصب شده است. چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر وشکر) در سال 1338 خورشیدی بر مرقد امام رضا نصب و در سال 1379 برچیده شد.

کتاب «سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر وشکر) مرقد امام رضا علیه‌السلام به روایت مطبوعات» دستاورد یک ساله بررسی و مطالعه روزنامه خراسان چاپ مشهد است. پژوهشگران کتاب با توجه به زمان ساخت و استفاده ضریح چهارم، یکایک صفحه‌های روزنامه خراسان در سالهای 1336-1356خ. را خوانده و مطالب موجود دربارۀ این ضریح را استخراج نموده‌اند.

با بررسی منابع اطلاعاتی مکتوب (مرجع و غیرمرجع) مرتبط با تاریخ آستان قدس رضوی مشخص گردید بیشتر مطالب نوشتار حاضر شامل شرح آگهی‌های منتشره، گارگاه ساخت، اشخاص کمک کننده، مراحل نصب ضریح، روند تکمیل ضریح و چگونگی نوسازی ضریح چهارم پیش از این در هیچ منبعی نیامده و در کتاب حاضر برای نخستین بار مطرح شده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
تاریخچه ضریح‌های امام رضا علیه‌السلام
ضریح اول
ضریح دوم
ضریح سوم
ضریح چهارم
ضریح چهارم (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)
آگهی‏های ضریح
گارگاه ساخت ضریح
کارگاه قلمزنی
هنرمندان اصفهان
نحوه کار
قالب گیری
اندازه ضریح و خصوصیات آن
اشخاص کمک کننده به ساختمان ضریح
نصب ضریح
تکمیل ساختمان ضریح
نوسازی ضریح چهارم
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)
نویسنده،
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات151
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ اسلام
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)

محمد افخمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
محتوای کتاب به لحاظ نظم تاریخی و سبک نوشتاری ساده‌ای و روزنامه‌ای، از جذابیت و صمیمیت خاصی برخوردار است. بنده از مطالعه این اثر خوشحال هستم چون فضای احساسی و زیبای طراحی و ساخت این ضریح را کاملاً ملاحظه کردم. به نظرم دوستداران ائمه اطهار به ویژه آقا علی بن موسی الرضا از خواندن این کتاب لذت خواهند و برد برای بهره‌وری بیشتر از وجود مقدس امام رضا علیه السلام دو کتاب زیر را پیشنهاد مینمایم: شفا یافتگان حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) در آینه مطبوعات، کرامات ائمه اطهار علیهم السلام امامزادگان در آینه مطبوعات.
شقایق انصاری
۱۴۰۲/۳/۸
متاسفانه از نظر ویراستاری خیلی مشکل‌های زیادی داشت در کل جالب بود من نمیدونستم اینارو ولی خیلی بهتر از اینا میشد روش کار کرد و نویسنده ضعیف عمل کرده بود
جواد محمودی
۱۳۹۶/۱۱/۳۰
بسیار خوب و خواندنی بود. درباره ضریح شیر و شکر اطلاعات جالب و منحصر به فردی دارد که در کتابهای دیگر ندیدم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر)

برای دریافت کتاب سرگذشت (ساخت، تکمیل و نوسازی) چهارمین ضریح (ضریح طلا و نقره معروف به شیر و شکر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.