معرفی و دانلود کتاب سریع‌تر شخم بزن

عکس جلد کتاب سریع‌تر شخم بزن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سریع‌تر شخم بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سریع‌تر شخم بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سریع‌تر شخم بزن

دیوید ممت در کتاب سریع‌تر شخم بزن، به ماجرای زندگی سه فردِ‌ متفاوت و رابطه‌شان با یکدیگر می‌پردازد. شخصیت‌های نمایش عبارت‌اند از دو مرد چهل‌ساله که تهیه‌کننده‌ی هالیوود هستند و کرن، منشی بیست‌ساله‌ی یکی از دو مرد که با جاه‌طلبیِ خود تعادل درام را بر هم می‌زند.

درباره‌ی کتاب سریع‌تر شخم بزن

کتاب سریع‌تر شخم بزن (Speed-The-Plow) نمایشنامه‌ای از نویسنده و کارگردان تئاتر آمریکایی، دیوید ممت (David Mamet) است. این نمایشنامه سه شخصیت دارد که دوتای آن‌ها بابی گولد و چارلی فاکس، تهیه‌کنندگان هالیوود هستند و حدوداً چهل سال دارند. شخصیت دیگر، کرن، زنی بیست‌ساله است که رؤیای ورود به هالیوود را در سر می‌پروراند.

مقدمه‌ای که از رمان ویلیام تاکری بر کتاب سریع‌تر شخم بزن آمده، سؤالی را مطرح می‌کند که به‌نوعی اشاره به هسته‌ی اصلی این درام دارد. این‌که کدام کار عاقلانه‌تر است؟ دوری از کشمکش‌های زندگی و انتخاب یک زندگی راحت و بدون چالش یا نقش‌آفرینی در میدان و اهل عمل بودن؟ دیوید ممت این سؤال را به پرسش شخصیت‌های درام تبدیل می‌کند و درصدد است پاسخ را در اعمال آن‌ها جست‌وجو کند. گرچه در پایان، این مخاطب است که تصمیم می‌گیرد چه جوابی به این پرسش بدهد.

معرفی و دانلود کتاب سریع‌تر شخم بزن

پرده‌ی اولِ نمایش‌نامه در دفتر بابی گولد، تهیه‌کننده‌ی هالیوود، آغاز می شود. چارلی فاکس همکار او، با این خبر از راه می‌رسد که شخصی حاضر به ساختن فیلمنامه‌ی چارلی شده است. کرن منشیِ بابی گولد برای آن‌ها قهوه می‌آورد و دو مرد درباره‌ی صنعت سینما با او صحبت می‌کنند. پس از رفتن کرن، فاکس به تمسخر گولد می‌پردازد. به نظر او کرن دختری جاه‌طلب نیست که آرزوی تصاحب جایگاهی در هالیوود، او را وادار به برقراری ارتباط با گولد کند. ازآنجاکه گولد با فاکس مخالف است، شرطی پانصد دلاری بین آن‌دو بسته می‌شود تا ببینند کرن دختری است که انگیزه‌های جاه‌طلبانه‌اش او را تسلیم خواسته‌ی گولد کند یا خیر؟ پرده‌های دوم و سوم، رویدادهایی زنجیره‌وار در پی این شرط‌بندی است که روابط بین این سه نفر را دست‌خوش تغییرات زیادی می‌کند. نمایشنامه‌ی سریع‌تر شخم بزن درباره‌ی پول، قدرت و رابطه‌ی جنسی در هالیوود است.

این نمایشنامه پس از اجرا در تئاتر برادوِی، در کشورهای مختلفی مثل استرالیا، انگلستان و چین به روی صحنه رفته است. انتشارات لگا کتاب سریع‌تر شخم بزن را با ترجمه‌ی پویان مکری منتشر کرده است.

کتاب سریع‌تر شخم بزن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان رشته‌ی ادبیات نمایشی، فعالین حوزه‌ی تئاتر و علاقه‌مندان به خواندن آثار نمایشی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب سریع‌تر شخم بزن می‌خوانیم

فاکس: مطمئنه که همین‌طوره. چه‌ خوبه آدم این‌قدر مطمئن باشه. چه شگفت‌انگیزه که تو این دنیای شگفت‌انگیز این میزان اطمینان وجود داشته باشه. نه، بابی...؟ رئیس‌ت بهت می‌گه «ابتکار عمل داشته باش» و درست حدس زدی _ تو هم همین کار رو می‌کنی، ولی هیشکی قدر کاری که کردی رو نمی‌دونه. روزها می‌آن و می‌رن... لبخند می‌زنی، لبخند می‌زنی، فقط یه چرخ‌دنده‌ای.
گولد: آقای فاکس داره راجع به خودش حرف می‌زنه.
فاکس: معلومه دارم خودم‌ رو می‌گم. ولی خودِ تاریخی‌م رو می‌گم، باب. از الان به بعد دیگه من یه چرخ‌دنده نیستم.
گولد: کرن، تو روزهای فرخنده‌ای اومدی این‌جا.
فاکس: شاهد موفقیت این آدم هستی.
گولد: چون تو این مُردابِ لجن و تباهی، قراره یه اتفاق بزرگی بیفته.
فاکس: ... بچرخون، سروسینه رو بچرخون.
گولد: ... و تمام این آشغالی که باهاش سر کردیم، قراره بالاخره به نتیجه برسه [مکث].
کرن: ... چرا آشغاله...؟ [مکث].
گولد: همه‌ی همش هم آشغال نیست، ولی بیشترش همینه.
کرن: چرا؟
گولد: چرا. سؤال خوبیه ... [به فاکس] چرا؟ [مکث].
فاکس: چون که.
گولد: [به کرن] چون که.
فاکس: زندگی تو دنیای سینما مثل شروع‌ یه ماجرای عاشقانه‌ی جدیده؛ پر از سورپرایزه، و همش داری داغون می‌شی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سریع‌تر شخم بزن
نویسنده
مترجمپویان مکری
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-600-8987-89-5
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سریع‌تر شخم بزن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سریع‌تر شخم بزن

برای دریافت کتاب سریع‌تر شخم بزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.