معرفی و دانلود کتاب سقف کلیسای جامع

عکس جلد کتاب سقف کلیسای جامع
قیمت:
45850 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سقف کلیسای جامع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سقف کلیسای جامع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سقف کلیسای جامع

کتاب سقف کلیسای جامع نوشته‌ی آرتور میلر نمایشنامه‌ای جذاب است که به موضوع سرکوب نویسندگان در شوروی سابق می‌پردازد. این نمایشنامه‌ی خواندنی داستان نویسنده‌ای به نام زیگموند را روایت می‌کند که مجبور است بین دو گزینه‌ی فرار یا بازداشت به جرم نوشته‌های انتقادی و کنایه‌آمیز راجع به حکومت یکی را انتخاب کند. گفتنی است که کتاب حاضر ذیل مجموعه نمایشنامه‌های نشر بیدگل به انتشار رسیده است.

دربار‌ه‌ی کتاب سقف کلیسای جامع

کتاب سقف کلیسای جامع (The Archbishop's Ceiling) نمایشنامه‌ای در ژانر درام از آرتور میلر (Arthur Miller) نمایشنامه‌نویس معروف آمریکایی است که در دهه 1970 نوشته شد. این نمایشنامه برای اولین بار در آوریل و مه سال 1977 روی صحنه رفت اما توجه چندانی را به خود جلب نکرد. میلر مجدداً روی نمایشنامه کار کرد و نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی آن را با کارگردانی جاناتان بولت در سال 1984 روی صحنه برد. کتاب سقف کلیسای جامع راجع به سرکوب نویسندگان روس و زندانی کردن آن‌ها به جرم نوشته‌های ضدحکومتی در شوروی سابق است.

این نمایشنامه در کل پنج شخصیت دارد. نام شخصیت‌های کتاب سقف کلیسای جامع عبارتند از: «آدریان، مایا، مارکوس، ایرانا و زیگموند.» شخصیت اصلی این نمایشنامه نویسنده‌ای میانسال به نام زیگموند است. او که به نوعی با رژیم فعلی حاکم درافتاده است، مجبور به انتخاب بین دو گزینه است: بازداشت و تحمل مجازات یا فرار به سوی آمریکا. دوستان سابق او که آن‌ها هم نویسنده هستند او را تشویق می‌کنند تا فرار کند؛ از جمله هم‌وطنش مارکوس که زندانی سیاسی سابق بوده و حالا طرفدار رژیم است و آدریان که یک مهمان آمریکایی با آرمان‌های لیبرال‌گرایانه است.

با حضور مایا، شاعر و بازیگری که معشوقه هر سه‌ی آن‌ها بوده است، اوضاع پیچیده‌تر می‌شود. پلیس مخفی در محل اقامت مایا شنود گذاشته است و گفتگوهای آن‌ها در این مکان شنیده می‌شود. آدریان از دوستانش می‌خواهد به جای تحمل شرایط در چنین کشوری به سمت غرب بیایند و آنجا پناهنده شوند تا بدون نگرانی بتوانند کتاب‌هایشان را بنویسند. از طرفی مایا همچنان تلاش می‌کند منطقی به اوضاع نگاه کند.

پیچیدگی رابطه میان این چهار نفر، درهم‌آمیختگی ناگسستنی سیاست، هنر و جنسیت و همچنین نگرانی مداوم از اینکه آیا آنچه می‌گویند جایی درز پیدا می‌کند یا نه موجب شده است کتاب سقف کلیسای جامع تا حد زیادی جذاب و هیجان‌انگیز شود. همین ویژگی‌ها به ایجاد نمایشنامه‌ای به‌شدت غنی و خواندنی کمک کرده است که هم اخلاقیات را به چالش می‌کشد و هم مسئولیت‌پذیری فردی را. همچنین این نمایشنامه در مورد ماهیت دنیایی که واقعیت‌های مطلق را بنا بر مصلحت تغییر می‌دهد، پرسش‌هایی را مطرح می‌کند.

در نکوداشت‌ کتاب سقف کلیسای جامع

سقف کلیسای جامع یکی از آثار رازآلود آرتور میلر است که محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت بر گروهی از نویسندگان را به نمایش می‌گذارد. این درام با توقیف دست‌نوشته‌ی یک رمان‌نویس روس توسط نیروهای امنیتی شوروی آغاز می‌شود. (آمازون)

کتاب سقف کلیسای جامع برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن نمایشنامه و به ویژه آثار نمایشی آرتور میلر علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب سقف کلیسای جامع را مطالعه کنید. همچنین این کتاب برای دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته‌ی تئاتر و علاقه‌مندان به نمایش و نمایشنامه‌نویسی مناسب است.

با آرتور میلر بیشتر آشنا شویم

آرتور میلر نویسنده و نمایشنامه‌نویس قرن بیستمی در آمریکا بود. او در سال 1915 در نیویورک متولد شد و دوران تحصیلات خود را در دانشگاه میشیگان گذراند. میلر به مدت بیش از 60 سال یکی از چهره‌های برجسته در حوزه‌ی ادبیات و نمایشنامه‌نویسی در آمریکا بود. از او به عنوان یکی از شخصیت‌های مشهور عصر خود یاد می‌کنند که جوایز متعددی را از آن خود کرده است. جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدان نیویورک، جایزه‌ی تونی، جایزه‌ی امی و جایزه‌ی پولیتزر از جمله جوایزی است که او در طول ده‌ها سال فعالیت حرفه‌ای خود کسب کرد. برخی آرتور میلر را بزرگترین نمایشنامه‌نویس تاریخ آمریکا می‌نامند. معروف‌ترین اثر او نمایشنامه‌ی مرگ فروشنده است که بارها در صحنه‌های مختلف به نمایش درآمده. از دیگر آثار او می‌توان به همه «پسران من، چشم‌اندازی از پل، خاطره دو دوشنبه، حادثه در ویشی، قیمت، ساحره سوزان، بعد از پاییز و سقف کلیسای جامع» اشاره کرد. او به این دلیل که همسر «مریلین مونرو» هنرپیشه آمریکایی معروف بود در چشم عموم مردم چهره‌ی شناخته‌شده‌ای به حساب می‌آمد. آرتور میلر در زمان مرگ خود در 89 سالگی معروف‌ترین نمایشنامه‌نویس آمریکا بود.

درباره مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل

این مجموعه‌ی جذاب و خواندنی دربردارنده‌ی شماری از بهترین آثار نمایشی از سراسر دنیاست. دست‌اندرکاران مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل بر آن بوده‌اند که با معرفی آثار ارزشمند دنیای درام به مخاطب فارسی‌زبان، او را با گستردگی و غنایِ این دنیای وسیع آشنا سازند. در همین راستا، این مجموعه خود به بخش‌های مستقلی از جمله «نمایشنامه‌های اروپایی»، «نمایشنامه‌های آمریکایی»، «نمایشنامه‌های فارسی»، »نمایشنامه‌های کلاسیک»، «نمایشنامه‌های مدرن» و... تقسیم شده است.

در بخشی از کتاب سقف کلیسای جامع می‌خوانیم

مایا ناگهان روی برمی‌گرداند. آدریان نیز. اینجاست که آدریان متوجه می‌شود مایا از چیزی نگران است.
منتظر کسی هستی؟
در این لحظه صداهایی از پایین به گوش می‌رسد. مایا گوش می‌دهد.
مایا؟
مایا: (گیج) شاید دوست‌های مارکوس باشن.
آدریان: کلید رو به همه می‌ده؟
مایا: خواهش می‌کنم برو. شب به‌خیر.
مایا وارد اتاق می‌شود.
آدریان دنبال او می‌رود.
آدریان: کمک نمی‌خوای؟
زن‌ و مردی از تاریکی ‌انتهای صحنه در راهرو ظاهر می‌شوند.
مایا: نه   نه، نترسیدم... (او را به‌طرف در می‌راند.)
آدریان: خوشحال می‌شم اینجا بمونم... (برمی‌گردد، مرد را می‌بیند که در این لحظه به در رسیده است. مرد چمدانی در دست و بارانی‌ای در بر دارد.) خدای من   مارکوسه!
مارکوس مسن‌تر است، پنجاه‌وهشت‌ساله است. چمدانش را زمین می‌گذارد، آغوش می‌گشاید.
مارکوس: آدریان!
خنده. دختری زیبا و بسیار جوان، وقتی آن دو یکدیگر را در آغوش می‌گیرند، یک گام عقب می‌ایستد.
مایا: (داخل اتاق) مارکوس؟
مارکوس: (وارد اتاق می‌شود.) تو اینجایی، مایا! خیلی عالیه.
مایا را می‌بوسد. دختر وارد می‌شود و به تماشای دوروبر می‌ایستد.
مارکوس رو به آدریان:
یکی از دوست‌هات داره ماشینم رو پارک می‌کنه. از دیدنت خوشحال می‌شه.
آدریان: دوست‌های من؟
مارکوس: زیگموند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سقف کلیسای جامع
نویسنده
مترجمحسن ملکی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-6401-11-1
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
45850 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سقف کلیسای جامع

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سقف کلیسای جامع

برای دریافت کتاب سقف کلیسای جامع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.