معرفی و دانلود نمایش صوتی مرگ فروشنده

عکس جلد نمایش صوتی مرگ فروشنده
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی مرگ فروشنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی مرگ فروشنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی مرگ فروشنده

مرثیه‌ای در سوگ انسان مدرن! نمایش صوتی مرگ فروشنده اثری جاودان از آرتور میلر است. این نمایشنامه‌ی دوپرده‌ای که نخستین بار در سال 1949 به انتشار رسید و امروزه از کلاسیک‌های دنیای درام به شمار می‌رود، روایتگر وقایعی‌ست که در نهایت منجر به فروپاشی زندگی فروشنده‌ای دوره‌گرد به نام ویلی لومن می‌شوند. گفتنی است که این نمایشنامه جایزه معتبر پولیتزر را نیز برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره نمایش صوتی مرگ فروشنده:

آرتور میلر (Arthur Miller) از بسیاری جهات چهره‌ای منحصربه‌فرد و بی‌همتا در صحنه‌ی ادبی زمانه‌ی خود بود. اگرچه بسیاری از هنرمندان هم‌نسل او متوجهِ بحران‌های عمیق روحی و معنویِ انسانِ مدرن شده بودند (بحران‌هایی که خصوصاً پس از تجربه‌ی دو جنگ ویرانگر جهانی به آشکاری ظهور پیدا کردند)، با این حال کمتر کسی چون میلر موفق به بازتابِ این بحران‌ها در آثار ادبی یا هنری خود شد. تا جایی که می‌توان همصدا با بسیاری از منتقدین و مفسرین مطرح جهان، ادعا کرد که آثار نمایشی آرتور میلر آینه‌هایی شفاف‌اند که در برابر چهره‌ی انسانِ امروز گرفته شده‌اند.

از آرتور میلر آثار فراوانی به جا مانده است. با این حال در اینکه کدامشان شاهکار اوست، اختلاف نظر چندانی وجود ندارد. از مطرح‌ترین منتقدین گرفته تا عام‌ترینِ مخاطبان، به اتفاق کتاب مرگ فروشنده (Death of a Salesman) را بهترین نمایشنامه‌ی او می‌دانند.

تاریخ انتشار این اثر به سال 1949، یعنی تنها چند سال پس از پایان جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد. در همین راستا، اتمسفر ماتم‌آلودی که آن روزها بر فضای فرهنگی اروپا و آمریکا حاکم بود، در این نمایشِ دوپرده‌ای به خوبی قابل تشخیص است. با این حال خود نمایشنامه ربطی به وقایع دوران جنگ ندارد. میلر در نمایشنامه‌ مرگ فروشنده بیش از هر چیز تمرکز خود را بر واکاوی بحرانی گذاشته است که به گمان وی، محصولِ ذهنیتِ سودباور و بیش از اندازه مادی‌گرایانه‌ی آمریکایی‌ست.

شخصیت مرکزی در نمایش صوتی مرگ فروشنده، مردی شصت‌و‌سه ساله به نام ویلی لومن است. نمایش با بازگشت او از سفری کاری به خانه‌اش در نیویورک آغاز می‌شود. دیالوگ‌های آغازینی که میان او و همسرش لیندا درمی‌گیرد، خیلی زود چشم‌انداز بحرانی زندگی خانواده‌ی لومن را پیش چشم مخاطب آشکار می‌سازد. رفته‌رفته با لومن و زندگی‌اش بیشتر آشنا می‌شویم. درمی‌یابیم که مدت‌ها در کار فروشندگی بوده، و حال که به علت سن و سال زیاد و خستگیِ انباشته‌شده طی یک عمر عرق ریختن، نمی‌تواند همچون گذشته‌ها فعال باشد، عذرش خواسته شده و از سر کار اخراج می‌شود.

این اما تمام ماجرا نیست. ویلی به مرور توانایی تشخیص حال از گذشته را از دست می‌دهد. همسر و فرزندانش معتقدند که او دچار زوال عقل شده است. اما آیا به راستی این‌چنین است؟ آیا ممکن نیست که رفتارهای نامتعارف او و میلش به سیر کردن در گذشته‌های از دست‌رفته، نه حاصل بیماری، بلکه نشأت‌گرفته از فشار دیوانه‌وار جهان بیرون باشد؟ پاسخ هر چه باشد، واقعیت یک چیز است: ویلی لومن چنان زیر بارِ زندگی خرد شده که دیگر کوچکترین امیدی به او نیست...

آرتور میلر در جمله‌ای قهرمان اثرش را مردی خوانده که بر نیروهای زندگی کنترلی ندارد. اما آیا این نیروها چیزی جز میلِ روزافزونِ سوددهی و پیشرفت و ترقی‌اند؟ میلی که فراگیری‌اش منجر به کالایی شدنِ روابط، یا حتی فراتر، کالایی شدنِ تمام انسانیت می‌گردد؛ چنانچه لومن برای کارفرمایش چیزی جز ابزاری موقتی نبود. ابزاری که بعد از اتمامِ کارایی‌اش بایست هر چه زودتر دور انداخته شود..

افتخارات نمایش صوتی مرگ فروشنده:

- برنده جایزه پولیتزر در سال 1949
- برنده جایزه نمایشنامه انجمن منتقدین نیویورک در سال 1949
- برنده جایزه تونی بهترین نمایشنامه در سال 1949

نکوداشت‌های نمایش صوتی مرگ فروشنده:

- شاهکار بی‌نظیرِ میلر. (Penguin)
- داستانی مسحورکننده. (Chicago Tribune)
- از بهترین نمایشنامه‌ها در تاریخ تئاتر آمریکا. (The New York Times)

اشاره‌ای گذرا به اقتباس‌های صورت گرفته از نمایش صوتی مرگ فروشنده:

این نمایشنامه نخستین بار در سال 1949 در تئاتر برادوی به روی صحنه رفت و نمایش آن برای 742 شب ادامه یافت. علاوه بر تئاتر، تاکنون چندین عنوان فیلم سینمایی نیز بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده ساخته شده است.

مهم‌ترینِ آنها فیلمی‌ست به کارگردانی لاسو بندک (ساخته‌شده در سال 1951)؛ این اثر پس از اکران عمومی موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه گلدن گلاب و جایزه جشنواره ونیز، و همچنین، نامزدی در پنج رشته‌ی اسکار شد.

علاوه بر اینها، در سال 1985 نیز فیلمی تلویزیونی بر اساس نمایشنامه مرگ فروشنده ساخته شد که داستین هافمن بزرگ در آن به ایفای نقش پرداخت.

در سینمای ایران هم اصغر فرهادی در صحنه‌هایی از فیلم موفق «فروشنده» اشاره‌هایی به نمایشنامه مرگ فروشنده داشته و بخش‌هایی از آن را به اجرا در آورده است. فیلم فروشنده برنده جایزه جشنواره کن و جایزه اسکار شده است.

نمایش صوتی مرگ فروشنده مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی دعوت می‌کنیم تا به کتاب صوتی مرگ فروشنده گوش بسپارند.

با آرتور میلر بیشتر آشنا شویم:

نمایشنامه نویس و منتقد برجسته آمریکایی، آرتور اشر میلر، در سال 1915 متولد شد. او طی شصت سال فعالیت خود در زمینه ادبیات، آثار بسیاری نوشت و نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان آمریکایی جاودانه گردانید. آرتور میلر جوایز و افتخارت بسیاری کسب کرده است، از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دریافت جایزه پولیتزر در درام نویسی، جایزه استوریاس و جایزه ادبی سنت لوییس اشاره کرد. از کتاب‌های اوست: «همه پسران من، ساعت آمریکایی، مرگ فروشنده، پس از سقوط».

در بخشی از نمایش صوتی مرگ فروشنده می‌شنویم:

- ... اون مرد یه نابغه بود. اون مرد یه موفقیت مجسم بود. آخ آخ عجب خبطی. التماسم کرد باهاش برم‌. آخ آخ آخ.
- حالا فایده‌ش چیه این؟
- نمی‌دونید! مردی که دار و ندارش اول یه تا پیرهن بوده آخر چند معدن الماس...
- خیلی دلم می‌خواد یه روزی بفهمم چطوری به اینجا رسید.
- می‌دونی رمز کارش چی بود؟ می‌دونست چی می‌خواد. رفت دنبالش. رفت دنبالش بهش رسید. زد به جنگل. وقتی اومد بیرون تو بیست و یک سالگی ثروتمند بود! دنیا یه جور صدفه منتها تو رختخواب نمی‌شه بازش کرد.
- بابا، می‌خوام کاری کنم باقی عمر استراحت کنی.
- هه... با این هفته‌ای هفتاد دلار ناقابل می‌خوای کاری کنی تا آخر عمر استراحت کنم؟!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
47 دقیقه
قسمت اول
45 دقیقه
قسمت دوم
44 دقیقه
قسمت سوم
34 دقیقه
قسمت چهارم
25 دقیقه
قسمت پنجم
9 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی مرگ فروشنده
نویسنده
مترجمحسن ملکی
راویگروه گویندگان
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
۶۵۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی مرگ فروشنده

پريا رضايي
۱۴۰۳/۱/۲۴
با سلام به کتابراه عزیز و بازیگران محترم که واقعا بصورت حرفه ای نمایش را اجرا کردند و باعث شدند که تا انتها از ابن نمایش زببا لذت ببرم. موضوع داستان واقعا ناراحت کننده بود داستان پدری که آرزو داشت پسرانش به قله های موفقیت برسند و از کودکی اعتماد به نفس کاذبی به آن ها داده بود ولی غافل از اینکه بنیه فرزندانش درس خواندن ندارند ولی شاید توی زمینه های دیگه استعداد بیشتری داشته باشن. خود فروشنده هم طبق گفته لیندا همسرش، در زمینه کارهای فیزیکی استعداد زیادی داشت ولی متاسفانه یه عمر فقط کار ویزیتوری فروشگاهها و شرکتها رو انجام داد و در نهایت بخاطر پیری و ناتوانی کنار گذاشته میشه. پسرانش هم که باب میلش نشدن و کلا زندگیش یه جورایی نابود شد. داستان آموزنده ای داره و چینش شخصیتها عالیه و بازیگران هم که به نحو احسن کاراکترها را به نمایش گذاشتند. ممنون از تیم کتابراه حتما گوش کنید
رویا هژیر
۱۴۰۱/۷/۱۴
داستان ناراحت کننده‌ای از نظر من داشت و عمیقا ادمو تو خودش فرو میبرد، اینکه ادما بعضی وقتا تو دروغی که خودشون ساختن غرق میشن و مواجه با واقعیت نابودشون میکنه، و به نظرم این پیام رو میرسونه که نباید از دیگران و خودمون خیلی انتظار داشته باشیم چون خیلی وقتا خیلی چیزا رو نمیشه کنترل کرد… و خیلی از چه و اتفاقا خوب چه بد از نظر دیگران مشمول مرور زمان میشه کم کم فراموش میشه و نباید در اونا غرق شد. ادما میتونن تو یه دهه از عمرشون بازنده و در دهه‌ی بعد برنده باشن.
گویندگی هم بسیار عالی بود و کاملا احساس کاراکتر‌ها رو منتقل میکرد با تشکر از گویندگان و کتابراه.
الهه سیفی
۱۴۰۲/۱/۱۲
در مورد خود نمایشنامه؛ درباره فردیه که جوانیش رو گذاشته پای رویای آمریکایی و الان که پیر شده توسط جامعه کنار گذاشته شده. پر از حرفه و بنظرم خیلی با جامعه امروز ما همخونی داره، من که به چشم یه آلتیماتوم بهش نگاه میکنم.
اما صوت نمایشنامه؛ انتخاب صدای شخصیت‌ها علی الخصوص ویلی واقعا بجا بود. من که لذت بردم.
ایراندخت
۱۴۰۲/۱۱/۳
اجرای خیلی زیبایی بود فضاسازی خیلی زیبا صورت گرفته بود. گاهی انقدر غرق در رویا میشویم که از واقعیت‌ها از چیزهایی که به دست آوردیم غافل می‌شویم. داشته هامون رو نمی‌بینیم چون در این دنیا زندگی نمی‌کنیم فروشنده دوست داره آدم مهمی بشه بچه هایش آدم مهمی بشوند اما آیا ارزشش رو داشت
نیما امیدفر
۱۴۰۰/۵/۱۴
اینکه گروه آوانامه نمایشنامه‌های به نام رو گویا میکند بسیار عالی است، در واقع همان حس حضور در تئاتر و حتی زنده تر را القا می‌کند، احساسات کلامی بهتر ادا شده و کیفیت ضبط بسیار عالی است، امیدوارم قدم بزرگی در راستای رشد فرهنگی باشد
hojatkhajavi
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
نمایشنامه جذاب از نظر فرم و محتوا و همچنین روایت و تنظیم درست که مکمل خوبی شده برای بیان بهتر موضوع، در کنار همه این ها احساس همذات پنداری که با تک تک این شخصیت ها میشه کرد و درک عمیق تری از زندگی را آموخت.
مریم دولت ابادی
۱۴۰۲/۶/۲۷
بسیار لذت بردم از این کتاب صوتی، صدای راوی‌ها بسیار مناسب و به شخصیت‌ها بسیار نزدیک بود، داستان هم با اینکه غمگین بود ولی بسیار جالب و گیرا بود، متن روانی داشت، پیشنهاد میکنم بقیه دوستان هم گوش بدن این کتاب صوتی رو
علیرضا بلوچی
۱۴۰۱/۱۲/۱
اجرا زیباتر از خود قصه بود. قصه جذابیت زیادی برام نداشت البته این نکته جالب بود که بعضی وقتا ممکنه همون رویاهای شیرین باعث بدبختی و دردسر‌های مختلف بشه.
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
من علاقه‌ای به گوش دادن نمایش‌ها ندارم
اما نام این نمایش و اثر، نظر من را جلب کرد
درک مطلب آسان است و خیلی مانوس
جناب عظیم زاده هم، ستودنی هستند
سجاد سعدی
۱۴۰۰/۶/۲
ترکیب زیبای فضا و فراز و فروز خوانش زیبای آرمان سلطان زاده..
خودم گویندم.. ولی وقتی صداش رو می‌شنوم انگار لالم..
فوق العادس
Reza Amiry
۱۴۰۲/۱۱/۷
این یک نمایشنامه بسیار هنرمندانه جذاب و در عین غمی که درون خودش داشت بسیار شیرین بود هر چه قدر از جذاب بودن این اثر بگویم حق مطلب ادا نمیشه
آبتین جهانیان
۱۴۰۲/۸/۲۲
واقعا از گوش دادن به این نمایشنامه سیر نشدم. من توی سفر اکثرا نمایشنامه گوش می‌کنم. بنظرم خیلی یهتر از موسیقی هست و لذت بخشه
Nayereh Maleki
۱۴۰۰/۹/۳۰
سلام
واقعا عالی اجرا کردن احساس کردم که دارم فیلم نگاه میکنم و امدم سینما و روی پرده ذهنم داره نقش بازی میکنند
عالی هستین🌹💫
متین عبدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
خیلی مورد پسند من نبود با وجود حرفه‌ای بودن گویندگان. اما محتوای کتاب بدلیل آموزنده بودن ارزش شنیدن رو داشت.
ابوالقاسم قاسمی
۱۴۰۰/۵/۷
این کتاب رو من حدود 27 سال پیش از موسسه آموزش زبان لینگافن گرفتم، آوا نامه واقعا زیبا اجراش کرده، دستشون درد نکنه
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه نمایش صوتی مرگ فروشنده

برای دریافت نمایش صوتی مرگ فروشنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.