معرفی و دانلود کتاب سلام دوستت دارم

عکس جلد کتاب سلام دوستت دارم
قیمت:
۳۰۰۰۰ 15000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلام دوستت دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلام دوستت دارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلام دوستت دارم

کتاب سلام دوستت دارم نوشته‌ی شانا شاپیرو به شما کمک می‌کند تا گام‌هایی ساده اما عمیق، جهت به دست آوردن آرامش و روشنی بیشتر در زندگی خود بردارید و با استفاده از تمرین‌های ارائه شده، سلامتی ذهنی و جسمی بیشتری برای خود فراهم کنید.

درباره کتاب سلام دوستت دارم:

برای تغییر مغز و متحول کردن زندگی هیچگاه دیر نیست. تمرینات این کتاب، نقشه‌ی راهی برای تقویت مدارهای مغز جهت کسب آرامش عمیق، رضایت خاطر، وضوح و روشنی بیشتر محسوب می‌شود. از همه بهتر این‌که شما از هر جایی که هستید می‌توانید شروع کنید.

شانا شاپیرو هدف خود را از نوشتن این کتاب، تربیت مغز شما برای داشتن احساس شادی و خوشبختی می‌داند. پس در فصل‌های مختلف کتاب، رشته‌های خرد کهن به پژوهش‌های علمی نوین متصل می‌شود تا قدرتمندترین تمرینات را برای خلق زندگی شاد و بامعنا را به‌وجود بیاورید. شما یاد می‌گیرید که چطور از ترکیبات ذهن - آگاهی با احساس شفقت و مهربانی، نه‌تنها برای خلق آرامش ذهنی در ایام دشوار، بلکه برای شادی و سرور بیشتر در زندگی روزانه‌تان استفاده کنید. کتاب سلام دوستت دارم (Good Morning, I Love You) کلیدهای لازم را برای یادگیری و رشد بی‌نظیر در اختیارتان قرار می‌دهد. به‌طور فردی این تمرینات کمک‌تان می‌کند تا گذرگاه‌های عصبی مغزتان را برای خلق وضوح و مهربانی بیشتر آماده کنید. در سطح جمعی نیز این تمرینات کمک‌ می‌کند تا با احساس اتصال و همبستگی بیشتر در دنیای آکنده از محبت و شفقت به سر ببرید.

تحقیقاتی که دکتر شاپیرو و همکارانش انجام داده‌اند نشان می‌دهد تمرینات این کتاب که هدفشان تربیت و آرامش ذهن است، باعث ایجاد تغییرات زیادی در ذهن و بدن می‌شود. از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش سطح هورمون استرس موسوم به کورتیزول، تقویت سیستم ایمنی بدن، کارکرد بهتر دستگاه گردش خون بدن، بهبود فعالیت آنزیمی به نام تلومراز که نقش اساسی در سلامتی و بازسازی سلول‌های بدن ایجاد می‌کند و... اشاره کرد.

شواهد علمی نشان می‌دهد انجام تمرین‌هایی که باعث افزایش توجه به لحظه حال، نگرش مثبت و سرشار از مهربانی و دلسوزی می‌شود، سبب ایجاد تغییر در ساختار مغز خواهد شد و یکپارچگی بیشتر عملکرد ذهن و بدن را به وجود می‌آورد.

نکوداشت‌های کتاب سلام دوستت دارم:

- شاپیرو هدیه‌ای مناسب برای قرارگیری در مسیر صلح و شادی در زندگی را در اختیار ما می‌گذارد. (دانیل گلمن، نویسنده کتاب هوش عاطفی)

- یک راهنمای مناسب مبتنی بر تحقیقات خوب و متمرکز بر احساسات و عواطف برای آگاهی، مراقبه و خود مراقبتی. (Publishers Weekly)

- دکتر شاپیرو بر اساس تمرین‌های شخصی خود که دهه‌ها به انجام آن‌ها مشغول بوده، راهنمایی تدوین کرده است برای دستیابی به آرامش و روشنی ذهن. (اندرو ویل نویسنده کتاب دستیابی به سلامتی مطلوب در هشت هفته)

کتاب سلام دوستت دارم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب، مغز شما را برای تجربه‌ی احساس شادی و خوشبختی تربیت می‌کند و کلیدهای لازم را برای یادگیری و رشد بی‌نظیر در اختیارتان قرار می‌دهد.

با شانا شاپیرو بیشتر آشنا شویم:

او روانشناس بالینی و سخنران بین‌المللی درباره ذهن آگاهی است و بیش از دو دهه درباره مزایای آن به بررسی و پژوهش پرداخته و بیش از 150 مقاله علمی و دو کتاب در این باره نوشته است. سخنرانی شانا شاپیرو (Shauna Shapiro) در برنامه صحبت‌های TED با عنوان قدرت ذهن آگاهی بیش از یک میلیون بار دیده و شنیده شده است.

جملات برگزیده کتاب سلام دوستت دارم:

- ذهن-آگاهی باعث بیداری ما به روی زندگی می‌شود و نه فقط چالش‌ها بلکه زیبایی بی‌حد و مرز زندگی را نشان‌مان می‌دهد.

- مهم‌ترین کشف علوم مربوط به مغز در قرن بیستم -یعنی علم انعطاف‌پذیری عصبی یا ترمیم مغز- حاکی از آن است که مغز ما در سراسر عمرمان مدام تغییر می‌کند

- وقتی ما چیزی را تمرین می‌کنیم - چه فعالیتی بدنی باشد چه الگویی فکری- نورون‌های مرتبط با آن فعالیت، به مرور زمان متصل‌تر و مغز، قوی‌تر می‌شود و عملاً تغییر می‌کند.

- وقتی خودمان را از شر کمال‌طلبی رها کنیم و تمرکزمان را روی جهت و مسیر مطلوب‌مان بگذاریم، واقعیت مهمی را می‌بینیم: این ‌را که هر لحظه حاوی امکانات نامحدود است.

- یادتان باشد نقاط انتخاب، درواقع آن لحظاتی هستید که ما یا کورکورانه به بزرگراه عادت می‌پیچیم یا آگاهانه راهی جاده‌ی روستایی‌ای می‌شویم که به‌سمت هدف حقیقی‌مان می‌رود.

در بخشی از کتاب سلام دوستت دارم می‌خوانیم:

واژه‌ی ذهن-آگاهی یعنی درک روشن. ذهن-آگاهی به ما کمک می‌کند واضح ببینیم تا به انتخاب‌های عاقلانه‌تری دست بزنیم و پاسخ‌های مؤثرتری به مسائل زندگی بدهیم.

اما واضح و روشن دیدن، به‌راستی دشوار است؛ زیرا عدسی‌هایی که ما با آن‌ها به دنیا می‌نگریم، با انواع طرز فکرها تیره و تار شده است. درک ما از واقعیت بر اساس طرز نگرش ما و برداشتی شکل می‌گیرد که از هر لحظه داریم. دریافت‌های ما نیز اغلب اوقات دقیق نیستند و با تجارب گذشته‌ی زندگی‌مان شرطی شده‌اند، نه با واقعیت لحظه‌ی حال.

پدر و مادر، معلمان، روابط و به‌طور کلی جامعه‌ی ما همگی آگاهانه و ناآگاهانه بر برداشت‌های ما اثر می‌گذارند؛ مثلاً والدین با حسن نیت ما ممکن است بگویند «زندگی خطرناک است» و آن‌وقت عدسی‌ای که ما با آن به دنیا می‌نگریم، دنیا را مکانی خطرناک می‌بیند و درنتیجه دنبال خطر می‌گردد. معلم موسیقی مدرسه‌مان ممکن است بگوید «صدای تو خش دارد» و ما پس از آن ساکت شویم. وقتی هم قلب‌مان می‌شکند، تدافعی می‌شویم و در هر تجربه‌ای ابتدا در پی محافظت از خودمان در برابر دلشکستگی برمی‌آییم.
ما خودمان را جور به‌خصوصی می‌بینیم دیگران را جور دیگر و زندگی را نیز به شکل دیگری می‌نگریم. بعد نگرش‌ها و دیدگاه‌های ما بسته و محدود می‌شود و مثل عکس ثابت است، نه فیلم متحرک. این عدسی‌های تحریف‌شده بر طرز نگاه ما به هر چیز و هر کس اثر می‌گذارند و انتخاب‌های کوچک و بزرگ ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اغلب اوقات ما این را می‌دانیم، اما نمی‌دانیم چطور تغییرش دهیم.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار به قلم دکتر دانیل جی سیگل
بخش اول: هر چه را تمرین کنید، قوی‌تر می‌شود!
فصل اول: زمزمه‌ی راهب
فصل دوم: معجزه‌ی علم ترمیم مغز
فصل سوم: ذهن آگاهی: واضح ‌دیدن
فصل چهارم: سه ستون ذهن آگاهی: نیت، توجه، نگرش
بخش دوم: وقتی اوضاع دشوار می‌شود، شفقت بهترین یار ماست
فصل پنجم: احساس شفقت برای خود
فصل ششم: پنج مانع بر سر راه شفقت برای خود و راه‌های غلبه بر آنها
فصل هفتم: شش تمرین برای ایام دشوار
بخش سوم: پرورش خوبی و نیکی در خودمان و در جهان‌مان
فصل هشتم: آماده‌سازی ذهن برای شادی و خوشبختی
فصل نهم: جادوی هر روزه
فصل دهم: در جست‌وجوی جهانی به‌هم پیوسته‌تر و دلسوزتر
فصل یازدهم: «سلام! دوستت دارم»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلام دوستت دارم
نویسنده
مترجمسیمین موحد
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-667238-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ 15000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلام دوستت دارم

Kiana Zd
۱۴۰۱/۳/۱۳
متن صمیمی و روان، جذاب و دلنشین، بنظرم ارزش وقت گذاشتن رو داره
مهربانو فا
۱۴۰۰/۲/۲۲
خیلی عالی و فوق العادست. حتما بخوانید و بشدت پیشنهاد میشه
kian pazoki
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
پیشنهاد میکنم با دقت و حوصله مطالعه کنید
sayeh del
۱۴۰۰/۳/۱۰
خیلی دوسش دارم و میخوام چندبار بخونمش
رضا زمانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
عالیه من که لذت بردم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سلام دوستت دارم

برای دریافت کتاب سلام دوستت دارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.