معرفی و دانلود کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

عکس جلد کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

فانوس دریایی نورش را بر دریا می‌ریزد و راه را به کشتی‌های گم‌شده نشان می‌دهد. ما همیشه از درون کشتی‌ها و قایق‌ها به فانوس دریایی نگاه کرده‌ایم؛ اما کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی اثر سوفی بلکال به ما می‌آموزد که زندگی نگهبانان درون فانوس دریایی چه شکلی است. اگر شما هم در این مورد از خود پرسیده‌اید، این اثر به شما پاسخ می‌گوید... گفتنی‌ست کتاب حاضر، به عنوان بهترین کتاب سال آمازون شناخته شده است.

درباره‌ی کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

آیا تا به حال تصور کرده‌اید که در یک فانوس دریایی زندگی کنید؟ سوفی بلکال (Sophie Blackall) در کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی (Hello Lighthouse)، زندگی کسانی را به تصویر می‌کشد که شاید تا به حال به آن‌ها فکر نکرده باشیم: نگهبانان فانوس دریایی؛ کسانی که زندگی خود را در فانوس دریایی می‌گذرانند، آن را روشن یا خاموش می‌کنند و به یاری کسانی می‌رسند که در دریا گم شده‌اند.

زندگی یک نگهبان فانوس دریایی چگونه می‌گذرد؟ اگر حالا این سوال برایتان پیش آمده است، مطالعه‌ی کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی را به هیچ وجه از دست ندهید.

جوایز و افتخارات کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

- پرفروش‌ترین کتاب IndieBound
- بهترین کتاب سال آمازون
- دریافت مدال Randolph Caldecott در سال 2019
- حضور در لیست کتاب‌های تأثیرگذار نیویورک‌تایمز سال 2018
- نامزد جایزه‌ی گودریدز
- بهترین کتاب Publishers Weekly در سال 2018

نکوداشت‌های کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

- تصویرسازی‌های بلکال بسیار جذاب و دیدنی هستند. (Horn Book)
- تصویرهای چشم‌نواز و دقیق و رنگ‌های آبرنگ کتاب بلکال، جزئیات جذابی را ارائه می‌دهد. (BCCB)
- کتابی لذت‌بخش برای مطالعه قبل از خواب. (School Library Journal, starred review)
- اگر امسال کتاب مصور بهتری از این کتاب منتشر شود تعجب خواهم کرد. این کتاب کودکان را مجذوب خود می‌کند. (New York Times Book Review)

کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای رده‌ی سنی 3 تا 7 سال و کسانی که علاقه دارند با زندگی نگهبانان فانوس دریایی آشنا شوند جذاب خواهد بود.

با سوفی بلکال بیشتر آشنا شویم

او نویسنده و هنرمندی استرالیایی است که در حوزه‌ی کتاب کودک فعالیت دارد و تا کنون بیش از 45 کتاب منتشر کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به مجموعه کتاب Ivy and Bean و «بچه‌ها از کجا می‌آیند؟» اشاره کرد. بلکال دو بار موفق به دریافت مدال Randolph Caldecott شد که بار اول در سال 2016 و به واسطه‌ی کتاب «وینی خرسه» و بار دوم برای «سلام و خداحافظ فانوس دریایی» در سال 2019 بود.

بلکال همچنین سابقه‌ی همکاری با نویسندگان و مجله‌های گوناگونی را در کارنامه دارد؛ از جمله: نیویورک‌تایمز، وال‌استریت‌ژورنال، واشنگتن‌پست و نیویورک‌سیتی. علاوه بر این موارد، او در راستای نجات کودکان، بهداشت جهانی و نوآوری‌های ادبی با یونیسف همکاری داشته است.

در بخشی از کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی می‌خوانیم

من همیشه ازدید کشتی‌ها به فانوس‌های دریایی نگاه می‌کردم؛ محافظی وفادار که سربلند ایستاده است، نورش را به دریا می‌تاباند. جای صخره‌های خطرناک را هشدار می‌دهد و راه امن را به دریانوردان نشان می دهد. ولی یک روز در بازار کهنه‌فروش‌ها، نقاشی قدیمی تکه‌ای از نمای داخلی یک فانوس دریایی توجهم را جلب کرد. نقاشی را که دیدم با خودم فکر کردم زندگی در یک فانوس دریایی چطور خواهد بود. چه حسی دارد که خانه‌ام را در آن اتاق‌های دایره‌ای کوچک بچینم، کیلومترها دور از خشکی، تنهای تنها. حسابی سرگرم تحقیق شدم، عکس دیدم، کتاب خواندم، به موزه رفتم و از نیویورک گرفته تا نیوفاندلند از برج‌های فانوس‌های دریایی بالا رفتم.

فهمیدم کار نگهبان این بود که از غروب تا طلوع آفتاب از فانوس مراقبت کند و هیچ‌وقت، هیچ‌وقت نگذارد خاموش شود. گاهی وقت‌ها نگهبان دستیاری هم داشت، یک نفر دیگر تا با هم کارت‌بازی کنند و شب‌ها نوبتی نگهبانی بدهند. همیشه هم نمی‌توانستند با هم دوست باشند. مثل این که یک نگهبان و دستیارش آن‌قدر ازهم بدشان می‌آمده که یک سال با هم حرف نزدند و سر همه‌ی غذاها پشت به هم نشستند. گاهی خانواده‌ها در فانوس‌های دریایی زندگی می کردند، بعضی‌هایشان تا یازده‌تا بچه هم داشتند. صدها زن هم نگهبان فانوس‌های دریایی بوده‌اند. بعضی‌هایشان به جای شوهرها یا پدرهایشان نگهبان شده‌اند ولی خیلی‌ها هم خودشان کار را گرفته‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-600-462-609-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی

برای دریافت کتاب سلام و خداحافظ فانوس دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.