معرفی و دانلود کتاب تاول

عکس جلد کتاب تاول
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاول

دختری به نام تامایا و دوستش مارشال برای فرار از دعوا به جنگل می‌روند و گم می‌شوند! این دو درگیر فاجعه‌ای زیست‌محیطی می‌شوند و اتفاقات بسیاری را پشت سر می‌گذارند. لوییس سکر در کتاب تاول که یکی از پرفرو‌ش‌ترین آثار نیویورک تایمز است، داستانی پرتعلیق و نفسگیر روایت می‌کند.

معرفی کتاب تاول:

تامایا دختر باهوشی و منضبطی است و دوستانش او را مسخره می‌کنند و به او لقب بچه مثبت داده‌اند. با وجود تمام تمسخرها او همواره تلاش می‌کند تا به قوانین پایبند باشد و مادرش و سایرین را از خود نرنجاند. تامایا هر روز به همراه دوستش مارشال مسیر خانه تا مدرسه را می‌رود و همه‌چیز در زندگی تامایا و مارشال عادی است تا این‌که در سال جدید چَد به مدرسه‌ی آن‌ها قدم می‌گذارد. چَد همه‌چیز را با حضور خود تغییر می‌دهد و پسر بسیار خشنی محسوب می‌شود. این دانش‌آموز جدید تا به حال چندین بار از مدارس گوناگون اخراج شده و حتی در پرونده‌ی خود سابقه‌ی بازداشت هم دارد. چد در مدرسه‌ی جدید تبدیل به شخصیت محبوبی می‌شود اما با مارشال خصومت و دشمنی دارد و هیچ کس دلیل آن را نمی‌داند. یک روز تلاش می‌کند با مارشال دعوایی راه بیندازد و از آن‌جایی که مارشال می‌داند در برابر چد شانسی ندارد، به درون جنگل می‌گریزد و تامایا هم دوست خود را همراهی می‌کند. در حقیقت می‌توان این بخش از داستان را نقطه‌ی عطفی در رمان تاول (Fuzzy Mud) دانست؛ چرا که پس از این حادثه روند داستان تغییر پیدا می‌کند. این دو دوست در دل جنگل گم می‌شوند و سر از ماجراهای عجیب و هیجان‌انگیزی درمی‌آورند که یک سر آن به فاجعه‌ای زیست‌محیطی ختم می‌شود.

لوییس سکر (Louis Sachar) در این رمان خواندنی تلاش می‌کند تا علاوه بر ارائه‌ی داستانی معمایی و پرتعلیق، به مسائل مهمی همچون اهمیت طبیعت و محیط‌زیست بپردازد و با توجه به نقدهایی که تا به امروز دریافت کرده است می‌توان او را در این زمینه موفق دانست.

مطالعه‌ی کتاب تاول به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این رمان خواندنی و هیجان‌انگیز به تمام نوجوانان توصیه می‌شود و بدون شک تجربه‌ای لذت‌بخش برای علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی خواهد بود.

نکوداشت‌های کتاب تاول:

- راوی زنده! گفتگوهای سریع و کوبنده به همراه هیجان بسیار. (Shelf Awareness)
- لوییس سکر در کتاب خود با ایده و نگاهی جدید داستانی از زندگی روزمره را روایت می‌کند. (The Horn Book)
- این داستان خواننده را مجذوب خود می‌کند و به فکر وامی‌دارد. (School Library Journal)

افتخارات کتاب تاول:

- یکی از از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- بهترین کتاب سال به انتخاب تایمز
- منتخب A JUNIOR LIBRARY GUILD

در بخشی از کتاب تاول می‌خوانیم:

تامایا بعد از مدرسه، در پارکینگ دوچرخه‌ها منتظر مارشال ماند. پارکینگ خالی بود. خانه‌ی بیشتر دانش‌آموزان مجتمع وودریج دور بود و نمی‌توانستند با دوچرخه به مدرسه بیایند، مدارس خصوصی هم که اتوبوس نداشتند. صفی از ماشین‌ها، دایره‌وار، از مسیر ماشین‌روی وودریج تا جاده‌ی ریچموند ایستاده بودند.

وقتی تامایا به بچه‌های دیگر نگاه می‌کرد که یکی‌یکی سوار ماشین می‌شدند و می‌رفتند، آرزو می‌کرد کاش کسی هم با ماشین دنبال او می‌آمد. هنوز چیزی نشده، نگران پیاده‌روی طولانی تا خانه بود؛ با کوله‌ای پر از کتاب، مسیر حتی طولانی‌تر هم می‌شد.

هنوز هم وقتی به اتفاق توی ناهارخوری فکر می‌کرد، صورتش از خجالت سرخ می‌شد. از هوپ به خاطر حرفش عصبانی شده بود و از مونیکا هم خیلی بیشتر از هوپ عصبانی شده بود. مونیکا دوست صمیمی‌اش بود و باید از او دفاع می‌کرد.

تامایا دختر خوبی بود. خب که چی؟ مگه خوب بودن چه مشکلی داشت؟

خوب بودن بخشی از فلسفه‌ی مجتمع آموزشی وودریج بود. همه‌ی دانش‌آموزان لباس رسمی مدرسه می‌پوشیدند، پسرها شلوار خاکی‌رنگ و کُت آبی و دخترها، دامن چهارخانه و کُت زرشکی. روی بلوزشان کلمات تهور و تقوا درست زیر نام مدرسه، گلدوزی شده بود.

دانش‌آموزان در وودریج به جز خواندن تاریخ و ریاضی و این‌جور درس‌ها، چیزهایی درباره‌ی تقوا و پرهیزکاری هم یاد می‌گرفتند. به آن‌ها یاد می‌دادند چه‌طور انسان‌های خوبی باشند. وقتی تامایا کلاس دوم بود، باید فهرستی از نمونه‌های فضیلت را از بر می‌کرد: نیکوکاری، پاکیزگی، شجاعت، همدلی، بخشندگی، فروتنی، صداقت، صبر، خِرَد و میانه‌روی. امسال هم باید مترادف و متضادشان را یاد می‌گرفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاول
نویسنده
مترجمشروین جوانبخت
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-600-462-409-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاول

علیرضا شکیبا
۱۳۹۹/۸/۲۲
بد نیست خوبه ولی خیلی خوب هم نیست
کیارش نراقی
۱۳۹۹/۸/۶
من این کتاب رو برام هدیه اوردن خیلی خوب بود پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تاول

برای دریافت کتاب تاول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.