معرفی و دانلود کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟

عکس جلد کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟

کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ نوشته‌ی سوفی بلکال، ماجرای شیرین و آموزنده‌ی پسر بچه‌ای را به تصویر می‌کشد که پدر و مادرش به او می‌گویند که به زودی صاحب یک برادر یا خواهر جدید می‌شود. این موضوع باعث کنجکاوی پسرک می‌شود؛ او باید بفهمد که بچه‌ها از کجا می‌آیند پس هر طور که شده می‌خواهد جواب سوالش را پیدا کند.

موضوع کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ چیست؟

یک روز صبح مثل همیشه پسر بچه از خواب بیدار می‌شود و در کنار پدر و مادرش صبحانه می‌خورد. بعد از صبحانه پدر و مادر خبر مهمی به پسرک می‌دهند؛ یک نی‌نی در راه است و یک بچه‌ی جدید به زودی به جمع خانواده سه نفره‌ی آن‌ها اضافه می‌شود. پسر بچه خوشحال می‌شود اما یکدفعه کنجکاو می‌شود که مامان و بابا از کجا می‌خواهند یک بچه بیاورند؟ او از دوست بزرگترش، معلم مدرسه، پدربزرگ و پستچی سوالش را می‌پرسد. هر کسی به او یک جواب متفاوت می‌دهد که بعضی از آن‌ها درست و بعضی‌هایشان اشتباه است. او که حسابی گیج شده است از پدر و مادرش می‌پرسد که بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ تا اینکه آن‌ها با یک جواب درست او را قانع می‌کنند...

درباره‌ی کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند:

سوفی بلکال (Sophie Blackall) با داستان بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ (The Baby Tree) تحسین‌‌های زیادی برانگیخت و کلیدی راهگشا به کودکان و به ویژه بزرگترها هدیه داد. او با به تصویر کشیدن داستانی دلنشین به سوال مهمی که برای هر کودکی ایجاد می‌شود، پاسخ می‌دهد. قطعاً اکثر کودکان با دیدن نوزاد جدید، فیلم و... این سوال برایشان به وجود می‌آید که خودشان و بچه‌های دیگر چگونه و از کجا به این دنیا آمده‌اند؟

پاسخ به این پرسش کار راحتی نیست و در دنیای امروز، کودکان هم با پاسخ‌هایی ساده قانع نخواهند شد. همانطور که در این داستان وقتی پسر بچه سوالش را از بقیه می‌پرسد هر کسی به او یک جواب می‌دهند. دوستش می‌گوید که بچه‌ها درخت بچه دارند، خانم معلم می‌گوید بچه‌ها از بیمارستان می‌آیند و... که هیچکدام از این پاسخ‌ها جواب درستی برای کودکان نیست و بیشتر باعث گمراهی و گیج شدن ذهنشان می‌شود. اکثر پدر و مادرها نمی‌دانند که در جواب سوالات و کنجکاوی آن‌ها چه پاسخی بدهند.

این قصه‌ی آموزنده به بزرگترها کمک می‌کند تا به روش صحیح این مسئله‌ی مهم را حل کنند و پاسخ درست و متناسب با سن کودکان به آن‌ها بدهند. می‌توان گفت خواندن کتاب «بچه‌ها از کجا می‌آیند؟» با تصاویری زیبا و جذاب که به خوبی مکمل داستان هستند، برای هر کودک ضروری است؛ چرا که اگر بزرگترها به این سوال کودکان پاسخ درستی ندهند، ممکن است آن‌ها ذهنشان گمراه شود و به طریقی دیگر جواب سوالشان را پیدا کنند که باعث ترس‌ و یا آسیب‌های عاطفی و روانی به آن‌ها شود. کتاب حاضر داستان مفرح و سرگرم‌کننده‌ای برای کودکان دارد که به آن‌ها مفاهیم مهمی نیز می‌آموزد.

نکوداشت‌های کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟:

- روشی کاملاً مناسب سن برای ارائه حقایق در مورد بارداری و تولد به کودکان خردسال.... هر صفحه با رنگ‌های ملایم و تصاویر واضح آراسته شده است که داستان را تقویت می‌کند. (School Library Journal, STARRED REVIEW)

- متن بلکال ساده، آرام و اطمینان‌بخش است بدون اینکه بالینی باشد... تصاویر آبرنگ از پروازهای تخیلی راوی فانتزی نهایت استفاده را می‌کنند. (The Horn Book, STARRED REVIEW)

- تصاویر جذاب... هر پاسخی به سوال، تخیل پسر را تحریک می‌کند ، همانطور که در تصاویر مشخص شده است... پاسخ به سوال «بچه‌ها از کجا می‌آیند؟» نتیجه‌گیری این کتاب است و شامل پاسخ های مناسب سن است. کتابی جذاب برای کودکانی که برای استقبال از نوزادی تازه آماده می‌شوند و یا کنجکاو هستند. (Booklist)

- زبان صادقانه و دقیق با تصدیق واقعی جملات متنوع ترکیب می‌شود تا این مقدمه‌ی صحیح برای «بچه ها از کجا می‌آیند؟» را شکل دهند. سوال کتاب کودک محور و لحن به طور پیوسته کنجکاوانه است، هرگز جنب و جوش ندارد و پسر به خصوص در کنجکاوی خود دوست داشتنی است. تصاویر آبرنگ بلکال بسیار جذاب است و طنز قابل توجهی در داستان وجود دارد. (The Bulletin of the Center for Children's Books)

کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ مناسب چه کسانی است؟

این داستان دوست‌داشتنی و جذاب برای کودکان سنین 3 تا 7 سال آموزنده و جالب است.

در بخشی از کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ می‌خوانیم:

بعد از چند روز می‌رویم پیش بابابزرگ. قبل از اینکه بتوانم چیزی از او بپرسم، می‌رویم روی پشت بام تا کبوترها را ببینیم. اول کبوترهای قشنگ را از قفس می‌آوریم بیرون. کبوترها توی آسمان پر می‌زنند و چرخ می‌خورند. همان موقع می‌پرسم: «بابابزرگ؟ بچه‌ها از کجا می‌آیند؟»

بابابزرگ به من می‌گوید: «شب که می‌شود، یک لک لک، بچه را توی بقچه می‌آورد و می‌گذارد پشت در.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-8347-18-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟

زهراسادات میرزایی
۱۴۰۲/۲/۱۶
متن خوبی داره و جواب سوالاتِ بچه‌هایی که کنجکاو هستن رو میده
سمیرا عابدی
۱۴۰۱/۵/۸
خوب بود برای بچه‌های زیر ۷ سال فکر کنم مناسب باشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟

برای دریافت کتاب بچه‌ها از کجا می‌آیند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.