معرفی و دانلود کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک

عکس جلد کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک
قیمت:
۲۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک

کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک نوشته‌ی فرشید قلی‌ پور حاوی سه نمایشنامه‌ی کودکانه است که در آن‌ها به موضوعاتی نظیر امید و همدلی پرداخته می‌شود. کودکان و مربیان با استفاده از این کتاب می‌توانند نمایش‌های کلاسی خود را اجرا کنند.

درباره‌ی کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک

کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک اثر فرشید قلی‌پور متشکل از سه نمایشنامه به نام‌های «جشن تولد دختر کوچولوی خاله کفشدوزک»، «ابری که خوابش سنگین بود» و «شی شین باشین» است که برای اولین بار در سال 1399 به چاپ رسید.

نمایشنامه‌ی جشن تولد دختر کوچولوی خاله کفشدوزک بر مفهوم امید تأکید می‌کند و به کودک می‌آموزد با اتکا به امید و پشتکار به موفقیت برسد. نمایشنامه ابری که خوابش سنگین بود نیز به مفهوم همدلی اشاره دارد و کودک را تشویق می‌کند برای تصمیم‌گیری با دیگران هم‌فکری و هم‌اندیشی داشته باشد. نمایشنامه شی شین باشین هم به موضوع تنهایی کودک می‌پردازد و داستان بچه‌ای را روایت می‌کند که مجبور است تنها خانه بماند و تلویزیون ببیند تا پدر و مادرش از سر کار برگردند.

فرشید قلی‌پور در کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک قبل از هر نمایشنامه، شخصیت‌های نمایش و صحنه اجرای آن را ذکر کرده است. کودکان و مربیان با استفاده از نمایشنامه‌های کتاب حاضر می‌توانند نمایش‌های کلاسی خود را تمرین و اجرا کنند.

کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب کودکان 6 تا 12 سالی است که به اجرای نمایش و تئاتر علاقه‌مند هستند. همچنین معلمان و مربیان مقطع پیش‌دبستان و دبستان می‌توانند از کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک برای برگزاری نمایش‌های کودکانه در کلاس استفاده کنند.

با فرشید قلی‌پور بیشتر آشنا شویم

فرشید قلی‌پور کارگردان، فیلم‌ساز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس ایرانی است که در سال 1361 متولد شد. او عضو انجمن نمایشنامه‌نویسان ایران و از اعضای خانه‌ی کتاب است. قلی‌پور تحصیلات دانشگاهی خود را در دو رشته مدیریت صنعتی و بازیگری گذرانده است. او آثار زیادی را در قالب کتاب و نمایشنامه به نگارش درآورده که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: کتاب «طلسم کوه سیاه»، «سه نمایشنامه کودک»، «ساعت یازده»، «ذیل تاریخ: دراماتورژی تاریخ در سه اثر بهرام بیضایی»، «شدنی نشدنی»، «کوچک اما بزرگ»، «کوچول و قانون‌های کوچولی»، «کیک تلخ» و «هرگز، همیشه». فرشید قلی‌پور علاوه بر کتاب و نمایشنامه‌ چند دفتر شعر به نام‌های «رف»، «هیزم‌های خیس» و «کافه‌های نرفته، هدیه‌های نگرفته» را نیز به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب سه نمایشنامه‌ی کودک می‌خوانیم

خال‌سفید کنار مادرش نشسته است.

خال‌سفید: مامان فردا تولدمه؟

خاله کفشدوزک: آره دخترم. یادم هست.

خال‌سفید: می‌گم کاش می‌شد چند تا از دوستامو دعوت می‌کردم تا بیان خونه‌مون و دور هم باشیم.

خاله کفشدوزک: آره دخترم فکر خوبیه. اتفاقن منم می‌خواستم پیشنهاد بدم که می‌شه دوستاتو دعوت کنی. ولی گمون نکنم امسال بتونیم مهمونی بگیریم و جشن تولد راه بندازیم.

خال‌سفید: آخه چرا؟

خاله کفشدوزک: خب آخه سیلِ چند وقت پیش، همه جا رو خراب کرده و کلی خسارت به بار آورده. گمون نکنم دیگه برای هیچ حشره‌ای دل و دماغ مونده باشه که بخواد توی جشن تولد شرکت کنه. اما عوضش اگه صبر کنیم تا سال دیگه، همه چی درست می‌شه و حال همه خوب می‌شه و می‌تونیم یه مهمونی باصفا راه بندازیم.

خال‌سفید که انتظار شنیدن این حرف را از مادرش نداشته، ناراحت و غمگین می‌شود.

خال‌سفید: پس یعنی می‌گی صبر کنیم؟

فهرست مطالب کتاب

نگاهی اجمالی به سه نمایشنامه عروسکی
جشن تولد دختر کوچولوی خاله کفشدوزک
ابری که خوابش سنگین بود
شی‌شین‌باشین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک
نویسنده
ناشر چاپینشر بوی کاغذ
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-6070-61-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک

Takaramono
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب خیلی خوبی بود اما نمایشنامه‌ها برای کار کردن در مدرسه و کلاس، به عنوان فعالیت پرورشی و هنری، کمی طولانی هستند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک

برای دریافت کتاب سه نمایشنامه‌‌ی کودک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.