معرفی و دانلود کتاب سه گام در کنترل خشم

برای دانلود قانونی کتاب سه گام در کنترل خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه گام در کنترل خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه گام در کنترل خشم

کتاب سه گام در کنترل خشم نوشته‌ی سلیمان شهبازی، زهرا بهشتی، الهه دلپذیر و مریم برهانی اصل می‌کوشد تا در عصرِ ناآرامی و آشفتگی انسان، راه‌حل‌هایی کاربردی و عملی برای کنترل عصبانیت و حفظ آرامش ارائه دهد. از نکات مثبت این اثر نگاه همه‌جانبه‌اش به پدیده‌ی خشم می‌باشد که آن را برای مخاطب قابل‌درک‌تر ساخته و به تبع آن به دست گرفتن لگامش را راحت‌تر کرده است.

درباره‌ی کتاب سه گام در کنترل خشم

سبک زندگی کنونی، فشار کاری زیاد، استفاده‌ی بیش از اندازه از شبکه‌های اجتماعی و پیگیری اخبار، انسان امروزی را نسبت به قبل ناآرام‌تر کرده و هیجاناتش نسبت به پیش بیشتر شده است. این افزایش ناآرامی و هیجان سبب شده بشر بیش از قبل دچار خشم و عصبانیت شود، کمتر صبور باشد و بیشتر دست به پرخاش بزند.

از دست دادن کنترل خشم و عصبانیت می‌تواند گاهی عواقب جبران‌نا‌پذیری داشته باشد و تا مدت‌ها تمام جنبه‌های زندگی فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد. خشم گرچه یک امر غریزی و طبیعی است، اما اگر به‌جا بروز نکند، می‌تواند موقعیت‌های شخصی و اجتماعی فرد را در زندگی‌اش به خطر بیندازد و حتی خانواده‌‌ و عزیزانش را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد؛ اما چطور می‌توان خشم را کنترل کرد و عنانش را در دست گرفت؟

کتاب سه گام در کنترل خشم با زبانی شیوا و روان به‌تفصیل به مسئله‌ی خشم می‌پردازد. سلیمان شهبازی، زهرا بهشتی، الهه دلپذیر و مریم برهانی اصل، نویسندگان این کتاب، ابتدا توضیح می‌دهند که خشم چیست و چطور از هیجان تمایز می‌یابد، سپس به ریشه‌یابی خشم می‌پردازند و از عوارض عدم کنترل خشم سخن می‌گویند. در این کتاب تلاش شده راه‌حل‌هایی هم بر پایه‌ی علم روان‌شناسی و هم بر پایه‌ی طب سنتی ارائه شود و راهکارهایی کاملاً ساده و عملی در اختیار مخاطبان قرار گیرد تا به آن‌ها در کنترل خشم و عصبانتشان کمک کند و آن‌ها را در مسیر آرامش قرار دهد.

این کتاب که در چهار فصل و بخش‌های متعدد تدوین شده، به همت سلیمان شهبازی، زهرا بهشتی، الهه دلپذیر و مریم برهانی نگاشته شده و از انتشارات کنکاش به چاپ رسیده است.

کتاب سه گام در کنترل خشم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر این روزها مدام کنترل خود را از دست می‌دهید و پرخاش کردن به دیگران موجب ناراحتی و منزوی شدنتان شده، اگر فرد بی‌قرار و پرخاشگری در اطرافیان یا در خانواده‌ی خود دارید که بی‌قراری‌اش بر زندگی شما نیز تأثیر گذاشته، این کتاب برای شما مفید و مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب سه گام در کنترل خشم می‌خوانیم

خشم می‌تواند یک پاسخ به احساس تهدید شدن باشد که ما را برای جنگ آماده می‌کند. احساس خشم به لحاظ بیولوژیک مربوط به جنگ پرخاشگری است، درست مثل اضطراب که پاسخ بیولوژیک به احساس ترس است. وقتی به چیزی که می‌خواهیم نمی‌رسیم، مورد حمله قرار می‌گیریم، یا احساس می‌کنیم که تحقیر شده‌ایم خشمگین می‌شویم. بعضی موقعیت‌ها نیز حالت خشم را در ما ایجاد می‌کند مانند ترافیک، باز نشدن قفل توسط کلید و... گاهی نیز از دست خودمان خشمگین می‌شویم مثل وقتی که در حد انتظارمان ظاهرنشده یا در کارمان اهمال می‌کنیم. گاهی شرایط سبب بروز خشم می‌گردد، مثل گرسنگی شدید، نور زیاد، سروصدای بیش‌ازحد، سرما یا گرمای شدید. خشم ممکن است در درون ذهن ما و ناشی از افکار ما باشد یا تفسیر بد ما از اوضاع خشم را تولید کند. اگر خشم سبب ایجاد دشمنی، تنفر، ناکامی یا رنجیدگی فرد دیگری شود باعث ایجاد افسردگی، بی‌خوابی و مشکلات جسمی مثل سردرد و ناراحتی‌های قلبی - عروقی گردد و یا اگر خشم سبب ایجاد رفتارهای پرخاشگرانه یا منفعلانه شود، مخرب است.

پرخاشگری، ارتکاب هرگونه رفتارهای کلامی و غیرکلامی است که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به‌قصد آزار جسمی و روانی دیگران صورت می‌گیرد. در این تعریف خشونت که آمار آن در دنیا هشداردهنده است تنها بخشی از پرخاشگری است که هدف آن ایجاد آسیب‌های جسمی به دیگران است. زمانی که خشم بیش‌ازحد شدید باشد و به‌طور مکرر رخ دهد و به شیوه نامناسب ابراز شود مشکل‌ساز می‌شود. خشم را می‌توان یک حس قوی نارضایتی یا تعارض تعریف کرد که مجموعه‌ای از شرایط و فاکتورها به آن دامن می‌زنند. به گفته آرلین هیدش، مشاور کاریابی و روان‌شناسی در شیکاگو، خشم یا عصبانیت زمانی بروز می‌کند که افرادی از انجام کاری که می‌خواهند منع شده یا مجبور به انجام کاری برخلاف تمایل خود می‌شوند و به‌عبارت‌دیگر مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تعریف و ویژگی‌های خشم
هیجان
تعاریف خشم
جنبه‌های مثبت و منفی عصبانیت
آثار مخرب خشم در خانواده
ویژگی‌های خشم
افسانه‌هایی در مورد خشم
ریشه‌های خشم
خشم مقدس
فصل دوم: علل، ریشه‌ها و انواع خشم
1- طرز فکر و نگرش انسان به موضوع
2- عدم شناخت صحیح در ابراز و طلب کردن محبت نسبت به اطرافیان
3- ناکامی
4- ناامنی و تهدید
5- ناتوانی، عجز و سردرگمی
6- خلق، روحیه و هیجانات
7- مشغله‌های فکری و کاری
8- موفقیت و شکست
9- زمان و سرعت
10- تأیید و صمیمیت
11- عدل و انصاف
12- فضولی و مزاحمت
13- خواب
14- مواد مخدر و اعتیاد
15- مواد غذایی
16- بیماری
17- تنش
18- تعجیل
19- خشونت در خانواده‌ها
20- حسادت و کینه‌توزی
21- فقر
22- تکبر و خودمحوری
نشانه‌های خشم
علل خشم در مثنوی مولوی
علل خشم در کودکان
نشانه‌های پرخاشگری در کودکان
فصل سوم: راهکارهای پیش‌گیری و کنترل خشم
عوارض عدم کنترل خشم
شناخت مراحل خشم برای پیش‌گیری و کنترل
مهارت‌های موردنیاز در مقابله با خشم
چگونه خشم خود را مدیریت کنیم؟
شیوه‌های عملی کنترل خشم
آرامیدگی سریع
تکنیک‌های کنترل خشم در روانشناسی
ارتباط افکار، احساسات و رفتار (مدل ABC)
چهار گام پذیرش
دو نوع پذیرش وجود دارد: منفعل و فعال
کنترل و مدیریت خشم از نگاه دینی
کنترل و مدیریت خشم در طب سنتی
کنترل خشم با گیاهان دارویی
کنترل خشم در نوجوانان
تکنیک‌های کنترل خشم در نوجوانان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه گام در کنترل خشم
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-600-136-853-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه گام در کنترل خشم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه گام در کنترل خشم

برای دریافت کتاب سه گام در کنترل خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.