معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟

عکس جلد کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟

استفان گایز در کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟ یک راهکار نوین برای دست یافتن به زندگی بدون ترس را ارائه می‌دهد. این اثر که باورهای محدودکننده را از شما دور و کمک‌تان می‌کند تا کمال‌گرایی را کنار بگذارید، در فهرست آثار پرفروش روانشناسی قرار دارد.

درباره کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟:

کمال‌گرایی در زندگی مانند تله‌ای عمل می‌کند که فرد را دچار توهم برتری می‌نماید و مانع پیشرفت وی می‌شود. شاید تصور کنید بهترین بودن ایده‌ای جاه‌طلبانه است و شما را به اوج می‌رساند، اما در حقیقت شرایط سقوط‌تان را مهیا می‌کند. اگر ذهن خود را اسیر برتری و کمال نمایید از ترس ناتوانی در اجرای ایده، حتی قدمی هم در آن مسیر برنمی‌دارید. از طرف دیگر، کمال‌گرایی دست شما را برای پیدا کردن بهانه باز می‌گذارد، بهانه‌هایی را می‌یابید تا کاری را آغاز نکنید و شکست نخورید.

استفان گایز (Stephen Guise) نویسنده‌ کتاب چگونه کمال گرا نباشیم (How to Be an Imperfectionist) از راهی می‌گوید که برای کنار گذاشتن کمال‌گرایی رفته است و تجربیات خود را با شما در میان می‌گذارد. ماجرا از زمانی آغاز شد که هدف بزرگی مانند 50 حرکت شنای روی زمین را کنار گذاشت و هدف خود را به بخش‌ها و لقمه‌های قابل هضم‌تری تقسیم نمود. او ایده‌آل‌ترین شرایط را رها می‌کند؛ یعنی به جای رفتن به باشگاه، ورزش خود را در خانه و روی تخت‌خوابش انجام می‌دهد.

به عبارتی می‌توان چنین برداشت کرد که گایز سطح توقع خود را از ایده‌آل به معمولی پایین آورد تا فعالیت‌های مورد نظر را هر روز ادامه دهد و آن را به عادت هر روزه‌ خود تبدیل کند. این نویسنده خرده‌عادت‌ها را راه حل اصلی مشکل بزرگی مانند کمال‌گرایی می‌داند و با استفاده از این شیوه زندگی خود را دگرگون ساخت.

کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر فردی کمال‌گرا هستید و همواره تمایل دارید بهترین باشید، این کتاب را حتماً بشنوید. میلیون‌ها انسان از راهنمایی‌های گایز استفاده می‌کنند و زندگی بهتری دارند، چرا شما جزو این افراد نباشید؟!

نکوداشت‌های کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم:

- این کتاب سزاوار کلاسیک شدن است. (Melissa Wiederrecht)
- یک راهنمای هوشمندانه برای پیشرفت واقعی. (Jason)
- این کتاب به آزادی من کمک کرد! (Sonia Thompson)
- من کتاب را به تازگی به پایان رسانده‌ام و از قبل احساس می‌کنم که تغییر پارادایم اتفاق می‌افتد. (goodread21)
- استفان به طور ماهرانه تحقیقات علمی را با تجربیات شخصی، آزمایش و خطا و داستان‌های خواننده درهم می‌آمیزد. از همه مهم‌تر، استیفن راه حل‌های بسیار ساده‌ای را برای مبارزه با مشکل ارائه می‌دهد. اینها همه ایده‌های مفهومی تغییر نگرش شما نیستند. آن‌ها گام‌های عملی هستند که پیشرفت فوری را فراهم می‌کنند. (Douglas)

جملات برگزیده کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم:

- در دنیایی که پیوسته می‌کوشد تا تو را به چیز دیگری تبدیل کند، خود بودن مهم‌ترین دستاورد است.
- مهم نیست که چقدر آرام می‌روی، باز هم از کسانی که روی مبل لم داده‌اند، جلوتری.
- وقتی انتظارات کسی به صفر می‌رسد، به معنای واقعی شکرگزار آنچه که دارد، می‌شود.
- من همیشه زیبایی را در چیزهای عجیب و ناکامل می‌جویم. آن‌ها بسیار حیرت انگیزترند.

با استفن گایز بیشتر آشنا شویم:

استفان گایز، نویسنده خلاق و کارآفرین موفق، تاکنون آثاری از خود بر جای گذاشته که توجه و تحسین طیف گسترده‌ای از مخاطبان را به خود جلب کرده است؛ به طوری که کتاب‌های معروف او از جمله خرده‌عادت‌ها به 18 زبان در سراسر دنیا ترجمه شده‌اند؛ این اثر برای مدت‌ها در فهرست پرفروش‌ترین آثار آمازون و نیویورک‌تایمز قرار داشت. محتوای آثار این نویسنده خوش‌استعداد به دلیل معرفی سبک جدیدی از زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی در سطح جهانی، هر خواننده‌ای را به خود علاقه‌مند می‌سازد.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم می‌شنویم:

احساسات با انتظارات مرتبط هستند. کمال‌گرایی و معمول‌گرایی پیامدهای احساسی شدیدی به دنبال دارد. کمال‌گرایی احساس گناه، اضطراب، حقارت، اعتماد به نفس پایین و رنجیدگی به همراه داشته و معمول‌گرایی با رضایت، شادی، لذت، آرامش و نیز حس ارزشمندی مرتبط است. مشخص است که کدام بهتر به نظر می‌رسند اما چه کسی درستی آن را تأیید خواهد کرد؟ من می‌توانم هر ادعایی بکنم، پس توضیح خواهم داد که چرا درست است. احساسات ما تا حد زیادی از انتظاراتمان ریشه می‌گیرد. به طور کلی وقتی انتظارات‌تان برآورده می‌شوند، حس مثبتی به شما دست می‌دهد و وقتی که برآورده نمی‌شوند، حس منفی وجودتان را فرا می‌گیرد. به همین سادگی و درستی.

میزان انطباق رفتارها و نتایج به دست آمده در زندگی با اهداف شخصی به احساسات فردی شکل می‌بخشد. در اصل انتظارات همان نسخه ضعیف‌تر اهداف شخصی‌اند، پس اصل گفته شده در مورد آن‌ها هم صدق می‌کند و میزان برآورده شدن انتظارات، همانند رسیدن به اهداف شخصی در احساسات بسیار تأثیرگذار است. همان طور که امتیاز گرفتن لبخند بر لبان افراد می‌نشاند، جریمه شدن نیز می‌تواند آن‌ها را ناراحت کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
8 دقیقه
مقدمه مترجم
21 دقیقه
پیشگفتار
14 دقیقه
بخش 1 - مقدمه
33 دقیقه
بخش 2 - ذهن کمال‌گرا
58 دقیقه
بخش 3 - سم کمال‌گرایی
33 دقیقه
بخش 4 - آزادی معمول‌گرایی
47 دقیقه
بخش 5 - انتظارات غیرواقعی
54 دقیقه
بخش 6 - نشخوار ذهنی
45 دقیقه
بخش 7 - نیاز به تأیید شدن
69 دقیقه
بخش 8 - نگرانی از ارتکاب اشتباه
48 دقیقه
بخش 9 - تردید در مورد انجام کارها
65 دقیقه
بخش 10 - راهنمای کاربردی
4 دقیقه
تبحر یافتن در خرده‌عادت‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟
نویسنده
مترجمنرگس محمدی
راویمهدیه صنعتی
ناشر صوتیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟

mahsa shpa
۱۴۰۲/۸/۲۷
به عنوان فردی کمالگرا خیلی از ویژگی‌هایی که توی کتاب گفته شده مثل: نشخوار ذهنی یا نیاز به تایید شدن یا نگرانی از ارتکاب اشتباه رو داشتم و جذابیت کتاب اینه که برای هر کدوم اینا چند راه حل میده در فصل اخر یه جمع بندی دارهه که به شدت خوبه و خودم چند بار همونو هی گوش دادم.
یه قسمت که خیلی دوسش داشتم:

به نتایج اهمیت نده به خود کار بده. به مشکلات اهمیت نده و سعی کن با وجودشون پیشرف کنی. اهمیت نده مردم چه فکری میکنن و به این فکر کن قرارهه خودت کی باشی. کمتر به درست انجام دادن فکر کن و بیشتر به انجام خود کار. کمتر به شکست اهمیت بده و بیشتر به موفقیت. کمتر به زمان بندی اهمیت بده و بیشتر به خود کار
اما خب یه جاهایی خواننده اشتباه میخونه و مکث رو در جای مناسبی انجام نمیده و گاهی جملات بی معنی جلوه میدن در حالی که اگر درست خونده بشن معنی دارن. اما من کتاب رو پسندیدم و با توصیه تراپیستم بهش گوش دادم و تونست بهم کمک کنه.
Hamid Mahdian
۱۴۰۰/۲/۲۳
کتاب خوب و جامعی هست. کاملا مرتبط با عنوانش، کاربردیه و خیلی دوستانه. مثالهاش کاملا درست و خودمونیه و قابل درک، کلا کتاب فهم راحتی داره. صدای گوینده ملایم و مناسبه منتها صدای موزیک زمینه حتی بلندتر از صدای گوینده، متمرکز شدن خواننده رو غیر ممکن کرده و کلا همه خوبی‌های کتاب رو کوچیک کرده. قیمت خیلی پایینش مناسبشه. عجیبه بریم کنسرت پیانو و همون موقع روی صندلیهامون این کتاب رو گذاشته باشن برای مطالعه در همون زمان... خواهش میکنم تولید کننده کمی خواننده کتاب صوتی رو مد نظر بگیره. مرسی
سیده زهرا سعادتی
۱۴۰۱/۱/۲
در ابتدا اصلا نپسندیدم، چون علیرغم اینکه کتاب بسیار خوبی است، اما اجرای روای تقریبا ضعیف است، و‌ موزیک متن بسیار بلند و کاملا آزاردهنده است، اما به خودم قول دادم یک معمولگرا باشم، و گوش کردن را ادامه دادم، ودر نهایت بعنوان اولین‌ تمرینم‌ توانستم به کهنه عادت ایده آل گرایی‌ام غلبه کنم و کتاب را تا آخر گوش بدهم، و‌ازین کار راضی هستم، اما همچنان معتقدم که صدای موسیقی متن بسیار بلند و غیرضروری است.
Majd 1999
۱۴۰۲/۷/۷
کتاب عالیییه، اگه کمالگرا هستین واقعااا این کتاب مناسبه. قشنگ راه حل‌های کاربردی و عالی و قابل اجرا گفته
امااا گوینده واااقعا بد بود. صدای گوینده از اهنگی که تو قسمت‌های اول زیر صداست، بسیار پایین ترِ علاوه بر این سرعت خوانش گوینده خیلی پایینه قشنگ باید دو سه برابر کنین، غلط توی خوانش هم زیاد شد
شنیده و اصلاح هم شده ولی انگار تدوینی برای این کتاب صورت نگرفته و این واقعا جای تاسف داره که به شنونده احترام نزاشتن.
درکل من به خاطر عدم فرصت و نیاز کتاب رو تا انتها گوش کردم و با پذیرش این نقص‌ها که نوعی غلبه بر کمالگرایی بود پیش رفتم و تاثیرش رو دارم حس میکنم.
m.n
۱۴۰۱/۹/۱۳
باسلام، این کتاب واقعا برای من و افرادی مثل من که فوق العاده کمال گرا هستند، می‌تونه خیلی خیلی مفید و مؤثر باشه به شرط اینکه واقعا به راهکارهایی ک ارائه میده ایمان داشته باشیم و عمل کنیم و این مستلزم اینه که کتاب یکی دوباری خونده بشه تا مباحثش راحت تر و رند تر روی ذهن بشینه و راحت تر درک بشه، البته ترجمه‌ی بسیار بسیار قوی‌ای داره که به نظر من، مترجم نهایت تلاشش رو کرده ک از الفاظ و مفاهیم ساده تری در ترجمه‌ی کتاب استفاده کنه که همین امر باعث شده کتاب قابل درک تر باشه، صدای گوینده هم که عالی و با متن هماهنگی داره، با تشکر
Mohammad Reza Ebadi
۱۴۰۲/۱۲/۲
امتیاز به کتاب: واقعا ۵/۵ شاهکار، کامل و قابل انجام امتیاز به گوینده و ناشر ٠/۵ گوینده ظاهرا قبلا حتی یک بار این کتاب رو نخونده، پر از غلط، مکث و ایراد. چرا ناشر با انتشار این کتاب موافقت کرده نمیدونم.
اما! به عنوان کسی که کمال گرا است و بارها با دلایل بالا تا مرض جنون رفت که کتاب رو کنار بذاره
باید بگم اگر شما کمال گرا هستین و تونستین تا آخر این کتاب رو گوش بدین تبریک میگم شما موفق شدید اولین قدم رو در کمال گرا نبودن با موفقیت انجام بدهید. موفق و ناکمال گرا باشید
Hajir Gharib
۱۴۰۲/۱/۱۴
لطفاً حداقل یک بار کتاب صوتی‌ای که تولید میکنید رو قبل از انتشار گوش بدید!
در چندین قسمت کار، مشکل تلفظی حس میشود. مثلاً «انسان ِِ خوب ِِ دوشت داشتنی» با کلمات ساکن بیان میشود به این شکل «انسان ِخوب، دوست داشتنی». مشکل دیگه‌ی کار، ادیت بد صدا است. یعنی تکه‌هایی از صدا پشت سر هم تکرار میشوند و از
بعضی جاها طپق زدن‌ها هم حذف نشده‌اند.
بخش ۷، دقیقه‌ی ۲: ۵۵ تا ۳: ۰۰ یکی از نمونه‌های عدم گوش دادن تولید کننده به کتاب صوتی قبل از انتشار آن است.
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۱/۱۶
باسلام و تشکر از کتابره
مطالب این کتاب بسیار مفید بود تا جایی که تشویق شدم یک نسخه از این کتاب را خریداری کنم و در کتابخانه‌ام داشته باشم.
اما در خصوص کیفیت فایل صوتی، گوینده محترم زحمت خود را کشیده‌اند اما گویا با کمی دستپاچگی این فایل آماده شده و در بعضی از قسمت‌ها تسلط کافی بر متن وجود ندارد.
با توجه به مطالب بسیار مفید و ارزنده کتاب بهتر بود بعضی نکات با تامل بیشتری خوانده میشد.
hi bro
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
غیر از مطالب مناسب کتاب، جالبه که عدم تسلط گوینده و تنظیم نامناسب موسیقی زمینه، به صورت عملی هم، به من درس عدم کمال گرایی در جهت انجام کار رو میده، و این درس واقعی حتی از خود مطالب کتاب هم کاربرد بیشتری داره، اینکه کتاب رو ضبط کنید و در اینکار اصلا کمال گرا نباشید، دقیقا مخالف با کمال گراییه، پس من ۵ ستاره میدم😉
اسماعیل شریفی
۱۴۰۱/۵/۱۷
به نظر من کتاب کاربردی و جالبی بود من عاشق این سبک کتابها هستم که همه چیز را تا حد ممکن ملموس و خورد میکنن تا به راحتی با هر قشری ارتباط برقرار کنن قطعا این کتاب هم مثل برخی آثار مانند وضعیت صفر جو ویتالی و محدودیت صفر جو ویتالی نیاز به مطالعه‌ی هم زمان دارن تا تاثیر بیشتر بگذارند پس خوانده کتاب خورده عادات از همین نویسنده را پیشنهاد می‌کنیم
ای روح الهی دوستت دارم متاسفم لطفا مرا ببخش سپاسگزارم
م
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
سلام. در این کتاب، گوینده تلاشش رو کرده. صدای گرمی هم داره اما اصلا به لحن، توجه نکرده، به نقطه و ویرگول توجه نداره برای همین خیلی سخت میشه با مطالبی که می خونه ارتباط گرفت. صدای موسیقی پس زمینه ایده‌ی خوبیه اما کمی بلنده و تمرکز شنونده رو از مطالب کتاب که همزمان داره خونده میشه کم میکنه. برای همین من یک ستاره میدهم ان هم به نویسنده از کتابراه توقع بهتری داشتم
علی اصغر زمانپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
این از معدود کتابهاییه که هم راوی و هم محتوا ضعیف عمل میکنند. البته در فصول ابتدایی کمالگرایی به خوبی توضیح داده شده و ریشه یابی شده ولی از یه جا به بعدش فقط امرو نهی میکنه و کارهایی زیادی پیشنهاد میکنه که انجام بدیم که بعضیاشون واقعا مسخرست...
من عادت دارم کتابها رو به زور هم شده تا اخر بخونم (خودش یه جور کمالگراییه) ولی نصفه رهاش کردم... الان دیگه کمالگرا نیستم
ali abdollahi
۱۴۰۲/۹/۲۵
منم از این کتاب استفاده کردم. این کتاب واقعا فوق العاده است. چندروزه که گرفتم تاحالا دوبار خوندمش. مطالب انگیزه بخش و بسیار بسیار کاربردی جالبی داخلش بود ودارم ازش استفاده میکنم. ممنونم از نویسنده‌ی کتاب جناب آقای خادمی پور که تجربیاتشون را اینجوری باما به اشتراک گذاشتند. من تصمیم دارم توی جلساتم به همکارانمم مطالب این کتاب را انتقال بدم. وممنون از برنامه‌ی کتابراه بخاطر خدماتش
شادی شادباد
۱۴۰۲/۵/۱۶
واقعا چطور ممکنه که کتاب به این خوبی رو یه همچین موزیک متنی زیرش باشه که فقط باعث اعصاب خوردی بشه! انگار رفتی تو اپرا و داری کتاب خودیاری میخونی!! از کتابراه بعیده .. کتابراهی که کتاب وقتی نیچه گریست رو حتی صدای سم اسب هارو به موقع اجرا میکرده!
لطفا ضبط شده ی بهتری بذارید که بشه گوش کرد. من که به نصف هم نرسیدم با اینکه به شدت کتاب رو دوست داشتم،
Zahra Chitsaz
۱۴۰۲/۲/۱۴
من واقعا در حدی نیستم بتونم برای کار یه نویسنده ایراد بگیرم ولی به نظر من ایده‌ی جذابی برای اینکه کمالگرا نباشیم یا روش خوبی نداشت و برای یه کتاب خوب نیس هی از کتاب دیگه استفاده کنن، این کتاب فقط کتاب خرده عادت هارو مثال میزد، چندان جالب نبود، همه‌ی کمالگراها میدونن اون ویژگی هارو دارن، و کنار گذاشتنشون خیلی سخته کاش میتونست یکم مسائل رو جزئی تر بگه
مشاهده همه نظرات 171

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟

برای دریافت کتاب صوتی چگونه کمال گرا نباشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.