معرفی و دانلود کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن)

عکس جلد کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن)
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن)

کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن) نوشته‌ی استیون ووسلو و فابیو ناسیم‌بنی، به ارزیابی سواد اینترنتی در میان کودکان می‌پردازد و عوامل تأثیرگذار بر آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قسمت اول کتاب سواد دیجیتال کودکان (Digital Literacy for Children) به تحلیل مباحث و پیشرفت‌های این حوزه پرداخته است و نتایج نظرسنجی میان دفاتر کشوری و منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد و فعالیت‌ها و نیازهایشان بررسی خواهد شد.

استیون ووسلو (Steve Vosloo) و فابیو ناسیم‌بنی (Fabio Nascimbeni) در این کتاب که توسط یونیسف منتشر شده است سعی دارند تا نتایج تلاش‌های گسترده در حوزه سواد دیجیتال را از طریق موارد زیر ارائه دهند:

- درک بهتر سیاست و چشم‌انداز فعلی سواد دیجیتال
- پررنگ‌سازی ظرفیت‌های موجود و چگونگی تطبیق آن‌ها با نیاز صندوق کودکان سازمان ملل متحد
- تحلیل نیازها و تلاش‌های دفاتر کشوری صندوق کودکان سازمان ملل متحد
- اندیشیدن به پیشنهادات مرتبط با سیاست، برنامه‌ها و تعریف سواد دیجیتال برای صندوق کودکان سازمان ملل متحد.

در بخشی از کتاب سواد دیجیتال کودکان می‌خوانیم:

اگرچه اهمیت سواد دیجیتال کودکان به دنیا ثابت شده اما داده‌های بین‌المللی کافی درباره آن در دست نیست. داده‌های اتحادیه بین‌المللی ارتباطات که منبع اصلی داده‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند تنها سن 15 سال را پوشش می‌دهند. به همین علت باید به سراغ مطالعات کشوری و منطقه‌ای رفت. مطالعه کودکان آنلاین جهان میان 11 کشور و جهت مقایسه توانایی‌های دیجیتال 14733 کودک 9 تا 17 ساله و با هدف تمرکز بر مهارت‌های جستجوی اطلاعات، مهارت‌های ارزیابی نقادانه و مهارت‌های حریم شخصی انجام شد. نتایج این تحقیق نشان دادند که اگرچه تفاوت‌هایی میان کشورها در سطوح واقعی مهارت‌های گزارش شده وجود دارد اما الگویی نیز مشاهده شده که طبق آن کودکان بزرگ‌تر مهارت‌های دیجیتال بالاتری دارند.

اگرچه کودکان ظاهراً در استفاده از ابزارهای دیجیتال ماهرند اما این به معنی باسواد بودنشان نیست. کودکان بلغارستان برای مثال از سنین پایین با اینترنت کار می‌کنند اما برای پیشرفت مهارت‌های ارزیابی نقادانه و توانایی‌های مشارکتی خود به حمایت و راهنمایی نیاز دارند. نابرابری مهارت میان بزرگ‌سالان و بین کودکان نیز شایع است و این موضوع ایده فرد بومی دیجیتال را حذف می‌کند. اگرچه داده‌های بسیاری از خارج اروپا در دست نیست اما داده‌های موجود نشان می‌دهند که نابرابری‌های دیجیتال به این نسل ارتباطی ندارد و همیشه ادامه خواهد داشت.

علی‌رغم وجود ابزارهای بسیار زیاد ارزیابی سواد دیجیتال هنوز ابزار ثابتی در دست نیست. رویکردهای گوناگون ارزیابی سواد دیجیتال از لحاظ تمرکز، هدف، گروه هدف، ادراک، پیشرفت، پایایی و اعتبار، روش انتقال، هزینه، مقیاس‌پذیری و اختیار مسئولانه با یکدیگر تفاوت دارند. هر نوع رویکردی که قرار است به‌عنوان معیار بین‌المللی انتخاب شود باید مقرون‌به‌صرفه، مقیاس‌پذیر و مناسب کشورهای کم‌درآمد باشد. تحقق این هدف یک چالش است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه و روش‌شناسی 
بخش اول: درک مفاهیم و چارچوب‌های سواد دیجیتال کودکان
بخش دوم: نگاهی کل‌نگر به سواد دیجیتال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن)
نویسنده،
مترجمشبنم امیرجاوید
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات68
زبانفارسی
شابک978-622-255033-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن)

برای دریافت کتاب سواد دیجیتال کودکان (بررسی تعاریف و چهارچوب‌های آن) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.