معرفی و دانلود کتاب سوخت و ساز در ورزش

عکس جلد کتاب سوخت و ساز در ورزش
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوخت و ساز در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوخت و ساز در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوخت و ساز در ورزش

کتاب سوخت و ساز در ورزش اثر ابیگل جی. لارسون یک راهنمای کامل و بی‌نقص تغذیه به‌شمار می‌رود. این کتاب به ورزشکاران می‌آموزد چگونه با تنظیم سبک تغذیه‌ی دقیق، تکیه بر کالری‌شماری و محاسبه‌ی چگالی وعده‌های غذایی، برنامه‌ی غذایی درستی داشته باشند و انرژی مورد نیاز خود را برای نیل به اهداف ورزشی تأمین کنند.

درباره‌ی کتاب سوخت‌وساز در ورزش

انرژی، توانی است که همواره برای انجام کارها و اهدافمان به آن نیاز داریم. معنای این کلمه برای ورزشکاران به‌ویژه ورزشکاران حرفه‌ای قطعاً روشن‌تر و عمیق‌تر است. آن‌ها می‌دانند این نیرو چقدر باارزش است، چگونه به دست می‌آید و چطور ممکن است از آن کاسته شود. به همین دلیل برای کمک به ورزشکاران در زمینه‌ی افزایش و ذخیره‌ی انرژی با تکیه بر سبک تغذیه، مطالعات زیادی صورت گرفته است. کتاب سوخت و ساز در ورزش (Fuel for sport: the basic) اثر ابیگل جی. لارسون (Abigail Larson) یکی از این پژوهش‌هاست.

کتاب سوخت‌وساز در ورزش از شش فصل تشکیل شده است. نخستین فصل کتاب به مقدار انرژی غذاها و شیوه‌ی خواندن و تفسیر برچسب‌های غذایی می‌پردازد. در این فصل ابتدا مفهوم انرژی شرح داده شده و سپس از تعادل انرژی سخن به میان آمده است. نویسنده روی این موضوع تأکید دارد که تعادل انرژی را می‌توان از نسبتی که میان مقدار انرژی دریافتی و مقدار انرژی مصرفی وجود دارد، به دست آورد. در این بخش، عوامل متعددی که روی مقدار انرژی تأثیر دارند برشمرده می‌شوند که از آن میان می‌توان به تعداد دفعات، طول مدت و شدت تمرین، وزن بدن و ترکیب بدنی، وزن بدنی ایده‌آل و مدنظر، سرعت رشد و عوامل ژنتیکی اشاره کرد. تحلیل برچسب غذایی و لیست مواد تشکیل‌دهنده عنوان دیگری است که نویسنده در این فصل به آن پرداخته است. لارسون در کتاب سوخت‌وساز در ورزش روش تحلیل برچسب غذایی را شرح می‌دهد و اصطلاحات این حوزه را تعریف می‌کند. شما با خواندن این فصل می‌توانید چگالی یا تراکم انرژی هر وعده‌ی غذایی را محاسبه کرده و برنامه‌ی درست‌تری برای رسیدن به اهداف تغذیه‌ای و سپس ورزشی تنظیم کنید.

از آن‌جایی که انرژی غذاهایی که می‌خوریم، از درشت‌مغذی‌های آن، کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها سرچشمه می‌گیرد و دانستن اطلاعاتی در این باره ارزش بالایی دارد، در سه فصل بعدی این کتاب مطالبی در رابطه با این موارد بیان شده است. ریزمغذی‌ها و مواد مغذی گیاهی عنوان فصل پنجم و مایعات و هیدراسیون موضوع فصل ششم کتاب هستند که در راستای تکمیل مباحث پیشین نوشته شده‌اند.

امید صالحیان دکتری تخصصی فیزیولوژی ورزشی، مدرس و پژوهشگر و سپیده خوش‌طینت کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های ورزشی، این اثر را ذیل مجموعه فیزیولوژی ورزشی به چاپ رسانده است.

کتاب سوخت‌وساز در ورزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی ورزشکاران، مربیان حرفه‌ای و افرادی که به تغذیه و رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سوخت و ساز در ورزش می‌خوانیم

به ویتامین‌ها و مینرال‌ها (مواد معدنی)، ریزمغذی می‌گویند. ریزمغذی‌ها دارای اعمال حیاتی متعدد از جمله نقش در ساخت و حفظ استخوان، انتقال اکسیژن به سلول‌ها، عملکرد مناسب سیستم ایمنی، تولید انرژی طی استراحت و ورزش و محافظت از سلول‌ها در برابر استوس اکسیداتیو هستند. 13 ویتامین و حداقل 16مینرال، به عنوان عناصر ضروری حیات شناخته شده‌اند؛ سایر مینرال‌ها از قبیل نیکل، سیلیکون، وانادیوم و کوبالت نیز ضروری هستند؛ اما به مقادیر بسیار اندکی در بدن انسان یافت می‌شوند. کولین نیز یک ماده‌ی مغذی ضروریست، گرچه گاهاً جزء ویتامین‌ها طبقه‌بندی می‌شود اما از نظر تکنیکی، ویتامین یا مینرال محسوب نمی‌شود. ویتامین‌ها، و عناصر آلی کربن‌دار هستند که حداقل در یکی از اعمال بدن مشارکت دارند. ضمناً، ویتامین‌ها توسط بدن ساخته نمی‌شوند یا میزان ساخت آنها در بدن به مقادیر کافی نیست؛ بنابراین باید از طریق مواد غذایی به بدن برسند. مینرال‌ها، ترکیبات غیر آلی و شامل عناصر گوناگونی هستند و همانند ویتامین‌ها باید از طریق مواد غذایی به بدن برسند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدار انرژی غذاها و خواندن برچسب‌های غذایی
فصل 2: کربوهیدرات‌ها
فصل 3: پروتئین و آمینواسیدها
فصل 4: چربی‌ها
فصل 5: ریزمغذی‌ها و مواد مغذی گیاهی
فصل 6: مایعات و هیدراسیون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوخت و ساز در ورزش
نویسنده
مترجمامید صالحیان، سپیده خوش طینت
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-600-355-455-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوخت و ساز در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سوخت و ساز در ورزش

برای دریافت کتاب سوخت و ساز در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.