معرفی و دانلود کتاب رژیم رنسانس

برای دانلود قانونی کتاب رژیم رنسانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم رنسانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم رنسانس

کتاب رژیم رنسانس نوشته‌ی مایک اسراتل، ملیسا داویس، جن کیس و جیمز هافمن، اصول و اولویت‌های تغذیه‌ای را به ورزشکاران توضیح می‌دهد و تعادل کالری، زمان‌بندی تغذیه و ترکیب‌بندی مواد غذایی را به آن‌ها می‌آموزد. این راهنما که هم برای ورزشکاران حرفه‌ای و هم غیرحرفه‌ای نوشته ‌شده، در مورد کنترل وزن و تنظیم رژیم غذایی صحبت می‌کند، برنامه‌ریزی غذایی برای شرایط خاص را آموزش می‌دهد و از تغذیه در روز مسابقه می‌گوید.

درباره‌ی کتاب رژیم رنسانس

ورزشکاران در کنار تمرین باید برای تغذیه‌ی خود نیز اهمیت زیادی قائل باشند. درواقع این دو فاکتور مکمل یکدیگر هستند و با هم کمک می‌کنند تا فرد سطح عملکردش را افزایش دهد. اما تغذیه مفهومی به نسبت مدرن‌تر است و اهمیت آن هنوز به طور کامل جا نیفتاده است. برخلاف تمرین که قدمتی بسیار طولانی دارد و بشر قرن‌هاست که تأثیر آن را درک کرده، تغذیه بیشتر محصول پیشرفت‌های پزشکی معاصر است. تا چند دهه‌ی قبل، چیزی به نام برنامه‌ریزی غذایی وجود نداشت. و تنها توصیه‌هایی برای تغذیه بود که آن را هم عموماً تمرین‌دهندگان پیشنهاد می‌دادند. در سال‌های اخیر اما نقش تغذیه در موفقیت‌های ورزشی کشف شد. به‌تبع آن، مربیانی تربیت شدند که مخصوص تغذیه بودند و وظیفه‌ی اصلی‌شان برنامه‌ریزی برای رژیم غذایی ورزشکار بود. نتیجه‌ی روند جدید حیرت‌انگیز بود. سطح عملکرد ورزشکاران به‌شدت افزایش یافت و رکوردها دائماً جابجا شد. از سوی دیگر، احتمال آسیب‌دیدگی‌ها شدیداً کاهش یافت و مصدومیت‌های طولانی‌مدت به‌ندرت اتفاق افتاد. این‌چنین بود که رژیم غذایی به بخش جدایی‌ناپذیر در ورزش تبدیل شد، تا جایی‌که حالا حتی ورزشکاران تازه‌کار هم به آن واقف هستند و سعی دارند آن را رعایت کنند.

یکی از منابع کاربردی و مهم برای آشنایی با این مفهوم مدرن، کتاب رژیم رنسانس (The Renaissance Diet 2.0) نوشته‌ی مایک اسراتل (Mike Israetel)، ملیسا داویس (Melissa Davis)، جن کیس (Jen Case) و جیمز هافمن (James Hoffmann) است. این راهنما کاملاً روی اصول تغذیه‌ی حرفه‌ای متمرکز است و می‌کوشد اولویت‌های تغذیه‌ای را توضیح دهد؛ اینکه ورزشکار چطور به تعادل کالری برسد، از چه ترکیب‌های غذایی استفاده کند و زمان‌بندی تغذیه‌اش چگونه باشد.

تغذیه برای ورزشکار دو کارکرد اصلی دارد: اول اینکه باعث می‌شود بدنش فرم پیدا کند و عضلانی‌تر شود. درواقع از حجم چربی‌ها کاسته و به عضلات افزوده شود. اهمیت دیگر تغذیه تأمین انرژی و بالاتر بردن سطح عملکرد است. از این نظر برنامه‌ی غذایی نه‌فقط در هنگام تمرین، که برای هر روز اهمیت پیدا می‌کند. به تعبیر دیگر، تغذیه به یک فرایند مداوم و برنامه‌ی مستمر تبدیل می‌شود که ورزشکار باید همیشه در چارچوب آن بماند. در این برنامه، او باید در زمان‌های مشخصی غذا بخورد، مراقب کالری‌هایش باشد و در صورت ضرورت از مکمل‌ها استفاده کند. مایک اسراتل، ملیسا داویس، جن کیس و جیمز هافمن در کتاب رژیم رنسانس، به همه این موضوعات می‌پردازند و اهمیت آن‌ها را توضیح می‌دهند. آن‌ها کتابشان را در سه بخش تدوین کرده‌اند: بخش اول به اصول تغذیه‌ای پرداخته و به مباحث تئوریک اشاره می‌کند. بخش دوم بیشتر رویکردی عملی دارد و در مورد شیوه‌ی برنامه‌ریزی برای تغذیه و زمان‌بندی صحبت می‌کند. در این قسمت ورزشکار یاد می‌گیرد که چطور وزنش را کنترل کرده و نسبت غذاهایش را رعایت کند. قسمت سوم از کتاب رژیم رنسانس نیز به شرایط خاص اختصاص دارد. در اینجا تغذیه در روز مسابقه و برنامه‌ی غذایی افراد بیمار مورد بحث قرار می‌گیرند. همین‌طور در مورد رژیم‌های جدید و مغالطه‌های آن‌ها نکاتی مطرح می‌شود.

کتاب رژیم رنسانس را امید صالحیان، احسان یوسفعلی زاده، حافظ بهزادی نژاد، اشکان صادقی و حسین منظوری ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی چاپ و انتشار آن را برعهده داشته است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب رژیم رنسانس برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به ورزشکاران رشته‌های مختلف، مخصوصا بدن‌سازی و تناسب‌اندام پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید بدنی خوش‌فرم و قدرتمند داشته باشد، این کتاب راهنمای تغذیه به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب رژیم رنسانس می‌خوانیم

کالری علاوه بر تأمین انرژی برای فعالیت‌های بدنی، انرژی لازم برای ریکاوری منابع استفاده شده پس از تمرین را فراهم می‌کند تا روند خستگی و آسیب پس از هر جلسه‌ی تمرینی به حداقل خود برسد. تمرینات عضله‌سازی و کلاً هر نوع تمرینی، می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های ریز‌بافتی شوند، دریافت کالری در شرایط مناسب پس از تمرین علاوه بر ریکاوری باعث بهبود سازگاری‌های عضلانی می‌گردد. بسیاری از ورزش‌های همانند راگبی، ورزش‌های رزمی و غیره، که دارای برخوردهای فیزیکی زیادی هستند، باعث آسیب‌های متعدد بافتی و مصدومیت‌های جزئی در افراد می‌شوند. در نتیجه تمامی این آسیب‌های بافتی کوچک و بزرگ، برای ریکاوری نیاز به انرژی دارند.

در یک شرایط هیپوکالریک (کمبود کالری)، بیشتر انرژی در دسترس برای حفظ عملکردهای طبیعی بدن اختصاص داده می‌شود. پس از آن بدن مقداری از انرژی خود را برای ریکاوری و ترمیم بافتی اختصاص می‌دهد، اما این منابع محدود هستند، لذا روند ریکاوری در شرایط هیپوکالریک، کند و ناقص خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: اصول و اولویت‌های تغذیه‌ای
فصل 1: اولویت‌های رژیمی
فصل 2: تعادل کالری
فصل 3: درشت مغذی‌ها
فصل 4: زمان‌بندی تغذیه
فصل 5: ترکیب مواد غذایی
فصل 6: بخش اول: مکمل و آب‌رسانی (هیدراتاسیون)
فصل 6: بخش دوم: مکمل‌ها ویژه‌ی ورزشکاران حرفه‌ای بدن‌سازی و پرورش اندام
فصل 7: پایبندی به رژیم
فصل 8: کنترل گرسنگی
بخش 2: کاربرد عمل رژیم غذایی
فصل 9: دوره‌بندی تغذیه‌ای
فصل 10: بخش اول: رژیم غذایی خود را طراحی کنید
فصل 10: بخش دوم: تعیین دقیق کالری دریافتی (ویژه‌ی رشته‌های بدن‌سازی)
فصل 11: کنترل کردن وزن و تنظیم رژیم غذایی
فصل 12: کنترل تغییرات ترکیب بدنی
بخش 3: مباحث ویژه
فصل 13: برنامه‌ریزی رژیم غذایی در شرایط خاص
فصل 14: تغذیه روز مسابقه
فصل 15: سلامتی دستگاه گوارش
فصل 16: الکل، ترکیب بدن و عملکرد ورزشی
فصل 17: رژیم‌های جدید و سفسطه (تصورات غلط)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم رنسانس
نویسنده، ، ،
مترجمامید صالحیان، احسان یوسفعلی زاده، حافظ بهزادی نژاد، اشکان صادقی، حسین منظوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-600-355-572-3
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رژیم رنسانس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رژیم رنسانس

برای دریافت کتاب رژیم رنسانس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.