معرفی و دانلود کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی

کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی نوشته‌ی اسکار موران، تلاش دارد از اصول آناتومی، فیزیولوژی و حرکت‌شناسی کمک بگیرد و تمریناتی قدرتی طراحی کند که مبتنی بر علم باشند. این کتاب راهنما با رد کردن بسیاری از افسانه‌ها و باورهای شبه‌علمی که در بدنسازی و تناسب‌اندام رایج است، حدود 300 تمرین را برای عضلات مختلف بدن آموزش می‌دهد و ایده‌هایی برای تغذیه‌ی ورزشکاران پیشنهاد می‌کند که باعث می‌شوند کیفیت عملکرد آن‌ها به‌مراتب افزایش یابد.

درباره‌ی کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی

تا سال‌ها تمریناتی که در باشگاه‌های بدنسازی ارائه می‌شد، مبنای علمی چندانی نداشتند. درواقع مربیان باشگاه‌ها بر اساس تجربیات خود و اصولی شبه‌علمی، تمرین‌هایی را برای ورزشکاران طراحی می‌کردند. طبیعتاً این تمرین‌ها در اکثر مواقع بی‌فایده بودند، نتیجه‌ای در پی نداشتند و تغییر محسوسی در ورزشکار ایجاد نمی‌شد. مشکل بزرگ دیگر این بود که مربی بدون در نظر گرفتن خیلی از فاکتورهای انسانی و فیزیولوژیک تقریباً برای همه‌ی شاگردانش تمرینات یکسانی را در نظر می‌گرفت. او توجه نداشت که همه نمی‌توانند الگوی تمرینات مشابهی داشته باشند. حتی مدت‌زمان ورزش کردن افراد هم به آناتومی و فیزیولوژی آن‌ها بستهگی دارد و یکسان نیست. درنهایت اینکه بخش زیادی از افراد بدون نتیجه بدن‌سازی را رها می‌کردند یا به مصرف مکمل‌ها روی می‌آوردند. اما در چند سال گذشته و با رونق فیتنس این روند به شکل محسوسی تغییر کرد. مربیان تناسب‌اندام معمولاً تحصیل‌کرده بودند و با آناتومی بدن کاملاً آشنایی داشتند. این مربیان برخلاف مربیان کلاسیک بدن‌سازی، سعی داشتند تمرینات را بر اساس اصول علمی و پزشکی طراحی کنند. به‌این‌ترتیب در سال‌های اخیر، ورزشکاران تناسب‌اندام و بدن‌سازی به‌وضوح شرایط بهتری پیدا کرده‌اند و عموماً به نتیجه‌ی دلخواهشان رسیده‌اند.

یکی از کتاب‌های مهم در زمینه‌ی طراحی تمرینات علمی، کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی (Strength Training Exercises) نوشته‌ی اسکار موران (Oscar Moran) است. این منبع برای طراحی تمرینات قدرتی‌اش از انواع اصول آناتومی، فیزیولوژی و حرکت‌شناسی استفاده کرده و تلاش داشته مبتنی بر تحقیقات علمی و آکادمیک سال‌های اخیر باشد.

از نظر بیولوژیک همه‌ی ما یک حد آستانه داریم و توان و کشش بدنی‌مان در محدوده‌ی مشخصی است. این بدان معناست که اگر از فشاری بیش‌ازحد به خود بیاوریم یا زمان زیادی را صرف تمرین کنیم، نه‌تنها کمکی نمی‌کند که می‌تواند به آسیب و مصدومیت جدی هم منجر شود. تا چند سال پیش بسیاری از مربیان به فشار تمرینی اعتقاد داشتند و به ورزشکارانشان به شدت تمرین می‌دادند تا بدنشان شکل بگیرد. اما تحقیقات علمی اخیر نشان داده که این موضوع کاملاً منتفی است. ورزش امروز با پزشکی آمیخته شده و باید از آن کمک بگیرد. علم پزشکی با ارزیابی بدن ورزشکار می‌تواند درک اولیه‌ای از توان و حد آستانه‌ی او به دست بدهد.

مربی با این یافته‌ها می‌تواند تمرینات مخصوصی برای هر ورزشکار طراحی کند. اسکار موران ازجمله مربیان نوظهوری است که به علم در ورزش اعتقاد ویژه‌ای دارند. او در کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی در قدم اول کوشیده افسانه‌ها و شایعات و باورهای شبه‌علمی‌ را که در حوزه‌ی تمرینات قدرتی وجود دارند کنار بگذارد و بی‌تأثیر بودنشان را نشان دهد. او در کتابش حدود 300 تمرین برای قسمت‌های مختلف بدن طراحی کرده و با کمک تصاویر و با جزئیات آن‌ها را آموزش می‌دهد. این تمرینات برای عضلات گروه سینه‌ای، پشت، گردن و کمربند شانه‌ای، شکم، بازو و پا هستند. موران از اشتباهات تمرینی رایج هم صحبت کرده و آن‌ها را به ورزشکاران گوشزد می‌کند. او در فصول پایانی به بحث تغذیه می‌پردازد و ایده‌های علمی خود را در این زمینه ارائه می‌دهد.

کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی را فائزه فلاحی، حافظ بهزادی نژاد، امید صالحیان، امیرحسین منظوری، سمیه بهزادی نژاد و محسن بهبودی برای نشر حتمی ترجمه کرده‌اند.

کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب راهنما به ورزشکارانی که نسبت به سلامت بدن و فیزیولوژی خود حساسند و همچنین تمرینات فیتنس و بدن‌سازی کار می‌کنند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی می‌خوانیم

گفته شده است که اسیدهای آمینه‌ی خاص یا گروه‌های اسید آمینه، قدرت و رشد عضلات را تقویت می‌کنند. پیشنهاد شده است که اسیدهای آمینه از طریق سنتز پروتئین و یا ترشح هورمون‌های مختلف آنابولیکی، می‌توانند بر قدرت و توسعه‌ی عضلات تاثیر بگذارند. پژوهش حاضر بینشی از عملکرد اسیدهای آمینه‌ی مختلف را ارائه می‌دهد، اما برای نتیجه‌گیری قطعی و توصیه‌های رژیم غذایی مناسب، پژوهش‌های بیشتری لازم است. گلوتامین به دلیل اثرات آنتی کاتابولیکی، یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های اسید آمینه در بازار است. گلوتامین فراوان‌ترین اسید آمینه است که در پلاسمای خون و عضلات اسکلتی یافت می‌شود و بیش از 60 درصد از کل حوضچه‌های اسید آمینه‌ی آزاد عضلانی را تشکیل می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1. عضلات گروه سینه‌ای
بخش 2. عضلات گروه پشت
بخش 3. عضلات گروه گردن و کمربند شانه‌ای
بخش 4. عضلات گروه دو سر بازویی
بخش 5. عضلات گروه سه سر بازویی
بخش 6. عضلات گروه ساعد
بخش 7. عضلات گروه پا
بخش 8. عضلات گروه شکمی و بخش تحتانی کمر
نظریه تمرینات قدرتی
بخش 9. مواد غذایی نیروافزا
بخش 10. تغذیه برای ورزشکاران قدرتی و توانی
پیوست‌ها
پیوست 1: حرکات مفاصل و عضلات اصلی و ثانویه درگیر
پیوست 2: واژه‌نامه
پیوست 3: جدول درصد و تکرارهای مربوط به حرکات
پیوست 4: آسیب‌های متداول-پیشگیری و درمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی
نویسنده
مترجمفائزه فلاحی، حافظ بهزادی نژاد، امید صالحیان، سمیه بهزادی نژاد، محسن بهبودی، امیرحسین منظوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات401
زبانفارسی
شابک978-600-355-563-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی

علی رضا عبدالهی
۱۴۰۲/۹/۱۳
توضیحات بهمراه تصاویر آن قابل استفاده و مفید است. البته این کتاب با توجه به معرفی دقیق آناتومی و عضلات و ارائه حرکات مناسب برای تقویت هر کدام از آنها، برای کسانیکه تخصصی در خصوص بدنسازی کار میکنند، مفید است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی

برای دریافت کتاب آناتومی و اصول عملکردی تمرینات قدرتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.