معرفی و دانلود کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015

عکس جلد کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015
قیمت:
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015

کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015 نوشته‌ی عسگر یوسفیان آستانه،به بررسی و معرفی مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی برای حفاظت از محیط‌زیست و ارتقای عملکرد زیست‌محیطی می‌پردازد. کره‌ی زمین یکی از دارایی‌های ارزشمند بشر بوده و حفاظت از آن وظیفه‌ی انسانی ماست، بدین منظور سازمان‌ بین‌المللی استاندارد (ISO) مجموعه قوانینی را در ارتباط با حفظ و نگاهداری آن وضع کرده که تحت عنوان استانداردهای زیست‌محیطی شناخته می‌شوند.

درباره‌ی کتاب سیستم مدیریت محیط‌زیست بر اساس استاندارد بین‌‌المللی ISO 14001:2015

در قرن اخیر، استفاده از منابع کره‌ی زمین به‌شکل بی‌رویه و خودخواهی روزافزون بشر، ما را با خطر از بین رفتن محیط‌زیست و اکوسیستم گیاهی و جانوری مواجه ساخته است. در راستای جلوگیری از ادامه‌ی این روند، سازمان‌ بین‌المللی استانداردسازی (ISO) مجموعه قوانینی را ارائه کرده است که با توجه به شرایط زیست‌محیطی تغییریافته، برنامه‌ی مشخصی برای حفاظت از محیط‌زیست را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند. عملکرد سیتماتیک در رابطه با مدیریت محیط‌زیست می‌تواند موجب موفقیت در درازمدت و حفظ منابع طبیعی شود.

بهتر است در ابتدا بدانیم که سیستم مدیریت محیط‌زیست دقیقاً چه تعریفی دارد؛ این سیستم، مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به محیط‌زیست است که کلیه‌ی فرایندها و آموزه‌های مرتبط با آن را شامل می‌شود. روش‌های آموزش به پرسنل، کنترل و نظارت، جمع‌بندی و گزارش‌دهی نیز زیرمجموعه‌ی همین سیستم می‌باشند. عسگر یوسفیان آستانه در کتاب سیستم مدیریت محیط‌زیست بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO 14001:2015، استانداردهای سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) را مورد بررسی قرار داده و به مخاطب ارائه می‌دهد.

در کتاب پیش رو می‌خوانیم که این استانداردها به‌منظور پیشبرد اهداف زیست‌محیطی سازما‌ن‌ها تنظیم شده‌اند. به‌شکلی که تمامی طرف‌های ذی‌نفع به نتایج مورد نظر سیستم دست یابند. و این نتایج مواردی چون ارتقای عملکرد زیست‌محیطی، برآورده‌سازی الزامات تطابق و دستیابی به اهداف زیست‌محیطی را شامل می‌شوند. از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اهداف زیست‌محیطی می‌توان به پیشگیری از آلودگی، افزایش سازگاری و کاهش زباله و ضایعات اشاره کرد. لازم به ذکر است پیشگیری از آلودگی می‌تواند به‌ اشکال مختلفی انجام شود؛ از جمله کاهش یا حذف منبع به صورت کلی و یا ایجاد تغییراتی در فرایندها، استفاده‌ی بهینه و کاراتر از منابع، جایگزینی مواد و انرژی، استفاده‌ی مجدد، بازیافت، بازیابی و یا فرآوری.

عسگر یوسفیان آستانه در پیوست (ب) کتاب سیستم مدیریت محیط‌زیست بر اساس استاندارد بین‌‌المللی ISO 14001:2015 مقایسه‌ای بین دو سیستم استاندارد ISO 14001:2015 و ISO 14001:2004 را ارائه می‌دهد و در بخش پایانی، پیوست (ج) نیز جداول ارزشمندی را در اختیار خواننده قرار داده است که مثالی از ریسک‌ها و فرصت‌های زیست‌محیطی ISO 14004: 2015 را نشان می‌دهند.

کتاب سیستم مدیریت محیط‌زیست بر اساس استاندارد بین‌‌المللی ISO 14001:2015 را مؤسسه‌ فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب سیستم مدیریت محیط‌زیست بر اساس استاندارد بین‌المللی ISO 14001:2015 برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تمامی علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه‌ی محیط زیست پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015 می‌خوانیم

تاریخچه

دستیابی به تعادل میان محیط‌زیست، جامعه و اقتصاد به‌منظور برآورده ساختن نیازهای نسل حاضر، بدون لطمه وارد کردن به فرصت‌های نسل آینده برای حصول نیازهایشان، امری ضروری محسوب می‌شود. حصول توسعه پایدار به‌عنوان یک هدف، با ایجاد تعادل مابین سه رکن پایداری میسر خواهد بود.

انتظارات اجتماعی برای توسعه پایدار، شفافیت و پاسخگویی منجر به قوانین سخت‌گیرانه و فشار روزافزون بر آلودگی‌های زیستی، استفاده ناکارا از منابع، مدیریت نامناسب پسماند، تغییرات آب‌وهوا، تضعیف اکوسیستم‌ها و گوناگونی‌های زیست‌محیطی شده است.

این موضوع سازمان‌ها را بر آن داشته است تا با پیاده‌سازی سیستم‌های مدیریت زیست‌محیطی و با هدف مشارکت در رکن پایداری زیست محیط، رویکردی سیتماتیک را برای مدیریت زیست محیط اتخاذ نمایند.

هدف سیستم مدیریت زیست‌محیطی

مقصود این استاندارد بین‌المللی، ارائه‌ی یک چارچوب به سازمان‌ها برای حفاظت از محیط‌زیست و پاسخ به شرایط زیست‌محیطی رو به تغییر، در تعادل با نیازهای اقتصادی-اجتماعی است. این استاندارد بین‌المللی، الزاماتی را مشخص می‌کند که به کمک آن‌ها، سازمان‌ به نتایجی که برای سیستم مدیریت زیست‌محیطی خود تعیین کرده است، دست یابد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: دامنه کاربرد
فصل 2: مراجع الزامی
فصل 3: واژگان و تعاریف
فصل 4: بافت سازمان
فصل 5: رهبری
فصل 6: طرح‌ریزی
فصل 7: پشتیبانی
فصل 8: عملیات
فصل 9: ارزیابی عملکرد
فصل 10: بهبود
پیوست الف: راهنمای استفاده از این استاندارد بین‌المللی
پیوست ب: مقایسه بین ISO 14001:2015 و ISO 14001:2004
پیوست ج: مثالی از ریسک‌ها و فرصت‌های زیست‌محیطی
کتاب‌شناسی
فهرست الفبایی واژه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات97
زبانفارسی
شابک978-622-218-476-6
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۲۶۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015

برای دریافت کتاب سیستم مدیریت محیط زیست بر اساس استاندارد بین‌ المللی ISO 14001:2015 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.