معرفی و دانلود کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین

عکس جلد کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین

کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین نوشته اشلی پایپر، به شما می‌گوید که برای زنده نگه داشتن کره زمین و محیط‌ زیست بهتر است چه کارهایی را در داخل و خارج از خانه انجام دهید و همچنین راهکارهایی را برای داشتن یک زندگی سالم‌تر ارائه می‌کند.

معرفی کتاب محل سگ بگذارید لطفا:

وقت آن رسیده که نیت‌های خوبتان را به مرحله‌ی عمل برسانید و به سیاره‌تان زمین، سلامتی‌تان و اثری که از خود بر جای می‌گذارید بیشتر اهمیت دهید.

تاکنون هیچ کتابی به این شکل شما را به سوی یک زندگی بهتر، آگاهانه‌تر، مهربانانه‌تر و سالم‌تر سوق نداده است. اشلی پایپر (Ashlee Piper) متخصص سبک زندگیِ سبز با لحنی طنزآلود و به دور از قضاوت، شما را به ایجاد تغییراتی ساده ولی اثرگذار تشویق می‌کند که با عمل به آن‌ها در تمام روزهای زندگی‌تان، می‌توانید هر روز بهتر از دیروز زندگی کنید.

دستورالعمل‌های ارائه شده در کتاب محل سگ بگذارید لطفاً (Give a Sh*t: Do Good. Live Better. Save the Planet) برای شما هیچ محدودیتی به دنبال ندارد؛ زیرا این کتاب یک راهنمای کاربردی محسوب می‌شود که در همه جا و هر لحظه به کار شما می‌آید و سرانجام بین انجام کارهای درست و یک زندگی بهتر تعادل ایجاد می‌کند.

سیاره زمین دارد زیر بار مصرف‌گرایی و فرهنگ صنعت‌زدگی جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کند و شاید کارهای کوچکی در این زمینه از دست همه انسان‌ها بربیاید. بنابراین اگر خیلی به خودتان سخت بگیرید از خرید چیزهای ارگانیک تجملی‌ای که دم دستتان است مضایقه نمی‌کنید، اگر یادتان بماند بطری‌های خوش‌رنگ‌ولعاب چند بار مصرفتان را با خود به باشگاه ورزشی‌تان می‌برید و امیدوارید با انجام این کارها بتوانید در رابطه با مشکلی که دارد به سرعت به مرحله هشدار می‌رسد کاری انجام بدهید.

با وجود این‌که مردم این روزها بیشتر به مسئله پایایی اهمیت می‌دهند، سیاره زمین در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. چطور ممکن است؟ به نظر می‌رسد دلیل اینکه با وجود تمایل به مراقبت از محیط‌ زیست، کار چندانی در این رابطه انجام نمی‌دهید، ریشه در سه عامل دارد:

1. اعتقاد به اینکه کارآیی آیین‌نامه‌ها و قوانین دولتی بیشتر از تلاش فردی است.
2. عدم وجود دستورالعمل‌های قابل اعتبار و شفاف در مورد راهکارهای فردی نیرومند.
3. اعتقاد بر این موضوع که زندگی پایا دشوار، دارای هزینه بسیار و از نظر اجتماعی به نوعی عجیب و غریب است و نیازمند یک کمال‌گرایی مطلق است.

چنین عقاید محدود کننده‌ای موجب به وجود آمدن تکیه کلام ناامیدانه و خطرناک «ولش کن» می‌شود و آن را به همه چیز و همه جا بسط می‌دهید، در نهایت به جای انجام دادن کاری که از عهده‌تان برمی‌آید، پا پس می‌کشید و از بین رفتن دنیا را نظاره می‌کنید.

این کتاب یک اعتراض‌نامه سیاسی نیست اما نوشتن از یک مسئله پایدار با نادیده گرفتن دولتی که پدیده تغییر اقلیم را انکار می‌کند و مانع اقدامات کاهنده فشارهای زیست‌محیطی می‌شود، بیشتر به کتاب‌های علمی - تخیلی شباهت پیدا می‌کرد که البته نویسنده نیز چنین نکرده است.

اشلی پایپر را بیشتر بشناسیم:

اشلی پایپر که به عنوان استراتژیست سیاسی، خبرنگار و چهره‌ای تلویزیونی شناخته می‌شود و در زمینه‌ی زندگی وگانی نیز فعالیت‌های بسیاری دارد. نخستین کتاب او با نام محل سگ بگذارید لطفا! در سال 2018 منتشر شد.

در بخشی از کتاب محل سگ بگذارید لطفاً می‌خوانیم:

هیچ‌وقت در خانه‌ای بوده‌اید که برای فروش آماده و شسته رفته شده باشد؟ می‌دانید چه چیزهایی در این‌جور خانه‌ها نیست؟ کلی چیزهای مزخرف! املاکی‌ها وارد خانه‌تان می‌شوند و قبل ‌از اینکه متوجه شوید، می‌بینید دیگر خبری از فنجان یادگاری، کاریکاتوری که در فلان سفر هنرمندی از روی قیافه‌تان کشیده و مهره‌های ماردی‌گرا که با افتخار به همه نشانشان می‌دادید نیست که البته دلیلش فقط این نیست که از لحاظ زیباشناختی جذابیتی ندارند، بلکه یکی دیگر از دلایلش هم این است که علم ثابت کرده به‌هم‌ریختگی کمتر مساوی ‌است با آرامش بیشتر.

یادتان هست گفتم هر خانوادۀ آمریکایی به‌طور میانگین بالای سیصد هزار قلم جنس در خانه‌اش دارد؟ کارشناسان تخمین زده‌اند که آمریکایی‌ها روزانه 55 دقیقه از زمانشان را صرف گشتن به دنبال وسایلشان می‌کنند و این یعنی سه هزار ساعت در سال. علاوه بر اینکه این‌همه وسیله نیاز به نظافت دارند و این کاری است که همین‌حالا هم هر کدام از ما در سال سه روز از وقت گران‌بهایمان را صرفش می‌کنیم. کم کردن وسایل اضافی زندگی و تنها بسنده کردن به آنچه استفاده می‌کنیم، باعث صرفه‌جویی در وقت و سلامت روانی‌مان می‌شود و در این کتاب، مینیمالیسم پند و اندرزی است که مدام به آن سفارش می‌شوید، چرا که هرچه چیزهای کمتری داشته باشید، فشار کمتری بر منابع زیست محیطی وارد می‌آورید.

فهرست مطالب کتاب

چطور محل سگ بگذاریم؟
راه‌حل، خود شما هستید
آنکه منتظرش هستیم، کسی جز خودمان نیست
رعایت اصول در خانه
بازیافت و کودسازی
بهره‌وری انرژی
مینیمالیسم: کم‌کردن چیزهای اضافی و نگه‌داشتن چیزهایی لازم برای زندگی
چیدمان فضاهای مختلف خانه طبق اصول زیست‌محیطی
رعایت اصول درمورد کیت نظافت
ترکیبی از سرکه برای نظافت
رعایت اصول در آشپزخانه
دلیلی برای وگان‌‌شدن پیدا کنید
ورود ‌به حیطۀ عمل
دستورهایی با پایۀ گیاهی: برای خوردن و آشامیدن
باحال‌های روزانه
چسان‌فسان
رعایت اصول در کمد لباس‌ها
بیشتر ≠ بهتر
چرا صنعت پوشاک این‌قدر آشفته و مسموم است؟
مثل نفهم‌ها لباس نپوشیم
ترکِ بدون دردِ کمد لباس‌
مهیا کردن یک کمد لباس برای خود
رعایت اصول آینه‌ها
تست روی حیوانات؛ یک کار وحشتناک!
محصولات بهتر همه‌جا هستند
لوازم‌آرایشتان را کم کنید
دستور‌هایی جهت تهیۀ وسایل آرایشی و بهداشتی
رعایت اصول در دنیای خارج از خانه
کار، کار، کار، کار، کار
عشق، ازدواج و کالسکۀ بچه
تحرک و جابه‌جایی
حیوانات خانگی
کارهای داوطلبانه و عمل‌گرایی
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین
نویسنده
مترجمعاطفه هاشمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-600-461-328-6
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین

ali moori
۱۴۰۰/۱۲/۷
کتاب به طور کلی روی نگهداری و پاس داشتن زمین مادری ما نوشته شده.
بهترین کاری که نویسنده انجام داده انتخاب چنین نامی برای چنین کتابی است که خواننده رو ترغیب به خرید کتاب و مخصوصا خوندن اون می‌کنه.
متن جذاب و قابل تأملی داره و از همه مهم تر بینش جدیدی نسبت به سیاره‌ای که در اون زندگی میکنیم به ما
میده تا اینکه به راحتی از مقابل هرچیزی گذر نکنیم.
در بعضی مقاطع هم حتما شوکه میشین که چه کارهای کوچکی باعث چه اتفاقات بزرگی در این سیاره میشه و آینده رو به طرز عجیبی تغییر میده.
آنیتا ارزانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۰
خلاصه کلام:
اگه باور داری ک زمین مادر ماست و دغدغه‌های محیط زیستت رو داری، خوندن این کتاب تجربه بسیار خوبیه، و میتونی هر قسمتی رو ک در کشور خودمون قابل دسترسی و اجراست بکار بگیری.
و چنانچه تا بحال ب چنین دغدغه‌ای نرسیده باشی، تجربه اولیه خوبیه. اطلاعات تکان دهنده‌ای داره ک چشم و هوش رو قلقلک میده.
اسم کتاب هم خیلی جالب توجه بود
کنجکاو م کرد بخونمش، اینم از زیرکی نویسنده؟! 😀😀😀
بهار عبدالوند
۱۴۰۰/۶/۱۴
نویسنده با نقد مصرف گرایی دنیای امروز و عواقبش خواننده را با راه کارهایی که پیشنهاد میده به سمت زندگی مینی مال تشویق می‌کنه در کل کتاب خوبیه حتما باید نت برداری بشه تا یادمون بمونه چون رعایت شیوه‌های جدید زندگی مینی مال نیاز به تکرار و زمان داره تا الگوهای کهنه مصرف گرایی در زندگیمون کمرنگ تر بشه توصیه میکنم اگر دوست دارید اثر مثبتی بر جهان اطراف تون بذارید این کتاب مطالعه کنید
Nastaran rezvany
۱۴۰۱/۱۱/۵
اگر به همه‌ی نکات این کتاب عمل کنیم شاهد بهترین محیط زیست میباشیم‌ای کاش همه این کتاب را خوانده و بفهمند ک چقدر کارهای مضر از کوچک تا بزرگ ک زمین را در خطر می‌اندازد انجام میدهیم واقعن جم آوری خوبی بود به همه‌ی خطرات ک زمین گواه ان خواهد بود اشاره کرده است و راه کارهای برای نجات زمین و نجات یافتن از بدبختی‌های ک دچارش خواهیم شد هم ذکر شده ❤ تشکر از کتابراه
شادیه یوسفی
۱۴۰۰/۴/۲۴
راستش نمیدونم راهکارهاش فقط به دردروستاک چه عرض کنم شهرمن نمیخوردیاکلابه دردکشورمن نمیخورد! نمیدونم نویسنده خوب توضیح ندادیاازسوادکم من بودک نفهمیدم چرابایدوسایل نوومدل به روزش استفاده نکنیم حقیقتاوقتی اول کتاب گفت این باورغلطه ک زندگی بادوستی باطبیعت ونجات جهان دورازمنطق وعجیب غریبه دنبالش کردم ک باورموعوض کنم ولی ب دردمن نخورد!
بیک
۱۴۰۱/۱۰/۵
عالی، بعضی قسمت‌های کتاب مربوط به کشور نویسنده هست و برای ما قابل استفاده نیست، درباره نحوه زندگی که در آن زباله کمتر تولید کنیم و کمتر به زمین آسیب برسانیم توضیح داده، نکات جالب و کاربردی درباره بازیافت و مینیمالیسم بیان میکند، خواندن این کتاب را به خانمهای خانه دار و همه آدم‌هایی که خرت و پرت زیاد دارند توصیه می‌کنم
فیروزه ابراهیمیان
۱۴۰۰/۵/۲
راه و روشهای خیلی خوبی داشت ک ب سمت مینیمالیست شدن بریم، که این دنیایی ک روش زندگی میکنیم میراث ما برای آیندگان ک خونه ما هست و باید به چشم‌ی شی گرانبها بهش نگاه کنیم و ازش مراقبت کنیم. امیدوارم هر چند اندک ب سمت کاهش مصرف گرایی بیهوده پیش بریم و به تمام موجودات طبیعت احترام بزاریم. همه حق اب و هوای خوب دارن.
Aida Behrouzi
۱۴۰۱/۳/۸
این کتاب خوب بود
نکات جالبی داره
ممکنه وسطای کتاب براتون خسته کننده باشه
در کل از اون تیپ کتاب‌هایی که نظر دادن راجع بهش خیلی شخصیه و به نظر من ممکنه کسایی که این کتاب رو خوندن دیدگاه‌های خیلی متفاوتی داشته باشن
مثلا یکی بگه عالیه و اون یکی بگه خسته کنندس
ha mora
۱۴۰۰/۴/۶
نکات خوبی برای دوستداران محیط زیست دارد ولی مواد و اغلب روش‌های تهیه اقلام، مربوط به آنور آبی هاست. چه خوب است حامیان محیط زیست کشور خودمان توصیه‌ها و تجربیات خوب خود و دیگر فعالان را گرد آوری و برای مردم عادی این مرز و بوم در قالب کتابی کاربردی ارائه کنند.
پریناز ظریفیان
۱۴۰۰/۴/۵
منم اول بخاطر اسمش کتاب رو انتخاب کردم.. ولی جواب سوالاتم را داد.... واقعا چشم انسان را بازتر میکنه که جهان اطراف مان رابهتر وموشکافانه ببینیم... ممنون از کتابراه... به امید خواندن همه عزیزان دلسوز زمین و البته خودمان وعمل به آن..
امیرعلی سلیمانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
این کتابو شدیدا به دوست داران محیط زیست پیشنهاد میکنم
من این کتاب رو چند ماه پیش خوندم و در من تاثیر زیادی داشته ما خودمونیم که میتونیم زیستگاه خودمون رو حفظ کنیم با رعایت خیلی چیزهای کوچیک
parisa soltani
۱۴۰۰/۳/۲۸
خیلی جالب و با طنز بی توجهی انسان به اطرافش را به چالش می‌کشد و نابودی منابع ارزشمند طبیعت را با متنی روان بیان می‌کند، که آخر مسیر این انسان منفعت طلب چیست که تنها به فکر خودش است و بس. متاسفانه.
فاطمه م
۱۴۰۱/۹/۱۲
از عنوان کتاب گویا تر محل سگ بگذارید لطفا بجز نه گفتن یکی دیگه از عادت‌های بد ما اهمیت دادن بیش از اندازه به حرف‌های دیگران هست که ترکش نیاز به این کتاب داره 😁
Miran Da
۱۴۰۰/۳/۲۷
این کتاب به اصلاح خرده عادتهای انسانها ک منجر به نابودی زمین میشوند پرداخته است. لطفا بیشتر از محل سگ بگذارید و خواندنش را به همه توصیه کنید.
زینب راشکی
۱۴۰۰/۳/۲۶
اسمش من رو جذب کرد و به محیط زیست هم احترام میذارم باید در اسرع وقت بخونمش
مشاهده همه نظرات 90

راهنمای مطالعه کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین

برای دریافت کتاب محل سگ بگذارید لطفا! کارهای درست، زندگی‌های بهتر و در عین حال نجات سیاره‌مان زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.