معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم)

عکس جلد کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم)
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم)

سی جی دیت در کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم) شما را با مفهوم پایگاه داده، اهمیت آن و تفاوتی که با سایر سیستم‌ها دارد، آشنا می‌کند و ایده‌های خود را درباره‌ی توسعه‌ی فناوری اطلاعات با شما در میان خواهد گذاشت. گفتنی‌ست این اثر به‌دلیل ماهیت علمی و ساختار آموزشی‌اش به منبعی درسی در سطح دانشگاهی بدل شده است.

درباره ی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم)

کتابی که پیش رو دارید یکی از مهم‌ترین منابع در خصوص سیستم‌های بانک اطلاعاتی است و مطالب آن به‌شکلی تنظیم شده که از قابلیت ارجاع و بار علمی بالایی برخوردار است.

در فصل‌های مختلف کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی - جلد 1 (An Introduction to Database Systems)، نوشته‌ی سی جی دیت (c j date)، با چیستی و چرایی سیستم پایگاه داده آشنا می‌شوید و معماری کلی این سیستم که چارچوب اثر حاضر بر همین اساس تدوین شده، پیش چشمتان ترسیم می‌گردد.

در این کتاب ابتدا مروری بر سیستم‌های رابطه‌ای خواهد شد که آگاهی از آن برای درک مطالب بخش دوم کتاب ضروری است. سپس «زبان رابطه‌ای استاندارد»، یعنی ‌SQL‌، مورد شرح و بررسی قرار می‌گیرد۔

جالب است بدانید جلد اول این کتاب معمولاً در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ایران تدریس می‌شود و جلد دوم آن با موضوع "پایگاه داده‌ی پیشرفته"، مرجع درسی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور است.

برای حل تمرین‌های این کتاب می‌توانید به سایت انتشارات علوم رایانه مراجعه کنید و اطلاعات لازم را در لینک "دانلودها" دریافت نمایید۔

کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی - جلد اول ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی است که انتشارات علوم رایانه آن را منتشر کرده و در دسترس علاقمندان به برنامه‌نویسی قرار داده است.

کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم) مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و پژوهشگران و متخصصان این حوزه از جمله مخاطبان اصلی کتاب‌اند.

با سی جی دیت بیشتر آشنا شویم

سی جی دیت (کریستوفر جی دیت) نویسنده، مدرس، محقق و مشاور متخصص در حوزه‌ی نظریه‌ی پایگاه داده‌ی رابطه است. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی ریاضیات از دانشگاه کمبریج بریتانیا دریافت کرد و به‌عنوان برنامه‌نویس ریاضی به‌سرعت در آموزش و پرورش مشغول به کار شد. سی جی دیت پس از گذراندن دوره‌ی کارشناسی ارشد، از سال 1967 به‌عنوان مدرس برنامه‌نویسی کامپیوتر به «IBM Hursley» در بریتانیا پیوست.

کتاب حاضر، که اکنون ویرایش هشتم آن در دسترس شماست، از سال 2007 بیش از 700000 نسخه (بدون احتساب ترجمه‌ها) از آن به فروش رسیده است و صدها کالج و دانشگاه در سراسر جهان آن را به‌عنوان منبع درسی مورد استفاده قرار داده‌اند.

در بخشی از کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم) می‌خوانیم

اکنون کنترل متمرکز را مورد بررسی قرار می‌دهیم. کسی در اداره وجود دارد که کنترل متمرکز داده‌ها را به عهده دارد. این شخص را مدیر داده‌ها (‌DA) می‌نامند. با توجه به این که داده‌ها به عنوان سرمایه‌ی ارزشمند مؤسسات به شمار می‌روند، لازم است این فرد مفهوم داده‌ها را درک کند و نیاز مؤسسه به داده‌ها را در سطح مدیریت عالی قرار دهد. این فرد مدیر داده‌ها است۔ بنابراین مدیر داده‌ها تصمیم می‌گیرد که چه داده‌هایی از همان اول در پایگاه داده قرار گیرد و پس از ذخیره‌ی آن‌ها،

سیاست‌هایی را برای دستیابی به آن‌ها تنظیم می‌کند. یکی از این سیاست‌ها ممکن است این باشد که: تعیین کند چه کسی می‌تواند چه عملی را در چه شرایطی بر روی چه داده‌هایی انجام دهد. به عبارت دیگر، سیاست امنیت داده‌ها را تعیین کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمات 
فصل اول: مروری بر مدیریت پایگاه‌های داده 
فصل دوم: معماری سیستم پایگاه داده 
فصل سوم: مقدمه‌ای بر پایگاه‌های داده‌ی رابطه‌ای 
فصل چهارم: مقدمه‌ای بر SQL  
بخش دوم: مدل رابطه‌ای 
فصل پنجم: انواع  
فصل ششم: رابطه‌ها  
فصل هفتم: جبر رابطه‌ای 
فصل هشتم: حساب رابطه‌ای  
فصل نهم: جامعیت  
فصل دهم: دیدها 
بخش سوم: طراحی پایگاه داده 
فصل یازدهم: وابستگی‌های تابعی 
فصل دوازدهم: نرمال‌سازی بیشتر (بخش اول): فرم‌های نرمال اول، دوم، سوم و BCNF  
فصل سیزدهم: نرمال‌سازی بیشتر (بخش دوم): فرم‌های نرمال بالاتر 
فصل چهاردهم: مدل‌سازی معنایی 
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم)
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات404
زبانفارسی
شابکc j date
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم)

برای دریافت کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 1 - ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.