معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم)

عکس جلد کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم)
قیمت:
۲۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم)

سی جی دیت در کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم) در خصوص انواع پایگاه داده‌ها و چگونگی مدیریت آن اطلاعاتی پیشرفته و تخصصی در اختیار شما قرار می‌دهد. کتاب حاضر از جمله آثار پرطرفدار این نویسنده است که تاکنون هزاران نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

درباره‌ی کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم)

سیستم بانک اطلاعاتی در حقیقت به سیستمی کامپیوتری گفته می‌شود که با هدف ذخیره‌ی اطلاعات طراحی شده و کاربرانش می‌توانند به بازیابی اطلاعات آن بپردازند. کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی - جلد 2 (An Introduction to Database Systems)، نوشته‌ی سی جی دیت (Christopher J. Date)، از جمله مستندترین منابع پیرامون این حوزه محسوب می‌شود که در بسیاری از دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار دارد.

در این اثر مفهوم اصلی تراکنش، نحوه‌ی مدیریت آن و ایده‌های مربوط به ترمیم تراکنش را می‌آموزید و با پایگاه‌های داده‌ی آماری و چگونگی رمزگذاری آن‌ها آشنا خواهید شد. طراحی پایگاه داده، آماده‌سازی داده‌ها و ده‌ها مبحث تخصصی دیگر از دیگر سرفصل‌های این کتاب هستند.

لازم به ذکر است که جلد اول این کتاب که فصول 1 تا 14 را شامل می‌شود، منبعی درسی برای دوره‌های کاردانی و کارشناسی ایران است و جلد حاضر به عنوان دومین مجلد کتاب، با موضوع "پایگاه داده‌ی پیشرفته" فصل‌های 15 تا 27 را دربرمی‌گیرد و در حال حاضر در مقطع درسی کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به عنوان منبع و مرجع درسی تدریس می‌شود. گفتنی‌ست سایت انتشارات علوم رایانه در بخش دانلودها راه حل تمرینات این کتاب را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی - جلد اول ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی است که از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شده. علاقمندان به کتاب‌های حوزه‌ی برنامه‌نویسی می‌توانند از مطالب آموزشی این اثر استفاده کنند.

کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم) مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های کامپیوتر از جمله مخاطبان اصلی این اثر محسوب می‌شوند.

با سی جی دیت بیشتر آشنا شویم

سی جی دیت (کریستوفر جی دیت) نویسنده و مشاور متخصص در حوزه‌ی نظریه‌ی پایگاه داده‌ی رابطه است که در این حوزه به تدریس و پژوهش اشتغال دارد. سی جی دیت ابتدا در مقطع کارشناسی ریاضیات در دانشگاه کمبریج بریتانیا تحصیل کرد و به‌عنوان برنامه‌نویس ریاضی جذب آموزش و پرورش شد. او پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، از سال 1967 به‌عنوان مدرس برنامه‌نویسی کامپیوتر در «IBM Hursley» بریتانیا فعالیت خود را آغاز نمود.

نسخه‌ی اصلی کتاب پیش روی شما، از سال 2007 بیش از 700000 نسخه فروش داشته و از آن در صدها دانشگاه در سراسر جهان به عنوان منبع درسی استفاده شده است. از دیگر آثار این نویسنده باید به کتاب «پایگاه داده پیشرفته (ویژه آزمون دکتری و فراگیر کارشناسی ارشد)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم) می‌خوانیم

اگر سیستم در نقطه‌ای از کل فرایند خراب شود، فرایند راه‌اندازی مجدد، رکورد تصمیم را در کارنامه‌ی هماهنگ‌‌کننده جست‌وجو می‌کند. اگر آن را پیدا کرد، آن‌گاه فرایند تثبیت دومرحله‌ای را اجرا می‌کند. اگر آن را پیدا نکرد فرض می‌کند که تصمیم مورد نظر "rollback" بوده است و فرایند می‌تواند کامل شود. اگر هماهنگ‌کننده و اعضا در ماشین‌های مختلفی اجرا شوند، همان طور که در سیستم توزیع‌شده امکان‌پذیر است، ممکن است خرابی در یک بخش از هماهنگ‌کننده منجر به این شود که عضوی منتظر تصمیم‌گیری هماهنگ‌کننده باقی بماند و در طول مدت انتظار، هر به هنگام‌سازی که توسط آن تراکنش از طریق آن عضو صورت گرفته است، باید از سایر تراکنش‌ها مخفی بماند.

فهرست مطالب کتاب

بخش چهارم: مدیریت تراکنش
فصل پانزدهم: ترمیم
فصل شانزدهم: هم‌روندی
بخش پنجم: موضوعات بیشتر
فصل هفدهم: امنیت
فصل هجدهم: بهینه‌سازی
فصل نوزدهم: اطلاعات مفقودشده
فصل بیستم: وراثت انواع
فصل بیست‌ویکم: پایگاه‌های داده‌ی توزیع‌شده
فصل بیست‌ودوم: پشتیبانی تصمیم
فصل بیست‌وسوم: پایگاه‌های داده‌ی زمانی
فصل بیست‌وچهارم: پایگاه‌های داده‌ی مبتنی بر منطق
بخش ششم: اشیا، رابطه‌ها و XML
فصل بیست‌وپنجم: پایگاه‌های داده‌ی شیء‌گرا
فصل بیست‌وششم: پایگاه‌های داده‌ی شیء/ رابطه‌ای
فصل بیست‌وهفتم: وب جهانی و XML
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم)
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات449
زبانفارسی
شابک978-600-205-086-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم)

برای دریافت کتاب سیستم‌های بانک اطلاعاتی (جلد 2 - ویراست هشتم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.