معرفی و دانلود کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟

عکس جلد کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟

کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟ به قلم محمد زندی دره غریبی، مطالبی در مورد روابط، شناخت‌های معیوب، خلاقیت، روابط جنسی و... در اختیار زوجین قرار می‌دهد.

معمولا ازدواج مهم‌ترین و پیچیده‌ترین انتخاب هر انسان است. این انتخاب در ابتدا با حرارت و عشق آغاز می‌شود، شاید این میزان از عشق و احساس حاصل یک نیاز باستانی در وجود بشر باشد. نیاز به امتداد نسل، طبیعت دختران جوان را به زیبا‌ترین شکل ممکن می‌آراید، و پسران جوان که به دلیل غلبه هورمون‌های مردانه سراسر احساس می‌شوند، دختران را برمی‌گزینند و بشر امیدوارانه آینده را می‌نگرد.

در ابتدای وصال همه چیز زیباست، خال‌ها خیال‌ها هستند، و هر خطی بر صورت یار یک حرف از الفبای عشق است، پس چه می‌شود که پس از مدتی خال‌ها زگیل می‌شوند، و خط‌ها چین و چروک، شعله‌ی عشق آتشین به خاکستر می‌نشیند. آری عاشق و معشوق همانند که بودند اما آنچه تغییر کرده است ارتباط میان آن دوست، برداشت‌های آنان است، و خیلی چیزهای دیگر.

مقدمه ورود به دوره بزرگسالی معمولا همراه با انتخاب شغل و همسر است. برای اکثریت افراد در اوایل بزرگسالی، صمیمیت و نیاز به آن، باعث پیوند و ازدواج می‌شود. نتایج اطلاعات متعددی که در مورد ازدواج انجام شده بر اهمیت آن در سلامت جسمانی و روان شناختی تأکیده کرده‌اند. در دهه‌های اخیر توجه بسیاری از پژوهشگران و متخصصان بالینی و خانواده به کیفیت روابط زناشویی، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده جلب شده است. رضایت زناشویی انطباق بین وضعیت موجود و وضیعت مورد انتظار است. رضایت زناشویی در واقع نگرش مثبت و لذت بخشی است که زن و شوهر از جنبه‌های مختلف روابط زناشویی خود را دارند.

در مجموع آنچه در مباحث روانشناسی ازدواج مورد توجه است بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی ازدواج است، که مباحثی چون نقش عوامل مادی، فرهنگی، روانی، شخصیتی را بر تصمیم گیری ازدواج و رضایت ازدواج را دربرمی‌گیرد. امروزه برای استفاده از هر فن‌آوری، کسب شایستگی و داشتن مهارت لازم وضروری است.

یقیناً داشتن یک زندگی مشترک شیرین نیازمند صلاحیت، آگاهی و اطلاعات است. به همین سبب در این کتاب سعی شده تا به صورت اجمال به معیار‌های اصلی ازدواج پرداخته شود. همچنین پیرامون داشتن برخی از توانایی‌ها و مهارت‌های لازم، همچون مهارت‌های ارتباطی و شناخت انواع ارتباطات، شناخت‌های معیوب و راه‌های مقابله با آن‌ها، دریافت و درک صحیح از تفاوت‌های زنان و مردان، اطلاعاتی در مورد روابط زناشویی سالم و شناخت مشکلات جنسی و درمان آن‌ها برای ایجاد و برقراری یک زندگی مشترک ایده آل بحث خواهد شد.

جملات برگزیده کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم:

- زندگی تقابل نیست، تعامل است.
- خلاقیت، افزایش لیاقت زندگی و لذت بردن است.
- صحبت از چرخ پنچر دردی را دوا نمی‌کند، باید به فکر تعویض بود.
- زندگی اقیانوس سختی‌هاست باید به دنبال جزایر خوشبختی بود.

در بخشی از کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟ می‌خوانیم:

تفاوت رابطه زناشویی با رابطه دوستی در این است که اگر روزی شما از دوست خود دلگیر شدید، یا چند روز قهر کردید می‌توانید پس از چند روز و آرام شدن اوضاع دوباره کنار هم باشید و سوء تفاهمات را برطرف کنید. اما در زندگی مشترک به دلیل پیوند عمیق، قهر و آشتی به سادگی روابط دوستانه نیست. به همین دلیل به هفت عادت مخرب وجود دارد.

1- هر یک از زوجین می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند. 2- بحث را با حرف نیشدارتری خاتمه می‌دهند. 3- همسر خود را تغییر دهند. 4- به دیگر بقبولانند که اشتباه می‌کند. 5- دیگری را سرزنش می‌کند. 6- متهم کردن دیگری که او نسبت به نیازهای من بی‌تفاوت است. 7- متهم کردن دیگری که او برای حل مسئله تلاشی نمی‌کند.

اما به نظر می‌رسد بهترین راه برای ایجاد یک فصل سرشار از لذت، در زندگی زناشویی داشتن روح خلاقیت و ابتکار است. صفتی که به صورت بالقوه در تمامی انسان‌ها وجود دارد. و همه می‌توانند به جای زندگی براساس قواعد روزمره و همیشگی دست به خلاقیت بزنند. اما به چه دلیل اکثر انسان‌ها از خلاقت دوری می‌کنند. البته خلاقیت به معنای اختراع نیست. خلاقیت شاید یافتن یک مسیر تازه برای رفتن از خانه به محل کار باشد. یکی از دوستان می‌گفت زندگی برایم ملال‌آور است. بیست سال کار تکراری، زندگی تکراری، همکاران تکراری و... از او درخواست کردم مسیر همیشگی از خانه به محل کار را تغییر دهد. به درخواست خودش نوع کارش در کارخانه را هم تغییر داد.

پس از چند روز در ملاقات دوباره‌مان، شادتر از دیدار پیشین، شادمانه گفت: نمی‌دانستم یک راه جدید، یک مسیر جدید این همه زیبایی در خود دارد، این همه تازگی و البته کار جدیدی هم یاد گرفتم و از انجام آن بسیار خوشحالم.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: زندگی برای عاشقی کردن کافیست
فصل دوم: اسیر باورهای غلط نشویم
فصل سوم: ارزش ارتباط
فصل چهارم: آگاهی از تفاوت‌های زنان و مردان جنس مکمل نه جنس مخالف
فصل پنجم: خلاقیت در زندگی مشترک
فصل ششم: بزرگترین عضو جنسی انسان مغز اوست
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرزانگان دانشگاه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-6538-40-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟

محدثه شیخ
۱۳۹۹/۸/۱۸
کتاب آموزنده موجز و تاثیرگذاری بود
haghi 021
۱۳۹۸/۴/۱۱
بسیار عالی، کمک بزرگی به مظلومیت کتال است.
علی زند
۱۳۹۸/۴/۱۰
کتاب خلاصه وکامل
حسن زند
۱۳۹۸/۴/۱۰
استفاده کردم خیلی خوب و کار بردی بود.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟

برای دریافت کتاب سیستم چگونه به پای هم پیر شویم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.