معرفی و دانلود کتاب سیندخت

عکس جلد کتاب سیندخت
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیندخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیندخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیندخت

کتاب سیندخت اثر علی‌ محمد افغانی نویسنده‌ی معاصر و صاحب رمان نام‌آشنای «شوهر آهوخانم» است. این رمان، تصویری از جامعه‌ای رو به مدرن شدن، زندگی طبقات مختلف اجتماعی و از همه پررنگ‌تر، جایگاه اجتماعی زنان را با حوصله، دقت و جزئیات فراوان، ارائه می‌کند.

کتاب سیندخت، رمانی به سبک نگارش قرن نوزدهم اروپاست، نوعی رئالیسم اجتماعی ایرانی. زنانی از هر دست، از ظالم‌ترین و مظلوم‌ترین، همه اسیر یک دنیای مردانه و قوانین ساخته‌ی مردان هستند. اتفاقا جهان «بالزاک» هم همین است؛ زنان؛ خوب یا بد، همه اسیرند، اسیر مردانی نامرتبط و دنیایی مردانه.

این داستان اجتماعی در شهر اهواز روایت می‌شود. مهندس بهمن فرزاد، که مدیر عامل کارخانه‌ی روغن موتور اهواز است، به سیندخت، دختری که در کارخانه مشغول کار شده علاقمند می‌شود. سیندخت با نوشتن نامه‌ای به بهمن که در آن سختی‌ها و ناملایمات زندگی‌اش را شرح داده سعی می‌کند او را از ازدواج با خودش منصرف کند...

علی محمد افغانی متولد ۱۱ دی ماه ۱۳۰۳ در شهر کرمانشاه و نویسنده نخستین رمان واقعی به زبان فارسی، شوهر آهو خانم است. ورود ناگهانی علی محمد افغانی درابتدای دهه ۱۳۴۰ به صحنه ادبیات داستانی ایران، با رمان هزار برگی "شوهرآهوخانم" یک حادثه بود.

در بخشی از کتاب سیندخت می‌خوانیم:

این دو موجود بیچاره و ترسان خواهر و برادر ناتنى من‌اند که مادرشان رفته است و اکنون من براى آن‌ها به منزله مادر و شاید در یک تعبیر همچنین پدر هستم. شما وضع سرخورده و حرمان‌زده آن‌ها را که جوجه‌هایى بودند که سایه باز را روى سر دیده باشند مشاهده کردید. کوشیدید با آن‌ها دوست بشوید ولى موفق نشدید. گفتید که شما به حکم یک خوى طبیعى ذاتاً بچه دوست هستید و به راحتى مى‌توانید با آن‌ها گرم بگیرید و دوست بشوید. شرح دادید، در آلمان در پانسیونى بودید که زنان بى‌شوهر در آن فراوان بودند. این زنان کودکانى داشتند بى‌پدر که روزها و چه بس شب‌ها آن‌ها را در باغ پانسیون رها مى‌کردند و پى کار یا تفریح خود مى‌رفتند. تو با همه آن‌ها طرح دوستى ریخته بودى.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیندخت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-964-351-573-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیندخت

نسرین ق
۱۴۰۲/۱۱/۲
در مورد آقای افغانی با توجه به شاهکار کتاب شوهر آهو خانم که فوق العاده زیبا و پرکشش بود. باعث شده بقیه رمان‌های ایشان رو با این شاهکار ادبی مقایسه بشه. که خوب وقتی من سیندخت رو خوندم به اجبار تا آخر تمومش کردم. متاسفانه هیچ جذابیتی نداشت و بسیار کسل کننده بود
ازاده نامداری
۱۴۰۲/۱۱/۸
من تمام آثار آقای افغانی رو خواندم و می تونم بگویم که تنها شوهر آهو خانم ارزش خواندن داره نمیدانم نویسنده چه اصراری داره که این قدر اضافه گویی و ارایه‌های ادبی به کار ببره مثل سیندخت
صوفی ش
۱۳۹۶/۱۱/۱
ازمحمد علی افغان قبلا کتابهای دیگرش را خوانده بودم مثل شوهر اهوخانم توانائی خاصی برای خانم‌ها قائلند و روشنگریشان درباره زنان قابل ستایش هست.
رادمان اشتری
۱۴۰۱/۱۰/۹
ممنون کتاب را هنوز نوانده‌ام بعد از مطالعه نظر خود را اعلام خواهم کرد
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سیندخت

برای دریافت کتاب سیندخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.