معرفی و دانلود کتاب صوتی شوهر آهو خانم

عکس جلد کتاب صوتی شوهر آهو خانم
قیمت:
300000 تومان - 31.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوهر آهو خانم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شوهر آهو خانم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شوهر آهو خانم

کتاب صوتی شوهر آهو خانم نوشته‌ی علی محمد افغانی، یکی از بهترین رمان‌های خانوادگی در پنجاه سال اخیر به شمار می‌رود و قصه زندگی زنی را به تصویر می‌کشد که مجبور به زندگی با هووی خود در یک خانه می‌شود و در تلاش است تا زندگی خود را نجات دهد. این کتاب جایزه بهترین رمان سال 1340 را از آن خود کرده است.

درباره کتاب صوتی شوهر آهو خانم:

یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین رمان‌های ایرانی که دهه چهل شمسی به چاپ رسید و تا سال‌های پس از انقلاب نیز با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد، کتاب شوهر آهو خانم (Showhar-e Ahou Khanom) نام دارد.

علی محمد افغانی به خاطر فعالیت‌های سیاسی بین سال‌های 1333 تا 1338 در زندان به سر می‌برد و همین تجربه زندانی بودن، او را به سمت و سوی نویسندگی کشاند و اولین رمان خود را آنجا نوشت. اما پس از آزادی هیچ یک از ناشران حاضر به چاپ کتاب شوهر آهو خانم نشدند و افغانی مجبور شد تا آن را با هزینه شخصی خود منتشر کند. اما طولی نکشید که به خاطر کیفیت بالای داستان، به محافل ادبی راه پیدا کرد و در سال 1340 نیز کتاب شوهر آهو خانم به عنوان رمان برگزیده سال انتخاب شد.

داستان این رمان در سال 1313 در کرمانشاه اتفاق می‌افتد و نویسنده نیز به خوبی توانسته شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه سنتی ایران را به تصویر بکشد و از مشکلات مختلف زنان و مناسبات خانوادگی در آن دوران بگوید. همچنین علی محمد افغانی با تسلط بر فرهنگ و زبان مردم عامه، مجموعه‌ای از ضرب‌المثل‌های جذاب و قدیمی ایرانی را در لابه‌لای داستانش گنجانده و از اصطلاحات کوچه بازاری زیادی استفاده کرده است. از روی کتاب شوهر آهو خانم نیز فیلمی به همین نام در سال 1347 به کارگردانی داوود ملاپور ساخته شد.

محمدعلی سپانلو شاعر و نویسنده ایرانی درباره این اثر گفته است:

«گرچه این رمان گهگاه دستخوش اطناب ملال‏‌آورى است و به خصوص گفتگوها زیر تأثیر رمان نویسان قرن 19 آمیخته با اساطیر و احادیث غرب و شرق است و اغلب در حد معلومات گویندگان نیست، اما در ضمن نویسنده در چند خط اصلى موفق بوده است. در لابه‌لاى داستان چشم‌‏انداز گویایى از زندگى و تاریخ کشور را در یک شهرستان در زمان سال‏‌هاى اثر (13131320) ترسیم کرده است و در حاشیه حوادثى که بر قهرمانان اصلى می‌گذرد، ماجراى تغییر لباس و کلاه و کشف حجاب، برخوردهاى صنفى، نظام ادارى و حکومتى، رابطه شهر و روستا و سلسله روابط مردم با قدرت جابرانه مستقر کشف و روشن شده است. به ‏زعم این منتقد، آهوخانم در واقع غمنامه زن ایرانى است و سند محکومیت سرنوشتى که در سال‏‌هاى روایت شده براى زنان وجود داشته است.»

خلاصه داستان کتاب صوتی شوهر آهو خانم:

داستان درباره مردی متدین و بازاری به نام سید میران سرابی‌ست که یک نانوایی دارد و به تازگی رئیس صنف نانوایان کرمانشاه شده است. او همسری مهربان و باوفا به نام آهو خانم و چهار فرزند دارد و از زندگی خانوادگی خود راضیست و به خوبی می‌داند که حمایت‌های همسرش در موفقیت او نقش بسیار زیادی داشته است. تا اینکه یک روز زنی دلربا و جوان به نام هما وارد مغازه سید میران می‌شود و برای او تعریف می‌کند که به خاطر ظلم‌هایی که شوهرش به او روا داشته، پس از چهار سال زندگی مشترک از او طلاق گرفته است و الان در خانه یک مطرب به نام حسین خان ضربی سکونت دارد.

سید میران از همان ابتدا مجذوب زیبایی هما می‌شود با این حال تصمیم می‌گیرد او را به عقد شاگرد نانوایی‌اش دربیاورد اما سرانجام ماجرا به شکلی پیش می‌رود که هما همسر دوم سید میران می‌شود. آهو خانم نیز به این شرایط ناراحت کننده تن می‌دهد و مجبور می‌شود همراه با هووی خود در یک خانه زندگی کند. این اتفاق ماجراهای تلخ و ناراحت‌کننده‌ای را برای این خانواده رقم می‌زند و آهو خانم و فرزندانش در شرایط سختی قرار می‌گیرند.

کتاب صوتی شوهر آهو خانم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید مشکلات و مسائل زنان را در قالب یک رمان ایرانی بخوانید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

علی محمد افغانی را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان صاحب سبک در حوزه اجتماعی علی محمد افغانی (Ali Mohammad Afghani) است که بیشتر با رمان واقع گرایانه‌ی خود با نام شوهر آهو خانم شناخته می‌شود.

او در سال 1303 شمسی در کرمانشاه به دنیا آمد و در دوران جوانی مدتی در آمریکا زندگی کرد، اما پس از مراجعت به ایران در سال 1333 به خاطر فعالیت‌های سیاسی در حزب توده، به دستور محمدرضا شاه به زندان افتاد و شکنجه‌های فراوانی شد؛ حتی او و دوستانش به اعدام نیز محکوم شدند، اما به خاطر اتفاقات مختلف سیاسی، این حکم اجرا نشد و او حدود چهار سال در زندان باقی ماند.

داستان‌‌های افغانی همواره به طبقات فقیر و محروم جامعه می‌‌پردازد و زنان نیز یکی از عناصر اصلی کتاب‌هایش هستند. به همین خاطر مضامین و معضلات اجتماعی و سیاسی همواره قالب اصلی رمان‌هایش را شکل می‌دهد. همچنین او توجه خاصی به زبان و نثر عامه دارد و به غنی شدن زبان فارسی کمک شایانی کرده است.

سرانجام این نویسنده ایرانی پس از آزادی از زندان، دور فعالیت‌های حزبی و سیاسی را خط کشید و پس از انقلاب نیز در هیچ شورا و کانونی عضو نبود و نویسندگی را پیشه اصلی خود قرار داد.

برخی از آثار علی محمد افغانی عبارتند از:

- رمان شوهر آهوخانم (1340)
- رمان شادکامان دره قره‌سو (1345)
- رمان شلغم میوه بهشته (1353)
- رمان سیندخت (1360)
- رمان بافته‌های رنج (1361)
- رمان دکتر بکتاش (1364)
- رمان همسفر‌ها (1367)
- کتاب محکوم به اعدام (1370)
- کتاب بوته‌زار (1372)
- کتاب خداحافظ دخترم (1377)
- کتاب دختر دایی پروین (1377)
- نوشتن داستان حاج الله باشی (1377)

در بخشی از کتاب صوتی شوهر آهو خانم می‌شنویم:

بارى، هنگامى که سیّدمیران وارد اطاق گردید آهو مشغول روشن کردن چراغ بود. بچّه‌‏ها ابتدا به شاه‏چراغ و بعد به پدر سلام کردند. مرد باروى گشاده و دل راضى به آن‌ها جواب داد. آهو که پس یا پیش از حمّام نیمچه بندى انداخته و بَزکى هم کرده بود، لبخند به لب دو قدم به استقبالش شتافت. ماهوت پاک کن برداشت و سرشانه پالتوش را که در کَته دکّان یا جاى دیگر آردى شده بود پاک کرد. به طور خاموش و زیر لب قربان ‏‌صدقه‌‏اش رفت و به نرمى خودش را به او مالید. به طورى که هوس مرد گُل کرد و دور از چشم بچّه‏‌ها گوشه دهان او را (نه مانند همیشه روى لپش را) بوسید؛ بوسه‌‏اى که بوى آمیزش با غیر به خوبى از آن احساس می‌شد.

طِبق توصیه و دستور سیّدمیران و قرارى که گذاشته بودند، رفتار دو زن نسبت به همدیگر و شوهر مشترک همیشه می‌باید چنان بوده باشد که انگارى هر کدام در خانه‏‌اى جداگانه و دور از هم زندگى می‌کنند. اگر چه خرج خانه یکى بود و زن‏‌ها شام و نهار خود را، از نظر صرفه‏‌جویى در کار و خرج، یک‏جا تهیه می‌دیدند و یک‏جا و دور یک سفره می‌خوردند، شب‏‌ها از همان لحظه که مرد در آستانه در پیدا می‌شد، زنى که نوبتش نبود برمی‌خاست، به اطاق خود می‌رفت و تا صبح روز بعد کارى به کار آن یکى نداشت. خوردن شام را که همیشه در اطاق آهو بود مستثنا می‌کنیم، و این قانونى بود که خود سیّدمیران براى حفظ عدالت و جلوگیرى از هر نوع اختلاف میان دو زن گذاشته بود و آن شب نوبت آهو بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
58 دقیقه
فصل اول: بخش اول
59 دقیقه
فصل اول: بخش دوم
6 دقیقه
فصل اول: بخش سوم
59 دقیقه
فصل دوم: بخش اول
45 دقیقه
فصل دوم: بخش دوم
57 دقیقه
فصل سوم: بخش اول
57 دقیقه
فصل سوم: بخش دوم
51 دقیقه
فصل سوم: بخش سوم
57 دقیقه
فصل چهارم: بخش اول
57 دقیقه
فصل چهارم: بخش دوم
27 دقیقه
فصل چهارم: بخش سوم
58 دقیقه
فصل پنجم: بخش اول
44 دقیقه
فصل پنجم: بخش دوم
58 دقیقه
فصل ششم: بخش اول
58 دقیقه
فصل ششم: بخش دوم
43 دقیقه
فصل ششم: بخش سوم
57 دقیقه
فصل هفتم: بخش اول
58 دقیقه
فصل هفتم: بخش دوم
25 دقیقه
فصل هفتم: بخش سوم
51 دقیقه
فصل هشتم: بخش اول
29 دقیقه
فصل هشتم: بخش دوم
57 دقیقه
فصل نهم: بخش اول
59 دقیقه
فصل نهم: بخش دوم
42 دقیقه
فصل نهم: بخش سوم
59 دقیقه
فصل دهم: بخش اول
59 دقیقه
فصل دهم: بخش دوم
48 دقیقه
فصل دهم: بخش سوم
58 دقیقه
فصل یازدهم: بخش اول
60 دقیقه
فصل یازدهم: بخش دوم
40 دقیقه
فصل یازدهم: بخش سوم
25 دقیقه
فصل یازدهم: بخش چهارم
57 دقیقه
فصل دوازدهم: بخش اول
58 دقیقه
فصل دوازدهم: بخش دوم
58 دقیقه
فصل دوازدهم: بخش سوم
57 دقیقه
فصل دوازدهم: بخش چهارم
5 دقیقه
فصل دوازدهم: بخش پنجم
59 دقیقه
فصل سیزدهم: بخش اول
28 دقیقه
فصل سیزدهم: بخش دوم
33 دقیقه
فصل سیزدهم: بخش سوم
58 دقیقه
فصل چهاردهم: بخش اول
59 دقیقه
فصل چهاردهم: بخش دوم
23 دقیقه
فصل چهاردهم: بخش سوم
52 دقیقه
فصل پانزدهم: بخش اول
43 دقیقه
فصل پانزدهم: بخش دوم
57 دقیقه
فصل شانزدهم
51 دقیقه
فصل هفدهم: بخش اول
51 دقیقه
فصل هفدهم: بخش دوم
58 دقیقه
فصل هفدهم: بخش سوم
25 دقیقه
فصل هفدهم: بخش چهارم
56 دقیقه
فصل هجدهم: بخش اول
45 دقیقه
فصل هجدهم: بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شوهر آهو خانم
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
300000 ت - 31.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شوهر آهو خانم

صو صمیمی
۱۴۰۰/۳/۲۱
اخطار اسپویل داستان
داستان بسیار جذاب بود ولی خیلی جاها روی اعصاب بود بسیار از اندام هما تعریف میکرد و حماقت‌های آهو روی اعصاب بود اون قسمت داستان که آهو رو از خونخ بیرون میکنه من گریه م گرفت و بسیار از دست هما حرص میخوردم از دست سید میران که اصلا مرد منصفی نبود فقط واسه مردم خودشو منصف میگرفت یا
حماقت‌های آهو که واسه هووش غذا درست میکرد و لباساشو میشست به شوهرش پول‌هایی ک خودش کار کرده بود میداد تا با هما خانوم بره مسافرت و خرید واقعا زن مفلوکی بود واقعا روی اعصاب بود فک نمیکنم دیگه نسل چنین زنهایی وجود داشته باشه البته بعید هم نیس هنوز باشن ولی امیدوارم هیچ زنی اینقدر خفت و خواری نکشه وای از چیزهایی که این زن دید و شنید
امیدوارم شمام بشنوید و خوشتون بیاد مخصوصا از تیکه کلام‌های جالب اون زمان درضمن گوینده هم عالی عمل کرد وقتایی که صداشو با عشوه و زنانه میکرد خیلی بامزه میشد
با تشکر مامان صوفیا از مشهد
Mostafa Physician
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
خسته کننده و اعصاب خرد کن
کنایه زدن به مذهب و مطرح کردن حرف‌های پوچ به اسم مذهب، مثل خیانت حضرت داوود به فرمانده سپاهش و تصاحب زن اون! که تهمت تورات تحریف شده هست و از دید اسلام کاملا مردوده
مقایسه خشم ظالمانه مرد نسبت به زن اول با خشم امیرالمومنین در جنگ با عمرو بن عبدود. و نسبت دادن لفظ [امام و
خشمگین] به اون حضرت!!
گفتن حرف‌های پوچ از زبان مرد به اسم دین، مثل این که (مرد خدای کوچک رنه اگر زن حتی نماز و روزه درستی نداشته باشه ولی مردش ازش راضی باشه بهشتیه!) که از دید مذهبی کاملا پوچه و غلط
و این که ریشه ظلم‌های مرد رو به نوعی احکام اسلام میدونه! هرچند اقرار میکنه که مرد در سیر این ظلم‌ها حتی از چارچوب شرعی هم خارج میشه و بیشتر ظلم میکنه! در حالی که قرآن به صراحت گفته [فلا تمیلوا کل المیل فتذروها کالمعلقه] یعنی شرط واجب برای جواز چند همسری اینه که مرد تمام توجهش رو معطوف به یکی نکنه که حقوق زن دیگه پایمال بشه و سرگردان و بلاتکلیف رها بشه. و قرآن چند همسری رو برای مرد عاشق پیشه! و ناتوان از اجرای عدالت مجاز نمیدونه
نکته مثبت رمان، فقط نثر روان و استفاده زیاد از ضرب المثل‌ها و اشارات ادبی و تاریخی هست ولی از نظر مفهوم به شدت دچار فقر محتواست و تنها مفهومی که از کل پنماه ساعت برمیاد اینه که در گذشته حمایت قانون و اجتماع از زن‌ها به قدری ضعیف بوده که زن با وجود هرگونه ظلم و توهینی چاره‌ای جز تحمل نداشت وگرنه در صورت طلاق هیچ پشتیبانی نداشت و حتی بچه‌ها آواره میشدن و زن میبایست بسوزه و بسازه. توصیف‌های بسیار زیاد از زیبایی زن دوم و شدت عشق مرد بهش و حس مظلومیت زن اول و رنج هاش، شنونده رو توی یک حالت عقده فرومیبره! که با دور تند گوش دادم
و اصلا توصیه نمیکنم. به وقت تلفیش نمیرزه
حمیدرضا منصورآبادی
۱۴۰۲/۶/۱۲
داستان رو اگر از روی کتاب میخوندم بی شک نیمه خوانده رها میکردم. اصل داستان جذاب و در خور تعمق بود اما توصیفات بی دلیل افراطی از هر شخص یا مکان خسته کننده و کسالت بار بود گاهی به خودم میومدم و متوجه میشدم دقایق زیادی هست که با وجود شنیدن فکرم به جای دیگری پرت شده زیرا به کرار تمجید و تعریف طولانی از زیبایی و هیکل هما داستان را سبک میکرد. همچنین استفاده از گنجینه لغات و اصطلاحات و حتی تمثیل از وقایع تاریخی یا مذهبی به صورت اقراق آمیز آن هم از زبان یک نانوا یا رقاصه یا مطرب بی سواد آن هم در زمانه‌ای که معلم هر کس تنها افراد عامی و بی سواد اطرافش بودند و حتی وسیله‌ای برای ارتباط جمعی وجود نداشته که افراد کمبود در دایره لغات یا اطلاعات و فهم خود را با آن بالا ببرند. توصیفات هما یا سید میران یا بعضی از شخصیتهای داستان از وقایع یا تفهیم عالمانه آن‌ها برای هر موضوع امروزه از توان یک دبیر ادبیات خلاق خارج است هر چند این موضوع از قدرت نویسنده حکایت میکند ولی هر چیز به جای خویش نیکوست
ندا احمدی زاده
۱۴۰۱/۸/۱۱
برای جوانان امروزی داستان جالبی بود و در عین حال میتونست تکه از واقعیت باشه که هر زمانی ممکنه اتفاق بیفته. تعهد به زندگی و محبت خیلی بالاتر از عشق و هوسه. بهتر اینه که آدم با عشق و مصلحت ازدواج کنه تا زندگیش پایدار باشه نه فقط عشق و نه فقط با مصلحت. شخصیت سیدمیران‌ها در زندگیمون کم نیستن که حرف دین میزنن ولی بویی از دین و انسانیت نبردن. از این اشخاص به شدت دوری کنید چرا که به اسم دین بدترین ظلمها رو میکنن. ولی شخصیتی مثل آهو که ظلم رو میپذیره هم با ظالم در یک کفه ترازوست چرا که باید جلوی ظلم ایستاد. تا وقتی خر هست خرسواران هم هستن. شخصیت هما هم که اولش با مظلوم نمایی جلو میان و بعد نمک به حروم‌ترین شخصیت میشن، کم نیست در زندگی. آدم باید از داستانها درس بگیره. حقوق برابر زنان و مردان رو رعایت کنیم. یه جاهایی برای آهو اشک ریختم ولی درنهایت بازم میگم باید از حقش دفاع میکرد و اونارو رسوای عالم میکرد (نه سکوت)
لیلا فرج اله زاده
۱۴۰۲/۹/۱۲
بالاخره تموم شد. مدتی بود میخواستم این رمان رو بخونم ولی فرصتش پیش نمیومد‌. تا اینکه کتابراه باعث و بانی شد این کتابو بخرم و گوش بدم. با شوق فراوون شروع به خوندنش کردم اوایل جا خوردم که این چه کتابیه و چرا باید وقتمو سرش هدر بدم. اعصابم از کش دادن و طول دادناش خرد میشد ولی ادامه دادم بعدش دیدم داره جذاب میشه تا جایی جذاب شد که چند روز منو از کار و زندگی انداخت. بعضی جاها واقعا قلبم به تپش افتاد یا بعضی جاها از حرصم ناخودآگاه گفتم سید تو دیگه چرا؟؟؟!!! ازت انتظار نداشتم. خلااصه که چند روز رفتم به گذشته و واقعا هم در گذشته زندگی کردم. ارزش خوندنشو داره اینکه بفهمیم زنان سرزمینمان چه‌ها کشیدند و چه‌ها دیدند!!! در ضمن از گوینده محترم تشکر میکنم. از بچه یکساله گرفته تا پیرمرد هشتاد ساله خودشون زحمت کشیدند و چقدر هم جالب صداهاشونو درمیاوردند بعضی جاها خندم میگرفت
مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
اسم بعضی کتاب‌ها را یک عمری می‌شنوی و همیشه حسرت می‌خوری که چرا وقت نشده همچین کتاب معروفی را بخونی، بالاخره که همت می‌کنی و می‌شینی پاش تعجب می‌کنی که آخه چرا همچین کتابی این همه معروف شده.
نمی دونم، شاید دارم زود قضاوت می‌کنم ولی حداقل 6 ساعت از این کتاب را گوش دادم بعد انداختمش اون طرف. واقعا و
شبیه یک فیلم فارسی سیاه سفید دهه 50 بود. من اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. البته از اونجایی که کتاب مال حدود همان دهه 40 هست شاید بخاطر فاصله زمانی باشه البته، ولی اگر اینجوری باشه، کتاب‌های کلاسیک را اصلا دیگه امروز نگاه هم نباید کرد در صورتی که هنوز که هنوزه آدم لذت می‌بره وقتی ربکا برباد رفته را باز می‌کنه.
در هر حال من اصلا و ابدا این کتابو توصیه نمی‌کنم، بسیار خسته کننده و کسالت بار.
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۱/۵/۲۵
گوش کردن به این کتاب خالی از لطف نیست من که لذت بردم داستان پردازی خیلی عالی بود و تنها عیبی که داشت داستان را زیادی کش میداد بعضی از توضیحات بنظرم اضافه میآمد و در اصل داستان هیچ تاثیری نداشت
از این کتاب مطالب مختلفی را میتوان آموخت که اولین آن با عشق ازدواج کردن است و شخصیت اصلی یعنی سید میران و
بدلیل ازدواج سنتی به محض برخود با عشق نتوانست مقاومت کند تسلیم عشق شد موضوع دوم نوع رفتار زنان با همسران خود را بیان میکند که در چهارچوب خانواده با طنازی و عاشق پیشگی و شیوه‌های دلبری همسرشان را جذب و برای بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت زندگی کوشش کنند
مورد سوم صبر و تحمل و مردم داری که نمونه کامل آن شخصیت آهو خانم است را می‌توان آموخت هر چند که زیادی کوتاه امدن به ضرر انسان است
بخاطر این کتاب زیبا و گویندگی فوقالعاده از کتابراه ممنونم
Ali Javanmardi
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
خیلی عالی بود.
اگر چه کسانی که این داستان را میخوانند و یا میشنوند باید حداقل چهل سال به بالا را داشته باشند که زندگی و آن روزگار قدیم را بتوانند درک کنند. برای جوانان امروز شبیه افسانه خواهد بود
بر خلاف خیلی از نظرها که گفتند حاشیه زیاد دارد ولی نظر من این نیست داستان نویس فوقعلاده هیچ چیز از و
نظرش دور نمانده برای همین هست که این داستان را زیبا و بی نظیر کرده.
و جالبی داستان برام این هست که ما ایرانی‌ها قرنهاست که هیچ هویتی نداریم. دمی از اسلام و سنت میزنیم و دمی از تمدن و فرهنگ ایران. که هنوز هم به قوت خود هستند و جالبه که فرهنگ غربی هم به ان اضافه شده و کماکان ما هنوز بدون هویت مانیدیم و میمانیم 🤔🤔
از راوی داستان با صدای زیبا تشکر میکنم
و از مجموعه کتاب راه هم همینطور تشکر و سپاس میگوییم.
somayeh tohidlou
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
یکی از کتاب‌های عامه‌پسندی که حرص می‌خوری، ولی دنبال می‌کنی. اما داستان درخشان است و متن درخشان‌تر. غرق در طنازی و رقص قلم نویسنده می‌شوی و چنان با تنوع اصطلاحات مسحورت می‌کند که یک نفس تا انتها پیش می‌روی
کتابی که در زمان خودش ستایش بسیاری از نویسندگان را به همراه داشته و مقالات بسیاری درباره‌اش
هست. کتابی که به لحاظ تاریخی هم به زمان کشف حجاب و جنگ جهانی بازمی‌گردد. هرچند بسیار درحاشیه و زمینه داستان است. از آن کتاب‌های مفصلی که ارزش خواندن داشت.
یکی از کتبی که بهترین شیوه‌های خواندنش همین شنیدن است! برگردان صوتی آن بسیار گیرا بود و گویا نمایشنامه‌ای را دنبال می‌کنی. خلاصه اینکه شاید برخی کتاب‌ها را خواندنش ارجح باشد، اما این یکی روایت صوتی‌اش هم جذاب بود
saeid karimghasemi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خط سیر داستان کاملا یکنواخت بدون نقطه اوج یا افول. داستان با یک موضوع روشن شروع میش با‌ی ریتم کند پیش میر وتموم میش از داستانک‌های همراه داستان خیلی کم استفاده شده سیر داستان در خصوص قهرمان‌های کاملا عادی و عامی ولی گاها تحلیلها یا افکاری رو می‌بینید که فک میکنید دارید همراه‌ی سری فیلسوف داستان تو میخونید داستان خیلی واضح هدف مشخص نیست ظلم به زنان هست یاانتقاد از بعضی از قوانین دینی یا به چالش کشیدن موضوعات دیگر
نویسنده خیلی اهل تشریح و توصیف محل اتفاق داستان نیست بیشتر سعی دار با تحلیل‌های فلسفی صفحات داستان رو پیش ببر ضمننا خواهشاً توی داستانهای صوتی فقط رو خونی کنید نمایش صوتی که نیست لااقل بجای کارکترهای خانم‌ی خانم صحبت کن بعضی وقتا حال بهم زن میشد ممنونم
گلناز
۱۴۰۲/۲/۱۹
سلام به همه عزیزان
اولین کتابیه که میخوام نظرمو بگم
بنظرم کتاب خیلی اغراق امیز بود‌ی جای انقدر کشدار وحوصله سر بر میشد که اگر کتاب دستم بود شاید ۱۰ صفحه میرفتم جلو تر مورد بعدی تناقض زیاد بین اعتقاد واداب واخلاقیت یکی از شخصیت‌های اصلی داستان ومورد بعدی درمورد زن‌های داستان که بطور کلی در اکثر
داستانها مخصوصا ایرانی اگر زنی از همه چی کوتاه اومد خیلی شریف وگرنه پلیدوکریه هستش یعنی سفید یا سیاه ودیگر اینکه مرد داستان تا اواسط قصه مردی متدین.... ولی از ان به بعد فردی بیمار وحتی بی غیرت.... شد که بسیار عجیب بودوفرزندان قصه بسیار منفعل اصلاپند وپیام داستان ونتیجه حتی میانه نبود خیلی یک جانبه بود من که اصلا دوستش ندادشتم
ستاره
۱۴۰۲/۹/۸
اول از همه از آقای قریب پناه خیلی تشکر میکنم واقعا چقدر زیبا ودلنشین گویندگی کردند. واقعا ایشان یک هنرمند به تمام معنا هستندهر شخصیت مرد و زن پیرزن پیرمرد بچه و جوون و دخترحرف زدند موقع گوش دادن احساس کردم یک نمایشنامه صوتی با چند گوینده می‌شنوم. هر چه از شما تعریف و تمجید کنم کم است. آقای قریب چند پناه برابر این داستان را جذاب کردند. خدا قوت به شما هنرمند گرامی. داستان شوهر آهو خانم داستانی اجتماعی ودرام و سیاسی است. روایت یک زندگی که‌خیلی واقعی و قابل تصوری بود خانوادهایی که بعد از چند سال زندگی با مشکلاتی سخت روبرو میشوند واشخاصی به زندگی ورود پیدا میکنندکه حتی انسان را به نابودی مطلق میکشانند.
عاطفه فراهانی
۱۴۰۲/۱۰/۶
من فقط موندم گوینده چه حوصله‌ای داشته این کتاب و خونده خیلی به جزییات اهمیت داده شده و اضافه گویی داره و توضیحات زیادی که هیچ ربطی به داستان نداره درون این کتاب وجود داره حتی راجع به ساعت اتاق هم کلی صحبت شده دوستان من همزمان فیزیکی این کتاب را تهیه کردند که اصلا نتونستن ادامه بدهند چون خوندنش خیلی حوصله میخواد و تازه از اواسط کتاب به داستان اصلی می‌رسید اگر صدای گوینده اینقدر خوب نبود و گیرا من هم ادامه نمیدادم و حتی خیلی از قسمتها را با سرعت بالا گوش کردم و در آخر هم خیلی از قسمتها رو گوش نکرده قسمت آخر و فقط شنیدم که نتیجه چی میشه که البته اون هم قابل حدس بود
پروانه رفیع زاده
۱۴۰۱/۸/۵
سلام کتاب خوبی بود ولی به نظرمنم مثل بعضی دوستان که گفته بودند خیلی از هما و زیبایی و اندام و عشوه هاش صحبت شده بود و حجم مقدار زیادی از کتاب بخاطر این موضوع بود، بعضی وقتها دیگه حالم از توصیف هما و زیباییش بهم میخورد، عاقبت مرد هوس باز همین بود و همیشه همین هست، آهو خیلی مظلوم واقع میشد اوایل که و داستان سیدمیران با دسته برف روب به سرآهو کوبید سر آهو شکست و خونین و مالین شد من برای آهو گریه کردم، هرزن دیگری جای آهو بود بعد از اون کتک کاری خونه‌اش را ول میکرد و میرفت (لااقل من اینکار را میکردم)
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۳/۳۱
بسیار نوشته جذاب و عالی داستان رو خیلی روش کار کرده بود هرچند گاهی بیخودی اوج میگرفت ولی به هر حال بعد از اتمام کتاب تا چند روز تحت تاثیر بودم. هنوزم نگام به نون سنگک یجور دیگس😁. فقط فکر میکنم آقای افغانی یا بهایی بوده یا تحت تاثیر آموزه‌های بهائیت واین موضوع از چند جای کتاب کاملا مشخصه. علی رغم و نثر زیبا به نظرم اومد یسری افکار موهومانه بدون سند و مدرک درمورد دین و رفتار اولیای اسلام توش بیان شده. ودر آخر اصلا برام قابل هضم نبود چرا باید روز آزادی سید میران با روز اشغال وطن یکی باشه؟!!!!!
مشاهده همه نظرات 245

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شوهر آهو خانم

برای دریافت کتاب صوتی شوهر آهو خانم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.