معرفی و دانلود کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها

عکس جلد کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها

کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها اثر روبرتو لیمانتو، برخی از جنبه‌های مهم روانشناسی را که در داستان شازده کوچولو شاهکار آنتوان دوسنت اگزوپری، وجود دارد، بررسی و شفاف می‌کند.این کتاب به شما می‌آموزد چگونه بتوانید ارتباط بهتری با خود داشته باشید و بیشترین بهره را از الهام‌هایی که دریافت می‌کنید، ببرید.

درباره کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها:

«شازده کوچولو» ممکن است کتابی کودکانه و ساده به نظر برسد اما مفاهیم عمیق فراوانی در آن نهفته است، به همین دلیل لیما نتو یک بار دیگر این کتاب را از جنبه‌های متفاوتی بررسی می‌کند و داستان را پیش می‌برد. او هم‌جهت با جریان اصلی کتاب، به کشف آموزه‌ها، اشتراکاتش با دنیای اسطوره‌ای و کتاب انجیل می‌پردازد.

در کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها (The Little Prince for Grownups) مفهوم خدا بارها مطرح می‌شود، منظور از خدا در این کتاب بر اساس نظریه‌های یونگ، خویشتنِ درون و آنچه در ناخودآگاهتان وجود دارد، است نه آن خداوندی که در هر یک از ادیان با نام خاصی شناخته می‌شود. درک و شناخت خداوند به طور حقیقی از ظرفیت ذهن شما خارج است و به همین راحتی نمی‌توان درباه‌اش نوشت و گفت.

بر اساس نظریات یونگ همه انسان‌ها در ضمیر ناخودآگاه خود یک نیروی راهنما به نام دایمون دارند که اگر بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند، جواب بسیاری از پرسش‌هایی را که برای مدت‌ها ذهن و فکرشان را مشغول کرده، در می‌یابند. طبق آموزه‌های یونگ می‌توان با استفاده از خلاقیت، با بخش ناخودآگاه ذهن ارتباط ایجاد کرد.

در کتاب «شازده کوچولو برای بزرگترها» روای خلبان است و به دنبال دایمون می‌گردد، شازده کوچولو هم در حقیقت نمادی از خویشتن یا دایمون و سرشار از خلاقیت است و می‌تواند مسائل را به خوبی حل کند.

درباره کارل گوستاو یونگ:

این فیلسوف و روانپزشک سوئیسی بیشتر با نظریه‌های روانشناسی تحلیلی که بنیان‌گذار آن‌ها بود شناخته می‌شود. فعالیت‌ها و نظریات یونگ را به نوعی تکمیل کننده کارهای فروید می‌دانند. از شناخته شده‌ترین مفاهیمی که یونگ بنیان‌گذار آن‌ها بوده است می‌توان به سایه، ضمیر ناخودآگاه، پرسونا، برونگرایی، درونگرایی، عقده‌ها و... اشاره کرد.

او در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. در دوران کودکی به بیماری صرع مبتلا بود اما کم کم نشانه‌های بیماری او از بین رفت و بهبود یافت. در دروران جوانی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در رشته پزشکی از دانشگاه بازل شد با وجود این که علاقه‌ای به این رشته نداشت، به دلیل شرایط نا به سامان مالی این بورسیه را پذیرفت و وارد رشته پزشکی شد. سپس متوجه شد که علاقه اصلی‌اش رشته روانپزشکی است. بونگ مدت 9 سال در بیمارستان بورگهولتزلی فعالیت کرد و در سال 1905 پزشک ارشد بیمارستان و مدرس دانشگاه پزشکی زوریخ شد. دوستی او با فروید در سال 1906 آغاز شد و تا سال 1913 ادامه یافت و پس از آن به دلیل اختلاف نظرهایی که داشتند مسیرشان از هم جدا شد.

مطالعه کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به تمامی دوستداران کتاب شازده کوچولو و طرفداران نظریات کارل گوستاو یونگ پیشنهاد می‌شود. متن کتاب ساده و ملموس است و به دانش روانشناسی خاصی برای فهم آن نیاز نیست.

روبرتو لیمانتو را بیشتر بشناسیم:

روبرتو پروکوپیو د لیما نتو (Roberto Procópio de Lima Netto) متولد سال 1940 است. او فرد موفقی در زمینه آفرینش به شمار می‌رود و به خوبی می‌تواند از پس مشکلات زندگی بر بیایید و بر آن‌ها مسلط شود. لیما نتو مدیرعامل پیشین شرکت ملی فولاد است و مدرک دکترای خود را در رشته برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه استنفورد دریافت کرد. پس از بازنشسته شدن از سمت مدیریتی‌اش به نوشتن روی آورد و تا کنون سیزده عنوان کتاب در برزیل منتشر کرده است. لیما نتو علاقه فراوانی به آموزه‌ها و نظریات کارل گوستاو یونگ و دیدگاه او دارد تا جایی که مطالعات بسیاری در این زمینه انجام داده و در دوره‌ها و سمینارهای بسیاری شرکت کرد و کتاب‌های بسیاری در ارتباط با این موضوع نوشته است. نا گفته نماند که او به نوشتن داستان برای کودکان هم علاقه دارد و در این زمین هم فعالیت می‌کند.

جملات برگزیده کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها:

- انسان در طول عمرش بحران‌های مختلفی را پشت سر می‌گذارد. اول، بحران‌های تولد و کودکی که زخم‌هایی کاری بر ناخودآگاه ما می‌گذارند و با این‌که تازه می‌مانند، در ذهن عقلانی‌مان ادراک نمی‌شوند. بحران نوجوانی متفاوت است و ذهن عقلانی ما آن را تشخیص می‌دهد، هرچند باز با کمی سردرگمی.

- اگر همیشه نزدیک خویشتن باشی نمی‌توانی عاقل بمانی. زندگی مثل رودخانه، همیشه جاری است. همان‌طور که نمی‌توانی آب را از حرکت بازداری، جلوی حرکت زندگی را نیز نمی‌توانی بگیری. اگر چنین کاری کنی حسابی به دردسر می‌افتی.

- در جهان امروز، بسیاری از ما ناچاریم به افرادی منحصربه‌فرد تبدیل شویم. انسان مدرن دچار بحران شده است. همه یا دست‌کم، پدر و مادرها خوب می‌دانند که سال‌های نوجوانی بحرانی است، اما شاید خیلی‌ها آن‌قدرها ندانند که دوران میانسالی نیز به همان اندازه حساس است. این همان دوران بحرانی بیابان است.

- ما فقط می‌توانیم و باید مسیرهای ارتباطمان را باز نگه داریم و بکوشیم به ندای درونمان که از خویشتن می‌آید، گوش دهیم. توصیه‌های آن را خوب بشنویم و به هر آنچه می‌توانیم در ظرف خود بگنجانیم، دقت کنیم. با وجود این، ما هرگز به دانش کاملی درباره این الوهیت دست نخواهیم یافت.

- اگر انسان‌ها بتوانند بین نفس و خویشتن که قسمت مقدس آن‌هاست گفت‌وگویی برقرار کنند، گام بلندی به سوی رشد آگاهی برداشته‌اند. کسانی مثل قدیس یوهان صلیبی یا یونس مصداق این احتمال‌اند. آنان پس از تجربه‌هایی که داشتند، افراد آگاه‌تری شدند، صیقل خوردند و کامل‌تر شدند.

در بخشی از کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها می‌خوانیم:

پرسیدم: «آیا انسان می‌تواند در بزرگسالی هم به اندازه یک بچه، سرزنده باشد و از جهان هستی شگفت‌زده شود؟» قبل از این‌که پیرمرد دانا پاسخم را بدهد، باز پرسیدم: «چطور می‌شود با حفظ خلاقیت و احساس سرزندگی فراوانی که بچه‌ها دارند، بزرگ شویم؟ من چطور می‌توانم بزرگ شوم و در عین حال بدانم مار، مار است و کلاه هم، کلاه؟»

«کنجکاوی‌ات را بیدار نگه دار؛ این همان چیزی است که می‌خواهم درباره‌اش با تو صحبت کنم. فقط یادت باشد که انسان‌ها نمی‌توانند به عقب برگردند، مگر آن‌که دیوانه و روان‌پریش شده باشند. افرادی هستند که دلشان می‌خواهد همیشه کودک بمانند یعنی «کودک ابدی» باشند. بیچاره آن‌ها! به‌خاطر این خواسته، دچار اختلالات روانی دشواری می‌شوند. چنین افرادی همیشه ناراضی‌اند و دنبال چیزهای ناممکن می‌روند، دنبال مدینه فاضله؛ چیزی که دست‌نیافتنی باشد. گاهی آن‌قدر مستأصل و مأیوس می‌شوند که حتی دست به خودکشی هم می‌زنند.»

«سر درنمی‌آورم. یعنی بچه بودن بد است؟»

«نه! کودک، عهده دارِ تخیل و طبیعی بودن دنیای درون ماست. اشکال در «کودک ابدی» بودن است؛ همان باقی ماندن در مرحله کودکی و ناآگاهی. بی‌شک چنین وضعی دردسرساز خواهد بود.»

باز درنگ کردم تا خوب درباره این صحبت‌ها فکر کنم. یونگ می‌گوید معنای زندگی انسان در رسیدن او به آگاهی است. او این فرایند را فردیت یابی نامید. بشر، بعد از رانده شدن از بهشت، دیگر یک موجود سرهم‌بندی شده تمایزنیافته نیست،

بلکه سفرش را در مسیر تبدیل شدن به یک فرد واحد و یکپارچه آغاز می‌کند تا خود منحصر به‌فرد و یگانه‌اش باشد.»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل 1: بزرگ‌ترها درست درک نمی‌کنند
فصل2: ملاقات در بیابان
فصل 3: پیرمرد دانا
فصل 4: از کتاب مقدس
فصل 5: چطور مانند کودکی باشیم
فصل 6: پرومته قهرمان
فصل 7: ایکاروس، شیفته خورشید
فصل 8: گفت‌وگو با دکتر یونگ
فصل 9: درس‌های بیابان
فصل 10: درس‌های ازیادرفته
فصل 11: باید رشد کنیم
فصل 12: یک زندگی پوچ
فصل 13: مسیر دانته
فصل 14: شب تاریک روح
فصل 15: داستان خضر
فصل 16: ملاقات با الوهیت
فصل 17: از بائوباب‌ها غافل نشو
فصل 18: لطفاً بزرگ‌ترها وارد نشوند!
فصل 19: دلتنگی برای گُل
فصل 20: او به سیاره‌اش برمی‌گردد
فصل 21: پارسیفال در جست‌وجو
فصل 22: زندگی، دوری هم دارد
فصل 23: وقتی رویا فرو می‌پاشد
فصل 24: و زندگی جاری است
پسگفتار
پیوست یک
پیوست دو
اسطوره‌شناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شازده کوچولو برای بزرگترها
نویسنده
مترجمفروغ کیان زاده
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-622-6513-62-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها

امیرشهریار
۱۴۰۱/۲/۲۳
کتاب که نیاز به معرفی و نظر دادن ندارد، اما دست مریزاد به مترجم این کتاب، نه تنها بخاطر ترجمه روان و سلیس، بلکه بخاطر توضیحات و پانویس‌های بسیار بجا و راهنما، که به فهم و درک مطالب بسیار کمک میکند، حقیقتا عالی بود ♥️.
Jamal dpm
۱۳۹۹/۱۲/۱۹
بعد از خوندن خود کتاب اصلی شازده کوچولو که خیلی برام سطحی و مبهم بود، این کتاب کمک زیادی کرد تا عمیق تر داستان رو درک کنم؛ و تونست در کنار اون منو با مفاهیم متفاوتی از فلسفه و روانشناسی آشنا کنه
الناز منصوری
۱۴۰۰/۷/۲۱
کتابشو دوست داشتم تمام ابهاماتی که از کتاب اصلیش حاصل شده بودرو توضیح میده وار دیدگاههای یونگ استفاده کرده
نیما صدایی
۱۴۰۰/۱/۶
بسیار زیبا و عالی اصل کتاب شازده کوچولو رو تفسیر و تفصیل کرده. بسیار ارزشمند برای خوندن
زهرا عبدی
۱۳۹۹/۱۱/۵
داستان بینظیر شازده کوچولو رو با نقدی روانشناسانه بازنویسی کرده. جالب و آموزنده.
مهناز رحیمی
۱۳۹۹/۱۱/۴
من 2 بار خوندم و دوست دارم واسه بار سوم بخونم هر مطلب جدیدی ازش یاد می‌گیرم
پریناز موسوی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خوبی بود مکمل کتاب شازده کوچولو و تحلیل مفاهیم ارائه شده در ان.
montazer reza
۱۴۰۲/۱۰/۲
پیشنهاد میکنم کسانی که شازده کوچولو رو خوندن این کتاب رو هم بخونن
Fatemeh.M
۱۴۰۲/۷/۲۶
عالی، فوق العاده، زیبا، پر از مطالب آرامش بخش و...
با تشکر از کتابراه
معین حنانی
۱۴۰۲/۲/۲۲
ارزش خواندن داره
با بسیاری از بخشهای روانشناسی بسادگی اشنا پیدا میکنی
Shiva Hu
۱۴۰۱/۱۲/۸
کتاب بسیار عمیق و پرباری در زمینه روان شناسی است.
منیژه تیموری
۱۴۰۰/۵/۲۴
‌مفهوم یتیمی روحی را بسیار زیبا به تصویر کشیده...
Soroush_za
۱۴۰۲/۸/۵
کتاب خوبی بود از لحاظ تحلیلی
Ali davoodvand
۱۴۰۱/۴/۲۰
کتاب عالی، با چشم دل بخوانیم
درنا فرهادپور
۱۴۰۰/۵/۲۰
عالی و کوتاه و مختصربود
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها

برای دریافت کتاب شازده کوچولو برای بزرگترها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.