معرفی و دانلود کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

عکس جلد کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

بسیاری از افراد علاقه دارند چند کار را همزمان با هم انجام دهند و به یک انتخاب محدود نشوند. شما چطور؟ امیلی واپنیک در کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی! درباره‌ی علایق و کارهای گوناگون و شیوه‌ی موفقیت در چند حرفه و شغل به‌طور همزمان صحبت می‌کند. این کتاب برای همه‌ی کسانی‌ست که دایره‌ی انتخاب‌هایشان بزرگ و متنوع است. گفتنی است این اثر جایزه‌ی Nautilus Book را از آن نویسنده‌اش کرده.

درباره‌ی کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

تابه‌حال برایتان پیش آمده که بین انتخاب چند کار و فعالیت سردرگم شوید؟ اینجور مواقع همیشه آدم‌هایی پیدا می‌شوند که زبان به نصیحت باز می‌کنند و به شما می‌گویند بهتر است یک کار را انتخاب کنید و آن را به‌درستی انجام دهید. اما آیا این نصیحت درست است؟

کتاب شاید تو یک چند پتاسیلی باشی (How to Be Everything) اثر امیلی واپنیک (Emilie Wapnick) راهنمای بی‌نظیری است که به شما یادآوری می‌کند هر آدمی می‌تواند علایق گوناگون، کارهای مختلف و فعالیت‌های متنوع را در کنار هم انجام دهد، بدون آنکه هیچ آسیبی به او وارد شود.

در حقیقت کتاب شاید تو یک چند پتانسلی باشد به شما می‌گوید داشتن چند حرفه‌ی مختلف یا چندین علاقه‌مندی و پروژه هیچگاه شما را از دیگران عقب نمی‌اندازد به قول قدیمی‌تر‌ها، از این شاخه به آن شاخه پریدن نیست؛ بلکه فقط این پیام مهم را مخابره می‌کند که شما چند پتانسیل دارید و اتفاقا نقطه‌ی قوتّ وجود شما همین است!

امیلی واپنیک به شما کمک می‌کند که استعدادها و قدرت درونی‌تان را کشف کنید، علاقه‌مندی‌های خودتان را بشناسید و آن‌ها را به شکل درستی به کار بگیرید. در این کتاب می‌آموزید که چطور زندگی خودتان را بسازید، نیازهایتان را تأمین کنید و برنامه‌های متفاوتی را با کیفیت بالا پیش ببرید. همچنین به شما یاد می‌دهد که شیوه‌ی انجام چندین کار را به شکل همزمان یاد بگیرید، روی پروژه‌های کاری تمرکز کنید و همه‌ی آن‌ها را به بهترین شکل به‌ پایان برسانید. نکته‌ی مهم دیگر که با خواندن کتاب شاید تو یک چند پتاسیلی باشی درمی‌یابید این است که شما را از عذاب‌وجدان برای از‌دست‌دادن علاقه‌ی قبلی، ترسیدن از انجام شروع کار جدید و همچنین سردرگمی برای به‌پایان رسیدن فعالیت‌ها رها می‌کند.

اگر فکر می‌کنید یک چند پتاسیلی هستید و یا دایره‌ی علاقه و فعالیت‌هایی که دوست دارید، بسیار وسیع است، با امیلی واپنیک و کتاب راهنمای بی‌نظیرش همراه شوید. کتاب شاید تو یک چند پتاسیلی باشی به‌همت نشر کتای کوله پشتی و با ترجمه‌ی سیده مهسا مولی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

  • این کتاب شامل توصیه‌هایی دلگرم‌کننده برای موفقیت است. به‌شدت مطالعه‌ی آن را توصیه می‌کنیم. (فوربز)
  • کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی به شما کمک می‌کند که بزرگ‌ترین آرزوهایتان را برآورده کنید؛ همه‌ی آن‌ها را! (Buzzfeed)
  • اگر برای انجام کارهای زندگی‌تان سردرگم هستید و هنوز نمی‌دانید چه کار کنید، کتاب حاضربه کمک شما می‌آید تا احساس بهتری داشته باشید. (باستِل)

کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی! برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه‌مندی‌های متنوعی دارید و هنوز نمی‌دانید بهترین شیوه‌ی انجام آن‌ها چیست، این کتاب راهنمای عملی به کمک شما می‌آید.

با امیلی واپنیک بیشتر آشنا شویم

امیلی واپنیک یکی از افراد چند پتانسیلی دنیاست که‌ در زندگی خود، به انواع فعالیت‌ها از جمله موسیقی، تولید فیلم و همچنین فعالیت در رشته‌ی حقوق مشغول بوده است.

او که یک سخنران، مربی، وبلاگ‌نویس و نویسنده‌ی حرفه‌ای است، وبلاگ "Puttylike.com" را برای کمک به همه‌ی کسانی بنیان گذاشته که در مسیر شغلی خود سردرگم‌اند. او با این کار به عده‌ی زیادی در سراسر جهان کمک کرده که به شغل مورد علاقه‌ی خود برسند و زندگی جذاب‌تری را تجربه کنند.

او اکنون به‌عنوان سخنران در بسیاری از مراسم‌های مدارس، دانشگاه‌ها و ... فعّالیت می‌کند.

جملات برگزیده‌ی کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

  • چندپتانسیلی‌بودن شگفت‌انگیز است و درآغوش‌کشیدن علایق متعددتان عالی است! گرچه برخورداری از چنین سرشت فیزیولوژیکی مبارکی چالش‌هایی را نیز به‌دنبال دارد.

  • دنیای مدرن همیشه هم با چندپتانسیلی‌ها مهربان نیست. درنتیجه، بسیاری از ما با احساسات خودتردیدی، عزتِ‌نفس پایین و سایر مسائل سلامت روان بزرگ می‌شویم.

  • حقیقت این است که شما با فقدان سرنوشت یا هدف مواجه نیستید. دلیل خیلی خوبی برای کنجکاوی بی‌ثبات شما وجود دارد: شما کسی هستید که قرار است در امور تغییر ایجاد کند.

در بخشی از کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی! می‌خوانیم

اگر این کتاب را انتخاب کرده‌اید احتمالاً به این دلیل است که در محدودکردن «می‌خواهید چه‌کاره شوید» به یک شاخه، دچار مشکل شده‌اید، اما من در این کتاب راه‌حلی را برای این مشکل به شما نشان نخواهم داد.

این کتاب برای افرادی است که نمی‌خواهند روی یک موضوع واحد متمرکز شوند و سایر علاقه‌مندی‌هایشان را رها کنند، این کتاب برای کنجکاوهاست؛ کسانی که با یادگیری موضوعات جدید خشنود می‌شوند، کسانی که هویت جدید ایجاد می‌کنند و بین هویت‌های مختلف شناورند.

لازم نیست تنها یک چیز انتخاب کنید. این همان راز بزرگی است که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه یک حرفۀ پایدار و موفق بسازید تا به شما اجازه دهد به رضایت قلبی‌تان دست یابید؛ همه‌چیزبودن.

باوجوداین، آگاه باشید که این کتاب، کتابی معمولی نیست و یک تجربۀ مطالعۀ معمولی نیز نخواهد بود. ساختن یک زندگی چندوجهی مستلزم خودشناسی و آزمایش است. من برای هدایتتان اینجا خواهم بود، اما در طول مسیر از شما می‌خواهم کارهایی انجام دهید. این کارها ممکن است شامل چنین مواردی باشند: نوشتن فهرست‌های بسیار، بهانه‌گیری و تحقیق دربارۀ ترکیبات عجیب کلمات و... پس برای شروع، یک خودکار و تعدادی کاغذ بردارید، یا حتی یک ماژیک شبرنگ برای علامت‌زدن جمله‌هایی که می‌خواهید به‌یاد داشته باشید. این کتاب شروعِ یک اتفاق بزرگ و واقعاً جالب است.

فهرست مطالب کتاب

نامه‌ای به خواننده
بخش اول: همه‌چیز؟ به طایفه خوش‌آمدید
1: تو هیچ مشکلی نداری
2: چندپتانسیلی‌ها: اهل طفره‌رفتن یا نوآوری؟
3: اجزای تشکیل‌دهندۀ یک زندگی چندپتانسیلی شاد
بخش دوم: چهار مدل کاری چندپتانسیلی / راه‌های مختلف برای آدم‌های مختلف
4: رویکرد آغوش فراگیر
5: رویکرد خط مورّب
6: رویکرد انیشتین
7: رویکرد ققنوس
بخش سوم: چوب لای چرخ‌های رایج چندپتانسیلی‌ها و شکست‌دادن اژدها
8: سیستم شخصی شما برای بهره‌وری
9: ترس، اعتماد‌به‌نفس و سروکله‌زدن با آدم‌هایی که درک نمی‌کنند
10: جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!
نویسنده
مترجمسیده مهسا مولی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-461-335-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

عزیزی
۱۴۰۲/۶/۲۰
این کتاب برای کسایی نوشته شده که از این شاخه به اون شاخه جابجا میشن. اگر جزو افرادی هستیم که علاقه مندی‌های زیاد و متفاوتی داریم و دوست دارم در شاخه‌های مختلف کار کنیم یا اون هارو حتی برای مدتی کوتاه امتحان کنیم. اصلا بد نیست. چون شاید یه چند پتانسیلی باشیم کسی که میتونه تخصص‌های متعدد داشته باشه. توی دنیای مدرن همیشه به ما گفتن اگر میخوای موفق بشی باید یه شغل ثابت داشته باشی و فقط حوزه رو دنبال کنی و متخصص بشی. کتاب به این اشاره میکنه که این طرز فکر برای یه چند پتانسیلی اصلا جواب نمیده و برای اونا ادامه دادن فقط یه شغل مساوی با احساس عدم امنیت و لذته. توی کتاب میگه اگر جزو کسابی هستید که شغل‌های متعددی رو امتحان میکنه تا علاقه اصلیشو پیدا کنه و فکر میکنه اره این دیگه خودشه همونی که میخوام تا اخر عمر ادامش بدم و بعد از مدتی یهو اون اشتیاق فروکش میکنه و دیگه لذت بخش نیست براتون و میخواید یه حوزه دیگه رو امتحان کنید، پس شاید شما هم یه چند پتانسیلی باشید.... چند چند پتانسیلی بودن یعنی همزمان چند تخصص داشتن یعنی سوییچ شدن بین چند حرفه. چند پتانسیلی بودن از سمت دنیای مدرن شاید هنوز قابل درک نباشه اما چند پتانسیلی‌های موفق زیادی توی دنیا وجود دارن و در آخر این کتاب سعی داره شمارو بیشتر با خودتون آشنا کنه با نگاهی که از سمت جامعه بهتونه و اینکه چطور باید خودتون رو بپذیرید و ارائه بدید و درنهایت کاری میکنه این رو بعنوان قدرتتون ببینید نه نقطه ضعف. واقعا توصیه میکنم اگر همچین حس‌هایی دارید این کتاب رو بخونید شاید یه معجزه‌ای تو زندگیتون باشه... معجزه‌ی پذیرش خودتون و اینکه نگران نباشید از چیزی که هستید. ممنون از انتشارات کوله پشتی و کتابراه... این کتاب دنیای من رو تغییر داد
اکرم فتحیان
۱۴۰۲/۶/۱۰
گاهی فکر میکردم چرا مدام از این شاخه به اون شاخه میپرم، چرا دارم جزو گروه همه کاره و هیچ کاره‌ها میشم، فکر میکردم حق با خانواده و مشاور و بقیه‌ی افرادیه که چند کاره بودن را نمی‌پذیرن، یا معضل میدونن. احساس میکردم نقطه ضعف بزرگی توی زندگی دارم که هربار به یه کار جدید علاقمند میشم. اما این کتاب به را من، خودم بهتر نشون داد، اینکه چندپتانسیلی بودن ضعف نیست و اتفاقا قدرته، مهارته، تخصصه. همچنین با راهکارهای ارائه شده، میشه این نیروی عظیم درونی را بهتر کنترل کرد و با دیدگاهی تازه، استفاده‌ی مفیدتری از زندگی داشت، و تاثیرش را هم برای خود فرد و هم برای دیگران دید.
بهادری
۱۴۰۲/۷/۳۰
فوق العاده است و کمک بزرگی برای پیدا کردن راه افراد چند پتانسیلی میکنه و اینکه واقعا حس میکنی این کتاب داره مستقیما با خودت حرف میزنه
و کاملا توضیحت میده و راهنمایی جذابی برای کمک به شناخت ویژگی هامون داره
سمیرا
۱۴۰۲/۶/۲۱
من یک چند پتانسیلی بودم که خودم خبر نداشتم با خوندن این کتاب کلی اطلاعات بدست آوردم و خودم رو بهتر شناختم
حوریه سلطانی
۱۴۰۳/۱/۹
عالی بود و ایده‌های خوبی ازش گرفتم تا بتونم برنامه ریزی کنم و به کارهام برسم
معصومه صیفوری
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
برای شناخت افراد و خود خوبه. همه نمی‌توانند فقط روی یک مسئله تمرکز کنند
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی!

برای دریافت کتاب شاید تو یک چند پتانسیلی باشی! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.