معرفی و دانلود کتاب شب نشینی با شیطان: شاهکارهای داستان کوتاه

عکس جلد کتاب شب نشینی با شیطان: شاهکارهای داستان کوتاه
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شب نشینی با شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شب نشینی با شیطان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شب نشینی با شیطان: شاهکارهای داستان کوتاه

کتاب شب نشینی با شیطان از چندین داستان کوتاه جذاب و خواندنی تشکیل شده است که نویسندگان آن‌ها جزو افراد مشهور و شناخته شده‌ی ادبیات جهان هستند. موضوع داستان‌های این اثر هیچ‌کدام شبیه به یکدیگر نیستند و هر حکایت برش‌هایی از زندگی را به تصویر می‌کشند.

درباره‌ی کتاب شب نشینی با شیطان:

داستان‌های این مجموعه از کتب‌ مختلفی گردآوری شده‌اند که نویسندگان برجسته‌ای از جمله مارک تواین (Mark Twain)، توماس هاردی (Thomas Hardy)، آلدوس هاکسلی (Aldous Huxley)، کتلین مَنسفیلد مری (Kathleen Mansfield Murry) و... آن‌ها را به نگارش درآورده‌اند. اکثر حکایات این کتاب زبانی شیرین و صریح دارند که نشان‌دهنده‌ی سختی‌ها و آسانی‌های حیات آدمی هستند. در واقع داستان‌های این کتاب نه به زمان یا سرزمین مشخصی دلالت دارند که از میان آن داستان‌سرایی را مورد نقد قرار دهند، نه بر سبک ادبی یا نگارشی خاص تاکید می‌کنند.

از ویژگی‌های مثبت کتاب شب نشینی با شیطان این است که هیچکدام از داستان‌های کوتاه آن شبیه دیگری نیست و هر حکایتی شخصیت‌ها، روابط، توصیف‌ها، تعلیق‌بندی و پایانی متفاوت دارد که همین ویژگی این اثر را خواندنی‌تر می‌کند. همانطور که گفته شد نویسندگان متفاوتی داستان‌های این کتاب را به نگارش درآورده‌اند که قبل از آغاز هر حکایت بخشی از زندگینامه‌ی آنان شرح داده می‌شود.

کتاب شب نشینی با شیطان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه خارجی، از خواندن این کتاب نهایت لذت را می‌برند.

در بخشی از کتاب شب نشینی با شیطان می‌خوانیم:

همه‌چیز تغییر می‌کند الا سلمانی‌ها، رفتار آن‌ها و محیط دوروبرشان. این‌ها چیزهایی هستند که هرگز عوض نمی‌شوند. کسی که یک بار به یک سلمانی برود، چیزهایی را تجربه می‌کند که دفعات بعدی هم با آن روبه‌رو خواهد شد و تا آخر عمرش هم این روال ادامه خواهد داشت. مثل همیشه امروز هم به سلمانی رفته بودم تا صورتم را اصلاح کنم. همان موقع که از خیابان مِین به سمت درِ سلمانی می‌رفتم، مرد دیگری همزمان از سمت خیابان جونز به آن‌طرف می‌آمد و این اتفاقی است که همیشه رخ می‌دهد. سرعتم را زیاد کردم، اما فایده‌ای نداشت، مرد یک قدم جلوتر از من وارد سلمانی شد، من هم به دنبال او وارد شدم. او تنها صندلی خالی را که به بهترین آرایشگر مغازه مربوط می‌شد، اشغال کرد. همیشه دقیقاً همین اتفاق می‌افتد. من هم یک‌جا نشستم، به این امید که شاید صندلی آرایشگری که در میان دو آرایشگر باقی مانده تبحر بیشتری داشت به من برسد، چراکه او شانه کردن موهای مشتری‌اش را آغاز کرده بود و حال آن‌که همکارش هنوز عملیات مالش دادن و روغن زدن موهای مشتری‌اش را به اتمام نرسانده بود.

با شور و علاقه‌ی‌ زیاد جوانب کار را بررسی کردم. وقتی دیدم شماره‌ 2 از شماره‌ 1 پیش افتاد، شور و اشتیاقم به نگرانی بدل شد. وقتی شماره 1 لحظه‌ای درنگ کرد تا برای یک مشتری تازه‌رسیده وقت شستشو تعیین کند و درواقع به‌طور کامل از همکارش عقب افتاد، آن‌جا نگرانی‌ام تا سرحد اضطراب بالا رفت. وقتی شماره‌ 1 دوباره دست‌به‌کار شد و زمانی که او و همکارش هر دو در یک لحظه حوله‌ها را از مشتری پس کشیدند و لحظه‌ای که هر دو در حال پاک کردن پودر روی گونه‌های مشتری‌شان بودند و هر لحظه امکان داشت یکی از آن‌ها بگوید «بعدی!»، آن‌جا بود که انتظار و بلاتکلیفی نفسم را به شماره انداخت. اما وقتی در تعیین‌کننده‌ترین لحظه، شماره 1 چند لحظه‌ای را صرف شانه کشیدن ابروهای مشتری‌اش کرد، متوجه شدم که به‌خاطر فقط یک لحظه، رقابت را از دست داده است، به همین دلیل با ناراحتی از جا بلند شدم و از مغازه بیرون رفتم تا به دست آرایشگر شماره 2 نیافتم؛ چون از آن اراده‌ی حسادت‌برانگیزی که به بعضی‌ها این قدرت را می‌دهد تا با خونسردی در چشم آرایشگری که منتظر مشتری بعدی است چشم بدوزند و با قاطعیت اعلام کنند که منتظر می‌مانند تا همکار او کارش تمام شود، چیزی در وجود من نیست.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت‌
شانس‌
درباره‌ی سلمانی‌ها
بیکر و ماجرای زاغ
شب‌نشینی با شیطان‌
مورچه‌ و ملخ‌
جنایت‌ در خیابان پرسِکیدا
رنگ‌ پریده‌
عاقبتِ‌ زیبایی‌
دوافروش
پدر
سر سفره‌ی آلمانی‌ها
پسرک‌ تخس
ققنوس‌
صورت‌ رو به‌ آسمان‌
تصویر بیضی‌ شکل‌
همسر نازنین
مار
سه‌ قدیس
خارجی‌
فرشته‌ی‌ نگهبان‌
خلقت‌ مرد و زن‌
وقت‌ استراحت‌
معما
درد مشترک
پاسبان و سرود کلیسا
یک‌ آدم‌ واقعاً خطرناک‌
دختر چوپان‌
وقتی‌ سربازها آمدند
رجینالد از گروه‌ سرود مراقبت‌ می‌کند
همسر
پنجره‌ی تخته‌کوب‌ شده
کشته‌ شده در رساکا
سرباز از کار افتاده‌
فداکاری‌ دکتر
تلاشی‌ در راه‌ بهبود
فهرست نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شب نشینی با شیطان: شاهکارهای داستان کوتاه
نویسنده
مترجممحمدعلی مهمان نوازان
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-964-8838-53-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شب نشینی با شیطان

حوریه سروی
۱۴۰۰/۹/۸
به نظر من این کتاب برای کسانی خوبه که حوصله خواندن رمان بلند را ندارند البته بعضی از داستان‌های کوتاه آن بسیار خوب است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شب نشینی با شیطان

برای دریافت کتاب شب نشینی با شیطان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.