معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز، جون دل

عکس جلد کتاب شرلوک هولمز، جون دل
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز، جون دل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز، جون دل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرلوک هولمز، جون دل

ابراهیم رها با کتاب شرلوک هولمز، جون دل شما را به سال 1350 در تهران می‌برد تا از نزدیک شاهد پرونده‌ای باشید که شرلوک هولمز و واتسون قرار است از آن رازگشایی کنند! نویسنده در این داستان با الهام از دو شخصیت اصلی رمان‌های آرتور کانن دویل، اثری خلق کرده که حال‌و‌هوای داستان‌های معمایی را دارد و توأمان تکه‌هایی از تاریخ معاصر ایران را برای مخاطبان مجسم می‌کند.

درباره‌ی کتاب شرلوک هولمز، جون دل

درست وقتی شرلوک حوصله‌اش از کمبود پرونده در تهران سر رفته و حاضر شده برای پر کردن وقتش، ماجرای گم شدن نامزد یکی از آشنایان صاحب‌خانه‌اش را پیگیری کند، سیمین‌خانم از راه می‌رسد تا خبر رسیدن نامه‌ی جدیدی را به او و واتسون بدهد. از قرار معلوم نامه را یکی از نظامیان فرستاده اما محتوای آن هیچ ربطی به ارتش ایران ندارد. بلکه در مورد یک سرباز برزیلی است که قرار بوده همان روز، مقابل تیم ایران بازی کند. اتفاقاً واتسون هم برای تماشای بازی ذوق و شوق زیادی داشته اما با پیدا شدن سروکله‌ی این پرونده‌ی جدید، تصمیم گرفته به جای دیدن بازی، همراه شرلوک و در کنار او به راز پرونده پی ببرد.

ابراهیم رها، ماجراهای شرلوک هولمز و دستیارش را دستاویزی قرار داده تا در کتاب شرلوک هولمز، جون دل، هم بخشی از تاریخ معاصر ایران را نشان بدهد و هم از وضع فرهنگ و زندگی مردم در آن دوران انتقاد کند. کتابی که پیش رو دارید، از نوع داستان‌های طنز و معمایی محسوب می‌شود که با آشنایی‌زدایی‌های خاص خود، مخاطب را غافلگیر می‌کند. ناگفته نماند نویسنده به محمد مصدق و هواداران او عنایت ویژه‌ای داشته است و اثر پیش رو را به وی تقدیم نموده است.

معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز، جون دل

مؤلف در ابتدای کتاب به مخاطبان یادآوری کرده که اگرچه داستانش کمی صبغه‌ی تاریخی و سیاسی دارد اما چندان هم به مستندات تاریخی وفادار نبوده. ابراهیم رها وقایع تاریخی را با تخیل نیرومند خود پرورده و داستانی ارائه کرده که کنایه‌هایی به برخی از رخدادهای دوران معاصر دارد اما از سندیت و اعتبار تاریخی برخوردار نیست. بااین‌اوصاف، بهتر است کتاب شرلوک هولمز، جون دل را به چشم یک داستان کمدی و سرگرم‌کننده ببینید که احتمالاً شما را تا پایان داستان مجذوب خود خواهد کرد.

آن‌چه این داستان را به رمان‌های جذاب سر آرتور کانن دویل پیوند می‌زند، حضور شرلوک هولمز و واتسون است که در حقیقت قهرمانان اصلی کتاب‌های کانن دویل و اثر پیش رو به شمار می‌آیند. بااین‌حال، شرلوک و واتسون در این داستان، به‌نوعی شکل و شمایل ایرانی به خود گرفته‌اند و تا حد قابل توجهی با فرهنگ ایرانی عجین شده‌اند. این آمیختگی با فرهنگ ایرانی در شخصیت واتسون بیشتر دیده می‌شود اما شرلوک هم رفته‌رفته دارد با ایرانی‌ها و اخلاق خاصشان اخت می‌شود! خلاصه، از وقتی که ناتالی جادوگر با جادوی سیاه خود، واتسون و شرلوک را راهی تهرانِ سال 1350 کرده، زندگی این دو هم رنگ تازه‌ای به خود گرفته.

اگر شما هم از علاقه‌مندان داستان‌های بلند فانتزی هستید و پیش از این، حداقل یک یا دو عنوان از داستان‌های شرلوک هولمز را مطالعه کرده و عاشق شخصیت او شده‌اید، حتم داریم از خواندن کتاب شرلوک هولمز، جون دل نیز لذت بسیاری خواهید برد. داستانی به‌یادماندنی که تا مدت‌ها آن را از یاد نخواهید برد.

انتشارات مون چاپ و نشر این کتاب خواندنی را به عهده داشته.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز

نسخه‌ای ایرانی‌شده از ماجراهای کارآگاه مشهور، شرلوک هولمز! ابراهیم رها با الهام از شخصیت‌های خیالی شرلوک هولمز و آقای واتسون، چهارگانه‌ای به نگارش درآورده که هم رنگ‌و‌بوی داستان‌های معمایی را دارند و هم بیانگر رخدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران در دوران معاصر هستند. مجموعه‌ی شرلوک هولمز کتاب‌هایی را با عناوین «شرلوک هولمز وسط شاهنامه»، «شرلوک هولمز، جون دل»، «شرلوک هولمز و قیصر» و «شرلوک هولمز در ترانه‌های ممنوعه» دربر می‌گیرد که داستان هر کدام به‌نحوی با تاریخ سیاسی ایران گره خورده است.

خواندن مجموعه کتاب‌های شرلوک هولمز را به دوست‌داران آثار معمایی، طنز، سیاسی و تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. اگرچه رخدادهای این سری کتاب‌ها تماماً به مستندات تاریخی پایبند نبوده‌اند و با خیال نویسنده درآمیخته‌اند اما خواندن آن‌ها برای مخاطبان فارسی‌زبان می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

کتاب شرلوک هولمز، جون دل برای چه کسانی مناسب است؟

تهیه و خواندن کتاب شرلوک هولمز، جون دل را به تمامی علاقه‌مندانِ داستان‌های فانتزی و دوست‌داران طنز فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب شرلوک هولمز، جون دل می‌خوانیم

مرد دیگر درنگ نکرد تا واکنش یا تعجب یا حتی اظهارنظر دکتر واتسون را ببیند. سری تکان داد و رفت به‌سمت انتهای راهرو. واتسون نگاهش را معطوف به مردی کرد که داخل کوپه بود. او هم حدوداً پنجاه‌ساله نشان می‌داد. لبخندی گشاده ‌روی صورت داشت، گویی یک خنده‌ی ابدی باشد یا حتی آن را نقاشی کرده باشند روی صورتش. یک ذوق‌زدگی بی‌مزه تمام چیزی بود که از چهره‌ی او می‌شد فهمید. به‌همین‌خاطر گذشت و رفت سراغ بعدی. سه، چهار قدم که برداشت، شنید که یکی، با حزنی غریب و با لهجه‌ی جنوبی دارد چیزی می‌خواند. از آن‌ صداها که غربتی ازلی دارد و غمی ابدی. از آن خواندن‌ها که معنای همدلی از هم‌زبانی خوش‌تر است، باشد. گوش تیز کرد و قدم آهسته. نزدیک‌تر که شد مردی را دید در راهرو، کنار پنجره‌ای که قسمت فوقانی‌اش رو به آسمان گشوده شده بود. چهره‌ای آفتاب‌سوخته داشت و حزن را هجا به هجا از حنجره بیرون می‌ریخت:

«خوشا فصلی که دور از غم، همه که شونه وا شونه/ دست وا دست/ سایه وا سایه/ شارفته خانه وا خانه/ بدو پیشُم بدو پیشُم/ بدو ‌ای نوشمُ و نیشُم/ بدو‌ ای آخرین عشقُم/ دوادارِ دل ریشُم/ خزانِ زرده ایسالون، نوبتی تمومن...»

واتسون قدم برداشت، به مرد رسید، از کنارش عبور کرد و دید که بقیه هم در کوپه‌هایشان، درحالی‌که سعی می‌کنند خود را مشغول کارهایشان نشان دهند، دارند همین ترانه را گوش می‌کنند. احوالی شبیه «هرکسی از ظن خود شد یار من» بر فضا مستولی بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرلوک هولمز، جون دل
نویسنده
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-5914-18-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرلوک هولمز، جون دل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرلوک هولمز، جون دل

برای دریافت کتاب شرلوک هولمز، جون دل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.