معرفی و دانلود کتاب صوتی آبنبات دارچینی

عکس جلد کتاب صوتی آبنبات دارچینی
قیمت:
۸۰۰۰۰ 56000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبنبات دارچینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آبنبات دارچینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آبنبات دارچینی

مهرداد صدقی در کتاب صوتی آبنبات دارچینی، داستان جوانی به نام محسن را روایت می‌کند که با ماجراهای پیش‌بینی نشده‌ای مواجه می‌شود و این مسائل ناخواسته در زندگی او و اطرافیانش تاثیر می‌گذارد. این کتاب که جلد سوم سری داستان‌های آبنبات است، جزو پرفروش‌ترین آثار طنز چند سال اخیر به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب صوتی آبنبات دارچینی:

کتاب صوتی آبنبات دارچینی جلد سوم از سری داستان‌های آبنبات به شمار می‌آید که پس از دو کتاب «آبنبات هل‌دار» و «آبنبات پسته‌ای» نوشته شده ‌است. ماجرای این رمان شنیدنی نیز همچنان ادامه‌ی کتاب‌های پیشین محسوب می‌شود و محسن به عنوان شخصیت اصلی داستان اتفاقاتی را روایت می‌کند.

مهرداد صدقی این بار فضا و اتفاقات اواسط دهه‌ی هفتاد را دستمایه‌ی داستان خود قرار داده است و به مشکلاتی می‌پردازد که مانند همیشه محسن گرفتار آن‌ها می‌شود. این مرد جوان در کسوت راوی برای شما از عشق‌ها، شیطنت‌ها، مسائل خانوادگی و مشکلات اجتماعی می‌گوید و به نوعی می‌توان او را تاریخ شفاهی این دهه دانست.

تمام کتاب‌های این مجموعه‌ی جذاب به خصوص کتاب آبنبات دارچینی زبانی طنز دارند و فضای آشنای آن‌ها شما را شیفته‌ی خود می‌کنند اما مهرداد صدقی بیشتر قصد دارد تا با زبانی کنایه‌آمیز، کنار گذاشته شدن سنت‌ها و تغییرات را در گذر زمان نشان دهد.

نویسنده در این داستان‌ها شخصیت‌هایی خاکستری خلق کرده است و همین موضوع باعث می‌شود تا ارتباط نزدیک‌تری با این کتاب برقرار کنید و به هنگام شنیدن آن گاهی اوقات احساس می‌کنید صدقی به شما اشاره می‌کند و در کتاب صوتی آبنبات دارچینی وضعیت شما را مدنظر قرار داده است.

از طرف دیگر داستان‌های این مجموعه در بجنورد رخ می‌دهد و شما با جغرافیا، سنت‌ها، فرهنگ و باورهای مردم این منطقه آشنا می‌شوید.

کتاب صوتی آبنبات دارچینی مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های طنز علاقه دارید، مطمئن باشید این کتاب صوتی شما را راضی خواهد کرد.

با مهرداد صدقی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده در سال 1356 در بجنورد به دنیا آمد و امروزه به عنوان نویسنده و طنزپردازی موفق شناخته می‌شود. صدقی در سال 1375 به دانشگاه گرگان رفت و تحصیل در رشته‌ی صنایع چوب و کاغذ را شروع کرد و این رشته را تا مقطع دکترا ادامه داد.

او تا به امروز با نگارش آثار طنز، موفقیت‌هایی به دست آورده است؛ مهرداد در سال 79 با نخستین داستان خود در جشنواره‌ی سراسری طنز دانشجویان شرکت کرد و در گروه یکی از 10 نویسنده‌ی برگزیده قرار گرفت.

از میان آثار این نویسنده می‌توان به آثاری مانند نقطه ته خط، رقص با گربه‌ها، مغز نوشته‌های یک جنین، میرزا روبات و آبنبات هلدار آبنبات پسته‌ای اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی آبنبات دارچینی می‌شنویم:

آقای دکتر داشت میوه‌هایی را که خریده بود از توی صندوق عقب ماشین خالی می‌کرد. من هم داشتم کمک می‌کردم آن‌ها را بیاورم توی خانه، آقاجان هم، که به بهانه کمک آمده بود بیرون، داشت به ماشین و خریدهای دامادش نگاه می‌کرد.

۔ خا شما چرا زحمت کشیدین؟ اولا که اینجا خانه خودتانه. دوما مهمان مایین.

آقای دکتر تشکر کرد و گفت: «فرقی نمکنه.»

آقاجان با رضایت نگاهی به ماشین انداخت. چون هیچ‌وقت گواهینامه نداشت و از ماشین سر درنمی‌آورد، اول یک لگد به لاستیک ماشین زد و گفت: «نه، خوبه. تایرشم پریاده.»

بعد از آقای دکتر پرسید: «چند تا سرعت مره؟»

آقای دکتر مانده بود چه جوابی بدهد. فقط گفت: «موتورش پژوییه.»

- پس عین جت مره، ها؟... اون وانت چه کار کردی؟ اونم فروختی؟

- نه، فعلا که توی گاراژمانه
- توی مشهد؟

- نه. گاراژ خانه پدری مانتوی بجنورد

- خا راستی یک فکری براش دارم. یک بنده خدایی از آشناها کامیون داشته، با یک ماشین تصادف کرده. چون مقصر بوده، باید کلی خسارت بده. بنده خدا الان ان قدر دستش تنگه که خانه شم داره اجاره مده. گفتم، اگه بشه. وانت چند وقتی پدیم بهش کار کنه تا...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
باربند - قسمت اول
28 دقیقه
باربند - قسمت دوم
28 دقیقه
کفچه‌مار - قسمت اول
29 دقیقه
کفچه‌مار - قسمت دوم
27 دقیقه
کفچه‌مار - قسمت سوم
26 دقیقه
حسادت زنانه
30 دقیقه
کاچه
28 دقیقه
قانون دست راست - قسمت اول
29 دقیقه
قانون دست راست - قسمت دوم
28 دقیقه
هالیوود - قسمت اول
29 دقیقه
هالیوود - قسمت دوم
28 دقیقه
بسم ‌الله، خورِشت - قسمت اول
30 دقیقه
بسم ‌الله، خورِشت - قسمت دوم
29 دقیقه
بسم ‌الله، خورِشت - قسمت سوم
30 دقیقه
خَم‌طمع - قسمت اول
28 دقیقه
خَم‌طمع - قسمت دوم
28 دقیقه
باباموسی - قسمت اول
32 دقیقه
باباموسی - قسمت دوم
31 دقیقه
عمه بتول وارد می‌شود - قسمت اول
31 دقیقه
عمه بتول وارد می‌شود - قسمت دوم
30 دقیقه
حُسنی و پری‌پلنگ - قسمت اول
31 دقیقه
حُسنی و پری‌پلنگ - قسمت دوم
32 دقیقه
عروس دریایی
30 دقیقه
شصتاد
33 دقیقه
آلبوم بی‌عکس
35 دقیقه
خداحافظ دولانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آبنبات دارچینی
نویسنده
راویمیرطاهر مظلومی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۸۰۰۰۰ 56000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آبنبات دارچینی

تهمینه ترابی
۱۴۰۱/۷/۱۰
برعکس آبنبات هلدار تا الان که نصفه گوشش کردم اصلا جذاب نیست. مخصوصا لحجه‌ی گوینده که قادر نیست بجنوردی رو درست ادا کنه خیلی رو اعصابه. بیشتر مواقع هم موضوعات روی خیال پردازی و فکر‌های فانتزی مسخره‌ی محسن (راوی داستان) میچرخه. به نظرم جلد قبلی (هلدار) خیلی جذاب تر، مهیج تر، فکر شده تر و آموزنده تر ش بود. گویندگی هم با اینکه هر دوش آقای میر طاهر مظلومی بودن ولی تو هلدار خیلی حرفه‌ای تر بود. در ویرایش نظر قبلیم:
الان که به اخر داستان رسیدم حس خوبی دارم. به نظرم از اواسط کتاب (کوه موسی) جذابیت‌های داستان بیشتر و بیشتر شد و من هم بیشتر به لحجه‌ی گوینده عادت کردم و تا آخر کتاب گاهی اوقات اونقدر خندیدم که هیچ وقت فراموشش نمیکنم. دلم برای شخصیت‌های داستان تنگ میشه و بی صبرانه منتظر کتاب صوتی آبنبات پسته‌ای میمونم. کتاب مفرح و آموزنده‌ای بود ممنون از نویسنده، گوینده و کتابراهِ عزیز🙏🏻⚘
مریم مهدی
۱۴۰۱/۶/۹
آب نبات دارچینی را خواهرم به من توصیه کرد که بخونم، خودش هم خونده بود به توصیه دوستاش. یعنی اینکه توی کتاب‌های ایرانی تقریبا رمان شناخته شده‌ای است. نظرات هم خیلی راجع بهش مثبت بود و متقاعد شدم بگیرمش. می‌گفتن خیلی با نمک و باحاله ولی واقعا من همچین حسی ازش نگرفتم. آخه من صرف فکاهی بودن یک متن برام جذاب نیست. حتما باید توش یه معنا، جهان بینی، حرفی برای گفتن و یه چیز متفاوت باشه. مثلا قبل از این کتاب " جز از کل" استیو تولتز را خونده بودم. اونم توش کمدی بود. ولی کمدی سیاه. معنی واقعی کمدی و خنده. پشت همه شوخی هاش می‌شد ساعت‌ها بحث کرد. من اون تیپ کتاب را دوست دارم نه شوخی‌ها و جوک‌های سطحی. در ضمن نسبت به زمانی که ازتون می‌گیره هم به نظرم ارزش وقت گذاشتن نداره. تایم کتاب 12 ساعت است. آخه آدم 12 ساعت کتاب گوش بده و بعد وقتی تموم شد هیچی ازش در نیاد. من که خوشم نیومده و توصیه نمی‌کنم. البته الان وسطهای داستانم و شاید تمومش نکرده بذارم کنار. ولی از اونجایی که وسواس تموم نکردن کتاب اذیتم می‌کنه شاید به هر جون کندنی تمومش کنم. خلاصه اگر کتاب عامه پسند می‌خونین بگیرینش وگرنه اصلا سمتش نرین.
لیدا دشتبان
۱۴۰۰/۵/۱۴
من عاشق ابنبات هلدار شدم منتظرم ابنبات پسته‌ای بیاد بعد ابنبات دارچینی رو بخونم ولی مطمئنم مثل ابنبات هلدار فضا و داستان و طرز صحبت راوی ادم و میبره به همون حال و هوای اون دوران مثل یک فیلم از جلوی چشم میگذره فوقالعادس من خیلی لذت بردم از گوش کردن داستان ابنبات هلدار توی نظر‌ها خوندم که این سه کتاب در ادامه هم هستن پیشنهاد میکنم به دوستان حتما این کتاب رو گوش کنن منو از دغدقه و روزمرگی زندگیم که خیلی دور کرد خیلی هم اتفاقای بامزه واسه پسر کوچک خوانواده میفته ممنون از کتابراه.
معصومه لطفی
۱۴۰۲/۲/۱۲
واقعا خیلی خوب بود
ولی به آبنبات هلدار نمی‌رسید اوایل داستان روند کندی داشت، اما کم کم داستان بهتر شد و طنز بیشتری داشت. جمع صمیمی و گرم شادی داشتن اعضای خانواده و اینکه ادب و احترامی که نسبت به بزرگ تر‌ها که امروزه کمتر مشاهده میشه درون داستان موج میزد و به نوعی ترویج احترام به بزرگ تر‌ها بود، و
دوست دارم ادامه داستان رو هم گوش کنم به نام آبنبات نارگیلی. و هم اینکه منتظرم که کتابراه آبنبات پسته‌ای رو هم به صورت صوتی آماده کنندو هم آبنبات نارگیلی هم به طور صوتی آماده بشه تا اونها رو هم با لذت به گوش بسپاریم
با لحن بسیار خوب و شیوای آقای میر طاهر مظلومی.
در کل خوب بود ممنون از کتاب راه
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۱۲/۴
من هر سه سری داستان‌های آبنبات را خواندم و شنیدم ولذت بردم. به جرات می‌گویم قلم نویسنده به طرز محسوسی در طول داستان پخته شد و شخصیت پردازی و ایجاد موقعیت‌های طنز در سری آخر بسیار بهتر از دو کتاب قبلی است. حتی خوانش آقای مظلومی هم نسبت به کتاب اول خیلی خیلی بهتر بود و به شخصیت‌ها جان داده بود.
در
کتاب‌های قبلی طنز داستان بیشتر بر پایه دیالوگ بود ولی اینجا شاهد طنز موقعیت بودیم که خیلی جذاب تر بود.
در کل داستان و آدم هایش و موقعیت هایش بسیار قابل لمس هستند.
tara salamat
۱۴۰۰/۶/۲۳
کتاب طنز بامزه‌ای است، من دوستش داشتم و در کل ازش راضی بودم اما اشکالاتی هم تو نسخه صوتی تون بود. مثلا صدای آهنگ نسبت به صدای گوینده خیلی بلند بود و اذیت کننده بود، می‌بایست دائم وقتی به آهنگ می‌ رسید صدا رو کم کنم و دوباره زیاد کنم. اینکه اول هر فصل هم کل بیوگرافی کتاب گفته می‌شد هم جالب نبود، مگه درس مدرسه است که بخواهیم با هزار بار شنیدنش حفظ بشیم. یکبار همون اول کتاب گفته شد کافی بود.
N B
۱۴۰۱/۲/۲۱
با آب‌نبات هل دار شروع کردم و عاشق این کتاب شدم و بلافاصله بعد از اتمام نسخه صوتی آب‌نبات دارچینی رو خریداری کردم متاسفانه نسخه صوتی آب‌نبات پسته‌ای و آب‌نبات نارگیلی در کتابراه موجود نیست خواستم نسخه چاپی این دو کتاب رو خریداری کنم ولی نسخه صوتی این کتاب با صدای گرم و درجه یک آقای میر طاهر مظلومی لطف دیگه‌ای داره، لطفا نسخه صوتی آب‌نبات پسته‌ای و آب‌نبات نارگیلی در کتابراه قرار بدید
به همه‌ی عزیزانی نسخه صوتی این کتاب رو پیشنهاد میکنم.
اسرا اکرم
۱۴۰۰/۶/۹
بینهایت دوست داشتم و خنده بر روی لب آورد
صدای فوق العاده‌ی آقای مظلومی خیلی خوب بود و واقعا لذت بردم
کتابی بسیار جذاب و خواندنی برای همه سنین می‌باشد
موقعیت‌های طنز ساده اما فوق العاده و جذابی دارد
موضوعات خانوادگی و دوست داشتنی هستند
خصوصیات شخصیت ها بسیار خوب و با جزییات نوشته شده است ارتباط

برقراری با متن و شخصیت‌های داستان بسیار راحت و عالی است و این قلم بسیار خوب نویسنده را می‌رساند
ممنون از نویسنده گرامی آقای صدقی
Somi Kia
۱۴۰۱/۵/۴
با سلام به دوستان
من این کتاب رو خوانده‌ام و نسخه صوتی اون رو هم شنیدم بسیار زیباست و بارها و بارها کتابهای صوتی این نویسنده رو گوش دادم هنر گویندگی جناب میرطاهر مظلومی بی بدیل میباشد و داستان را به زیبایی نگارشش، گویش میکند با گوش دادن به داستانهای این نویسنده و با بیان زیبای جناب مظلومی گوش خود
را به زیبا شنیدن عادت دهید.
شدیدا پیشنهاد میکنم.
با تشکر از کتابراه و اینکه لطفا تمام کتابهای این نویسنده رو به نسخه صوتی با کلام جناب مظلومی منتشر کنید. با تشکر
تیام
۱۴۰۲/۹/۲۵
عالی بود چقدر خوب بود که اقای مظلومی توی این جلد با لحجه صحبت کرده بود بسیار شیرین بود و حق مطلبو ادا کرد
کاش جلد اول هم با لحجه دوباره بخوانند خیلی طول کشید تا با جلد یک بتونم ارتباط برقرار کنم.
در کل من بار‌ها و بار‌ها تمام جلد‌های کتاب ابنبات‌ها رو هم خوندم هم صوتیشو گوش کردم مورد علاقه‌ترین
کتابه
طنز شیرین و واقعی، لوده نیست شیرین و ساده به دل میشینه ادم راحت باهاش ارتباط برقرار میکنه و حتی همزاد پنداری میکنه با تشکر از اقای مهراد صدقی با قلم زیبا و روانشون.
فرشته دهقان
۱۴۰۰/۱/۱۴
کتاب خوبیه, قصه طنز و بانمکی داره
صدای گوینده عالی هست و خیلی خوب داستان رو روایت میکنند
ولی قبل از این کتاب آبنبات پسته‌ای هست که متاسفانه داخل کتابراه نیست
جلد اول آبنبات هلدار هست
جلد دوم آبنبات پسته ای
و جلد سوم آبنبات دارچینی که متاسفانه جلد دومش نیست
میترا القاصی
۱۴۰۲/۳/۴
آقای مهرداد صدقی نویسنده جوان و طنز پرداز وبا استعدادی که با رمانهاش واقعا خنده رو لب ما آورده. من مطمنم بخش زیادی از شخصیت محسن حول وحوش بچگی خودش میچرخه یعنی از بچگی وشهر خودش اقتباس گرفته. خیلی واضح میشه با این ظرافتای شخصیتی که مختص بچه‌های اون دورانه پی به این موضوع برد. حتی فکر کنم از بجنورد شهر بچگی خودش باشه چون خیلی واضح به شهر بجنورد وروستاهای اطراف بجنورد آشناست حتی لهجه این شهر. به هرحال نویسنده جوان وبااستعدادی ست. عالیه رمانهاش.
Saeid Farmanrava
۱۴۰۱/۱۲/۵
باسلام. اکثریت کتاب‌های نویسنده محترم اقای صدقی زیبایی نوشاری او بسیار روان وعامه پسند می‌باشد پمپ به نوبه وسلیقه خودم وحتی چندین نفر از دوستان وخانواده. نوشته‌های کتاب ابنبات دارچینی وامثالهم که تا کنون نوشته وکتاب زحمت کشیده وان را بصورت صوتی در آورده به واقع من تصور دارم که مورد پسند بسیاری از اهل فرهنگ ادبیات فارسی بود بخصوص که با لهجه شیرین بجنوردی نوشته. امیدوارم هرچه زودتر دیگر کتابهای اقای صدقی را بصورت صوتی تبدیل کرده منتشر نماید
هادی شرفی
۱۳۹۹/۱۲/۲۴
از الان برای اون محسن لعنتی دلم تننننگ شده، برای دایی اکبر، آقا جان، بی بی، ملیحه! مخصوصا صدای گرم آقای مظلومی عزیز
خواهشا آبنبات پسته‌ای رو هم نسخه صوتی ش رو بذارید واقعا احسن باید گفت به قلم آقای صدقی
علیزاده
۱۴۰۱/۸/۲۷
خسته نباشیداقای صدقی واقعا قلم خوبیدارید وهمیشه کتابهاتونومیخونم این بار سوم هست ک این کتاب رو میخونم. منو میبره بدوران کودکی خیلی ازکارهای شخصیت محسن خوشم میاد چون تقریبا نزدیک به دیدگاه دنیای او بودم درکودکی و نوجوانی فقط خواستم بپرسم جلد چهارم این کتابهارو قصد نوشتنش رو دارید*؟ از استاد مظلومی هم برای صدای گرمشان تشکر میکنم لطفا ابنبات پسته‌ای رو هم با صدای استاد مظلومی باشه خیلی خوب میشه.
مشاهده همه نظرات 431

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آبنبات دارچینی

برای دریافت کتاب صوتی آبنبات دارچینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.