معرفی و دانلود کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی

عکس جلد کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی

ابوالحسن علی بن جولوغ فرخی سیستانی که او را به‌اختصار با نام فرخی سیستانی می‌شناسیم، یکی از برجسته‌ترین شاعران ادبیات پارسی به شمار می‌رود. احسان عظیمی در کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی برخی از آثار این شاعر و ادیب پرآوازه را گردآوری کرده و به شرح معانی آن‌ها پرداخته است.

درباره‌ی کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی

بسیاری از منتقدان، آثار فرخی سیستانی (Farrukhi Sistani) را از چنان استواری و قوتی برخوردار می‌دانند که جایگاه او را به‌عنوان یک قصیده‌سرا با مقام و منزلت سعدی در غزل‌سرایی قیاس می‌کنند. فرخی بخش عمده‌ای از آثار خود را به ستایش شاهان دربار غزنوی اختصاص داده است اما سوای این اشعار، ابیاتی خیال‌انگیز و سرشار از استعاره و آرایه از او به دست ما رسیده است که بخش‌هایی از زیباترین آن‌ها را در کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی مطالعه می‌کنید.

احسان عظیمی در اثری که اکنون پیش روی شماست، گزیده‌ای از اشعار فرخی سیستانی را گردآوری نموده و درصدد آن برآمده است که توضیحات قسمت‌های دشوار آن را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. بسیاری معتقدند بیش از هرچیز، اشعار فرخی را می‌توان در زمره‌ی آثار سهل و ممتنع قلمداد کرد. به بیان دیگر فهم این اشعار کار چندان دشواری نیست، اما سرودن ابیاتی نظیر آن از عهده‌ی کمتر کسی برمی‌آید.

از آن‌جایی که قشر نوجوان ممکن است نسبت به مطاله‌ی آثار کلاسیک ادبیات فارسی دافعه‌ای کمابیش از خود نشان دهد، نشر پیدایش کوشیده است با بازنویسی برخی از بزرگترین شاهکارهای ادبی، این دافعه را به کمینه‌ی خود برساند. آثار ادبیات کلاسیک بیشتر به دنبال ارائه‌ی پیام‌های اخلاقی و تربیتی هستند و زبان و فرم آن‌ها نیز اغلب سرشار از اصطلاحات و کلمات سخت و پیچیده است. احسان عظیمی در دسترسی‌پذیر ساختن این آثار برای نوجوانان به‌خوبی عمل نموده و در کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی، گزیده‌ای جذاب و شرحی شیوا را از این ابیات در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانای را که به مطالعه‌ی اشعار کلاسیک فارسی علاقه دارند، به خواندن این کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

با احسان عظیمی بیشتر آشنا شویم

احسان عظیمی تحصیلات خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی و تا مقطع کارشناسی‌ارشد تکمیل کرده است. عظیمی تاکنون آثاری از صائب تبریزی، سنایی و نامی گنجوی را نیز بازنویسی کرده است که همگی به‌اتفاق کتابی که اکنون پیش روی شماست، به همت نشر پیدایش تهیه و منتشر شده‌اند. او علاوه بر تألیف آثاری از این دست، به تدریس ویرایش زبان فارسی نیز می‌پردازد.

در بخشی از کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی می‌خوانیم

ز آفتاب جدا بود ماه چندین شب
همی دوید به گردون بر آفتاب طلب

خمیده گشته ز هجران و زرد گشته ز غم
نزار گشته ز عشق و گداخته از تعب

چون آفتاب طلب نزد آفتاب رسید
نشاط کرد و طرب کرد و بود جای طرب

فرونشست بر آفتاب و روشن کرد
به روی روشن او چشم تیره چون شب

چو ماه دلشده با آفتاب روشن
روی گذار کرد بدین در همی دو روز و دو شب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی
نویسنده،
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-600-296-259-1
موضوع کتابکتاب شعر نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی

برای دریافت کتاب شعرهای خواندنی فرخی سیستانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.