معرفی و دانلود کتاب نقالی زال و سیمرغ

عکس جلد کتاب نقالی زال و سیمرغ
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقالی زال و سیمرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقالی زال و سیمرغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقالی زال و سیمرغ

شاهنامه گنجینه‌ی ادبی و تاریخی ما ایرانیان است و ازهمین‌رو آشنایی با آن در شکل‌گیری هویت ملی نوجوانان و جوانان نقشی تعیین‌کننده دارد. منیره تهنیت در کتاب نقالی زال و سیمرغ گزیده‌ای از زندگی زال را، به عنوان یکی از پهلوانان برجسته‌ی ایرانی، با شیوه‌ی نقالی بازگو کرده است تا مخاطبان را با شگفتی‌های این بخش از شاهنامه آشنا کند.

درباره‌ی کتاب نقالی زال و سیمرغ

نقالی موجود در این کتاب برگرفته از داستان حماسی زال و سیمرغ است که از داستان‌های پررمز و راز شاهنامه محسوب می‌شود. زال، پدر رستم دستان، از جمله چهره‌های تأثیرگذار دوران اساطیری شاهنامه است که در کودکی به سبب سپیدموی بودنش سرنوشتی متفاوت با دیگر پهلوانان ایرانی دارد و وقتی پدرش سام او را در طبیعت رها می‌کند، در آشیانه‌ی سیمرغ رشد می‌کند. در کتاب نقالی زال و سیمرغ، نوشته‌ی منیره تهنیت، جزئیات رابطه‌ی زال را با این پرنده‌ی اسطوره‌ای خواهید دانست.

گفتنی‌ست ارتباط روحی زال با سیمرغ، به عنوان شخصیتی جادویی که این پهلوان را در دوران کودکی پرورش داده، در شکل‌گیری ماجراهای بعدی شاهنامه بسیار تأثیرگذار است و بعدها مهر سیمرغ به زال و چاره‌جویی‌های او سبب نجات رستم از کشته شدن در نبرد با اسفندیار می‌شود.

کتاب نقالی زال و سیمرغ را انتشارات پندار نیک پارسی منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان به ادبیات پارسی، خصوصاً ژانر حماسی، قرار داده است.

کتاب نقالی زال و سیمرغ مناسب چه کسانی است؟

مخاطب اصلی این نقالی نوجوانان هستند، اما سایر دوستداران شاهنامه که می‌خواهند با کلیت داستان زال و سیمرغ آشنا شوند، می‌توانند از برگزیده اشعار و توضیحات این داستان بهره ببرند.

در بخشی از کتاب نقالی زال و سیمرغ می‌خوانیم

پهلوان داغی در دل داشت، او هیچ فرزندی نداشت و شبانه‌روز به درگاه پروردگار نیایش و راز و نیاز، که اگر کودکی داشتم چنان می‌کردم و چنان، تا فرخنده‌روزی همسرش مژده داد پهلوان را به کودکی که در شکم دارد. ماه‌ها چون برق و باد گذشت و زمان تولد نوزاد فرا رسید:

زمادر جدا شد دران چند روز / نگاری چو خورشید گیتی‌فروز
بچهره نکو بود برسان شید / ولیکن همه موی بودش سپید

هفت شبانه‌روز گذشت اما کسی باک گفتن خبر زایش نوزاد سپید موی را به پهلوان نداشت تا آنکه شیرزنی از دایه‌ها برخاست تا با سام سخن گوید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقالی زال و سیمرغ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پندار نیک پارسی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات16
زبانفارسی
شابک978-600-7036-23-5
موضوع کتابکتاب شعر نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقالی زال و سیمرغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقالی زال و سیمرغ

برای دریافت کتاب نقالی زال و سیمرغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.