معرفی و دانلود کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

عکس جلد کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا، اثری‌ست در رابطه با بزرگداشت گذشته و خاطرات روزهای دور، که هویت انسان را شکل می‌دهند. با این اثر از اومبرتو اکو سفری خواهیم داشت به تاریخ ایتالیا و در طول این سفر گریزی نیز به تحلیل‌های روانشناختی و فلسفی خواهیم زد. شخصیت اصلی این رمان مردی میان‌سال است که طی حادثه‌ای ناگوار، حافظه‌ی خود را از دست می‌دهد و این‌چنین، درگیر بحران هویتی بزرگی می‌شود.

درباره‌ی کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

احتمالاً با خواندن کتابی که پیش رو دارید ایمان بیاورید که ابتلا به فراموشی بدترین اتفاقی‌ست که می‌تواند برای هر کسی بیفتد. گویی این اتفاقات و خاطرات گذشته هستند که باعث شکل‌گیری هویت و شخصیت افراد می‌شوند. با گم کردن قطعه‌ی گذشته از پازلی که در زندگی دنبال تکمیل آن هستیم، همه چیز ناقص دیده می‌شود و اتفاقات معنی خود را از دست می‌دهند. اومبرتو اکو (Umberto Eco)، نویسنده‌ی ایتالیایی، در کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا (The Mysterious Flame of Queen Loana) به دنبال اثبات همین واقعیت است. اثبات این‌ که شاید آرزوی فراموشی که گاهی در ذهن انسان پرورانده می‌شود، بدترین آرزویی‌ست که او می‌تواند داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

شخصیت اصلی کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا، مردی به نام «یامبو» است که طی حادثه‌ای حافظه‌ی اپیزودیک خود را از دست می‌دهد (حافظه‌ی اپیزودیک به یادآوری رویدادهای خاص زندگی کمک می‌کند)، اما حافظه‌ی عمومی‌اش بی‌گزند باقی می‌ماند. در طول رمان، او را در پی یافتن ردّی از اتفاقات گذشته‌اش می‌یابیم. این مرد که درگیر رنجی عظیم شده، تمام جزئیات کتاب‌هایی که خوانده و تئاترهایی را که تماشا کرده به یاد دارد، اما هیچ خاطره‌ای را از دوران کودکی، نوجوانی و روزهای حیاتی زندگی خود، در ذهن ندارد.

در رمان شعله مرموز ملکه لوآنا با قلم گیرای نویسنده، قدم به قدم با یامبو همراه می‌شویم، به دنبال سرنخ‌ها می‌گردیم و به روزهای گذشته‌ی زندگی او سفر می‌کنیم. در سفری که به روزهای کودکی و نوجوانی او داریم، تاریخ، جامعه، فرهنگ و اتفاقات ایتالیا در طول دهه‌های اخیر را مرور می‌کنیم و دید عمیقی نسبت به این کشور تاریخی به دست می‌آوریم. طی همین جریانات، همزمان در جستجوی تکه‌های گمشده‎‌ی پازل زندگی یامبو نیز برمی‌آییم و می‌بینیم که او با بازآفرینی گذشته‌ای که داشته، از نو با خود، شخصیت واقعی‌اش، شغلی که داشته، خانواده و اطرافیانش آشنا می‌شود و عشقی را کشف می‌کند که یادگار روزهای دور است.

روایت اول شخص داستان باعث شده تا نزدیکی بیشتری میان یامبو و خواننده‌ی کتاب احساس شود. همین موضوع هم می‌تواند مخاطب را به این باور برساند که فرار از روزهایی که از سر گذرانده، آسان‌ترین اما احتمالاً بدترین راهی‌ست که می‌تواند انتخاب کند. این فرار و فراموشی، خواه خواست انسان باشد و خواه جبر زندگی، انسان را به جایی خواهد رساند که هیچ شناختی از خود و هویتش نداشته باشد. جایی که ترجیح افراد، بازیابی خاطرات و به دنبال آن بازیابی هویت خود خواهد بود.

حتی پیش از خواندن کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا، پیش‌بینی گریزی که اومبرتو اکو به نکات روانشناختی و فلسفی در باب حافظه، گذشته و زندگی در این کتاب می‌زند، چندان دشوار نیست. درست است که شهرت اکو در زمینه‌ی رمان‌نویسی زبانزد است، اما دانشی که وی در زمینه‌ی فلسفه دارد، چه بسا از دانش و استعدادش در حیطه‌ی داستان‌نویسی نیز بیشتر باشد. از این روست که در اکثر آثار اکو، ردّی از نکات علمی و فلسفی می‌بینیم که در لایه‌های داستانی پوشانده شده‌اند. در راستای همین بحث، می‌توان به دو کتاب «آنک نام گل» و «آونگ فوکو» اشاره کرد که حاوی مضامین بدیع فلسفی و روانشناختی‌اند.

معرفی و دانلود کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

این رمان ایتالیایی توسط فرزانه کریمی ترجمه شده و انتشارات خوب آن را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

  • کتابی با نثری فوق‌العاده... همان‌طور که یامبو را در مسیر خودیابی همراهی می‌کنیم، می‌بینیم که اومبرتو اکو، اندکی از هویت خود را نیز نمایان می‌کند. (Chicago Sun-Times)
  • این رمان درخشان دارای گذرگاه‌هایی مرموز و اتاق هایی مخفی‌ست که هنرمندانه در داستان چیده شده‌اند. این کتاب شگفت‌انگیز، نوآورانه و خیره‌کننده است. (NEWSWEEK)
  • کتابی که شما را به اندیشیدن وا می‌دارد؛ این کتاب هدیه‌ای از اکو به طرفداران خود است که برداشتی روشنفکرانه و نوستالژیک را در بر دارد. (Bookpage)

کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های فلسفی و روانشناختی، و همچنین، دوست‌داران ادبیات ایتالیا، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا می‌خوانیم

پائولا آهسته گفت: «بهتره توی فلسفه غرق نشیم.»

«نه، یه لحظه اجازه بده، کتاب اعترافات سنت آگوستین رو کجا گذاشتم؟»

«روی قفسه‌ای که دایرةالمعارف‌ها، انجیل، قرآن، لائوتسه، و کتاب‌های فلسفه هستن.»

از جا برخاستم و کتاب اعترافات را برداشتم و صفحات مربوط به حافظه را در فهرست جست‌وجو کردم. حتماً آن‌ها را خوانده‌ام، آخر زیر همه‌شان خط کشیده شده بود. به عرصۀ بیکران حافظه می‌رسم، از درون حافظه هرچه را بخواهم می‌توانم احضار کنم، برخی فوراً ظاهر می‌شوند و ظهور برخی دیگر جست‌وجوی طولانی‌تری می‌طلبد، گویی از پستوهای پنهان حافظه بیرون می‌آیند... حافظه همۀ آن‌ها را در غار وسیع خود و در پیچ‌وخم‌های پنهان و وصف‌ناپذیرش گرد‌آوری می‌کند، در کاخ عظیم حافظه، زمین و آسمان و دریا را با هم دارم، حتی خود را در آن جا می‌یابم... خدای من، قدرت شگرف حافظه و پیچیدگی عمیق و بی‌نهایت آن که همانا چیزی جز خود من و روح و روان من نیست، مرا به وحشت می‌اندازد... من از پهنۀ بیکران و غارهای بی‌شمار حافظه که آکنده از چیزهای بی‌شمار است، گذر کرده‌ام و در هر سو به پرواز در می‌آیم، بی‌آنکه حدومرزی بیابم...

فهرست مطالب کتاب

- بخش اول: حادثه
1. بی‌رحم‌ترین ماه سال
2. خش‌خش برگ‌ها
3. شاید دستی گل تو را بچیند
4. به شهر می‌روم
- بخش دوم: حافظۀ کاغذی
5. گنج کلارابل
6. دایرۀ‌المعارف مِلزی نوین
7. هشت روز در اتاق زیرشیروانی
8. دوران رادیو
9. اما پیپو نمی‌داند
10. برج کیمیاگر
11. آن بالا در کاپوکابانا
12. اکنون بهترین قسمتش از راه می‌رسد
13. دخترک رنگ‌پریده
14. هتل سه شاخه گل رز
- بخش سوم: بازگشت قهرمانان
15. بالاخره باز گشتی دوست من‌ای مه!
16. زوزۀ باد
17. جوان پرهیزکار
18. زیبای من تو کدامین خورشیدی؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شعله مرموز ملکه لوآنا
نویسنده
مترجمفرزانه کریمی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-622-7543-69-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا

برای دریافت کتاب شعله مرموز ملکه لوآنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.