معرفی و دانلود کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی

عکس جلد کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی

کتاب مغازه‌ خودکشی نوشته‌ی ژان تولی، رمانی پُرکشش در ستایش زندگی است. داستان در ژانر طنز سیاه نوشته شده و درباره‌ی خانواده‌ای است که انواع‌ و اقسام وسایل خودکشی را به مردمی که گرفتار روزگاری تیره‌وتار هستند، می‌فروشند. پسر این خانواده اما رویکردی متفاوت نسبت به زندگی دارد و تلاش می‌کند تا امیدواری را به خانواده و جامعه‌اش بازگرداند. این داستان تحسین‌شده، تاکنون به بیش از 20 زبان ترجمه شده است.

درباره‌ی کتاب مغازه‌ خودکشی

چه می‌شود اگر در فضایی غم‌بار و تاریک که تنها موفقیت آدم‌ها مردن به روش دلخواه است، نور امیدی بتابد و تصویری متفاوت نسبت به زندگی در دل‌ها روشن شود؟ ژان تولی (Jean Teulé) نویسنده‌ی مشهور فرانسوی در کتاب مغازه‌ی خودکشی (به فرانسوی: Le Magasin des suicides، به انگلیسی: The Suicide Shop)، تصویری هشداردهنده از جهان پیش روی بشر را تصویر می‌کند؛ جهانی تیره، آلوده و غمگین که در آن نه گلی می‌روید و نه کسی می‌خندد و تنها دغدغه‌ی مردم‌ چگونه مردن است.

او در این اثر که با لحنی طنزآمیز نوشته شده، تنها دستاورد زندگی در این دنیای غم‌آلود را مغازه‌ی خودکشی می‌بیند؛ مغازه‌ای که روی تابلویش نوشته شده: «آیا از زندگی‌تان ناراضی هستید؟ بیایید تا مرگ را به شما تقدیم کنیم!» بااین‌وجود، فرزند صاحب‌مغازه‌ای که کسب‌وکارش مرگ است، به شیوه‌ی دیگری به دنیا نگاه می‌کند و در تلاش است تا جور دیگر زندگی‌کردن را به همه یادآوری کند. نگاه فلسفی ژان تولی به زندگی و مرگ، بیش از هر چیز نشانه‌ای از آگاهی سیاسی او نسبت به رویدادها و اتفاق‌های ویرانگری است که جهان و بشر را به نابودی نزدیک می‌کند. بااین‌حال او در عین بدبینی نسبت به وقایع ترسناکی که می‌تواند گریبان بشر را بگیرد، همچنان نگاهی امیدوارکننده هم دارد؛ گرچه تنها امیدش به نسل جوان است.

کتاب مغازه‌ی خودکشی که از نظر بسیاری از منتقدان جزو صد کتابی ا‌ست که باید پیش از مرگ خوانده شوند، اولین‌بار در سال 2006 در فرانسه منتشر شد. این کتاب تحسین‌شده تاکنون با چند ترجمه در ایران به چاپ رسیده که کتاب حاضر را انتشارات فرشته با ترجمه‌ی بنفشه کاظمی منتشر کرده است.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب مغازه‌ خودکشی

پاتریس لوکنت (Patrice Leconte) در سال 2012 انیمیشنی به نام مغازه‌ی خودکشی، بر اساس این کتاب ژان تولی ساخت که در این انیمیشن بازیگرهایی مانند برنارد آلن و ایزابل اسپید در نقش صداپیشه حضور دارند.

جوایز و افتخارات کتاب مغازه خودکشی

  • ترجمه به بیش از 20 زبان زنده‌ی دنیا
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در اروپا و آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌ها در ایران
  • در فهرست 1001 کتابی که باید پیش از مرگ بخوانید

نکوداشت‌های کتاب مغازه‌ خودکشی

  • یک افسانه‌ی کمیک ملایم. (فایننشال تایمز)
  • یک مغازه‌ی خودکشی که سرشار از زندگی است. (رزونامه‌ی فیگارو)
  • یک کتاب کوچک لذت‌بخش و تأمل‌برانگیز که سبک عجیب‌وغریب خاص خودش را دارد. (VULPES LIBRIS)
  • یک کتاب فوق‌العاده که می‌توان اطمینان داشت به یک اثر مرجع کلاسیک تبدیل خواهد شد. (MEANDMYBIGMOUTH)
  • ژان تولی دنیای جنون‌آمیز مغازه‌ی خودکشی را با طنزی قابل‌قبول ارائه می‌کند و داستان خود را با جشن زندگی به پایان می‌رساند. (LE MONDE)
  • مغازه‌ی خودکشی یک اثر کلاسیک جاودانه است و توانایی او در آمیختن چیزهای جدی، تابو، کمیک و لطیف، یک شاهکار کم‌نظیر است. (THE TRUTH ABOUT BOOKS)

کتاب مغازه‌ خودکشی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به دوستداران ادبیات فرانسه و همچنین رمان‌های سبک طنز سیاه پیشنهاد می‌شود.

با ژان تولی بیش‌تر آشنا شویم

ژان تولی نویسنده و کاریکاتوریست فرانسوی در سال 1953 در فرانسه به دنیا آمد و در هجدهم مهرماه 1401 در سن 69‌سالگی در شهر پاریس درگذشت. او کارش را به‌عنوان کاریکاتوریست و سپس روزنامه‌نگار آغاز کرد و اولین کتابش به نام رنگین‌کمان برای رمبو (Rainbow for Rimbaud) را در سال 1991 منتشر کرد. در ایران تنها دو کتاب مغازه‌ی خودکشی و آدم‌خواران از او به فارسی منتشر شده که این دو رمان، به همراه کتاب آگینکورت در هوای بارانی (Agincourt in rainy weather) که چند ماه پیش از مرگش منتشر شد جزو بهترین آثار ژان تولی هستند.

در بخشی از کتاب مغازه‌ خودکشی می‌خوانیم

مرلین تواچ که مانند ملکه‌ها در بخش محصولات گیاهی بر روی صندلیِ بزرگی که با مخمل قرمز تزئیین شده و با چوب آکانتوس تراشیده شده بود و با لباس مجلسی که تمام گردنش را بیرون انداخته بود، نشسته بود. به سمت مشتری خم شد که از زیبایی، جوانی و رنگ‌های طلایی موهایش به رعشه افتاده بود و لب‌هایش که با رژ قرمزرنگ آغشته شده بود از یکدیگر باز کرد و گفت: «بیا، بیا جلو تا تو رو ببوسم. بیا همین‌جا...»

مشتری جسارت نزدیک شدن به مرلین را به خودش داد و جلو آمد و مرلین نیز از شال ابریشمی سفیدرنگی که آلن برایش خریده بود برای پوشاندن سر خود و آن مرد استفاده کرد. در زیر شال سفید که بر روی شانه‌هایشان افتاده بود و تصاویری از ارواح را به ذهن یادآوری می‌کرد، به خوبی می‌توانستید متوجه شوید که آن‌ها در حال بوسیدن یکدیگر هستند. سرهای آن‌ها برای مدت طولانی زیر شال ابریشمی حرکت می‌کرد و سپس مرلین شال را از روی سرشان کشید و نخ ظریفی از بزاق بین دهان آن‌ها کشیده شده بود که مشتری با پشت دستش آن را جمع کرد و آن را با زبانش لیس زد تا چیزی از آن سم کشنده تلف نشود.

«ازت ممنونم مرلین...»
«این‌قدر این‌جا معطل نکن، مشتریای دیگه منتظرن...»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغازه‌‌‌ خودکشی
نویسنده
مترجمبنفشه کاظمی
ناشر چاپیانتشارات فرشته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-7275-81-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی

پردیس عسکری
۱۴۰۲/۱/۳۱
از اون کتابهاست که خواندنش رو به همه پیشنهاد میکنم با اینکه به نظر وحشتناک میاد ولی وقتی خودت رو توی داستان قرار بدی میتونه نگاهت به زندگی رو کلا عوض کنه همه ما قطعا یه آلن توی زندگیمون داریم که با وجود تاریکی‌های دنیای خودش دنیای مارو روشن میکنه و باید ما هم مواظبش باشیم تا به اون پایان نرسه و اگر خودمون آلن زندگی دیگران هستیم باید خیلی بیش از اینها قدره خودمون رو بدونیم....
به طور کل این کتاب برخلاف تصوری که ازش میشه درسهای زیادی بهمون میده...
علی شهابی
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتاب خوبی بود شاید یکم خسته کننده باشه ولی به نظرم حتما باید یبار خونده بشه مغازه خودکشی شکل حکومت‌های کشور‌های مختلف هست که مدام با اخبار‌های منفی که دونستن خیلی‌ها برای ما مهم هم نیست ذهنیت مارو به هم میریزند و آلن شخصیت خوب داستان از اون آدم‌های خوب یه کشور هست که اگر همه به حرف همچین آدمایی گوش کنیم قطعا زندگی و جامعه خوبی خواهیم داشت
علی اکبر کارگر
۱۴۰۲/۱۱/۲
کتاب خوبیه. امید به زندگی به آدم میده. به نظرم نیمه‌های کتاب اوج داستانه و احساس خوبی داره ولی هر چی به آخر کتاب نزدیک میشید روند داستان کمی افراطی میشه و اگر کمی طولانی‌تر میشد شاید تاثیر بیشتری داشت چون موضوع کتاب کشش بیشتری برای جزئیات داشت‌. ولی در کل کتاب خسته کننده‌ای نیست و در یک روز میتونید تمومش کنید و تاثیرش رو در زندگیتون ببینید.
Ssss
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
ترجمه روان و خوبی داشت و آدم رو با داستان همراه می کرد به نظر ارزش خواندن داره آلن یک فرد بسیار متفاوت با خانوادشه که امید و عشق و محبت رو به خانواده افسرده‌اش تزریق می‌کنه یک کتاب واقعی در ژانر کمدی سیاه بود که پیشنهاد میکنم بخونید و اینکه همه ما میتونیم یک آلن باشیم ممنون از اپلیکیشن عالی کتابراه
صبا باوفای حقیقی
۱۴۰۲/۴/۱۵
دیدگاه خیلی جالب و متفاوتی از زندگی به ادم میده شدیدا پیشنهاد میکنم بخونید. نویسنده از روش یین و یانگ استفاده کرده تا از دل بدبختی‌های فاجعه امیز لذت‌های عمیق رو بیرون بکشه و قطعا مطابق انچه در کتاب اومده تاثیر خوشبینی روی افراد شگفت انگیز هستش. ممنون از کتابراه و مترجم محترم
مهدیه دهقان
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
من زیاد دوست نداشتم و مطابق سلیقه‌ی من نبود چون بنظرم داستان جالبی نداشت. درباره‌ی یه خانواده‌ی فوق العاده منفی بین و ناامیده که کم کم توسط پسر کوچیک خانواده امید به زندگیشون میاد و ذهنیت همشون به نحوی تغییر میکنه. در کل یک درام یکنواخت و بدون هیجان بود.
مائده محمودی
۱۴۰۳/۱/۱۰
خب میخواستم یه چیزی بگم که اصلا باورم نمی‌شد و چند تا نمونه پی دی اف کتاب رو پیدا کردم و بازم همون بود این نمونه‌ای که من توی کتابراه خریدم و خوندم پایانش کامل نبود در کمال تعجب! لطفاً دقت کنین توی ترجمه‌ای که انتخاب می‌کنین
ماریا عدالت
۱۴۰۲/۲/۲۸
کتاب جالب و اموزنده بود. بیانگر این بود که همه‌ی رویداد‌ها دارای جنبه‌ی مثبت ومنفی هسنتد و دیدن هرکدام از جنبه‌ها بستگی به دیدگاه ما دارد وچقدر امید و شادی میتواند نه تنها در برای خود فرد حتی برای دیگران اثر بخش و متحول کننده باشد
Roya.0187
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
اثر جالبی بود یه کم شبیه خانواده آدامز اما اون همبستگی و راحتی خانواده آدامز رو نداشت بعضی جاهاش خیلی بیش از حد خودکشی رو پر رنگ کرده بود که زیاد مناسب نبود اما در کل این که چطور ناامیدی جاشو به امید میده
Samira Arash
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
روان و قابل فهم، حتی اگر زمان دارید یک روزه خونده میشه و جزو کتابهایی هست که به ندرت تا نصفه رها می‌شوند، بخش‌های جذاب و هیجان انگیز زیادی داشت
kosar savari
۱۴۰۲/۷/۲۹
خیلی عالی بود اوایل یکم وحشتناک بود اما کم کم هیجان انگیز و آموزنده بود خیلی خوشم اومد
سمیرا رحیمی
۱۴۰۲/۷/۱۳
سلیقه من نبود ولی سبک طنزش برام تازگی داشت دنبال هیجان توش نباشین داستان یکنواختی داره
Zra
۱۴۰۲/۸/۹
کتابیه که شاید باعث بشه از مرگ برگشت برای حتی یه خوشی ساده
احسان حسینی
۱۴۰۲/۲/۱۴
کتابی با مکان خیالی اما واقعیتی انکار ناپذیر و اثبات پیروزی همیشگی امید
❤M❤
۱۴۰۳/۱/۳۱
کاملا خسته کننده و بچگانه اصلا پیشنهاد نمیدم
مشاهده همه نظرات 24

راهنمای مطالعه کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی

برای دریافت کتاب مغازه‌‌‌ خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.