معرفی و دانلود کتاب شفادهنده زخمی: رنج و لذت مراقبت کردن

عکس جلد کتاب شفادهنده زخمی: رنج و لذت مراقبت کردن
قیمت:
۵۹۰۰۰ 29500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شفادهنده زخمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شفادهنده زخمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شفادهنده زخمی: رنج و لذت مراقبت کردن

کتاب شفادهنده زخمی نوشته‌ی عمر ردا اثری خواندنی در حوزه‌ی آسیب‌شناسی روانی است و به مفهوم مراقبت از دیگری و آسیب‌های ناشی از آن می‌پردازد. کتاب حاضر آن دسته از آسیب‌های روانی را مورد بررسی قرار می‌دهد که درمانگران و روان‌پزشکان در حرفه‌ی خود با آن مواجه می‌شوند.

درباره‌ی کتاب شفادهنده‌ زخمی

عمر رِدا (Omar Reda) در کتاب حاضر از درد و آسیب روحی افرادی صحبت می‌کند که ما هیچ‌گاه تصور نمی‌کنیم آن‌ها هم ممکن است آسیبی ببینند: پزشکان و روان‌درمانگران...در واقع، انتظار ما این است که آن‌ها همیشه سالم و سر پا باشند. چنین فرضی باعث شده که هیچ‌وقت احوال دل مراقبت‌کنندگان را از آن‌ها نپرسیم و خود آن‌ها هم دوست نداشته باشند سفره دلشان را بگشایند. کتاب شفادهنده زخمی (The Wounded Healer: The Pain and Joy of Caregiving) به این موضوع فراموش‌شده می‌پردازد.

همانطور که می‌دانیم زخم‌های روانی چالش‌های آشکاری هستند که در بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شوند. مسأله این است که تظاهر به نبودن موضوعی باعث از بین رفتن آن نمی‌شود. اگر ما به تأثیرات احساسی مراقبت کردن توجه نکنیم، ممکن است نیاز باشد وقت، انرژی و منابع زیادی برای مواجهه با پیامد‌های آن صرف کنیم.

کتاب شفادهنده‌ زخمی برای نخستین بار در سال 2022 به چاپ رسید و در ایران نیز توسط مهشید جلیلوند و شقایق پورصباغ به فارسی برگردانده شد. گفتنی‌ست انتشارات نوین عهده‌دار چاپ این اثر بوده است.

نکوداشت‌های کتاب شفادهنده‌ زخمی

  • کتاب شفادهنده‌ی ‌زخمی به ما یادآوری می‌کند که شفادهندگان یا مراقبت‌کنندگان هنگامی در ایجاد تسهیلات برای التیام دیگران بیشترین تأثیر را دارند که مراقب التیام خودشان نیز باشند. در این کتاب، شما با این موارد روبه‌رو خواهید شد: «یادگیری در میان گذاشتن درد از طریق داستان‌ها؛ قدرت شفا‌بخشی عمیق عشق؛ توجه به خودشفقتی و خودمراقبتی به عنوان ابزاری برای هستی معنادار؛ اهمیت ارتباط و پیوند سالم برای شفا و این واقعیت که آسیب روانی در خلأ رخ نمی‌دهد.» (دکتر آلیشا مورلند-کاپویا، نویسنده‌ی کتاب آموزش برای تغییر)
  • مطالعه‌ی این کتاب خردمندانه و عالی عملی حیاتی در زمینه‌ی دلسوزی واقعی برای خود و دیگران است. لحن و محتوای کتاب شفادهنده زخمی مرهمی تسکین‌دهنده است که همه‌ی مراقبت‌کنندگان خسته، بااستعداد، فرسوده، زیبا و ازپادرآمده را ترغیب می‌کند تا کمی کار خود را کمتر کنند، آگاهانه دست به انتخاب و عمل بزنند و فرصتی برای التیام بخشیدن به خود فراهم سازند تا بتوانند کسانی را که در خدمتشان هستند نیز به‌طور مؤثرتری التیام دهند. (دکتر دُگِن مگی، روان‌شناس و نویسنده‌ی کتاب شروع دوباره: طراحی زندگی سالم پساکرونا)
  • با افزایش سطح فرسودگی شغلی در متخصصان حرفه‌های درمانی، دکتر رِدا کتابی به‌جا و به‌موقع در اختیارمان قرار می‌دهد. توصیه‌های مشروح او برای اجتناب از فرسودگی واضح و عملی هستند. من به‌ویژه پافشاری او بر لزوم ارجح دانستن خودمراقبتی را دوست دارم؛ چون کارکنان درمانی اغلب تصور می‌کنند باید دیگران را بر خودشان اولویت دهند. همچنین کتاب شفادهنده زخمی به خوانندگان کمک می‌کند آسیب‌های روانی خود، خانواده و محل کار سمی خود را حل و فصل کنند. (دکتر دیوید ام. آلن، استاد دانشگاه تنسی و نویسنده‌ی کتاب دسته‌وپنجه نرم کردن با والدین انتقادگر، متوقع و ناکارآمد)

کتاب شفادهنده‌ زخمی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان، فعالان و علاقه‌مندان به حوزه‌های روان‌پزشکی، روان‌شناسی و آسیب‌شناسی مناسب است. اگر شما هم روان‌پزشک و درمانگر هستید و بیماران اعصاب و روان سر و کار دارید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب شفادهنده زخمی را بخوانید.

با عمر ردا بیشتر آشنا شویم

عمر ردا روان‌پزشک و نویسنده‌ی آمریکایی است که در اورگن زندگی می‌کند. او تحصیلات تخصصی خود را در رشته‌ی روانپزشکی و آسیب‌شناسی در دانشگاه هاروارد گذراند؛ سپس به عنوان روان‌پزشک مشغول به کار شد و به طور ویژه، به درمان افرادی پرداخت که دچار تروما شده بودند. او به عنوان نویسنده نیز آثار ارزشمندی را به رشته تحریر درآورده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «شفادهنده زخمی»، «سفر امید» و «نسل داعش: اثرات خشونت و درگیری بر کودکان» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب شفادهنده زخمی

  • هنر لبخند زدن را یاد بگیرید.
  • امنیت حرف اول را می‌زند، اما امید نیز به همان اندازه مهم است.
  • شما تنها مسئول بخشی از کار هستید که به شما مرتبط است، نه نتیجۀ آن.
  • داشته‌های ازدست‌رفته را شناسایی کنید. آنچه را می‌توانید دوباره به دست آورده و برای بقیه سوگواری کنید.
  • تجارب نامطلوب دوران کودکی ممکن است به آسیب‌های اجتماعی، عاطفی و شناختی و به دنبال آن، به اتخاذ رفتارهایی که سلامتی را در معرض خطر قرار می‌دهند و آنگاه به بیماری، ناتوانی و در‌نهایت به مرگ زودرس منجر شوند.

در بخشی از کتاب شفادهندۀ زخمی می‌خوانیم

مراقبت‌کنندگان در یک حباب زندگی نمی‌کنند؛ آن‌ها تحت تأثیر همۀ حوادث و آسیب‌های این زمانه و روزگار قرار می‌گیرند. بعد از ساعات طولانی و تحلیل‌برندۀ کاری، آن‌ها گاهی‌ اوقات به خانه رفته و با مشکلاتی مواجه می‌شوند که توان جسمی و روحی زیادی می‌طلبند.

خانواده باید به عنوان خطِ ‌مقدم مقابله با اثرات آسیب روی مراقبت‌کننده‌ها توانمند شده باشد. این موضوع برای من بسیار حائز اهمیت است. الگوهای خانوادگی سالم بهترین محافظ را مقابل مشکلات کارکردی و تخریب ناشی از آسیب مهیا می‌کنند.

خانواده برای هر فرد معنای متفاوتی دارد. در راستای اهداف این کتاب، من درمورد خانواده‌ای صحبت می‌کنم که با آن‌ها رابطۀ خونی داریم. اما شاید این سؤال مطرح شود که چرا در کتابی مرتبط با مراقبت‌کنندگانِ شفادهنده، درموردِ آسیب‌های خانوادگی می‌نویسم؟ جواب این است که خانواده می‌تواند یک کودک را بسازد یا درهم بشکند (درمورد بزرگسال نیز مصداق دارد) و آسیب می‌تواند یک خانواده را بسازد یا درهم بشکند.

من افتخار مراقبت کردن از سه خواهر را داشتم که توسط پدرشان مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند. آن‌ها متحمل یک نوع آسیب شده بودند، اما هر کدامشان به نوعی متفاوت آن‌ را تجربه کرده بودند. بزرگ‌ترینشان شیوۀ انکار را برگزیده و به یک سبک‌زندگیِ همراه با رژیمِ سخت و ورزشِ شدید رو آورده بود. کوچک‌ترینشان به صورت افراطی از پدرشان حمایت می‌کرد و مکرراً دچار حالت‌های تجزیه‌ای شده و با هر یادآوری یا کابوسی درمورد آنچه اتفاق افتاده بود، وارد دوره‌های روان‌پریشی کوتاه می‌شد. اما خواهر وسطی تصمیم گرفته بود که در درمان عمیق و پاکسازی‌ آسیب شرکت کند تا بهتر بتواند عملکرد نسبتاً هنجاری داشته باشد و خانوادۀ کوچک خودش را تشکیل دهد. زِنای با محارم یک زخم سهمگین است. کودکان احساس در بند بودن می‌کنند، زیرا "هیولا هیچ‌وقت آن جا را ترک نمی‌کند؛ او هر شب از کُمُد بیرون می‌آید. " وقتی والدین متجاوز هستند، موضوع بسیار دلخراش است.

من مرتباً تکرار می‌کنم که بیشترین زخم‌ها در روابط رخ می‌دهند، بنابراین التیام باید بیشتر در متن روابط اتفاق بیفتد. یکی از پیچیده‌ترین روابط بین اعضای خانواده است.

فهرست مطالب کتاب

تحسین پیشاپیش
یادداشت نویسنده
تقدیر و تشکر
پیشگفتار
مقدمه
فصل 1. شاهد بودن؛ درد و لذت رابطۀ متقابل با مراجعان
فصل 2. قدرت التیام‌بخشی خانواده
فصل 3. رسیدگی به آسیب‌ سازمانی
فصل 4. مراقبت‌کنندۀ درونی
سخن پایانی
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شفادهنده زخمی: رنج و لذت مراقبت کردن
نویسنده
مترجممهشید جلیلوند، شقایق پورصباغ
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-6840-95-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ 29500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شفادهنده زخمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شفادهنده زخمی

برای دریافت کتاب شفادهنده زخمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.