معرفی و دانلود کتاب شور شب‌های قلاویزان

عکس جلد کتاب شور شب‌های قلاویزان
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شور شب‌های قلاویزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شور شب‌های قلاویزان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شور شب‌های قلاویزان

کتاب شور شب‌های قلاویزان به قلم سالم پوراحمد، مجموعه‌ی خاطرات فرمانده جانباز خدارحم سحری را از زبان خود ایشان به رشته ‌تحریر درآورده است.

کتاب حاضر که در قالب تاریخ شفاهی شکل گرفته، حاصل ساعت‌ها مصاحبه با رزمنده‌ی جانباز و پاسدار، جناب آقای حاج خدارحم سحری است؛ رزمنده‌ای دلیر که از اولین روزهای تهاجم و تجاوز دشمن بعثی عراق به میهن اسلامی تا روزهای پایانی دفاع مقدس، پا به پای مردم غیور و سرافراز ایران به دفاع برخاست تا در حد وسع خویش دینی به این آب و خاک ادا کرده باشد.

سالم پوراحمد از صبر، حوصله و سعه‌ی صدر آقای سحری در طول مصاحبه، سخن می‌گوید و خاطرنشان می‌شود که حافظه‌ی تیز و قوی ایشان در یادآوری حوادث و خاطرات، کمک شایان و بی‌نظیری برای ثبت لحظاتی تکرار نشدنی بوده و لحظاتی سراسر شور بود و التهاب، درد و سوز، اشک و زمزمه‌های ماندگار از آن دوران را روایت می‌کند.

کتاب شور شب‌های قلاویزان برای تمام کسانی که علاقه‌مند به مطالعه‌ی خاطرات دوران جنگ و دفاع مقدس هستند و همچنین خاطرات رزمندگان و شهدا را دنبال می‌کنند بسیار خواندنی و جالب است.

در بخشی از کتاب شور شب‌های قلایزان می‌خوانیم:

همیشه اصرار رزمندگان در باقی ماندن و دفاع در مقابل دشمن بود. در عملیات والفجر3، در محور میانی، فشار دشمن بر گردان‌های مستقر در آن‌جا بسیار شدید شد، ولی بچه ها عقب‌نشینی نکردند. در منطقه ی قلاویزان، تانک های دشمن به علت مقاومت لشکر 41 ثارالله، از روی پیکر مطهر شهدا عبور کردند و خودشان را به شهر مهران رساندند. بچه ها هیچ وقت نه به اسارت تن می دادند، نه به عقب نشینی. احساس تکلیف می کردند که به شهادت برسند، اما عقب‌نشینی نکنند. البته گاهی هم فرماندهان تشخیص می دادند که عقب‌نشینی های تاکتیکی صورت بگیرد؛ آن هم برای تجدید سازمان و ادامه ی عملیات.

در این عملیات، از هم‌رزمان شما کسی اسیر شد؟

یادم نیست.

بعد از اتمام عملیات، به دیدار خانواده‌های شهدای این عملیات در استان ایلام رفتید؟

هم رزمان و فرماندهان شهدا، در این دیدارها پیش قدم بودند. دو ماه بعد از عملیات والفجر3 (مهر 62)، من به اتفاق دو تن دیگر از برادران پاسدار به نام‌های علی‌محمد محمدی و علی‌قمر اسماعیلی، همراه خانواده‌های مان به دیدار دو خانواده ی شهید در منطقه ی عشایری دهلران رفتیم که زیر سیاه چادر زندگی می کردند. این دو خانواده در شمال دهلران، در دامنه‌ی سیاه‌کوه، به دام داری مشغول بودند. آن ها را دلداری دادیم. گفتیم: ما هم رزم شهدای شما بودیم، توفیق شهادت نصیب آن ها شد، ولی ما لیاقت نداشتیم شهید بشویم. جالب اینجا بود که مادر یکی از شهدا، مثل شیر بیان کرد که اگر چند فرزند دیگر هم داشته باشم، برای انقلاب فدا خواهم کرد؛ این قدر پرروحیه و پرصلابت بود.

از بچه های دهلرانی حاضر در این عملیات، کسی را به یاد می‌آورید؟

البته تا جایی که به یاد دارم، دهلرانی ها همراه بچه های آبدانان [و دره‌شهر] در گردان 505 محرم به فرماندهی آقای یحیی خادمی در منطقه ی عملیاتی مهران شرکت کرده بودند. فرمانده سپاه دهلران، عبدالصالح امینیان نیز حضور پررنگی در این عملیات داشت. اسم کسی را به یاد نمی آورم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیش‌گفتار
فصل اول: از کودکی تا سال 1359
فصل دوم: آغاز تهاجم عراق و مقابله‌ی مردم استان ایلام
فصل سوم: عملیات والفجر 3؛ جانبازی
فصل چهارم: دل مشغولی‌های پس از عملیات والفجر 3
فصل پنجم: والفجر 5؛ چنگوله
فصل ششم: پایان والفجر 5 تا آغاز عملیات
فصل هفتم: عملیات کربلای 1 و بازپس گیری مهران
فصل هشتم: فرماندهی گردان قائم
فصل نهم: تلخ و شیرین‌هایی از آموزش‌های نظامی
فصل دهم: تلاش و تکاپوی سال‌های پایانی دفاع مقدس
فصل یازدهم: نبرد کوشک
فهرست منابع
جدول‌ها، اسناد، نقشه‌ها و عکس‌ها
فهرست اعلام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شور شب‌های قلاویزان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صریر
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات341
زبانفارسی
شابک978-600-7488-04-1
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شور شب‌های قلاویزان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شور شب‌های قلاویزان

برای دریافت کتاب شور شب‌های قلاویزان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.