معرفی و دانلود کتاب صوتی راز نگین سرخ: زندگینامه داستانی سردار شهید محمود شهبازی

عکس جلد کتاب صوتی راز نگین سرخ: زندگینامه داستانی سردار شهید محمود شهبازی
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز نگین سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راز نگین سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راز نگین سرخ: زندگینامه داستانی سردار شهید محمود شهبازی

کتاب صوتی راز نگین سرخ داستانی واقعی درباره‌ی زندگی سردار محمود شهبازی است که در سال 1361 و در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه‌ی شهادت نائل آمد. کوشش حمید حسام نویسنده‌ی اثر، بر این بوده که روایتش در عین پایبندی به واقعیت، از کشش و جذابیت آثار داستانی نیز برخوردار باشد.

درباره کتاب صوتی راز نگین سرخ:

دوران دفاع مقدس برهه‌ای به‌یادماندنی و حماسی در تاریخ معاصر کشور ایران است؛ زمانه‌ای که در آن تمام آحاد ملت با هر عقیده و تعلق خاطرِ فکری‌ای، برای دفاع از خاک میهن خود متحد شده و مقابل ارتش متجاوز صدام ایستادگی کردند. در طی این جنگ ویرانگر هشت ساله، ایران‌زمین مردان و زنان شایسته‌ی بسیاری را از دست داد؛ اما بی‌تردید خون آنان بیهوده بر زمین ریخته نشد. به برکت رشادت‌های همین بزرگانِ دریادل بود که حتی یک وجب از خاک ایرانِ سرافراز نیز در طی این نبرد خانمان‌سوز کاسته نشد. حال، نظر به اهمیتِ تاریخی این نبرد خونین، شاید این سوال در ذهن شکل بگیرد که چرا ادبیات جنگ در ایران آنقدر که باید و شاید رشد نکرده و نبالیده است؟ البته نمی‌توان منکر شد که تا کنون آثار قابل توجه و ارزنده‌ای درباره‌ی جنگ ایران و عراق به رشته‌ی تحریر درآمده است، اما این نیز واقعیت دارد که تعداد این دسته از آثار، در نسبت با عظمت و اهمیت موضوع مورد بحث، می‌بایست بیشتر از این‌ها باشند. باری، در چنین شرایطی، طبعاً آن معدود کتاب‌های به راستی خوب و درخوری که با موضوع دفاع مقدس نگاشته شده‌اند، ارزشی دوچندان می‌یابند. کتاب صوتی راز نگین سرخ، به قلم حمید حسام یکی از همین آثار ارزشمند است.

در این اثر به خاطرات شهید محمود شهبازی گوش خواهید سپرد؛ خاطراتی که عمدتاً با استناد به گفته‌های خانواده و همرزمان او بیان شده است. گستره‌ی زمانی این داستان بیوگرافیک، از اولین روزهای جنگ تا هنگام آزادسازی خرمشهر را در بر می‌گیرد. از ویژگی‌های جذاب این کتاب، کششِ رواییِ فوق‌العاده‌ی آن است. به نحوی که پس از آغاز آن به دشواری می‌توان متوقف شد و تا آخرین سطرهای کتاب پیش نرفت؛ و این امتیازی است که به راستی، کمتر کتابی در گونه‌ی زندگینامه‌ از آن برخوردار است.

محمود شهبازی که بود؟

محمود شهبازی در سال 1337 و در شهر اصفهان متولد شد. در سال 1356 بود که جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی صنایع به تهران عزیمت کرد. او در دوران انقلاب نقش مهمی در مبارزاتِ ضدسلطنتی داشت؛ شهبازی پس از سرنگونی شاه، به عضویت سپاه درآمد و همزمان به ادامه‌ی تحصیل نیز پرداخت. کمی پس از آغاز تجاوز ارتش صدام به خاک ایران، شهبازی به همراه چند تن از پاسداران سپاه همدان راهی جبهه‌های جنوب شد و از آغاز تشکیل تیپ 27 محمد رسول الله (ص) در سمت قائم مقام فرماندهی تیپ خدمت کرد. وی سرانجام در سال 1361 در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. کتاب راز نگین سرخ معتبرترین منبع برای شناختِ همه‌جانبه‌ی زندگی این پاسدار شهید است.

کتاب صوتی راز نگین سرخ مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آشنایی با سرداران بزرگ جنگ تحمیلی، و همچنین، دوست‌داران روایت‌های زندگینامه‌ای، بی‌تردید از گوش سپردن به این اثر لذت خواهند.

با حمید حسام بیشتر آشنا شویم:

وی از نویسندگان خوب معاصر است که بیشتر کتاب‌هایش در زمینه‌ی ادبیات جنگ و دفاع مقدس‌اند. مهم‌ترین ویژگی قلم او برخورداری از زبانی سرزنده، و مهم‌ترین خصلت کتاب‌های بیوگرافیکش، استفاده‌ی درست از تمهیدات قصه‌گویی در عین پایبندی به واقعیت است. از آثار او می‌توان بدین موارد اشاره کرد: «دلیل، آب هرگز نمی‌میرد، فقط غلام حسین باش».

در بخشی از کتاب صوتی راز نگین سرخ می‌شنویم:

هواپیمایی سیاه و هولناک، از سینه‌ی شیاری بیرون آمد و در یک آن، دو راکت به سمت ساختمان‌های پادگان‌های ابوذر پرتاب کرد. زمین به لرزش افتاد. ارتشی‌ها و همه‌ی ساکنین پادگان، اولین بار بود که صدای مهیب بمب را می‌شنیدند. در پادگان محشری بر پا شده بود. هیچ‌کس در اندیشه‌ی کسی نبود. سرها به سوی آسمان می‌چرخید و گام‌ها شتابان جان‌پناهی امن می‌جست. آتش روی خودروهای ارتش افتاده بود. جنازه‌ی چند سرباز که از شدت انفجار تکه‌تکه شده بودند، بهمنی را میخکوب کرد. به ذهنش آمد که بایستد و جنازه‌ها را جمع کند. ولی همین که به یاد همرزمانش افتاد که در پاسگاه تیله کوه در محاصره بودند، قدم از قدم برداشت و دوید به طرف خودروی سیمرغ. سیمرغ هم مثل همه‌ی ماشین‌ها از ترکش و موج انفجار بی‌نصیب نمانده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
قسمت اول
36 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم
28 دقیقه
قسمت چهارم
31 دقیقه
قسمت پنجم
25 دقیقه
قسمت ششم
34 دقیقه
قسمت هفتم
28 دقیقه
قسمت هشتم
29 دقیقه
قسمت نهم
29 دقیقه
قسمت دهم
23 دقیقه
قسمت یازدهم
23 دقیقه
قسمت دوازدهم
27 دقیقه
قسمت سیزدهم
46 دقیقه
قسمت چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راز نگین سرخ: زندگینامه داستانی سردار شهید محمود شهبازی
نویسنده
راویکامبیز سرداری
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راز نگین سرخ

سجاد صادقی
۱۴۰۰/۱۱/۹
سلام خسته نباشید به کتابراه کتاب خوب تامل برانگیزی هسته. فقط ما درک این داشتیم شهدا چکار برای مملکت کردن خیلی خوب میشد. باید کاری کنیم تا خونشان بر روی تمام کشور ایران پاشید تا شاید کمی از مرام مردونگیشون بر بعضیها تاثیر بزاره. به امید روزی که جلو شهدا سرمون پایین نباشه خداوند آخر عاقبت همی ما رو به خیر کنه
Nasim Nasim
۱۴۰۲/۶/۲۹
آشنایی با قهرمانان واقعی این دیار، واقعا ضروری است. کاش این کتابها به فیلم تبدیل شود و این قهرمانان از گمنامی در بیایند. پیشنهاد خرید میکنم. یک نقد دارم که امیدوارم به گوش گویندگان این کتابها برسد. خیلی اذیت کننده است که آیات قرآن و روایات اشتباه خوانده میشوند
سیده لیلا موسوی اطهر
۱۴۰۲/۸/۷
فقط میتونم بگم خوشبحالشون
شهیدان واقعا روحی ماورایی داشتن واقعا حق داشتن، خدا عاشقشون باشه ❤️ واقعا زیبا دلنشین بود ❤️واقعا مادران شهدا نزد خداوند گرامیند که چنین فرزندانی رو تربیت کردند خوشبحالشون، اینجاست که می‌فهمیم چرا نقش زن در زندگی خیلی مهمه
مریم ....
۱۴۰۰/۱۱/۳
دوست داشتم.. من این دادستان را از زاویه دیگه‌ای که‌ی نفر دیگه هم گفته بود شنیده بودم. ودقیقا میتونستم این دوتا داستان رو باهم منطبق کنم
محمد جمالی
۱۴۰۰/۱۲/۲۷
عالی
خدا شهید همدانی رو رحمت کنه
انشاالله شفیع ما باشن
واقعا زحمت کش بوده و مرد همیشه میدان بوده
علیرضا کیانی
۱۴۰۰/۶/۵
کتاب بسیار خوبی بود عاً من به عنوان یک ایرانی به داشتن چنین قهرمان‌هایی که از آب و خاک م م دفاع کرده‌اند افتخار می‌کنم
امین دشتی
۱۴۰۲/۶/۹
میتونست بهتر باشه شهدای عزیز حق زیادی گردنمون دارن.. درود بر شما عزیزان کتابراه
محمد جابرزاده
۱۴۰۱/۷/۱۰
بسیار عالی و زیبا. فقط برام سوال بود که چرا بعضی موقع‌ها به مدت چند ثانیه خواننده عوض میشد
عباس ارباب
۱۴۰۰/۱۱/۲۸
خاطراتی ناب و دست آکل که اطلاعاتی ارزشمند از دوران ابتدایی دفاع مقدس در اختیار قرار می‌دهد
مهدی خاکی
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
عالی بود
هیجان پشت هیجان
رشادت پشت رشادت
حسودیم شد به این پهلوانان و قهرمانان واقعی
محمدمحمدی
۱۴۰۱/۹/۶
عالی بود انشالله شهید محمود شهبازی اسطوره گمنامی الگوی همه ما باشه
alimohammad barzegari
۱۴۰۱/۲/۱۰
بسیار عالی و گیرا بود تا حالا کتاب صوتی به این زیبایی نشنید بودم
بهزاد سحاب یوسفی
۱۴۰۰/۷/۱۸
عالی بود آدم خجالت میکشه اگه یاد همچین آدم‌های نباشیم از صد تا گناه بزرگ بدتر ه
محمد شمس
۱۴۰۱/۱/۲۱
نسبت به بقیهء کارهای آقای حسام ضعیف بودمتاسفانه
majid ghasemi
۱۴۰۲/۲/۲۹
کتاب خوبی بود توصیه میکنم خریداری کنید
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راز نگین سرخ

برای دریافت کتاب صوتی راز نگین سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.