معرفی و دانلود کتاب شکوهمند تنها

عکس جلد کتاب شکوهمند تنها
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شکوهمند تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شکوهمند تنها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شکوهمند تنها

کتاب شکوهمند تنها نوشته‌ی کریستین هانا داستان خانواده‌ای بحران‌زده و تنها در طبیعتی بکر و دورافتاده است. افرادی که برای شروعی دوباره و بازیافتن آرامش به جنگل‌های آلاسکا می‌روند، اما در آنجا اتفاقات دیگری انتظارشان را می‌کشد. این رمان تاریخی با بیش از یک میلیون جلد فروش، در صدر لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفته و از بهترین رمان‌های تاریخی سال 2018 بوده است.

درباره‌ی کتاب شکوهمند تنها

سال 1974؛ ارنت آلبرایت کهنه‌سرباز و از اُسرای جنگ ویتنام است. جنگ بر او تأثیر بسیار بدی گذاشته و از او آدمی با مشکلات روحی فراوان ساخته. وقتی ارنت آخرین شغلش را از دست می‌دهد، تصمیمی ناگهانی می‌گیرد و از همسرش، کورا و دختر سیزده‌ساله‌شان، لنی می‌خواهد تا با هم به دورترین نقطه‌ی ممکن کوچ کنند: آلاسکا. کورا که عاشقانه همسرش را دوست دارد و نگران اوست، می‌پذیرد. لنی هم که همیشه در خانه شاهد روابط پرتنش پدر و مادرش بوده، امیدوار است آلاسکا سرزمینی موعود باشد و اوضاع خانواده را سروسامان بدهد.

وقتی همگی بر سر مهاجرت توافق می‌کنند، با هم به کلبه‌ای در جنگل‌های آلاسکا می‌روند. تا مدتی همه‌چیز خوب پیش می‌رود و اعضای خانواده از شرایط راضی به نظر می‌رسد. اما با شروع زمستان اوضاع کم‌کم تغییر می‌کند. بلندتر شدن شب‌ها و برف‌پوش شدن همه‌جا، بیماری روحی ارنت را دوباره بازمی‌گرداند. وقتی کورا و لنی تنها و سرمازده، در کلبه‌ی تاریک‌شان نشسته‌اند، می‌فهمند که جز خودشان کسی را ندارند و کسی نیست که از آن‌ها حمایت کند.

رمان شکوهمند تنها (The Great Alone) داستان نبردهاست: درگیری انسان با خود، انسان در برابر انسان، و جدال آدمی با طبیعت. کریستین هانا (Kristin Hannah) در داستانش به‌خوبی نشان می‌دهد که انسان بیشتر از طبیعت پیش‌بینی‌ناپذیر و خطرناک است. خانواده‌ی آلبرایت برای نجات از بحران تصمیم می‌گیرد به نقطه‌ای مرزی، به جایی دور از آدم‌ها برود و زندگی جدیدی را آغاز کند، اما دچار بحرانی بزرگ‌تر می‌شود که بخشی از آن ریشه در طبیعت آن‌جا دارد. آلاسکا ظاهری زیبا و دلفریب، اما ماهیتی خطرناک و نابودگر دارد. زیبایی و خطر درون‌مایه‌‌های اصلی این داستان هستند.

کریستین هانا با انتخاب آلاسکا به‌عنوان محل وقوع داستانش، هم جلوه‌ای زیبا به رمانش می‌دهد و هم بخشی از لایه‌های پنهان آن را نمایان می‌سازد. خواننده وقتی توصیف‌های طبیعت تنهای و دورافتاده‌ی آنجا، شب‌های هجده‌ساعته و تمام‌نشدنی و سرمای کشنده‌اش را می‌خواند، درک بهتری از شخصیت‌ها و انگیزه‌هایشان پیدا خواهد کرد.

کتاب شکوهمند تنها رمانی هیجان‌انگیز با شخصیت‌هایی زنده و قابلِ‌درک است. داستان سویه‌ای اجتماعی و ضدّجنگ هم دارد و به تبعات ویران‌کننده‌ی جنگ می‌پردازد. این کتاب پس از انتشار با استقبال بسیار خوبی از سوی منقدین و خوانندگان روبه‌رو شد و نزدیک به یک میلیون جلد فروش رفت. بسیاری از نشریات این رمان را در لیست بهترین رمان‌های سال 2018 خود قرار دادند.

اثر حاضر را میثم امامی به زبان فارسی ترجمه و نشر ذهن‌آویز آن را منتشر کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب شکوهمند تنها

کمپانی سونی حق ساخت فیلم سینمایی این رمان را پیش از انتشار آن خریده بود. اعلام شده که جولیا کاکس (از نویسندگان سریال آخرین قارون) فیلمنامه‌ی آن را خواهد نوشت.

جوایز و افتخارات کتاب شکوهمند تنها

  • برنده‌ی بهترین رمان تاریخی وبسایت گودریدز در سال 2018
  • شماره‌ی 1 لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب سال 2018 به انتخاب نیویورک‌پست
  • از کتاب‌های منتخب سال 2018 واشنگتن‌ پست
  • منتخب «کتاب هفته»‌ی مجله‌ی پیپل (people)
  • منتخب روزنامه‌ی سیاتل تایمز در سال 2018
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب شکوهمند تنها

  • طرفداران را به هیجان می‌آورد. (Kirkus)
  • قطعاً جذاب... کتاب پر از توصیفاتی پرشور از مناظر آلاسکاست. (نیویورک تایمز)
  • این رمان حماسی اراده‌ی انسان برای مواجهه با غیرممکن را می‌سنجد. (مجله‌ی Real Simple)
  • چیزهای خیلی خوب زیادی در مورد این کتاب هست... کریستین هانا با ترکیب تراژدی یونانی با داستان تصویر قانع‌کننده‌ای از خانواده‌ای بحران‌زده و جامعه‌ای در آستانه‌ی تغییر نشان می‌دهد. (بوک‌لیست)

کتاب شکوهمند تنها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به طرفداران رمان‌های تاریخی (تاریخ معاصر) توصیه می‌شود. اگر به داستان‌هایی علاقه دارید که در طبیعت بکر و میان جنگل‌ها می‌گذرد، این رمان می‌توان انتخاب خوبی باشد.

با کریستین هانا بیشتر آشنا شویم

کریستین هانا در سال 1960 در کالیفرنیا به دنیا آمد. در رشته‌ی حقوق فارغ‌التحصیل شد و مدتی هم به‌عنوان مشاور حقوقی در سیاتل کار کرد. اولین رمانش را به همراه مادر بیمارش نوشت، اما با فوت مادر او هیچ‌گاه این اثر را منتشر نکرد.

هانا در سال 1991 اولین کتابش را به انتشار رساند. او تا کنون بیشتر از بیست رمان نوشته، اما مشهورترین اثر او رمان «بلبل» است که بیش از چهار میلیون جلد فروش رفته و به بیش از 40 زبان ترجمه شده است. کتاب‌های «باغ زمستانی»، «جاده‌ی شب» و «مسیر کرم شب‌تاب» از دیگر آثار او هستند. تا کنون سه تا از کتاب‌های کریستین هانا برای فیلم اقتباس شده‌اند.

جملات برگزیده‌ی کتاب شکوهمند تنها

  • ما در عشق درمى‌یابیم که مى‌خواهیم چه کسى باشیم و در جنگ مى‌فهمیم چه کسى هستیم.
  • طبیعت هرگز ما را نمى‌فریبد؛ همیشه این ما هستیم که خود را گول مى‌زنیم. (ژان ژاک روسو)
  • هیچ‌وقت دست از دوست داشتن خود برندار. هنگامی که همه زخمی هستند، تو قوی باش؛ طوری که آن‌ها بتوانند به تو تکیه کنند.

در بخشی از کتاب شکوهمند تنها می‌خوانیم

مارگ گندهه و ناتالى و جنوا همه روز در کنار لنى و پدر و مادرش کار کردند. آلاسکایى‌ها کار سخت را در سکوت انجام مى‌دادند، درحالى‌که با خرخر و سر تکان دادن و اشاره دست ارتباط برقرار مى‌کردند. ناتالى اره‌برقى را در چیزى شبیه قفس گذاشت و به تنهایى الوارهایى که بابا مى‌برید را به شکل تخته برش مى‌داد. هر درختى که بریده مى‌شد برش دیگرى از نور خورشید را نمایان مى‌کرد.

جنوا به لنى یاد داد که چطور چوب را اره کند و میخ بکوبد و چطور باغچه‌هاى کوچک سبزیجات را بسازد. آن‌ها باهم ساختار لوله و تخته پى‌وى‌سى را ساختند که قرار بود تبدیل به گلخانه شود. لنى به جنوا کمک کرد تا بسته ورقه‌هاى پلاستیکى خیلى بزرگ و سنگینى را که در لانه شکسته مرغ‌ها پیدا کرده بودند، جابه‌جا کند. آن‌ها آن را روى زمین انداختند.

لنى گفت: «شیش.» مشکل نفس مى‌کشید. عرق پیشانى‌اش را براق کرده بود و باعث شده بود موهاى فرفرى‌اش شل و وارفته از دو طرف صورت سرخ‌شده‌اش آویزان شود، اما چیزى که از آن باقى مانده بود به او حسى از غرور و هدف داد. او درواقع مشتاق بود سبزى‌هایى را بکارد که قرار بود در آینده غذاى آن‌ها را تأمین کند. همان‌طور که مشغول کار بودند، جنوا درباره اینکه چه سبزیجاتى را باید بکارند و اینکه برداشت و استفاده از آن‌ها، وقتى زمستان از راه برسد، چقدر اهمیت دارد، توضیح مى‌داد.

زمستان کلمه‌اى بود که آلاسکایى‌ها زیاد از آن استفاده مى‌کردند. شاید تازه ماه مه شروع شده بود، تقریباً تابستان، اما آلاسکایى‌ها هنوز چیزى نشده روى زمستان متمرکز شده بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شکوهمند تنها
نویسنده
مترجممیثم امامی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات704
زبانفارسی
شابک978-600-118-356-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شکوهمند تنها

maryam nazemi
۱۴۰۲/۳/۱۷
خانواده مهمترین پناه یک زنه این نکته اصلی تو این کتابه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شکوهمند تنها

برای دریافت کتاب شکوهمند تنها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.