معرفی و دانلود کتاب همیشه کنارت هستم

عکس جلد کتاب همیشه کنارت هستم
قیمت:
۱۳۵۰۰۰ 67500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همیشه کنارت هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همیشه کنارت هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همیشه کنارت هستم

دوست قدیمی بهترین آینه است! در کتاب همیشه کنارت هستم نوشته‌ی کریستین هانا داستان جذابی را می‌خوانیم از دوستی دو زنی که در طول سه دهه در شادی‌ها و غم‌های یکدیگر سهیم بوده‌اند، اما اکنون خیانتی میان آن‌ها فاصله انداخته است. سریال «کوچه‌ی کرم شب‌تاب» در نتفلیکس بر اساس این رمان خواندنی ساخته شده است.

درباره‌ی کتاب همیشه کنارت هستم:

«به دختران کوچه‌ی کرم شب‌تاب معروف بودند. خیلی وقت پیش بود، بیشتر از سی سال.» کتاب همیشه کنارت هستم (Firefly Lane) ماجرای دو دختر به نام‌های تالی و کیت است که دیگران آن‌ها را با عنوان «تالی‌وکیت» می‌شناختند، زیرا آن دو را جدایی‌ناپذیر فرض می‌کردند، مانند یک روح در دو بدن.

کریستین هانا (Kristin Hannah) داستان این کتاب را در طول سه دهه پیش می‌برد. همه‌چیز از دهه‌ی هفتاد شروع می‌شود، زمانی که کیت، که دختری تنها و سرخورده است، با تالی، باحال‌ترین دختر جهان، آشنا می‌شود، و در کمال شگفتی، تالی می‌خواهد با او دوست شود. از نظر کیت، تالی همه‌چیزتمام است؛ زیبا، باهوش و بسیار جاه‌طلب. آن دو ظاهراً کاملاً متضاد یکدیگرند، اما با هم پیمان می‌بندند که تا ابد بهترین دوستان هم باشند.

در طول دهه‌ی هشتاد، این دو دوست بزرگ می‌شوند و انتخاب‌های متفاوتی می‌کنند. در دهه‌ی نود، هر یک در مسیر خود پیش می‌روند؛ تالی به‌دنبال اخبار تلویزیون می‌رود و راهش به نیویورک و سراسر جهان باز می‌شود. کیت همسر و مادر می‌شود و یک زندگی معمولی را اداره می‌کند. اما آیا این مسیرهای متفاوت دوستی آن‌ها را خدشه‌دار خواهد کرد؟ آیا این دوستی پرفرازونشیب از گرداب حوادث جان سالم به در خواهد برد؟

کتاب همیشه کنارت هستم داستانی است در ستایش دوستی دو زن که در طول سال‌ها رابطه‌شان را با وجود تمام غم‌ها و شادی‌ها و خشم‌ها و حسادت‌ها حفظ کرده‌اند، و اکنون در انتظار آزمون نهایی برای سنجش ارزش دوستی‌شان هستند.

کتاب حاضر در سال 2008 نامزد دریافت جایزه‌ی آرتی اِوارد شده است و دنباله‌ای با عنوان بازگشت به خانه (Fly Away) دارد که هنوز به فارسی برگردانده نشده است.

فیلم‌های اقتباس‌شده از کتاب همیشه کنارت هستم:

در سال 2021، سریالی با اقتباس از این کتاب در شبکه‌ی نتفلیکس ساخته شده که تا کنون یک فصل از آن پخش شده است. مگی فریدمن کارگردان این اثر است و کاترین هایگل و سارا چالک بازیگران شخصیت‌های تالی و کیت هستند.

نکوداشت‌های کتاب همیشه کنارت هستم:

- آخرین کتاب کریستین هانا تصویری جذاب و واقع‌گرایانه است از یک دوستی پیچیده و پایدار. (بوک‌لیست)
- کتابی فوق‌العاده درباره‌ی دوستی دو دختری که از انواع فجایع جان سالم به در می‌برند. (سیاتل تایمز)
- کریستین هانا بسیار عالی و پرانرژی دهه‌های 70 و 80 را به تصویر می‌کشد، و در سطحی عمیق‌تر، خوانندگان را به عمق دوستی دو زن دعوت می‌کند. (الین هیلدربرند)

کتاب همیشه کنارت هستم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید رمانی بخوانید که با غم و شادی‌های شخصیت‌های آن بخندید و گریه کنید، این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست.

با کریستین هانا بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی آمریکایی کتاب حاضر در ابتدا به وکالت اشتغال داشت. کریستین هانا بعدها به نویسندگی روی آورد و موفق شد چندین کتاب بنویسد که بسیاری از آن‌ها در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز نشسته‌اند.

از کریستین هانا تا کنون چندین کتاب به فارسی برگردانده شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «تنهای بزرگ»، «باغ زمستانی» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب همیشه کنارت هستم می‌خوانیم:

تالی سراغ عروسک ترولش، که موهای زردرنگی داشت، رفت؛ آهنگ خیال‌باف را زمزمه کرد و آن را با عروسک کلَمیتی کیدل رقصاند. اواسط آهنگ بود که صدای در شنیده شد.

شنیدن این صدا آن‌قدر غیرمنتظره بود که تالی بازی را رها و سرش را بلند کرد. به‌غیر از یکشنبه‌ها که سروکله‌ی آقا و خانم بیتل پیدا می‌شد تا آن‌ها را به‌کلیسا ببرند، هیچ‌کس به دیدنشان نمی‌آمد.

مادربزرگ سوزن‌دوزی‌اش را در کیسه‌پلاستیکی صورتی کنار صندلی گذاشت، بلند شد و آرام‌آرام و لخ‌لخ‌کنان از اتاق بیرون رفت. این‌جور راه رفتن در چند سال اخیر برای مادربزرگ عادی شده بود. در را که باز کرد، پس از سکوتی طولانی، گفت: «ای وای.»

صدای مادربزرگ عجیب بود. تالی دزدکی نگاهی انداخت و زنی بلندقامت با موهای آشفته‌ی بلند و لبخند به لب دید که روی پاهایش بند نبود. یکی از زیباترین زنانی که تالی به عمرش دیده بود: پوستی سفید چون شیر، بینی باریک و سربالا، گونه‌های برجسته که بالای چانه‌ی ظریفش جا خوش کرده بودند و چشمان قهوه‌ای شفاف که آرام بازوبسته می‌شدند.

«این چه طرز برخورد با دخترته که مدت‌هاست ندیده‌ای‌ش؟» زن مادربزرگ را کنار زد، مستقیم به سراغ تالی رفت و خم شد، «این تالولا رُزِ کوچولوی منه؟»

دختر؟ یعنی...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همیشه کنارت هستم
نویسنده
مترجممهناز ولی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات600
زبانفارسی
شابک978-622-7585-60-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۵۰۰۰ 67500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همیشه کنارت هستم

F.Molaei
۱۴۰۱/۶/۲۶
کتاب خوبی بود، لذت بردم، چقدر خوب میشد اگر همه یه دوست صمیمی و قدیمی می‌داشتیم، برای همه‌ی روزهای غم و شادی، برای در کنار هم بودن. ترجمه‌ی خوب و روانی داشت و خیلی سرگرم کننده بود، برای اوقات فراغت پیشنهاد میکنم بخوانید. 👍
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۲/۳۱
سلام. خیلی فمینیستی، پر از اسم اشخاص و مدل مو و آرایش و آدرس بی کاربرد آمریکایی در متن، بیش از حد طولانی، دوستی یک طرفه و در جهت بی ارزش جلوه دادن مقام مادر بود. اصلا نپسندیدم.
الهام. ت
۱۴۰۱/۲/۳۰
همه ما دوستیی چنین نیاز داریم دوستی که اگرچه گاه گاهی غبطه زندگی ما رو میخوره و حتی گاهی اشتباه میکنه ولی همیشه از کنار هم بودن لذت ببریم
عالی بود
نگار میرنظامی
۱۴۰۲/۲/۱۱
به نظر من خیلی کتاب خوب و کاملی بود. واقعگرایانه و پر از احساسات و توصیفات دقبق. پر از ارزشهای دوستی و خانوادگی و عشق و محبت. ممنونم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب همیشه کنارت هستم

برای دریافت کتاب همیشه کنارت هستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.