معرفی و دانلود کتاب چهار باد

عکس جلد کتاب چهار باد
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار باد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار باد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار باد

رمانی که عشق، فداکاری و اشتیاق را در سال‌های سختِ‌ زندگی در آمریکا روایت می‌کند. کتاب چهار باد نوشته‌ی کریستین هانا که به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال پابلیشرز ویکلی شناخته می‌شود، حماسه‌ای قدرتمند از امید به زندگی در دورانی است که زیستن در خانه و کاشانه از هر زمان دیگر سخت‌تر و طاقت‌فرساتر شده است.

درباره‌ی کتاب چهار باد

رؤیای زندگی در سرزمینی که انسان در آن خوشبخت باشد، یک رؤیای همیشگی برای آدم‌های قصه‌ها و نمایش‌نامه‌ها بوده است؛ رؤیایی که حتی در جهان داستان‌ها هم بدون چالش و حرکت مستمر میان امید و ناامیدی نبوده و نیست؛ اما چه در دنیای قصه‌ها و چه در جهان حقیقی آن‌هایی توانسته‌اند از چالش‌ها و سختی‌ها سربلند بیرون بیایند که زندگی را سرشار از عشق، فداکاری و امید ساخته‌اند و امروز سخت را برای آینده‌ای سرشار سپری کرده‌اند.

کتاب چهار باد (The Four Winds) نوشته‌ی کریستین هانا (Kristin Hannah) روایتی از جان گرفتن امیدها از پس زندگی سخت و دشوار است. این رمان دورانی را روایت می‌کند که ایالت تگزاس و بسیاری دیگر از بخش‌های ایالات متحده آمریکا درگیر رکود و خشک‌سالی است و السا، قهرمان داستان پس از مدت‌ها سختی و مرارت، تلاش می‌کند تا خانواده‌ی خود و مزرعه‌ای را که در آن زندگی و کار می‌کنند را حفظ کند. او پس از چند سال که رکود دامن مزرعه‌ی آن‌ها را هم گرفته و از سوی دیگر همسرش نیز با اعتیاد شدید به الکل خانواده را رها کرده است، به‌ناچار همراه با دو فرزندش به غرب ایالات متحده یعنی کالیفرنیا مهاجرت می‌کند تا رؤیای خود و خانواده‌اش را در این ایالت محقق کند.

در ادامه السا که با امید به زندگی بهتر، نجات خود و فرزندانش و زیستن در طبیعتی سرشارتر سرزمینش را ترک کرده، با سختی‌ها و مشکلات تازه‌ای روبه‌رو می‌شود؛ او ناچار می‌شود در اردوگاه مهاجران سکونت کند و با انواع و اقسام تبعیض‌ها و نابرابری‌ها دست‌وپنجه نرم کند؛ او در حالی‌که به سختی در مزارع پنبه کار می‌کند، هر روز شاهد آن است که دستمزدش کاهش می‌یابد و روزبه‌روز فقیرتر می‌شود؛ بنابراین چالش جدید زندگی او پدید می‌آید؛ اینکه همان وضعیت را تحمل کند یا به جدال با سرنوشتی بپردازد که به ناچار برای او رقم خورده است.

در کتاب چهار باد نوشته‌ی کریستین هانا، السا نماینده‌ی زنانی است که ماندن در وضعیت طاقت‌فرسا را تحمل نمی‌کند و همواره در حال مقاومت و مبارزه برای زندگی بهتر هستند؛ او با وجود این‌که در شرایط سختی کار می‌کند و در قبال آن دستمزد چندانی نیز دریافت نمی‌کند، با پیوستن به اعتصاب کارگران می‌کوشد تا راهی برای نجات پیدا کند و خود را از مشقت‌های زندگی برهاند؛ سرانجام این خواننده است که با او همراه می‌شود و ابتدا تا انتهای یک داستان را همچون زندگی واقعی پیش می‌برد.

این کتاب با ترجمه‌ی میثم امامی در پاییز 1401 توسط انتشارات ذهن‌آویز منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب چهار باد

  • برترین کتاب ماه واشنگتن پست
  • جزو 5 کتاب برتر سال سایت آمازون
  • پرفروش‌ترین کتاب سال پابلیشرز ویکلی
  • با فروش بیش از یک میلیون نسخه در دنیا
  • منتخب بخش بزرگسالان انجمن کتابخانه‌های تگزاس
  • نامزد جایزه‌ی بهترین کتاب تاریخی وب‌سایت گودریدز
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • برنده‌ی جایزه‌ی Book of the Month Book of the Year به سال 2021

نکوداشت‌های کتاب چهار باد

  • قهرمان داستان، السا مارتینلی، خود را در قلب شما جای خواهد داد. رمان چهار یادآوری‌ای‌ست که ما به‌شدت به آن نیاز داریم؛ آخرین اثر هانا مانند یک اثر کلاسیک خوانده می‌شود. (نقد کتاب آمازون)

  • چهار باد در سال 2021 به‌طرز وحشتناکی پیشگویی می‌کند. پیام این کتاب غم‌انگیز، اما امیدوار کننده است: ما ملتی از بازماندگان تحت ظلم هستیم. قبلاً در شرایط سختی بوده‌ایم و دوباره نیز خواهیم بود. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

  • کریستین هانا، داستان‌نویس چیره‌دست، از طریق روایت بقای یک زن در طول یک زندگی خشن و دلخراش به ما یادآوری می‌کند که قلب انسان به همان اندازه که سخت است، درعین‌حال شکننده هم هست و در مسیر باد تغییر می‌کند. (دلیا اونز، نویسنده)

کتاب چهار باد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به علاقه‌مندان به داستان‌های تاریخی پیشنهاد می‌شود.

با کریستین هانا بیشتر آشنا شویم

کریستین هانا (متولد 1960) نویسنده و درام‌نویس آمریکایی است. او پس از فارغ‌التحصیل شدن در رشته‌ی ارتباطات از دانشگاه واشنگتن، مدتی به‌عنوان کارشناس در یک آژانس تبلیغاتی کار کرد، اما پس از مدتی، دوباره به فکر ادامه‍ تحصیل افتاد و در رشته‌ی حقوق وارد دانشگاه پوگد ساند شد. او سپس در سیاتل به حرفه‌ی وکالت مشغول شد و تا سال 1990 که به صورت حرفه‌ای نوشتن را آغاز کرد به این حرفه ادامه داد. هانا هم‌زمان با بیماری سرطان مادرش نوشتن رمان و داستان را شروع کرد، اما نخستین اثرش را هیچ‌گاه چاپ نکرد. پس از آن تا امروز او بیست‌وپنج اثر نوشته و منتشر کرده که در سال‌های اخیر جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در ایالات متحده آمریکا بوده‌اند. از آثار مشهور و پرفروش این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «باغ زمستانی»، «خط شب تاب»، «بلبل»، «تنهایی بزرگ» و چهار باد اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چهار باد می‌خوانیم

فردا روز تولد او بود. تولد 25سالگی. سنی که بیشتر افراد آن را سن جوانی می‌دانند؛ سنی که مردها وقتی به آن می‌رسند نوشیدنی خانگی می‌نوشند و دیوانه‌وار رانندگی می‌کنند و موسیقی ضربی گوش می‌دهند و با زنانی می‌رقصند که هِدبند دارند و لباس‌های حاشیه‌دوزی شده می‌پوشند.

برای زن‌ها این فرق دارد.

برای زنی که 20 ساله می‌شود، امید شروع می‌کند به کم و کمتر شدن. در 22سالگی، پچ‌پچ‌ها در شهر و کلیسا شروع می‌شود، نگاه‌های خیره و غمگین. 25 ساله که می‌شوی، دیگر کار از کار گذشته است. یک زن مجرد، یک دختر ترشیده و در خانه مانده هستی. به او می‌گویند: «بی‌شوهر مونده.» مردم سر تکان می‌دهند و به‌خاطر تأسف از فرصت‌های از‌دست‌رفتۀ او نُچ‌نُچ می‌کنند. معمولاً آدم‌ها با خودشان فکر می‌کنند که چرا، چه چیزی باعث شده که یک زن کاملاً معمولی از یک خانوادۀ خوب، یک زن ترشیده خوانده شود. اما دربارۀ السا، همه می‌دانستند. حتماً فکر می‌کردند او باید ناشنوا باشد، این از شکل حرف زدن آن‌ها دربارۀ او معلوم بود. بیچاره! لاغر‌مُردنی مثل دستۀ جارو! حتی یه ذره هم به خوشگلی خواهرهایش نیست.

خوشگلی! السا می‌دانست که این همان معمای مسئله‌ساز است. او زن جذابی نبود. در بهترین روزش، با بهترین لباس‌هایی که می‌پوشید، یک غریبه شاید می‌گفت او زیباست، اما هرگز بیشتر از این نبود. او بیش از حد همه‌چیز بود. بیش از حد بلند قد، بیش از حد لاغر، زیادی رنگ و رو رفته و بیش از حد نامطمئن از خودش...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار باد
نویسنده
مترجممیثم امامی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات568
زبانفارسی
شابک978-600-118-511-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار باد

الهام. ت
۱۴۰۲/۵/۲۸
حقیقتا لذت بردم رمانی اجتماعی سرشار از واقعیت‌هایی که زندگی‌ها را تشکیل میدن. سختی‌ها و خوشی‌های زندگی گذرا هستن و در آخر فقط این مهم که چه انسانی بودی و چه انسانی شدی
taha taha
۱۴۰۲/۱/۱
کتابی بسیار عالی وبینظیر می‌باشد ارزش چند بار خواندن را دارد توصیفات طوفان شن چنان واقعی است که احساس می‌کنی شن‌ها چشماهایت را می‌سوزاند ونمی توانی نفس بکشی.
مهرناز نیک دانش
۱۴۰۱/۱۲/۶
کتاب رو دوست داشتم با روایتی آرام پیش می‌رفت اما جذاب. می‌شد تصاویر را از بین جملات تصور کرد. روایتی از جسارت و ایستادگی یک مادر برای فرزندانش
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چهار باد

برای دریافت کتاب چهار باد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.