معرفی و دانلود کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!

عکس جلد کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!
قیمت:
۲۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!

با یک دردسرساز نابغه آشنا شوید: ایگی فرانگی! کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! یک کتاب خواندنی دیگر از نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات کودکان، آنی باروز است که تصویرگری آن را سم ریکس بر عهده داشته. ایگی یک پسربچه‌ی نُه‌ساله است که ظاهراً آشنایی چندانی با احساس پشیمانی ندارد. اگر ایده‌های نابش اشتباه از آب در می‌‌آیند، تقصیر او چیست؟ با ماجراهای ایگی همراه شوید تا معلوم شود پشیمانی سودی دارد یا نه!

درباره‌ی کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!

آنی باروز (Annie Barrows) نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های کودکان، این بار یک پسربچه‌ی ناقلا را همراه خود آورده است. کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! (The Best of Iggy) ماجراهای پسرکی را بازگو می‌کند که نبوغ فراوانی دارد، البته در ایجاد دردسر! شاید ایگی فرانگی شبیه به خیلی از پسربچه‌های هم‌سن خود باشد، شاید هم آن‌ها به ایگی شباهت دارند. اصلاً تمام پسربچه‌ها در سن نُه سالگی همین‌طوری هستند...

شاید ایگی شیطنت‌هایی کرده باشد (احتمالاً کمی بیش از صد تا!)، اما درک نمی‌کند این همه جنجال به خاطر چیست. مگر یک تکه شیرینی که روی زمین افتاده، چه دردسری برای کسی درست می‌کند؟ البته یک بار که ایده‌ی بسیار نبوغ‌آمیزی به سرش زد، معلوم شد که گول خورده و در واقع بدترین نقشه‌ی زندگی‌اش را به اجرا گذاشته. او واقعاً از انجام آن کار متأسف و پشیمان بود. اما پشیمان برای چه کاری؟ باید با ایگی همراه شوید تا از این ماجرا سر در بیاورید.

کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! یکی دیگر از آثار منتشرشده توسط نشر پرتقال است که با ترجمه‌ی مسعود ملک‌یاری به چاپ رسیده. نسخه‌ی الکترونیک کتاب نامبرده از طریق کتابراه در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های عبرت‌آموز قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!

  • نامزد جایزه‌ی Indie در سال 2020؛
  • نامزد جایزه‌ی Texas Bluebonnet؛
  • کتاب برگزیده‌ی Junior Library Guild؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Virginia Readers Choice Award؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Pennsylvania Young Readers Choice.

نکوداشت‌های کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!

  • بچه‌ها، مخصوصاً آن‌هایی که به شیطنت و خرابکاری علاقه‌ دارند، بی‌صبرانه منتظر چاپ دیگر کتاب‌های ایگی هستند! (بولتن مرکز کتاب کودکان)

  • کتابی بامزه و پرماجرا... دانش‌آموزان به درک این نکته می‌رسند که خواندن کتاب می‌تواند کاری جذاب و لذتبخش باشد. (اسکول لایبرری کانِکشن)

  • وقتی کتاب را در دست می‌گیرید، پایین گذاشتنش کاری دشوار می‌شود. خواندن ماجراهای ایگی فرانگی بدون خندیدن از ته دل محال است! (بوک لیست)

  • روایت ماجرای یک پسر همه‌چیزدان با قلم آنی باروز بسیار خارق‌العاده است. هم‌سن‌وسال‌های ایگی به خاطر صداقت و بامزه بودنش عاشق او می‌شوند، اما چیزی که باعث می‌شود همه او را دوست داشته باشند؛ احتمالاً این شعار معروف اوست: «اون موقع ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسید!». (نیویورک تایمز)

کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 سال مخاطبان اصلی کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم محسوب می‌شوند. خواندن این کتاب جذاب برای بزرگترها نیز خالی از لطف نیست و به آن‌ها کمک می‌کند اقدامات لازم جهت پیشگیری از خطر شکوفایی ایده‌های نبوغ‌آمیز (مشابه با تفکرات ایگی) را به عمل بیاورند!

با آنی باروز بیشتر آشنا شویم

آنی باروز نویسنده‌ی آمریکایی متولد 1962 در ایالت کالیفرنیاست. او تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ قرون وسطی به اتمام رساند. مدتی به عنوان ویراستار فعالیت می‌کرد، اما تصمیم گرفت به نوشتن روی آورد. پس از شرکت در کلاس‌های مدرسه‌ی نویسندگی، رسماً کار خود را به عنوان یک نویسنده آغاز کرد. او ابتدا به نگارش مطالب غیرداستانی برای بزرگسالان مشغول بود، اما سرانجام، وارد دنیای ادبیات کودکان شد و برخی از محبوب‌ترین آثار این ژانر را خلق کرد. مجموعه داستان «Ivy + Bean)» از جمله کتاب‌های پرفروش او در فهرست نیویورک تایمز است. او همچنین با همکاری خاله‌اش ماری آن شفر، کتاب «انجمن ادبی و پای پوست سیب‌زمینی گرنزی (The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society)» را نوشت که در سال 2018 تبدیل به فیلم شد. کتاب «نیمه‌ی جادویی (Magic Half)» اثر آنی باروز نامزد دریافت جوایز متعددی مانند جایزه‌ی مارک تواین، کتاب کودکان رود آیلند و ماساچوست شده است. «هیچ (Nothing)» و «واقعیت طبق گفته‌ی ما (The Truth According to Us)» نام دو کتاب دیگر از آثار آنی باروز هستند.

در بخشی از کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! می‌خوانیم

فکر می‌کنم شما هم مثل من، وقتی تمام این اتفاق‌ها را می‌گذارید کنار هم، به این نتیجه می‌رسید که مشکل اصلی زمان‌بندی نامناسب بوده است. مشکل اصلی این بود که بابا و مامان‌ها درست زمانی پا به حیاط‌پشتی گذاشتند که ایگی روی بام انباری می‌دوید و عربده می‌زد: «می‌کشمت، جرمی گریرسن!» و جرمی مجبور شده بود. مجبور! که از بالای انباری بپرد پایین. ظاهر ماجرا خیلی افتضاح بود. این‌طور به نظر می‌رسید که ایگی دنبال جرمی کرده تا او را بیندازد پایین.

ولی یک نکته‌ی مهم این بین وجود دارد: چیزی که واقعاً اتفاق افتاد با چیزی که به نظر می‌رسید، خیلی فرق داشت. ایگی می‌خواست جلوی پریدن جرمی را از روی سقف بگیرد. اگر دستش به جرمی می‌رسید، شاید او را کتک می‌زد، اما نه دیگر اینکه از آن بالا پرتش کند پایین. پریدن از سقف فکر خود جرمی بود، ایگی مجبورش نکرده بود بپرد. ایگی تمام تلاشش را کرد تا موضوع را برای والدینشان روشن کند. ولی به خرجشان نرفت که نرفت. جرمی هم که هنوز رنگ‌پریده و خیس عرق بود، کنار مامان‌ جانش ایستاده بود و لام‌تاکام چیزی نمی‌گفت. او می‌توانست در روشن شدن ماجرا به ایگی کمک کند، ولی چیزی نگفت. هرچند، به پرش ایگی با تخته‌ی اسکیت هم اشاره‌ای نکرد. اگر می‌گفت، مامان و بابای ایگی یکی از آن تنبیه‌های مشهورشان را برای کارهایی که هرگز نباید انجام داد در نظر می‌گرفتند. ایگی دست‌کم بابت این ماجرا از جرمی ممنون بود.

صد البته که لحظات سختی را می‌گذراند. فقط یک دقیقه‌ی تمام، انگشت اشاره‌ی پدرش به نشانه‌ی تهدید توی صورتش بود. یک دقیقه‌ی مرگبار با قیافه‌ی غم‌گرفته‌ی مادرش گذشت و بدترین لحظه زمانی بود که اشک در چشمان مامان حلقه زد. (هرچند بعدش مامانش بغلش کرد و گفت که فقط می‌خواسته ایگی برای یک بار هم که شده در زندگی‌اش فکر کند، فکر!)

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کارهایی که ‌ای کاش نکرده بودیم
فصل 2: گل‌پسر! (ایگی را نمی‌گویم!)
فصل 3: عِلَلِ مُخَفّفه، بخش اول
فصل 4: دوتا پنکیک شبیه هم
فصل 5: یک فصل کوتاه در مورد یک ساختمان کوتاه
فصل 6: سقف
فصل 7: آنچه بابا و مامان‌ها دیدند
فصل 8: نمرده!
فصل 9: ایگی تا کجا شورش را درمی‌آورد؟
فصل 10: علل مخفّفه، بخش دوم
فصل 11: نُقلی
فصل 12: ابرها
فصل 13: میزهای عتیقه‌ی جدید
فصل 14: دیدار سر ناهار
فصل 15: دسته‌بندی
فصل 16: بد، بد، بد
فصل 17: ایگی که رفت خانه چه بلایی سرش آمد
فصل 18: پایان
فصل 19: علل مخفّفه، بخش سوم
فصل 20: پایان واقعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-462974-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم!

برای دریافت کتاب شیطنت‌های ایگی فرانگی: ده بار بنویس پشیمونم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.