معرفی و دانلود کتاب صحبت در جمع

عکس جلد کتاب صحبت در جمع
قیمت:
۹۹۹۰۰ ۴۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صحبت در جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صحبت در جمع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صحبت در جمع

لوری روزاکیس در کتاب صحبت در جمع مجموعه‌ای از توصیه‌های کاربردی و جامع را مطرح کرده است که پیروی از آن‌ها به شما کمک می‌کند مهارت‌‌های مربوط به سخنرانی را در خود تقویت کنید. این اثر در ژانر موفقیت و خودسازی‌ نوشته شده و ذیل مجموعه‌ای به نام «مجموعه کتاب‌های دامیز» به همت انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی کتاب صحبت در جمع

صحبت کردن در مقابل دیگران کار آسانی نیست. راستش را بخواهید، نه سن و سال می‌شناسد و نه جنسیت؛ صحبت به سخنرانی در جمع که می‌رسد، یک مدیر مرد هفتادوپنج ساله درست به اندازه‌ی یک دانشجوی دختر هجده‌ساله که می‌خواهد در کلاس درس کنفرانس دهد بیچاره به نظر می‌رسد. بااین‌همه، از صحبت در جمع گریزی نیست و بدون شک مهارت سخنرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آن که بتوانید به ایده‌های بزرگ‌تان جامه‌ی عمل بپوشانید، در شغل‌تان پیشرفت کنید و یا به برندسازی روی آورید، سخنرانی و توانایی اقناع مخاطب از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که لازم است آن‌ را بیاموزید.

لوری روزاکیس (Laurie Rozakis) در کتاب صحبت در جمع (The complete idiots guide to public speaking) رازهای یک سخنرانی بااعتمادبه‌نفس و بدون نقص را برایتان فاش کرده است! او از طریق این کتاب به شما کمک می‌کند تا بدون اضطراب در جمع‌های گوناگون سخن بگویید و با سخنرانی‌های‌تان دیگران را تحت‌تأثیر قرار دهید. ممکن است با خود بگویید که «تاکنون کتاب‌های بسیاری با موضوع مشابه منتشر شده است و چه تضمینی وجود دارد این اثر کارساز واقع شود؟» خب، راستش حق با شماست و موضوع بسیاری از این کتاب‌ها، کلیشه‌ای و راهکارهای آنان بدون حاصل است. اما طرفداران بی‌شمار این کتاب در سرتاسر جهان و فروش آن در کشورهای مختلف خود گواهی‌ است بر آن که این اثر می‌تواند کارآمد و روشنگر واقع شود. لوری روزاکیس آموزه‌های خود را در سی‌وسه فصل طلایی در اختیار همه‌ی علاقه‌مندان و مخاطبان خود در سراسر جهان گذاشته است. در این کتاب با مسائل متداول و معمول برقراری ارتباط آشنا می‌شوید، شیوه‌ی صحیح برنامه‌ریزی برای غلبه بر ترس‌تان را می‌آموزید و درنهایت، می‌توانید شیوه‌ی نگارش متن سخنرانی را یاد بگیرید.

نویسنده در ابتدا به شما نشان می‌دهد که اگر به شیوه‌ی اصولی آموزش ببینید، سخن گفتن در جمع مهارت دشواری نخواهد بود. در ادامه، او مزیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حاصل از سخنرانی در جمع را به شما نشان خواهد داد. پس از آن که مطالعه‌ی این کتاب را به پایان می‌رسانید، عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس ناشی از به‌کاربستن توصیه‌های او را درون‌تان درک خواهید کرد.

لوری روزاکیس کتاب صحبت در جمع را نخستین بار در سال 1999 روانه‌ی بازار نشر کرد. این کتاب با استقبال مخاطبان و علاقه‌مندان روبه‌رو شد. گفتنی است آزیتا نجات مهر این اثر را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات نسل نواندیش عهده‌دار انتشار آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند، اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود رژیم غذایی.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی، از جمله انتشارات نسل نواندیش و آوند دانش به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است که در ادامه نام برخی از آن‌ها را ملاحظه می‌کنید: «عزت‌نفس به زبان ساده»، «تأثیر سکوت و آرامش بر مغز»، «ثروت‌آفرینی به زبان آدمیزاد»، «تقویت حافظه‌ی کوتاه مدت» و «تأثیر دارو و کافئین بر مغز».

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست. در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت یافته است.

کتاب صحبت در جمع برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های ژانر خودسازی مخاطبان اصلی کتاب صحبت در جمع هستند. اگر قصد دارید مهارت سخنرانی را در خودتان تقویت کنید و به‌راحتی در جمع سخن بگویید، تکنیک‌های کتاب حاضر کمک شایانی به شما خواهد کرد.

با لوری روزاکیس بیشتر آشنا شویم

لوری روزاکیس در بیستم جولای سال 1952 در نیویورک متولد شد. او شهرت خود را بیش از همه مرهون کتاب‌هایی است که در حوزه‌ی موفقیت و خودسازی منتشر کرده. مجموع آثار لوری روزاکیس به بیش از صد کتاب و صدها مقاله می‌رسد. با این حال، فعالیت‌های او به حوزه‌ی خودیاری محدود نمی‌شود و آثار او کتاب نوجوانان، کتاب‌های درسی، آثار تجاری، زندگی‌نامه و کتاب‌های مرجع را نیز در بر می‌گیرند.

مقالات بسیاری از او در نشریه‌های معتبری همچون نیویورک تایمز، نیویورک دیلی نیوز، شیکاگو تریبون و مجله‌ی تایم به انتشار رسیده‌اند. همچنین در برنامه‌های تلویزیونی متعددی، ازجمله برنامه‌ی ماری پوویچ و فاکس گود دِی نیویورک، مترو ریلیشن شیپ، فاکس پرسونال اِف/ایکس نیز حضور پیدا کرده است.

از آثار لوری روزاکیس می‌توان به عناوین روبه‌رو اشاره کرد: «راهنمای کامل برخورد با اقدام همسر»، «راهنمای کامل پول در آوردن»، «راهنمای کامل نوشتن خلاقانه»، «راهنمای کامل خرید و فروش اجناس کلکسیون»، «راهنمای کامل شکسپیر»، «پنجاه شیوه‌ی ملاقات با عشقتان» و «پنجاه شیوه‌ی ترک عشقتان»

دکتر روزاکیس علاوه بر نویسندگی، به عنوان استادیار زبان انگلیسی در دانشگاه ایالتی نیویورک به تدریس مشغول است.

جملات برگزیده کتاب صحبت در جمع

  • به‌طورکلی ترس از سکوی سخنرانی بد نیست: شما می‌توانید یاد بگیرید از احساس اضطراب و عصبی بودن به سود خودتان استفاده کنید.

  • برای افزایش سطح اعتمادبه‌نفستان بهتر است هرچند وقت یک‌بار در جمع سخنرانی ‌کنید. حداقل یک سخنرانی بزرگ در ماه را هدف قرار بدهید.

  • این طبیعی است که انجام کاری را که برای‌تان ناخوشایند است، کنار بگذارید. در نتیجه، بسیاری از سخنران‌ها تمرین کردن را به تأخیر می‌اندازند. در این دام نیفتید.

  • گذارها کلمات، عبارات و جملاتی هستند که شیوه‌های مرتبط و بخش‌های یک سخنرانی را به هم پیوند می‌دهند.

  • از جزییات نگذرید. هر چه بیشتر بگویید، بیشتر می‌فروشید.

در بخشی از کتاب صحبت در جمع می‌خوانیم

همچنین مواظب منابعی باشید که از عباراتی توخالی مانند «آمار نشان می‌دهد که…» استفاده می‌کنند. آمار می‌تواند در اثبات موضوع بسیار مفید باشد، اما می‌تواند گمراه‌کننده نیز باشد، به‌ویژه اگر برای ارزیابی اعتبار آن‌ها به اعداد و ارقام دسترسی نداشته باشید. از خودتان بپرسید:
آیا این آمار سؤالاتی بی‌پاسخ را مطرح می‌کنند؟
آیا منبع آمار فاش شده است؟

تشابهات کاذب
تشابهات کاذب مقایسه‌هایی گمراه‌کننده هستند. آن‌ها اغلب صادق نیستند چون موارد یا افراد مورد مقایسه به اندازه‌ی کافی همانند نیستند. به‌عنوان مثال: ازدواج خوب مثل بازی بیسبال است. در بیسبال، اگر بازیکنی از قواعد پیروی کند، بازی موفق خواهد بود. به همین صورت، در ازدواج اگر بازیکنان پایبند قواعدی باشند که همسران می‌پذیرند، آن ازدواج موفق و شکوفا خواهد شد.
این تشابهی نادرست است. ازدواج و بیسبال تشابهات سطحی معدودی دارند، اما ازدواج بسیار پیچیده‌تر از بیسبال است. رابطه‌ی بین «قواعد» و «موفقیت» در ازدواج بسیار پیچیده‌تر از بیسبال است.

عبارات پربار
به منابعی که ممکن است از عبارات پربار استفاده کنند، مشکوک باشید. عبارت زمانی «پربار» می‌شود که خواسته شود بار احساسی بیشتری را نسبت به آنچه زمینه‌اش می‌تواند تأیید کند، حمل کند. در نتیجه آن عبارت تحریف یا منحرف می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش 1: صاف کردن گلو
فصل 1: این چه جهنمی است؟
فصل 2: ترس از سکوی سخنرانی
فصل 3: تمام دنیا سکوی سخنرانی است
فصل 4: آیا آنچه را من می‌شنوم، شما هم می‌شنوید؟
فصل 5: مسائل متداول و معمول برقراری ارتباط
بخش 2: مهم‌ترین کار، برنامه‌ریزی است
فصل 6: سرگرمی با چهار میم
فصل 7: شناختن شما تجزیه و تحلیل مخاطب
فصل 8: انواع سخنرانی
فصل 9: بشنوید، بشنوید، سخنرانی برای آگاهی دادن
فصل 10: راهِ من یا شاهراه: سخنرانی برای ترغیب کردن
فصل 11: شور و نشاط میهمانی: سخنرانی برای سرگرم‌کردن
بخش 3: نوشتن متن سخنرانی
فصل 12: به هر حال، سخنرانی مال کیست؟: شیوه‌ی نگارش سخنرانی
فصل 13: سازماندهی شدن
فصل 14: زمان طرح‌ریزی کلی
فصل 15: شروع از آغاز، یک جای خیلی خوب برای شروع
فصل 16: بدنسازی
فصل 17: آیا هنوز آنجا هستیم: ‌ نتیجه‌گیری‌ها، بازنگری‌ها و عنوان‌ها
فصل 18: آیا تا‌به‌حال شنیده‌اید که…؟ استفاده از شوخ‌طبعی
فصل 19: نمایش در جاده: موضوعات چند فرهنگی و سخنرانی‌های بین‌المللی
بخش 4: آن را به خانه ببرید
فصل 20: سخنرانی‌های آگاهی‌دهنده
فصل 21: سخنرانی‌های ترغیب‌کننده
فصل 22: سخنرانی‌های سرگرم‌کننده
فصل 23: فی‌البداهه صحبت کردن
فصل 24: بحث و روند رسمی
بخش 5: استاد حوزه‌تان
فصل 25: هزار واژه: وسایل کمک‌دیداری
فصل 26: آماده کردن وسایل کمک‌دیداری و استفاده از آن‌ها
فصل 27: بایتِ من: استفاده از پاورپوینت
فصل 28: ازبین‌بردن موانع صوتی
فصل 29: کمی پیشگیری: تمرین کردن
فصل 30: بگذار حرف بدنت را بشنوم: زبان بدن
فصل 31: لباس و سرووضع
بخش 6: لحظه‌ی حقیقت
فصل 32: ارائه
فصل 33: نکات آخر
پیوست الف: واژه‌نامه
پیوست ب: نمونه‌ی سخنرانی
در مورد نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صحبت در جمع
نویسنده
مترجمآزیتا نجات مهر
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات520
زبانفارسی
شابک978-964-236-443-5
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۹۰۰ ۴۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صحبت در جمع

سعید خانی
۱۴۰۲/۸/۲۹
کتاب خوبیه برای زبان بدن و اعتماد به نفس هنگام سخنرانی و حتی صحبت در جمع‌های کوچک. وقتی اصول سخنرانی در جمع رو بلد بشیم دیگه فرقی نمیکنه اون جمع ۵ نفری باشن یا ۵ هزار نفری، اصول ثابت هست. مطالعه این کتاب به همراه تمرین صحبت در جمع میتونه بعد کم کم این مشکل ترسیدن از صحبت کردن در جمع و اعتماد به نفس پایین رو برطرف کنه. به نظر من اول کتاب رو یه بار بخونید با کلیت و اهدافش آشنا بشین بعد یه بار دیگه دقیق و با انجام تمارین اونو بخونید. درسته به زبان ساده توضیح داده ولی این سادگی گاهی موجب میشه آدم فکر کنه این تمرین یا این موضوعی که بیان شده خیلی اهمیتی نداره ولی برعکس به نظر من هر جایی که فکر کردین اون موضوع اهمیت زیادی نداره همونو بیشتر روش تمرکز و تمرین کنید. این سادگی شمارو گول نزنه.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۵
در این کتاب به تمام راهبردهای لازم را برای گذشتن از سختی‌های سخنرانی تشریح شده. از بین بردن ترس از سخنرانی تا فهمیدن تحقیقات، تا ارائه اعتماد به‌ نفس صوتی. این اثر کتابی جامع، خواندنی، سرگرم‌کننده و آموزنده است. این کتاب به شش بخش تقسیم شده که شما را به فرایند نوشتن متن و ارائهٔ سخنرانی می‌برد. شما یاد خواهید گرفت که سخنرانی بسیار بیشتر از ایستادن پشت میز و حرف زدن است درواقع، این بخش آسان کار است! شما خواهید فهمید که قبل از سخنرانی باید به برنامه‌ریزی دقیق، تجزیه و تحلیل، تحقیقات، نوشتن متن، ویرایش و تمرین بپردازید و بعد از سخنرانی هم نوبت به جمع کردن یادداشت‌ها، رفتن به طرف صندلی خودتان و جمع‌آوری بازخوردها می‌رسد. و خواهید فهمید که چگونگی بیان مطلب به اندازهٔ محتوای آن اهمیت دارد.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
صحبت در جمع کتاب مفیدی است و من قبیل چنین کتاب‌هایی را مطالعه کردم و خالی از لطف نیست، خوب در جامعه جهانی یا حتی در جوامع ما نیز مشکلات سخنوری زیادی وجود دارد، از افراد و نگرش‌های گوناگون گرفته تا جوانان تو پا که مشکلات بسزایی دارند، از سیاستمداران، جامعه شناسان یا چرا راه دور؟ خود نویسندگانی که با خود قلم مینویسند اما در صحبت در جمع عاجزند، اولین راه برای صحبت کردن درک افراد هستند که با آن‌ها وارد مکالمه میشویم و اطلاعات درست و غیره عوامل، به شخصه مطالعه این کتاب خالی از لطف نیست و خواندن آن را برای کسب تجربه مفید میدانم،
پونه
۱۴۰۲/۹/۱۰
این کتاب به بیان نکات کلیدی می‌پردازد که برای حضور در جلوی یک جمع و سخنرانی ضرورری هستند، اوایل کتاب مطالب واضح هستند و در مسیر که جلو می‌رود کمی گسترده تر می‌شوند، به عبارتی گمان می‌کنم هر کسی بتواند مشکلی از مشلاتی که در مواجخه با موقعیت سخنرانی در جمع را دارد در این کتاب بیابد و راهکارش را من تا بیابد، حدود نیمی از کتاب را خواندم، در ادامه مسیر احساس کردم در حال حاضر به آن موارد احتیاج ندارم، اما در اوایل کتاب نکات مهمی را دریافتم و احساسم را بهتر کرد نسبت به خروج از حباب امنیت دورم و تلاش برای سخنرانی در جمع. متشکرم!
Sin90
۱۴۰۲/۸/۲۷
من به صورت خلاصه کمی از کتاب رو خوندم و به نظر کتاب مفیدی برای افزایش اعتماد به نفسه که اصل اول سخنرانی در جمع هستش
اما مورد مهم دیگری که از نظر خودم وجود داره اینه که موقع سخنرانی در هر جمعی از جمله حین کنفرانس این هستش که شما اون لحظه به عکس العمل اطرافیان اهمیت ندین و فقط روی انجام کاری که باید
انجام بدید تمرکز کنید و اون هم اینه که سعی کنید بهترین خودتون باشید فقط همین آرامش داشته باشید و مطمئن باشید که نتیجه خیلی خوب میشه
مائده قنبری
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
کتاب خیلی خوبی هست به کسایی که حتی توی جمع اعتماد به نفس حرف زد نداره حتما توصیه میکنم متن کتاب خیلی ساده و روان نوشته شد که از هر کج فهمی جلو گیری میکرد و مترجم به خوبی کتاب رو ترجمه کرد این کتاب با این که صفحات زیادی داره اما متن اضافی و بیش از حدی توش نوشته نشده و همه چیز رو با جزئیات دقیق نوشته شده که برای کسایی که اولین بار وتازه کار هستن تو سخنرانی کمک زیادی میکنه توصیه میکنم حتما بخونیدش
سجاد وظیفه دوست
۱۴۰۲/۸/۲۸
می گویند نود درصد افراد ترجیح می‌دهند در تابوت باشند تا پشت میز خطابه! برای نجات این سرگردان‌ها، لوری روزاکیس راهنمایی با نام «صحبت در جمع به زبان ساده» نگاشته است که تمام راهبردهای لازم را برای گذشتن از هزارتوی ذاتی در سخنرانی تشریح می‌کند. از بین بردن ترس از سکوی سخنرانی تا فهمیدن تحقیقات، تا ارائه اعتمادبه نفس صوتی. این اثر کتابی جامع، خواندنی، سرگرم کننده و آموزنده است.
فرشته الیاسی
۱۴۰۲/۸/۲۵
سلام و عرض ادب. فصل یک کتاب رو بی وقفه مطالعه کردم و بسیار کاربردی و روان بود. پیشنهاد میکنم حتما مطالعه بفرمایید. «حتی ماهرترین سخنران‌ها هم قبل از یک سخنرانی مهم با موارد اعصاب خردکن مبارزه می‌کنند.» و جالب اینکه: کسی بابت ترس از سخنرانی، جان خود را از دست نداده است! فرشته الیاسی نویسنده و دانش آموخته ارشد روان
ابراهیم محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کتاب‌های آموزنده‌ی کتابراه همه فوق‌العاده هستن و این کتاب یکی از همون کتاب هاست در مدرسه و دانشگاه هیچ گاه به ما طریقه‌ی درست صحبت کردن آموخته نشده ولی این کتاب خیلی می‌تونه به زبان بدن ما و نوع صحبت کردن ما در جمع کمک کنه
ندا
۱۴۰۲/۱۲/۲
بسیار کتاب مفید و جذابی بود و ترجمه‌های خانم معتکف هم همیشه عالی بودهبسیار کتاب مفید و جذابی بود و ترجمه‌های خانم معتکف هم همیشه عالی بودهبسیار کتاب مفید و جذابی بود و ترجمه‌های خانم معتکف هم همیشه عالی بوده
مرضیه معصومی
۱۴۰۲/۹/۱
کتاب خوبی بود واقعا علاوه بر اینکه یه سری آموزش‌های خوب داشت اصل‌های این کتاب کمک خیلی زیادی به افزایش اعتماد به نفس میکنه و ناخودآگاه باعث میشه انسان به خودش بیشتر اعتماد کنه و خودش رو بیشتر قبول داشته باشه
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب خوبیه، راهکارهای مفیدی برای صحبت کردن در جمع ارائه میده، گاهی راهکارهای اونقدر ساده و اثر بخش هستند که دور از ذهن به نظر می‌رسند ولی استفاده از آن‌ها به شما کمک شایانی خواهد کرد.
E
۱۴۰۳/۱/۸
واقعا به افراد خجالتی وگوشه گیر و درون ریز کمک فوق العاده‌ای می‌کنه تا اینکه ترس از سکوی صحبت نداشته باشند. بعد از خواندن متوجه می‌شوید (هیچ شجاعتی بدون ترس نیست) امیدوارم موفق باشید
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب خیلی خوبی هست، خوندن این کتاب رو به افرادی که از صحبت کردن و یا حتی ارائه دادن کار و درسشون در حضور بقیه میترسن توصیه میکنم، این کتاب پر از نکات کاربردی برای غلبه کردن بر این مانع هست.
Sahel
۱۴۰۳/۱/۴
صحبت کردن در جمع برای بیشتر افراد آزار دهنده است بیشترین عامل کمک کننده اعتماد به نفس آدم هست و این که با راهکار‌هایی که وجود داره بتونه به خودش کمک کنه تا راحت تر در جمع ارتباط بگیره و صحبت کنه
مشاهده همه نظرات 74

راهنمای مطالعه کتاب صحبت در جمع

برای دریافت کتاب صحبت در جمع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.