معرفی و دانلود کتاب صخور

عکس جلد کتاب صخور
قیمت:
۸۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صخور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صخور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صخور

کتاب صخور به قلم امید کوره‌چی، سومین رمان از مجموعه‌ای جذاب و خواندنی به‌نام هفت جن است که در ژانر رئالیسم جادویی به رشته‌ی تحریر درآمده. درونمایه‌ی این کتاب تقابل میان خیر و شر یا همان نیروهای پاک و اهریمنی‌ست. این‌بار برخلاف دو مجلد قبلی برای رسیدن به جواب معماها باید صبوری بیشتری داشته باشید. قهرمان داستان که برای ورود به اتاقک مرموز باغ بسیار کنجکاو است، با خارج شدن پدر از خانه به مدت دو روز، شرایط را برای سرک کشیدن مناسب دیده، اتاقکی که ملک اعظم مجوز حضور در آن را فقط برای پدر صادر کرده است، نه پسر!

درباره‌ی کتاب صخور

امید کوره‌چی متولد سال 1361 است، او کارشناس علوم حدیث است اما به ادعای خودش کار نویسندگی برایش هیچ ارتباطی با رشته‌هایی که در دانشگاه پیگیری کرده نداشته و تفریح محسوب نمی‌شده. درونمایه‌ی کتاب‌هایی که کوره‌چی می‌نویسد اغلب علوم ماورایی و غریبه هستند و او با تسلطی که در این حوزه دارد، فضای بسیار خوبی از رعب و وحشت را برای خوانندگان رمان‌های خود خلق می‌کند. از بهترین آثار او می‌توان به مجموعه کتاب هفت جن اشاره کرد که خوانندگان ایرانی نیز این نویسنده‌ی توانمند را بیشتر با همین عنوان می‌شناسند. کتاب صخور سومین مجلد از این مجموعه است که در ادامه‌ی دو داستان قبلی، به روایت درگیری‌های راوی با شیاطین و اجنّه اختصاص دارد.

قهرمان داستان پسری‌ست که همراه با پدر خود در یک باغ ویلا زندگی می‌کنند. پدر مبارز است و در برابر شرارت شیاطین ایستادگی می‌کند، پسر نیز به چنین راهی کشیده شده و حالا مدتی‌ست که با اجنّه در حال مبارزه است. او برای ورود به اتاقک مرموزی که در باغشان قرار دارد بسیار کنجکاو شده؛ اتاقی که ملک اعظم مجوز حضور در آن را فقط برای پدر صادر کرده و پسر از این موضوع بی‌اطلاع است. سرانجام پدر برای دو روز متوالی از خانه خارج می‌شود و راوی این فرصت را پیدا می‌کند که داخل اتاق برود. اینجاست که با آینه‌ای عجیب روبه‌رو می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صخور

در ادامه‌ی داستان کتاب صخور می‌خوانید که تصاویر درون آینه‌ی کدر، مدام شفاف و مواج می‌شوند و پس از ظاهر شدن هیأت زنی مرموز درون آن، بالاخره کنجکاوی راوی فروکش می‌کند. زن میان آینه با پسر سخن می‌گوید و از او می‌خواهد که رازش را از دیگران مخفی نگاه دارد و او را از طلسم آینه نجات دهد، در عوض او هم هرکاری که بخواهد برایش انجام خواهد داد. اما راه نجات مرجل چیست؟ چگونه می‌توان او را نجات داد؟ پسر می‌فهمد که تنها راه پیش پایش این است که رموز قدرت را از پدرش بیاموزد و خودش هم درست مثل او به یک مبارز تبدیل شود.

امید کوره‌چی داستان کتاب صخور را با توصیف صحنه‌ی ملاقات راوی با زن درون آینه، یعنی مرجل آغاز می‌کند. زنی که موهای بلندش مثل آبشار سیاه شب است و راوی از او کمک می‌خواهد. زن با سر انگشتان بلندش، موهایش را از صورت کنار می‌زند و پسر با مشاهده‌ی این صحنه غم‌های خود را فراموش می‌کند. مرجل تصویر پسر درون آینه را نوازش می‌کند و بعد با او حرف می‌زند. اما این گفت‌وگوها چه معنا و مفهومی دارند و به کجا ختم خواهند شد؟ چرا پسر تا این حد به تصویر زن درون آینه وابسته شده؟

کتاب صخور در هفت فصل به رشته‌ی تحریر درآمده که عناوین آن‌ها شامل «پدر»، «بی‌دیو»، «هجروش و مکوثا»، «صخور»، «رقیب»، «مرجل» و «مردِ رویش» می‌شوند. انتشارات میرانا این کتاب را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب صخور

  • امید کوره‌چی در این کتاب با قلمی شیوا توانسته است داستان‌های فانتزی و تخیلی را در قالب یک داستان با نثری ساده و روان بیان کند. (خبرگزاری فارس)
  • در این ژانر امید کوره‌چی را می‌توان یکی از برترین نوسیندگان ایرانی یاد کرد. کوره‌چی با تلاش خود در زمینه‌ی گردآوری افسانه‌های محلی توانسته است به اطلاعات بسیار زیادی دست یابد و کمتر نویسنده‌ای را می‌توان یافت که مثل او پیرامون موضوعاتش تحقیق و تفحص کرده باشد. (حسام آبنوس)

درباره‌ی مجموعه‌ی هفت جن

علوم غریبه و ماورایی، از شاخه‌هایی هستند که همیشه طرفداران خاص خود را داشته و البته کنجکاوی بسیاری را نیز برمی‌انگیزند. علیرغم اینکه در داستان‌ها و حکایات زیادی به این علوم پرداخته شده، همچنان اطلاعات چندان موثقی از این حوزه در دسترس نیست. همین موضوع باعث می‌شود که اغلب رازآلود به نظر برسند و موجب افزایش حس کنجکاوی مخاطبان شوند. ادبیات کشورمان اما به‌طور کلی ورودی به این حیطه نداشته و کمتر اثر ماندگاری در فضای فرهنگ و هنر کشورمان در این زمینه ساخته یا نوشته شده. اما به تازگی انتشارات میرانا چند رمان به قلم امید کوره‌چی منتشر کرده که داستانشان در حوزه‌ی علوم ماورایی و مربوط به ارتباطات میان اجنّه و انسان‌ها است. در این داستان‌ها اجنّه در زندگی‌ انسان‌ها دخالت زیادی می‌کنند و آن‌ها را تحت فشار می‌گذارند.

شش کتابی که تابه‌حال ذیل این مجموعه منتشر شده‌اند به‌ترتیب «هفت جن»، «لوثیا»، «صخور»، «هبذول»، «کاثیا» و «عالین» نام دارند که تنها عناوین آن‌ها نیز برای جذب خواننده‌ی علاقه‌مند کافی‌ست. اما علاوه‌بر عناوین این رمان‌ها، طراحی جلد متفاوت و رمزآلود آن‌ها که شبیه به اوراد نوشته‌شده توسط جادوگران هستند نیز باعث جذابیت بیشترشان شده‌اند. کوره‌چی تسلط و اشراف کاملی بر علوم ماوراءالطبیعه دارد و همین ویژگی او باعث شده که متنی بسیار روان و فضاسازی ماهرانه‌ای برای این مجموعه داشته باشد.

کتاب صخور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های ترسناک و تخیلی با درونمایه‌ی علوم غریبه و ماورایی علاقه‌مند هستید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب صخور می‌خوانیم

صاف‌ صدایش نور امید به قلبم ریخت و من به یک‌باره خود را یافتم، خیره شدم به چشم‌هایش که مثل افق بی‌انتها بود و ناگهان چون یک هزارتو در خودم تکرار شدم گویی دو آیینه روبه‌روی هم قرار بگیرد و تصویرهای میانشان تا ابدیت در هم تکرار شوند، من هم این‌گونه در چشم‌های مرجل مکرر شدم و یک لحظه دلم خواست همه‌ی وجودم فدا شود تا او را داشته باشم، دلم می‌خواست تن او را لمس کنم، و بعد دست گذاشتم بر سطح آیینه اما تصویر منی که درون آیینه بود، دستش را بلند نکرد گویی فقط یکی از ما می‌توانست «من» باشد و آن دیگری تنها یک سایه بود و ‌ای کاش که من‌ِ حقیقی درون آیینه می‌بود، کسی که کنار مرجل قد افراشته و می‌توانست او را داشته باشد که به یک‌باره شوق خواستن، رعش شد به جانم و اشتیاق به آغوش کشیدنش، چنان وجودم را فراگرفت که من دیگر خودم نبودم، من‌ِ درون آیینه دست به موهای سیاه مرجل کشید اما منی که بیرون آیینه ایستاده بود، دستش را بلند نکرد و مشتش را بیشتر به هم فشرد که مرجل یک لحظه از درون آیینه خیره شد به من‌ِ بیرونی؛ همان منی که هنوز مشتش را در هم می‌فشرد و بعد با تعجب به من‌ِ بیرون آیینه گفت:

- چی توی دستته؟ چی رو داری این‌طور توی مشتت فشار می‌دی؟

حرفی برای گفتن نبود که می‌دانستم اگر اشتباهم را بفهمد برای همیشه خواهد رفت، نه... نمی‌خواستم او را از دست بدهم، فقط سر پایین انداختم و به مشتم خیره شدم، از هراسم بود یا عشق، نمی‌دانم اما بدنم لرزید و بعد آهسته زیرلب گفتم:

- اشتباه کردم... کمکم کن!

فهرست مطالب کتاب

پدر
بی‌دیو
هجروش و مکوثا
صخور
رقیب
مرجل
مرد‌ِ رویش
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صخور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات میرانا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات348
زبانفارسی
شابک978-622-98102-6-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صخور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صخور

برای دریافت کتاب صخور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.