معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی
قیمت:
۹۱۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی

کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی نوشته‌ی عطیه عطارزاده، قصه زندگی دختری نابینا را به تصویر می‌کشد که در تاریکی جهان خود فرو رفته و به جز مادرش هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد؛ به همین خاطر در جهان مشوش ذهنش غرق شده و برای خود خیال‌پردازی می‌کند. رمانی سورئالیستی که فضای گوتیک و ترسناکی را نیز ترسیم کرده است.

درباره کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی:

هیچکس نمی‌داند که در اعماق ذهن انسان‌ها چه می‌گذرد و چه افکار و احساساتی بدون آنکه بروز پیدا کنند، در همانجا پنهان مانده‌اند. نویسندگان زیادی در سراسر جهان، داستان‌های خود را بر همین اساس شکل داده‌اند و فضای پرتشویش و پیچیده ذهن، شخصیت‌هایشان را به تصویر کشیده‌اند. کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی نیز از چنین ویژگی جذاب و پرکششی برخوردار است.

قصه این رمان درباره دختری جوان و نابیناست که به همراه مادر خود در یک خانه حیاط‌دار بزرگ در شهر تهران زندگی می‌کند و برای گذران زندگی داروهای گیاهی تهیه می‌کنند و آن را به مشتریان خود می‌فروشند. با این حال حس و حالی غریب بر رابطه این مادر و دختر حاکم است؛ این دختر نابینا اجازه ندارد که به خارج از خانه برود و تنها ارتباطش با دنیای بیرون چرخیدن در فضای خانه‌شان است. او به کتاب خواندن علاقه زیادی دارد و در تنهایی و انزوای خود با افکار خاصش درگیر است. شخصیت اصلی داستان که در نقش راوی نیز عمل می‌کند، کارهای روزانه خود را با شما به اشتراک می‌گذارد و از گیاهانی می‌گوید که تمام زندگی‌اش را دربرگرفته است تا اینکه اتفاقی عجیب همه چیز را تغییر می‌دهد و قدم به دنیای جدیدی می‌گذارد.

رمان راهنمای مردن با گیاهان دارویی تجربه‌ای نو در ادبیات معاصر به شمار می‌رود که چه از نظر محتوا و چه ساختار و فرم روایی بسیار قابل تامل است. عطیه عطارزاده با وارد کردن ویژگی‌ها و نمادهای سورئال و فراواقعی به متن داستان، شما را وارد فضای موهوم، پرابهام و سیال می‌برد و از ارتباط دختر با شخصیت‌های تاریخی و مشهوری همچون ابن‌سینا و سید جمال‌الدین اسدآبادی سخن می‌گوید.

همچنین می‌توان تحلیلی روان‌کاوانه از این اثر داشت و ریشه رفتارهای مادر و دختر را بررسی نمود. عطیه عطارزاده با مهارت و ذوق فراوان خود توانسته لایه‌های پیچیده و پرآشوب ذهن شخصیت‌هایش را توصیف کند و از تمایلات و خواسته‌هایی بگوید که ممکن است در واقعیت کاملا متناقض باهم باشند.

کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی برای چه کسانی مناسب است؟

در فضای داستانی و ادبی ایران کمتر کتابی را پیدا می‌کنید که بتواند به خوبی فضایی مالیخولیایی و هراسناک را به تصویر بکشد و سوژه‌های ناب و جدیدی را برای روند داستان انتخاب کند. با این حال رمان راهنمای مردن با گیاهان دارویی انتخابی منحصر به فرد برای شما محسوب می‌شود که می‌توانید ساعت‌ها پای آن بنشینید و بدون توجه به گذر زمان، آن را گوش بدهید.

عطیه عطارزاده را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، شاعر، مستندساز و نقاش است که در سال 1363 در تهران متولد شد. عطیه عطار زاده در دانشگاه رشته سینما خوانده و سال‌ها نیز در زمینه مستندسازی فعالیت کرده است. مستندهای کوتاه و بلندی همچون «17 ساله‌ها، چله درختان کاج و ...» از آثار او به شمار می‌روند.

کتاب‌های منتشر شده از این نویسنده محبوب عبارتند از: «من شماره سه، زخمی که از زمین به ارث می‌برید، اسب را در نیمه دیگرت برمان و راهنمای مردن با گیاهان دارویی.»

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی می‌شنویم:

آن روز مادر سه زالو پشت گوش چپم می‌گذارد که اولش مشمئز کننده‌اند، انگار ناگهان پوست خیارهایی پلاسیده پشت گوش آدم بیفتد. زالوها با سوزشی ریز دندان‌های‌شان را در پوست فرو و شروع به مکیدن می‌کنند. معمولاً بین 60 تا 90 دقیقه خون می‌خورند تا این‌که باد کنند و بیفتند زمین. باید بلافاصله جای مکیده ‌شدن را ضدعفونی‌ کرد و رویش گاز استریل گذاشت تا از خون‌ریزی بیشتر جلوگیری شود.

30 دقیقه که گذشت احساس عجیبی بهم دست می‌دهد، انگار گوشم بی‌حس و سبک شده است و به وضوح با بقیه‌ی بدنم فرق دارد. در این مدت دقت که می‌کنم می‌توانم در تاریکی صدای مکیده شدن خون و جایگزین شدنش با خون تازه را بشنوم و همه‌ی تغییراتی را که در بدنم رخ می‌دهد با جزئیات کامل احساس کنم. در واقع بعد از همین اولین تجربه‌ی زالو انداختن است که می‌توانم با گوش چپم صداهایی را بشنوم که پیش‌تر قادر به شنیدن‌شان نبودم. دیگر این شد عادتم و هر چند وقت یک‌بار به دلایل گوناگون زالو انداخته‌ام و این کار لذت‌بخش‌ترین کار جهان است. به خصوص اگر بتوانم یکی از زالوهای باد کرده را که مادر می‌گذاردشان توی نمک یا الکل بدزدم و زیر پایم له کنم. زالو که بترکد قطعاً خونش خون من است و می‌رود به خورد خاک.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
مقدمه
9 دقیقه
پرده‌ی 1: در باب من؛ شوری سرخ است
26 دقیقه
پرده‌ی 2: در باب خانه؛ تنهایی چیز پری‌ است و همزمان خالی
13 دقیقه
پرده‌ی 3: در باب دیدن؛ کلمات نجات‌دهنده‌اند
18 دقیقه
پرده‌ی 4: در باب زندگی؛ من بورخسم
8 دقیقه
پرده‌ی 5: در باب او؛ بوی حنا تلخ است و رگه‌هایی از سدر دارد
19 دقیقه
پرده‌ی 6: در باب مهم‌ترین شی؛ خط از بی‌نهایت نقطه ساخته شده است
26 دقیقه
پرده‌ی 7: در باب گیاهان؛ مسئله قدرت نهفته در دست‌هاست
8 دقیقه
پرده‌ی 8: در باب اسرار؛ جهنم در انقطاع خیال توست از این‌که می‌توانی پرنده شوی
14 دقیقه
پرده‌ی 9: در باب بیرون خانه؛ سبز رنگ محبوبم است
6 دقیقه
پرده‌ی 10: در باب تشریح؛ فکر نکردن به هیچ چیز قدرتی است که هر کس ندارد
16 دقیقه
پرده‌ی 11: در باب بیرون از بیرون خانه؛ در جهان فقط بوی کتان است
15 دقیقه
پرده‌ی 12: در باب درد؛ زمین گرد نیست
14 دقیقه
پرده‌ی 13: در باب آتش؛ بوها تنها بازماندگان زمین‌اند
12 دقیقه
پرده‌ی 14: در باب صدای شکستن شاخه‌ی خشک؛ مرگ در باطن همه چیز هست
13 دقیقه
پرده‌ی 15: در باب خیال؛ جهان نجات دادنی نیست
17 دقیقه
پرده‌ی 16: در باب برزخ؛ تحمل‌کنندگان ساکنان برزخ‌اند
6 دقیقه
پرده‌ی 17: در باب اگر؛ پاره‌ای از تنم به زن‌ بودن خورشید آگاه است
12 دقیقه
پرده‌ی 18: در باب راه‌؛ سنگ‌ریزه‌ها سیاه نیستند
7 دقیقه
پرده‌ی 19: در باب ابعاد؛ امکان ترمیم زخم، مثلثی سرخ است در عمیق‌ترین ریشه‌ی درخت
17 دقیقه
پرده‌ی 20: در باب سکوت؛ لرزیدن ستون فقرات لرزیدن کل جهان است در یک لحظه‌ی خاص
6 دقیقه
پرده‌ی 21: در باب حقیقت؛ در جهان هیچ چیزی برای ترسیدن نیست
18 دقیقه
پرده‌ی 22: در باب سرنوشت؛ آن بیرون نورهایی هست
23 دقیقه
پرده‌ی 23: در باب جاودانگی؛ جهان پیش از آن‌که اتفاق بیفتد، اتفاق افتاده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی
نویسنده
راوینگار جواهریان
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۹۱۰۰۰ ۴۵,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی

Mahsjan
۱۴۰۱/۳/۲۰
مرز بین عشق و نفرت بسیار باریک بود، و اینکه وقتی دختر با دنیای بیرون اشنا شد، دیگر نتوانست دنیای خودش رو تحمل کنه و طغیان کرد. فضای تاریک و نزدیکی آن به مرگ و دنیای متفاوت شخصیت بسیار جذاب و دلنشین است. توصیفات به نظرم خوب بود وتفاوت شخصیت کتاب خیلی قشنگ به نمایش گذاشته شده بود تا آخرین لحظه منتطر بودم نظرم عوض کنم اما کتاب دلنشین بود. خوبی و بدی و زشتی و زیبایی کنار هم بود و خشم دختر به نظرم اوج اعتراض او برای بودن بود. و عدم همدردی او در بعضی قسمت‌های کتاب دیده می‌شود نوعی قطع ریسمان انسان بودن ومفاهیم زندگی و همچنین ترس از تنهایی و ترس از مرگ و زندگی در کنار هم زیبایی کتاب را دو چندان می‌کرد
نسرین طلایی
۱۴۰۱/۴/۱۶
به اون صورت زیاد جذاب نیست. اما دنیا رو از چشم یک نابینا به خوبی بیان میکنه. اینکه باورهای قدیمی مثل عمل نکردن چشم فرزندبا این تصور که خوب نمیشه چقدر میتونه به ضرر خود شخص و دیگران باشه.... صدای خانم نگار را خیلی دوست دارم ولی اصلا حرفه‌ای نخوندن... لحن و بیانشون بالا و پایین نداره و جذاب نمی‌خوندن ولی من ایشون رو خیلی دوست دارم.
مریم دولت ابادی
۱۴۰۱/۵/۱۹
کتاب رو شروع کردم، یک مقدار صدا بی احساس، یکنواخت و خسته کننده هست، این باعث خسته شدن مخاطب میشه، شاید اگر انرژی و تغیر حالت صدا بود بیشتر باعث جذب مخاطب میشد، انگار هیچ احساسی داخل صدا نیست
زری گلی
۱۴۰۲/۹/۷
سوال من اینه اول داستان انگار در کنار پدر در المان هست و عمل هم انجام داده ولی در پایان داستان انگار در وهم بسر میبره و منتظر آمدن پدره
آیا کسی برداشت دیگه‌ای داشت؟
پانیذ رضوی
۱۴۰۲/۳/۳۰
یکی از بی نظیرترین کتابهایی بود که از کتابراه شنیدم. صدای گوینده، داستان، نثر کتاب همه چیز لذت بخش بود برای من. بی رحم بودن روان آسیب دیده رو به زیبایی در قالب داستان توصیف کرد.
Sepid G
۱۴۰۱/۱۰/۴
عالی واقعا یه حالت سحر انگیزی داره من خیلی وقت بود میخواستم بخرمش ولی نمیشد واقعا داستان متفاوتی هستش اگه کلان به داستان‌های متفاوت و عجیب علاقه دارید پیشنهاد میکنم
nazanib
۱۴۰۱/۹/۱۸
اگر تردید دارید برای خرید و الان دارید این متن رو‌میخونید توصیه من خریده؛
اولین امتیاز این کتاب صدای نگار جواهریان در کنار متن ادبی و‌ دلنشین کتابه که آرامش بخشه.
Sharar Ed
۱۴۰۰/۳/۲۱
تعلیق زیادی در بیان خانم جواهریان بود در ادای داستان، اما در عین حال جذابیت هم داشت، صدای خوب کاراکتر کتابو به خوبی توی ذهن میسازه و موندگار میشه
داستان جالب بود
Nil you
۱۴۰۳/۲/۱
واقعا تن صدا و مدل خواهش چقدر مناسب شخصیت داستان بود و روش نشست لذت بردم و بنظرم داستان خیلی تاکید داره که به درونمون و دنیای درونمون توجه و رجوع کنیم تا بیرون
یاسمین قاسمی
۱۴۰۲/۶/۳۰
خیلی کتابه سلیقه‌ای هست از نظر من خیلی ریتم متوسطی داشت نه عالی بود نه بد صدای خانم جواهریان هم خوب بود و به فضای داستان نزدیک بود
شیرین احمدی
۱۴۰۰/۸/۲۰
صدای متناسب با موضوع کتاب رو شنیدنیتر و جذابتر کرده بود. به دل من نشست. ممنون از کتابراه عزیز ودوستانی که در این راه زحمت میکشند
Nadi
۱۴۰۲/۵/۲۰
دوس داشتم هم صدای نگار جواهریان هم داستان رو فقط یه جاهایی نیاز داشت احساسات بیشتری خرج گفتن جملات بشه
شیما مسجدی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
خیلی خوب اجرا کرده بود
واقعا نوع خوانش بسیار مهمه و میتونه شنونده رو آزار بده و از ادامه منصرف بشه
عالیه میرشرقی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
این کتاب خاص روواقعا توصیه میکنم. به مدیتیشن و درک حس‌ها خیلی مربوطه. صدای روای هم کاملا روی متن نشسته
Fatemeh Pournorooz
۱۴۰۱/۶/۵
صدای نگار جواهریان خیلی بی حس و حال و کتاب را بیخود کرده است که نصفه ولش کردم خودم بخونم شاید بهتر باشه
مشاهده همه نظرات 34

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.