معرفی و دانلود کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

عکس جلد کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

محمد مجدیان، روانشناس حوزه‌ی کودک و نوجوان در کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک با قلمی شیوا و روان، نکاتی را که والدین باید در مواجهه با فرزندان رعایت کنند شرح می‌دهد. از گذشته‌های دور همواره تربیت کودکان دغدغه‌ی اصلی خانواده‌ها بوده، بنابراین نویسنده در این کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه در جهت رشد و پرورش فرزندانشان عمل کنند و هنگام مواجه با مشکلات روزمره چه نوع رفتاری با آن‌ها داشته باشند.

درباره‌ی کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

آینده در دست کودکان است؛ بنابراین رشد، ترقی و تربیت کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در راستای تعلیم‌ و تربیت آن‌ها تلاش کرد. استفاده از بهترین و نوین‌ترین روش‌های تربیتی، فراهم‌کردن یک محیط سالم خانوادگی و مطالعه‌ی کتاب‌های مفید و مناسب تأثیر به‌سزایی در رشد فکری، روحی و جسمی کودکان می‌گذارد. ازاین‌رو، کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک نوشته‌ی محمد مجدیان یکی از بهترین کتاب‌های حال حاضر در حوزه‌ی روان‌شناسی و تعلیم‌ و تربیت کودکان است.

در عصر دیجیتال و پیچیده‌ی امروزی، تعلیم و اداره‌ی کودکان سخت‌تر و پیچیده‌تر شده است؛ بنابراین، روان‌شناسان کودک و نوجوان همواره تأکید بسیاری به آموزش و مطالعه‌ی مستمر خانواده‌ها دارند. ازاین‌جهت، اثر پیش‌رو نکاتی علمی و کاربردی را به والدین ایرانی در جامعه‌ی امروز آموزش می‌دهد و به آن‌ها در جهت برطرف ساختن مشکلات روزمره‌ی کودکان و نوجوانان کمک می‌نماید. به طور کلی، روش‌های تربیتی در خانواده به دو بخش عمده، «محبت» و «کنترل والدین» دسته‌بندی شده‌اند و محمد مجدیان در کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک، به طور مفصل به این دو بخش پرداخته است. منظور از کنترل، آن دسته از رفتارها و واکنش‌های والدین است که در راستای انتقال ارزش‌های خانوادگی، اجتماعی، مذهبی، قانون‌پذیری و جامعه‌پذیری کودک صورت می‌گیرد. رفتار محبت‌آمیز نیز شامل مهربانی، صمیمیت، احساس، علاقه، تعلق خاطر و امنیت می‌شود که مابین فرزند و والدین شکل می‌گیرد.

نویسنده در فصل‌های ابتدایی این کتاب به نقش والدین و توافق آن‌ها در تربیت فرزندان اشاره می‌کند و از تأثیر تشویق و احترام به کودک و ایجاد اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس در آن‌ها می‌گوید. در ادامه، محمد مجدیان از مهارت‌های ارتباطی کودک و نیاز آن‌ها به توجه و آموزش به صبر گفته است. در فصل‌های بعدی این کتاب در مورد تأثیر قصه‌گویی بر کودکان و اهمیت مواردی چون خواب، احساس امنیت، ترس، تنبیه، کنجکاوی و لجبازی کودک توضیح داده شده است. درنهایت، نویسنده‌ی این اثر تأکید می‌کند که فقط مطالعه‌ی این نکات کمک چندانی به تربیت و رشد عاطفی و اجتماعی فرزندان شما نمی‌کند، بلکه با اجرا، تمرین و استمرار این موارد است که باعث موفقیت، رشد و ترقی فرزند خود می‌شوید و آن‌ها را برای قدم‌گذاشتن در آینده‌ای روشن آماده می‌نمایید. انتشارات آزمون یار پویا کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک را در جهت کمک به والدین برای رشد و پروش کودکان چاپ کرده است.

کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به والدین و خانواده‌هایی که به تعلیم، تربیت، رشد و آینده‌ی فرزندانشان اهمیت می‌دهند، پیشنهاد می‌شود.

با محمد مجدیان بیشتر آشنا شویم

دکتر محمد مجدیان فارغ‌التحصیل رشته‌ی روانشناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا...اعظم (عج) و رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی روان‌شناسی نظامی ایران است. او موفق به کسب عنوان دانشجوی نمونه، رتبه‌ی برتر پژوهشی رشته‌ی دکترای روان‌شناسی نظامی و رتبه‌ی اول دکترای روان‌شناسی نظامی در کنکور سراسری سال 1389 شده است.

همچنین کتب و مقالات متعددی در زمینه‌ی روان‌شناسی توسط محمد مجدیان نوشته یا ترجمه شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های «نقش بازی در خلاقیت کودکان»، «هوش هیجانی خود را بسنجید»، «نگرش فرزندان کارکنان نیروهای مسلح به شغل والدین» و «نخودی ورزشکار» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

  • به کودک خود بگویید برای شما موجودی منحصربه فرد است.
  • حق خردسال این است که در آموزش او ملاطفت و مهربانی به کار برند.
  • کودک شما نیاز دارد که به او توجه کنید و می‌خواهد این توجه را از هر طریق که می‌تواند به دست آورد.
  • به کودکمان نحوه معذرت‌خواهی کردن را یاد بدهیم و به آنان بیاموزیم که گاهی علاوه بر عذر‌خواهی کردن، باید از طرف مقابل دلجویی هم کرد.

در بخشی از کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک می‌خوانیم

94 سعی نکنید هر روز و هر دقیقه فرزندتان را سرگرم کنید.

درست است که او را دوست دارید و می‌خواهید با او بازی کنید و به او چیز یاد بدهید اما این به نفع کودک نیست. اجازه دهید هر روز مدت زمانی با خودش تنها باشد و سر خودش را با اسباب‌بازی‌هایش گرم کند، خودتان هم همان اطراف باشید. وقتی کودک خودش چیزهای مورد علاقه‌اش را پیدا می‌کند، شناخت از خودش هم بیشتر می‌شود.

95 در انجام دادن تکالیف فرزندتان این‌گونه می‌توانید کمک کنید.

زمانی که فرزندتان از مدرسه به خانه می‌آید بعد از استراحتی کوتاه و صحبت و غذا خوردن و بودن با خواهر و برادر، از او بخواهید برای امروز چه تکالیفی دارد؟

سوال بعدی آن است که بپرسید به نظرت چقدر طول می‌کشد؟ با این سوال به او پیش بینی را می‌آموزید. بعد سوال کنید چه زمان یا زمان‌هایی قبل از خواب می‌خوای آن‌ را انجام دهی؟ با این سوال اداره کردن زمان و برنامه‌ریزی را یاد می‌گیرد. از او بخواهید اجازه دهد به او یادآوری کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1- سخن بزرگان
2- نکات کلی
3- نقش الگویی والدین
4- توافق والدین در تربیت
5- تشویق کودکان
6- احترام به کودک
7- اعتماد به نفس و عزت نفس
8- مهارت‌های ارتباطی
9- کودکان و نیاز به توجه
10- آموزش صبر
11- تأثیر قصه‌گویی بر کودکان
12- خواب کودکان
13- احساس امنیت در کودکان
14- ترس در کودکان
15- تنبیه
16- چه کلمات و جملاتی را به بچه‌ها نگوییم
17- کنجکاوی کودکان
18- لجبازی کودکان
19- موارد گوناگون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد نکته تربیتی درباره کودک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-600-7849-80-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۸/۲۶
بهتر میشد اگر قبل از بچه دار شدن کلاس آموزشی هم میزاشتن، نکات ارزنده‌ای هست
Sara Asadpour
۱۴۰۲/۵/۵
کتاب واضح بیان شده است. ارزش یکبار خواندن را دارد.
marry nikki
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
عالیه پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک

برای دریافت کتاب صد نکته تربیتی درباره کودک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.