معرفی و دانلود کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده

عکس جلد کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده

کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده نوشته‌ی پیتر تیل و بلک مسترز، درباره‌ی چگونگی ساختن شرکت‌هایی است که می‌خواهند چیزهای جدیدی خلق و مسیرهای نوینی را فتح کنند.

هر مقطعی از کسب و کار فقط یک بار به وقوع می‌پیوندد. بیل گیتس بعدی سیستم عامل عرضه نمی‌کند، لری پیج و سرگئی برین بعدی موتور جستجوگر راه نمی‌اندازند و مارک زاکربرگ یک شبکه‌ی اجتماعی پایه‌ریزی نخواهد کرد. اما اغلب اینگونه است که افراد آسان‌ترین راه یعنی تقلید از دیگران را انتخاب می‌کنند؛ یعنی همان کاری را انجام می‌دهند که بلد هستند.

چنین کاری تغییری در وضع دنیای پیرامون شما به وجود نمی‌آورد، اما هر بار که چیز تازه‌ای ابداع کنید از صفر به یک (Zero to one) حرکت کرده‌اید و این دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود. ایجاد و ابداع یک موضوع و کار جدید، اقدامی منحصر به فرد به شمار می‌رود و قدمی دیگر در راه ارتقای موقعیت بشر در عالم هستی می‌باشد.

پیتر تیل (Peter Thiel) و بلک مسترز (Blake Masters) در این اثر از تفاوت‌های تقلید و نوآوری می‌گویند. همیشه آسان‌ترین راه این است که به جای ساختن چیزی نو، وضع موجود را کپی کنید. به جای سرمایه‌گذاری برای خلق چیزهای جدید، شرکت‌ها در انجام این کار با شکست مواجه شده‌اند و متوجه نمی‌شوند که چقدر به مرحله‌ی شکست و از میان رفتن سرمایه‌هایشان نزدیک شده‌اند.

امروزه بهترین عملکردها شما را به سوی یک جاده‌ی بن‌بست هدایت می‌کند، در حالیکه بهترین راه‌ها در واقع جدید و نیازموده هستند. در جهان بوروکراسی‌های مدیریتی گسترده در بخش‌های خصوصی و دولتی، جستجو برای پیدا کردن یک راه جدید شبیه امید بستن به یک معجزه است. در واقع برای حرکت کسب و کارها به سوی موفقیت نه تنها باید شاهد صدها بلکه هزاران معجزه باشید تا این اتفاق صورت پذیرد.

شاید دچار سرخوردگی شوید ولی انسان‌ها با سایر موجودات یک تفاوت مهم دارند و آن این است که می‌توانند با معجزات کار خود را پیش ببرند. در کتاب صفر تا یک شما این معجزات را فناوری می‌خوانید. فناوری شبیه معجزه است زیرا به شما این امکان را می‌دهد که با کمک کم‌ترین‌ها به بیشترین‌های ممکن دست پیدا کنید و قابلیت‌های اساسی خودتان را به بالاترین سطح ممکن ارتقا دهید.

انسان‌ها از طریق در اختیار داشتن یک کاتالوگ کیهانی که از پیش در اختیار آن‌ها قرار گرفته شده است، تصمیم به ساخت چیزها نمی‌گیرند؛ بلکه با خلق فناوری‌های جدید و بدیع، نقشه‌ی جهان را دوباره طرح و ترسیم می‌کنند. این‌ها موضوعاتی اولیه از آن چیزهایی هستند که در مدرسه به کودکان آموزش می‌دهند ولی همین کودکان به مرور و با وارد شدن به دنیای واقعی و شروع کردن به تکرار همان کارهای همیشگی، این واقعیات را به دست فراموشی می‌سپارند.

در بخشی از کتاب صفر تا یک می‌خوانیم:

برای اینکه افراد به طور کامل متعهد شوند، باید به طور متناسبی پاداش دریافت کنند. هر زمان که کارفرمایی از من درخواست سرمایه‌گذاری در شرکتش را می‌کند، از او می‌پرسم چقدر تمایل دارد به خودش بپردازد. شرکتی که عملکرد بهتری دارد به مدیر اجرایی‌اش حقوق کمی پرداخت می‌کند. این تجربه یکی از واضح‌ترین الگو‌های واحد است که از سرمایه‌گذاری در صد‌ها تجارت جدید کسب کرده‌ام. در هیچ شرکتی، یک مدیر اجرایی در مرحله اولیه یک استارت‌آپ که با سرمایه‌گذاری حمایت شده است نباید بیش از 150 هزار دلار در سال حقوق دریافت کند.

مهم نیست او در گذشته به طور کلی بیشتر از این مبلغ را در گوگل دریافت می‌کرده است. یا همچنین مهم نیست رهن بالا و صورت حساب شهریه مدرسه خصوصی دارد. اگر یک مدیر اجرایی 300 هزار دلار در سال دریافت کند، این خطر را می‌پذیرد که بیشتر شبیه یک سیاست‌مدار باشد تا یک بنیان‌گذار. پرداخت‌های بالا این انگیزه را در او ایجاد می‌کند که از وضع موجود همراه با حقوقش دفاع کند، نه اینکه با دیگران کار کند تا مشکلات ظاهر شوند و آن‌ها را با شهامت و جرأت از میان بردارد. در مقابل، یک مدیر اجرایی با حقوق پایین به افزایش ارزش شرکت به عنوان یک کل تمرکز می‌کند.

حقوق پایین یک مدیر اجرایی همچنین معیار و الگو را برای اشخاص دیگر قرار می‌دهد. آرون لوی مدیر اجرایی شرکت «باکس» همیشه مراقب بود که به خودش کمتر از افراد دیگر در شرکت پرداخت کند. 4 سال بعد از آغاز به کار شرکت باکس، او هنوز دو بلوک دور‌تر از دفتر مرکزی شرکت در آپارتمانی یک خوابه، بدون مبلمان با یک تشک، زندگی می‌کرد. همه کارمندان به تعهد آشکارش به مأموریت شرکت پی برده بودند و از او تقلید می‌کردند. اگر یک مدیر داخلی با گرفتن کم‌ترین حقوق در شرکت الگو نباشد، او می‌تواند همان کار را با دریافت حقوق بالا انجام دهد. همان‌طور که در مدت طولانی این شکل و الگو همچنان محدود است، پوشش مؤثرتری برای جبران پول قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: چالش آینده
فصل 2: مهمانی به سبک سال 1999
فصل 3: تمام شرکت‌های خوشحال متفاوت هستند
فصل 4: ایدئولوژی رقابت
فصل 5: آخرین مزیت تکان دهنده
فصل 6: شما بلیت بخت آزمایی نیستید
فصل 7: به دنبال پول بروید
فصل 8: اسرار
فصل 9: بنیان‌ها
فصل 10: مکانیک مافیا
فصل 11: اگر آن را بسازید، آیا خواهند آمد؟
فصل 12: انسان و ماشین
فصل 13: مشاهده‌ سبز
فصل 14: تضاد بنیان گذاران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده
نویسنده،
مترجمایمان رضوی، ترانه امینا
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-600-497-019-8
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده

S Y
۱۳۹۹/۱/۲۱
با سلام. کتاب در اصل بسیار جالب است لیکن ترجمه آن گیج‌کننده است. ترجمه به دانش زمینه‌ای نیاز دارد و تنها انگلیسی کافی نیست. مترجمین این کتاب باید از اقتصادو فناوری اطلاعات دانش خوبی داشته باشند. کتابراه باید در انتخاب کتابها دقت بیشتری بکند تا همچنان مورد اعتماد خوانندگان باشد. نکته بسیار مهم که من برای عجیب بود این بود که بسیاری از شکلها که در متن اصلی وجود دارند حذف شده‌اند. این به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. حداقل در شرح کتاب باید ذکر می‌شد که این متن ترجمه کامل نیست.
Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۰/۴/۲۲
مطالب مفید و خوبی داشت البته یکسری نکاتش جدید نیستن و شما ممکنه توی کتب مرتبط برخی موارد رو شنیده باشید اما جمع بندی کلی خوبی داشت ارزش خوندن رو داره
امیر غلامی
۱۴۰۱/۳/۳
به نظرم هر کسی که فکر و ایده بزرگ داره این کتاب بسیار مفید میتونه باشه و عملکرد رو بهتر کنه برای فرد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده

برای دریافت کتاب صفر تا یک: نوشتارهایی درباره استارت آپ‌ها یا چگونگی خلق آینده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.