معرفی و دانلود کتاب از صفر به یک: نکاتی درباره شرکت‌های نوپا و نقش آن‌ها در ساخت آینده

عکس جلد کتاب از صفر به یک: نکاتی درباره شرکت‌های نوپا و نقش آن‌ها در ساخت آینده
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از صفر به یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از صفر به یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از صفر به یک: نکاتی درباره شرکت‌های نوپا و نقش آن‌ها در ساخت آینده

در ستایش خلاقیت!... پیتر تیل و بلیک مسترز در کتاب از صفر به یک، چگونگی تشکیل یک شرکت خلاق و نوآور را توضیح می‌دهند. تیل که از موفق‌ترین و باهوش‌ترین سرمایه‌گذاران دنیاست، در این کتاب چکیده‌ی سال‌ها تجربه و آموخته‌هایش را ارائه می‌دهد و به شما می‌آموزد که چطور برای استارتاپ خود ایده‌های نوآورانه و جدیدی پیدا کنید. این کتاب برای مدتی در صدر لیست پرفروش‌های آمازون و نیویورک‌تایمز قرار داشته است.

درباره‌ی کتاب از صفر به یک

پیتر تیل (Peter Thiel) یک سرمایه‌گذار پرخطر و ریسک‌پذیر است. مرور کارنامه‌ی کاری او نشان می‌دهد تا چه حد باهوش و آینده‌نگر بوده؛ سرمایه‌گذاری روی پی‌پال، اسپیس ایکس، فیس‌بوک و چند ابرشرکت ثروتمند و قدرتمند دیگر. جذابیت همه‌ی آن‌ها برای تیل فقط یک چیز بود: نوآوری. این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند اما در یک نقطه به هم می‌رسند: آن‌ها در صنعت خود تحول ایجاد کردند و فناوری نویی ارائه دادند. این مسأله، ایده و نگاه تیل را نسبت به تجارت و سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد. از دید او، این نوآوری‌ها بودند که زندگی و دنیا را ساختند و باعث پیشرفت بشر شدند. او در کتاب از صفر به یک (Zero to One)، تجربیاتش خود و دانشی را که طی سال‌ها سرمایه‌گذاری و مدیریت کسب کرده ارائه می‌دهد. تیل قصد دارد به ما بیاموزد که چطور مثل خود او خطرپذیر باشیم و استارتاپی بسازیم که نوآور باشد و محصولی جدید ارائه کند.

پیتر تیل کتابش را با نکته‌ای شوکه‌کننده و خلاف انتظار شروع می‌کند. او می‌گوید دنیای جدید آن‌چنان‌که تصور می‌کنیم پیشرفته نیست. درواقع در چند دهه‌ی اخیر تحول شگرفی در زندگی ما رخ نداده! از دید تیل، دو نوع پیشرفت وجود دارد: افقی و عمودی. پیشرفت افقی به معنای تکثیر فناوری و توسعه‌ی آن است. موضوعی که بیشتر تقلید را به ذهن متبادر می‌کند و به‌کرّات در دنیا و حوزه‌ی فناوری رخ می‌دهد. اما آنچه اهمیت دارد پیشرفت عمودی است؛ یعنی خلق فناوری جدید و ابداع محصولی نو. این همان چیزی است که تیل از آن با اصطلاح «از صفر به یک رسیدن» نام می‌برد. به نظر تیل در چند دهه‌ی اخیر فقط ابداع دنیای کامپیوتر و فناوری‌های ارتباطاتی بوده که زندگی را متحول کرده و به معنای واقعی پیشرفت عمودی بوده. بقیه موارد صرفاً تکثیر همین فناوری‌ها هستند؛ مثل توسعه‌ی گوشی‌های هوشمند. او در کتاب از صفر به یک، اعتقاد دارد پیشرفت عمودی باید در هر صنعتی باشد و الزامی ندارد حتماً در حوزه‌ی ارتباطات یا در سیلیکون ولی رخ دهد.

از دید پیتر تیل، استارتاپ‌ها می‌توانند این تحول را رقم بزنند؛ چون ذاتاً نوآور هستند، ریسک‌پذیری بیشتری دارند و ازنظر سازمانی این امکان را دارند که متحول شوند. به‌طور خلاصه آن‌ها حامل تفکر نو هستند و این دقیقاً همان چیزی است که تیل اعتقاد دارد برای پیشرفت واقعی به آن نیاز داریم. او در کتاب از صفر به یک، این شیوه‌ی تفکر را می‌آموزد. او به کارآفرین‌ها یاد می‌دهد چطور به‌دنبال ایده‌های نو بروند و در چه جاهایی آن‌ها را بیابند. و حتی اگر نیاز باشد چگونه استارتاپشان را از نو بسازند.

کتاب از صفر به یک حاصل درس‌گفتارهای پیتر تیل در دانشگاه استنفورد است که شاگرد و همکارش، بلیک مسترز (Blake Masters) آن را گردآوری کرده. این اثر را بهمن فروزنده برای نشر آموخته ترجمه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب از صفر به یک

  • رتبه‌ی 1 لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب تجاری در سال 2014
  • حضور در فهرست کتاب‌هایی که حتماً باید بخوانید
  • رتبه یک فروش بخش سیاست‌های اقتصادی و رتبه دو بخش کارآفرینی سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب از صفر به یک

  • این کتاب ایده‌هایی کاملاً جدید و تازه را در مورد چگونگی خلق ارزش در دنیا، ارائه می‌کند. (مارک زاکربرگ)

  • پیتر تیل چند شرکت موفق و بزرگ ساخته و در کتاب از صفر به یک نشان می‌دهد که چطور این کار را انجام داده است. (ایلان ماسک)

  • احتمالا کتاب از صفر به یک بهترین کتاب تجاری‌ای است که خوانده‌ام... تیل در دویست صفحه با نثری صریح، یک رساله‌ی کامل و راهنمایی بسیار تأمل‌برانگیز نوشته است. (درک تامپسون، The Atlantic)

  • اولین و آخرین کتاب تجاری‌ای که باید بخوانیدش. یکی در دنیای صفرها. (نیل استفنسن، نویسنده)

کتاب از صفر به یک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کارآفرینان، مدیران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود. با مطالعه‌ی این کتاب نگاهتان به کسب‌وکار و زندگی تغییر می‌کند.

با پیتر تیل و بلیک مسترز بیشتر آشنا شویم

پیتر آندریاس تیل (متولد 1967) کارآفرین، تاجر و سرمایه‌گذار آلمانی-آمریکایی است. او از بنیان‌گذاران شرکت‌های بزرگی مثل پی پال و فاندرز فاند و یکی از سرمایه‌گذاران اولیه‌ی فیس‌بوک و اسپیس‌ایکس بوده. این نویسنده در دانشگاه استفنورد حقوق خواند و کارش را به عنوان وکیل آغاز کرد. اما خیلی زود وکالت را رها کرد و به تجارت روی آورد. در اواسط دهه‌ی 1990 کسب‌وکار خود را شروع کرد و کم‌کم به یک سرمایه‌گذار خطرپذیر تبدیل شد. او در طول بیست سال سرمایه‌اش را به حدود سه میلیارد دلار رساند. از میان افتخارات تیل، می‌توان به جایزه‌ی هرمان لی در حوزه‌ی کارآفرینی اشاره کرد.

بلیک گیتس مسترز (متولد 1986) سرمایه‌گذار و سیاستمدار آمریکایی است. مسترز همکار و دوست تیل و عضو حزب جمهوری‌خواه است. او در دو انتخابات کنگره در سال‌های 2016 و 2022 شرکت کرده و در هر دو شکست خورده.

جملات برگزیده کتاب از صفر به یک

  • بهتر از رقبا عمل کنید.
  • روی محصول تمرکز کنید نه فروش.
  • داشتن طرح بد بهتر از نداشتن هیچ طرحی است.
  • دست زدن به خطرهای جسورانه بهتر از سرگرم‌کردن خودمان با کارهای بی‌ارزش است.

در بخشی از کتاب از صفر به یک می‌خوانیم

شرکت‌های نوپای فناوری زیستی نمونه‌های افراطی تفکر نامشخص هستند. پژوهشگران این حوزه به جای اینکه درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد بدن نظریه‌های مشخص را بهبود دهند چیزهایی را به بوته‌ی آزمایش می‌گذارند که شاید کارساز باشند و شاید نه. زیست‌شناسان می‌گویند چاره‌ای به جز این کار ندارند زیرا اصول حاکم بر این علم بسیار دشوار است. آن‌ها معتقدند شرکت‌های نوپای فناوری اطلاعات به این دلیل کارشان خوب پیش می‌رود که رایانه‌ها ساخته دست خودمان هستند و طراحی شده‌اند که بدون هیچ قصوری دستورات ما را اطاعت کنند. فناوری زیستی دشوار است چون ما بدن خود را طراحی نکرده‌ایم و هر چقدر درباره آن بیشتر تحقیق می‌کنیم بیشتر به پیچیدگی‌های آن پی می‌بریم.

ولی امروزه برای‌مان جای پرسش دارد که آیا به‌طور کلی این دشواری فناوری زیستی است که بهانه‌ای برای رویکرد نامشخص شرکت‌های نوپای فناوری زیستی شده یا چیز دیگری مسئول این نگرش است. بیشتر افراد شاغل در این حوزه انتظار دارند در نهایت به دستاوردی برسند، ولی تعداد اندکی از آن‌ها حاضرند در شرکت خاصی کار کنند که برای رسیدن به موفقیت فشار کاری لازم در آن حاکم است. این کار با استادانی شروع می‌شود که اغلب مشاوره‌ی پاره‌وقت را به کار تمام‌وقت ترجیح می‌دهند، حتی کار تمام‌وقتی در شرکت نوپایی که برپایه‌ی تحقیقات همین استادان بنا نهاده شده است. بعد هر کسی از این نگرش نامشخص استادان تقلید می‌کند. آزادی‌خواهان به سادگی می‌توانند ادعا کنند این مقررات دست و پاگیر است که باعث عقب‌ماندگی فناوری زیستی شده که تا حدودی هم درست است، ولی گاهی خوش‌بینی نامشخص شاید چالش حتی بزرگتری را پیش روی آینده فناوری زیستی قرار دهد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه: از صفر به یک
1: چالش آینده
2: مانند سال 1999 جشن بگیرید
3: همه‌ی شرکت‌های شادمان متفاوت‌اند
4: ایدئولوژی رقابت
5: مزیت دیرآمدگی
6: شما بلیت بخت‌آزمایی نیستید
7: پول را دنبال کنید
8: اسرار
9: بنیان‌ها
10: ساز و کار مافیا
11: اگر بسازید، آیا آن‌ها خواهند آمد؟
12: انسان و ماشین
13: سبزاندیشی
14: تناقض بنیانگذاران
نتیجه‌گیری: رکود یا تکینگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از صفر به یک: نکاتی درباره شرکت‌های نوپا و نقش آن‌ها در ساخت آینده
نویسنده،
مترجمبهمن فروزنده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-6650-50-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از صفر به یک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از صفر به یک

برای دریافت کتاب از صفر به یک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.