معرفی و دانلود کتاب صلیب سرخ

عکس جلد کتاب صلیب سرخ
قیمت:
۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صلیب سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صلیب سرخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صلیب سرخ

نمایشنامه‌ای کوتاه و تک‌پرده‌ای به قلم یکی از پرآوازه‌ترین نمایشنامه‌نویسان معاصر آمریکایی. سام شپارد در کتاب صلیب سرخ داستان دو مرد هم‌خانه را روایت می‌کند که اتفاقی عجیب را از سر می‌گذرانند. شپارد با نوشتن این نمایشنامه موفق شد جایزه‌ی Obie را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صلیب سرخ

جیم و کارول، دو شخصیت اصلی نمایشنامه‌ی زیبا و خواندنی صلیب سرخ (Red Cross) اثر سام شپارد هستند. آن‌ها در کلبه‌ای که خارج از شهر واقع شده، با یکدیگر زندگی می‌کنند. درون اتاق دو پنجره و دو تخت‌خواب شبیه به هم قرار دارد که هر کدام زیر یکى از پنجره‌ها قرار گرفته‌اند. از وسایل گرفته تا لباس‌ها، همه چیز روی صحنه‌ی نمایش به رنگ سفید است. کارول بیماری و ناخوشیِ شدیدی را در وجود خود احساس می‌کند می‌کند و تصمیم می‌گیرد این مسئله را با جیم در میان بگذارد. و این‌گونه است که نمایشنامه‌ی صلیب سرخ آغاز می‌شود.

کارول برای انجام کارهای خود از کلبه بیرون می‌رود. در این میان جیم چیزی می‌داند که کارول از آن بی‌خبر است. او بلافاصله پس از رفتن کارول لباس خود را از تن در می‌آورد و شروع به زدودن شپش‌ها از تن و بدنش می‌کند. در همین حین است که شخصیت سوم نمایشنامه در قاموس خدمتکار وارد می‌شود تا ملحفه‌های روی تخت را عوض کند. جیم از این فرصت استفاده می‌کند و شپش‌ها را به او نشان می‌دهد. کارول به‌زودی به کلبه برمی‌گردد اما تا آن زمان با اتفاقی که میان جیم و خدمتکار می‌افتد، همه چیز به طرز غیرمنتظره‌ای دستخوش تغییر خواهد شد. شما در این‌باره چه فکر می‌کنید؟

کتاب صلیب سرخ نمایشنامه‌ای با سرشت وحشیانه و انتزاعی است که با دیالوگ‌های منحصر‌به‌فرد شپارد و مونولوگ‌های پرشور او به اثری خواندنی و تحسین‌برانگیز تبدیل شده است. نشر چشمه ترجمه‌ی هوشنگ حسامی را از این نمایشنامه‌ی کوتاه تهیه و منتشر نموده است.

کتاب صلیب سرخ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی، مطالعه‌ی نمایشنامه و دوستداران تئاتر را به خواندن این نمایشنامه دعوت می‌کنیم. همچین اگر به روایت‌های انتزاعی و مونولوگ‌های جذاب علاقه‌مند هستید، می‌توانید از خواندن این کتاب لذت ببرید.

با سام سپارد بیشتر آشنا شویم

سام شپارد (Sam Shepard) بازیگر، نمایشنامه‌نویس، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی بود که در سال 1943 چشم به جهان گشود. فعالیت حرفه‌ای او نیم قرن به طول انجامید و در این مدت افتخارات و جوایز بسیاری را نصیب خود کرد. شپارد 10 مرتبه موفق شد جایزه‌ی Obie را برای نویسندگی و کارگردانی از آن خود کند. او در دوران حیات خود 58 نمایشنامه و چندین کتاب داستان کوتاه، مقاله و خاطره نوشت. شپارد در سال 1979 به خاطر نگارش نمایشنامه‌ی کودک مدفون موفق به کسب جایزه‌ی پولیتزر شد. او همچنین در سال 1983 به عنوان نامزد جایزه‌ی اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ایفای نقش خلبان چاک یگر در فیلم The Right Stuff انتخاب شد. سام شپارد در سال 2009 جایزه‌ی تئاتر PEN/Laura Pels را به عنوان یک نمایشنامه‌نویس چیره‌دست آمریکایی دریافت کرد. مجله‌ی نیویورک از شپارد به عنوان «بزرگترین نمایشنامه‌نویس آمریکایی نسل خود» یاد کرد. «روزهای بهشت»، «پرونده‌ی پلیکان» و «خواب خوب بهشت» عناوین برخی از آثار منتشرشده‌ی سام شپارد هستند. او در سال 2017 چشم از جهان فروبست.

در بخشی از کتاب صلیب سرخ می‌خوانیم

جیم: [از بالاوپایین‌ پریدن دست مى‌کشد.] حالا یه رخت‌خواب تمیز دارم، درسته؟ یه تخت عوض‌ شده. جدید، تروتازه، سفید، با ملافه‌هاى تمیز وارداتى از شهر. یه بالش نرم و راحت و یه روتختى تازه‌شسته‌شده. تضمینى، بدون شپشک و تخم شپشک و شپش و رِشک و ساس. تضمینى، با بوى خوش و پاک. همه‌ش مال منه، تو هم دیگه مجبور نیستى حتى رخت‌خواب قدیمى من رو عوض کنى. جالب نیست؟ حالا دیگه مجبور نیستیم بریم شهر. مى‌تونیم این‌جا بمونیم و ورجه‌وورجه کنیم.

خدمت‌کار: آره. [بلند مى‌شود و شروع مى‌کند به عوض‌کردن ملحفه‌هاى تخت سمت راست.] من هم از پا افتادم.

جیم: دارى چى ‌کار مى‌کنى! ول‌ کن اون تخت رو! تمومش کن!

خدمت‌کار: این دیگه مال تو نیست. یادت رفته؟ همین الان عوض کردیم. اونى که روش وایستادى مال توئه. مى‌دونى که، دو تاش مال تو نیست. حالا تصمیم بگیر.

جیم: مهم نیست. ولش کن! تو هم مى‌گیرى ها!

خدمت‌کار: تو خیلى خودخواهی، مگه نه؟ فراموش کردى که یه کس دیگه توی این رخت‌خواب مى‌خوابه. ممکنه دلش نخواد شپشک بگیره.

جیم: اون اهمیت نمى‌ده!

خودش را به شکم روى تخت مى‌اندازد و سرش را به‌ طرف تماشاگران مى‌گیرد. خدمت‌کار به تعویض ملحفه‌ى تخت سمت راست ادامه مى‌دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صلیب سرخ
نویسنده
مترجمهوشنگ حسامی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات30
زبانفارسی
شابک978-600-229-630-6
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صلیب سرخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صلیب سرخ

برای دریافت کتاب صلیب سرخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.