معرفی و دانلود کتاب پرتره‌ یک زن

عکس جلد کتاب پرتره‌ یک زن
قیمت:
32000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرتره‌ یک زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرتره‌ یک زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرتره‌ یک زن

کتاب پرتره‌ یک زن نمایشنامه‌ای درگیر کننده و جذاب به قلم میشل ویناور است که داستان رسیدگی به پرونده‌ی یک زن قاتل در دادگاه را به تصویر می‌کشد.

دربارۀ کتاب پرتره‌ یک زن:

سوفی دخنر جوانی است که معشوق سابق خود را کشته است. دادگاهی برای رسیدگی به ارتکاب قتل او تشکیل می‌شود. هر کدام از شخصیت‌های نمایشنامه از زاویه‌ای متفاوت، رویدادها و اتفاقات داستان را تشریح کرده و تصویری خاص از این زن ارائه می‌دهند. روایاتی که شخصیت‌های نمایشنامه‌ی پرتره‌ یک زن (Portrait of a Woman) ارائه می‌دهند هیچکدام شرح واحدی از شخصیت اصلی نمایشنامه یعنی سوفی به شما عرضه نمی‌کنند.

اظهارات شخصیت‌های نمایشنامه همچون یک معما و قطعات یک پازل کنار هم قرار می‌گیرند تا یک پرتره نهایی از سوفی در ذهن شما ایجاد شود. روند صحنه‌سازی میشل ویناور (Michel Vinaver) به گونه‌ای است که ذهن شما به طور مداوم بین نظرات، حدس و گمان‌ها و موقعیت‌های مختلف شناور شده تا روند داستان را تا انتها دنبال کنید.

دربارۀ مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل، مجموعه‌ای خاص و ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمۀ دوباره‌ای از نمایش‌نامه‌هایی خواهد بود که از هر لحاظ ترجمۀ دوبارۀ آن‌ها ضروری بود. این مجموعه تا جای ممکن تلاش می‌کند تا تأکیدش را بیشتر بر خصوصیت اجرایی یک متن نمایشی قرار دهد تا ادبیات آن و از این طریق به نیازهای اجرایی متن‌های نمایشی پاسخ دهد.

یکی از هدف‌های اساسی این مجموعه معرفی جهان‌های متفاوت نمایشی خواهد بود، جهان‌هایی که تا به حال به روی مخاطبان ایرانی باز نشده‌اند یا سیاست‌های فرهنگی خاص، جلوی باز شدن آن‌ها را گرفته است. این مجموعه به این دلیل که حداکثر آثار نمایشی را پوشش دهد، به بخش‌های کوچک‌تری مثل کلاسیک‌ها، کلاسیک‌های مدرن، آمریکای لاتین، بعد از هزاره، چشم‌انداز شرق، نمایشنامه‌هایی ایرانی، نمایشنامه‌های آمریکایی و نمایشنامه‌های اروپایی تقسیم شده است. جهت درک بهتر و بیشتر مخاطب از دنیای نویسنده و متن او، هر نمایشنامه همراه با یک مقاله یا نقد خواهد بود.

کتاب پرتره‌ یک زن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی به ویژه نمایشنامه‌های فرانسوی پیشنهاد می‌شود.

میشل ویناور را بیشتر بشناسیم:

میشل نمایشنامه‌نویس و دراماتورژ برجسته‌ی فرانسوی است که در دهه 50 میلادی شروع به نوشتن نمایشنامه کرد. مونتاژ کلام و قلم خاص در دیالوگ‌نویسی، از مشخصه‌های اصلی آثار ویناور است که سبب متمایز شدن او از بسیاری از نمایشنامه‌نویسان هم عصر خودش شد. او از جمله نخستین نمایشنامه‌نویسان معاصری فرانسوی به شمار می‌آید که آثارش فرم‌گرا و پسا-بکت محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب پرتره‌ یک زن می‌خوانیم:

رئیس دادگاه: روایت امروز شما چیست؟
سوُفی: روایت نیست جناب رئیس
بله من می‌خواستم در اون لحظه هر دومون رو بکشم
من خیال داشتم او را با خودم به‌سوی مرگ بکشونم هر دو با‌هم
جناب لوبه: پس دیگر ادعا نمی‌کنید که بِرژُره را تصادفاً به قتل رسانده‌اید؟
سوُفی: نه
جناب لوبه: پس به پلیس دروغ گفته بودید؟
سوُفی: بله
جناب لوبه: باز هم امروز خشمگین می‌شوید اگر ما ذره‌ای دربارۀ گفته‌های شما تردید داشته باشیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرتره‌ یک زن
نویسنده
مترجمزیبا خادم حقیقت
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-622-6401-10-4
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
32000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرتره‌ یک زن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرتره‌ یک زن

برای دریافت کتاب پرتره‌ یک زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.