معرفی و دانلود کتاب صوتی آتش به اختیار

عکس جلد کتاب صوتی آتش به اختیار
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آتش به اختیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آتش به اختیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آتش به اختیار

کتاب صوتی آتش به اختیار رمانی نوشته شده توسط محمدرضا بایرامی با موضوع دفاع مقدس است. در این رمان، دسته‌ای سرباز پس از یک عملیات سنگین، مسیر بازگشت به قرارگاه خود را گم می‌کنند. همه به دنبال پیدا کردن راه می‌گردند، اما هرچه می‌روند به جایی نمی‌رسند و گرمای هوا و خط محاصره‌ی دشمن آن‌ها را تهدید می‌کند...

درباره‌ی کتاب صوتی آتش به اختیار

محمدرضا بایرامی یکی از نویسندگان برجسته‌ی معاصر است که داستان‌های متعددی را در حوزه‌ی دفاع مقدس نوشته است. او از سنین نوجوانی، نوشتن داستان را شروع کرد و حتی اولین قصه‌ای را که نوشت برای یکی از برنامه‌های رادیویی ارسال کرد. خوانده شدن این قصه از رادیو، باعث شد علاقه‌ی محمدرضا بایرامی به داستان‌نویسی تثبیت شود. او در سال 1366 و به عنوان سرباز به جبهه اعزام شد. تجربیات او در جبهه، پایه و اساس رمان صوتی آتش به اختیار شدند و محمدرضا بایرامی نوشتن این رمان را از 1368 شروع کرد؛ اما چون می‌خواست این رمان، بهترین اثرش باشد، نزدیک به 20 سال روی آن کار کرد و در سال 1389 بود که رمان آتش به اختیار برای اولین بار منتشر شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آتش به اختیار

ماجرای رمان آتش به اختیار، روایتگر دسته‌ای از سربازان است که در روزهای آخر جنگ و بعد از انجام یک عملیات سنگین، راه بازگشت به قرارگاه را گم می‌کنند. داستان از دید سربازی روایت می‌شود که آرزوی نویسنده شدن دارد و همیشه می‌خواسته داستان و خاطرات اجداد با شکوهش را بنویسد. این سربازان برای اینکه بتوانند سختی‌های راه را تحمل کنند، خاطرات مشترک خود از دوران سربازی و همینطور خاطراتی در مورد زندگی‌شان را برای هم تعریف می‌کنند و داستان به همین علت گویی در زمان عقب و جلو می‌رود. هر خاطره‌ای که تعریف می‌شود، نکات جدید و متفاوتی را برای سربازان روشن می‌سازد.

انتخاب نام «آتش به اختیار» بر این رمان، توجه و تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته است. این اصطلاح نظامی که در موقعیت‌های حساس به کار برده می‌شود به نوعی نشان‌دهنده‌ی آشفتگی و به‌هم‌ریختگی است و از نظر نویسنده، بار کلی داستان را بر دوش می‌کشد.

کتاب آتش به اختیار، توسط انتشارات نیستان منتشر شده و نسخه‌ی صوتی این کتاب را همین انتشارات به گویندگی محسن خدری تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب آتش به اختیار

  • رمان «آتش به اختیار» شاهد تقابل شخصیت‌هاست و شاید به‌نوعی متفاوت به اعتراض می‌پردازد. (فیروز زنوزی جلالی، نویسنده و منتقد ادبی)
  • نام «آتش به اختیار» که محمدرضا بایرامی برای این اثر برگزیده، به سرنوشت افراد بازمی‌گردد؛ درواقع سردرگمی و بلاتکلیفی این افراد تداعی‌کننده سرنوشت آن‌ها در آینده است. (کامران پارسی‌نژاد، نویسنده)
  • ترکیب و نام اثر هوشمندانه است؛ به‌این‌دلیل با پایان جنگ نشان می‌دهد که نگاه رمان، انتقادی است؛ زیرا با پایان جنگ و امضای قرادادها سربازان بلاتکلیف می‌مانند. (علی‌الله سلیمی، نویسنده)

کتاب صوتی آتش به اختیار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های دفاع مقدس و به رمان‌های ضدجنگ علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی آتش به اختیار به شما توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی آتش به اختیار می‌شنویم

گفت:

- خالی هستند که هستند. به شما چه ربطی دارد؟ شما فقط باید سر جای خود بنشینید.

و گویا همان وقت بود که حمید گفت:

- اذیت نکن سرکار جان احمد. توی این ممکلت کی سر جای خودش نشسته که ما دومیش باشیم؟

و آن موقع، آن‌ها نمی‌شناختند او را. چرا که از گروهان دیگری بود و زیاد همدیگر را نمی‌دیدند. شاید توی رژه به هم بر می‌خوردند گاهی و در همان وقتی که گروهان‌ها از مقابل یا کنار هم می‌گذشتند و یا در سالن سینما یا صف حمام. و حالا چند نفری دوره‌اش کرده بودند و همه هم زبان می‌ریختند و هرچه در چنته داشتند رو می‌کردند. تا بلکه با قدرت چانه‌زنی، از رو ببرندش و شاید او هم این را احساس کرده. چون بلافاصله، فاصله‌اش را یادآور شد و این را که نمی‌توان امیدی بست بهش و یا طمعی کرد به کوتاه آمدنش.

- سرکار خودتی. من فقط مأمور قطارم و به وظیفه‌ام عمل می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
6 دقیقه
بخش اول
58 دقیقه
بخش دوم
58 دقیقه
بخش سوم
60 دقیقه
بخش چهارم
65 دقیقه
بخش پنجم
58 دقیقه
بخش ششم
58 دقیقه
بخش هفتم
43 دقیقه
بخش هشتم
44 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آتش به اختیار
نویسنده
راویمحسن خدری
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آتش به اختیار

حسین تبریزی
۱۴۰۲/۹/۲۲
افتضاح. کاش نمیخریدم. ازنویسنده محبوب و قوی آن بعید بود. کاش نویسنده‌اش کسی دیگری بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آتش به اختیار

برای دریافت کتاب صوتی آتش به اختیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.