معرفی و دانلود کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان

عکس جلد کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان
قیمت:
۴۰۵۰۰ ۲۸,۳۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان

کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان مجموعه‌ای متشکل از چند قصه‌ی کوتاه درباه‌ی اساطیر و خدایان یونانی‌ست. نویسنده‌ی این کتاب مایکل وست نام دارد. قصد او از نگارش اثر حاضر، چنانچه در مقدمه‌ی کار بیان شده، آشنا ساختن مخاطبین نوجوان با گنجینه‌های جذاب فرهنگ باستان بوده است.

درباره کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان:

امروزه در همه جای دنیا، اسطوره‌شناسی یک شاخه‌ی مستقل از دانش به شمار می‌رود. سوای آن، حیطه‌های گوناگون علوم انسانی از قبیل جامعه‌شناسی، روانشناسی و تاریخ نیز، هر یک به سهم خود مراوداتی گسترده با جهان اسطوره دارند. حال ممکن است این پرسش در ذهن ایجاد شود که راز اهمیت اساطیر در چیست؟ به عبارتی، چه چیز باعث می‌شود آنها را صرفاً مشتی قصه که به دوران کودکی بشر تعلق دارند، نپنداریم؟ در پاسخ، عموماً چنین گفته می‌شود که اسطوره‌های یک ملت، کلید فهم روحیات و ذهنیات آن ملتند. فی‌المثل برای شناخت ویژگی‌های برجسته‌ی فکری و فرهنگی مردمان یهود، نخستین منبع، اسطوره‌های این قوم است که صورت مدون آن در کتاب مقدس آمده. و یا شناخت ذهنیت ایرانیان در طول تاریخ، در گرو شناخت اساطیر آنهاست که در منابع زرتشتی، و یا در کتاب عظیم شاهنامه گرد آمده است.

با این حال این پاسخ نابسنده است. صدالبته که اسطوره‌های ملل به ما در شناخت تاریخ و فرهنگ آن ملل یاری می‌رسانند، اما فراتر از آن، خود نیز می‌توانند حاوی بارقه‌هایی از حقیقت باشند؛ یعنی اهمیت اسطوره فقط در این نیست که بر اطلاعات ما درباره‌ی فلان قوم و بهمان فرهنگ می‌افزاید، بلکه به طور مستقل می‌تواند منبعِ بصیرت باشد. زیرا، اسطوره در بهترین تعریفی که می‌توان از آن ارائه داد، بازنماییِ ژرف شیوه‌ای از در جهان‌ بودن، شیوه‌ای از زیستن، شیوه‌ای از اندیشیدن و پاسخ گفتن به سوالات، و در نهایت، شیوه‌ای از «حس کردنِ امور» است. بنابراین، زمانی که ما اسطوره‌های مصری، بین‌النهرینی و یا چینی را می‌خوانیم، یاد می‌گیریم که دنیا را از نظرگاهی متفاوت نگاه کنیم، و از این طریق، چه بسا که حقایقی را نیز کشف کنیم.

در کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان (Stories of the Greek Heroes) این فرصت برایتان مهیا گشته که گشت‌وگذاری کوتاه در یونان باستان داشته باشید، و در جنگ‌ها و بزم‌های خدایان و نیمه‌خدایانی چون تسئوس، آتلانتا و مدیوسا حضور یابید. البته بر کسی پوشیده نیست که اساطیر یونانی بسیار پرتعدادتر از آن‌اند که از فهرست کتاب حاضر برمی‌آید؛ با این حال باید گفت که همین کثرت، لزوم فراهم آمدن گزیده‌هایی نظیر کتاب آتلانتا را توجیه می‌نماید. با این توضیحات مختصر، از شما دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی اثر حاضر به قلم مایکل وست (Michael Philip West) باشید.

کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان مناسب چه کسانی است؟

اثری که پیش رو دارید در اصل برای مخاطبین نوجوان نوشته شده است. با این حال، ما یقین داریم که مطالب آن برای بسیاری از بزرگسالان نیز جالب توجه خواهد بود.

با مایکل وست بیشتر آشنا شویم:

او معلم، استاد زبان و اسطوره‌شناسی انگلیسی بود که در سال 1888 دیده به جهان گشود و به سال 1973 چشم بر دنیا فرو بست. وست در زمینه‌ی تاریخ و فرهنگ تحقیقات قابل توجهی داشت، و به همین جهت نیز بارها در میانه‌ی قرن اخیر به سرزمین هندوستان سفر کرد. از او چندین و چند کتاب گوناگون به انتشار رسیده، که متأسفانه بیشترشان هنوز به فارسی ترجمه نشده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان می‌شنویم:

مردان ثروتمند خندیدند و گفتند: «ها ها! تو چه چیز می‌توانی هدیه بیاوری؟» پرسیوس آنچه را که در خواب دیده بود به یاد آورد و گفت: «من می‌توانم سر مدیوسا را بیاورم.» شاه و مردان ثروتمند با صدای بلند به این حرف خندیدند. آنها همه مدیوسا را می‌شناختند و خبر داشتند که مدیوسا از تمام افکار پلید مخوف‌تر است.

آنگاه شاه پرسید: «تو این را گفتی؟ تو گفتی سر مدیوسا را برای من می‌آوری؟ پس برو و وقتی برگرد که آن را آورده باشی.»

«او برخواهد گشت.» فکر شاه این بود. چون می‌دانست مردانی که به چهره‌ی مدیوسا نگاه کرده‌اند تبدیل به سنگ شده‌اند. «پرسیوس خواهد رفت و تبدیل به سنگ خواهد شد و هرگز برنخواهد گشت.» سپس همه خندیدند.

پرسیوس رفت و کنار دریا ایستاد. با خودش فکر کرد، شاه خیلی خوشحال است...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
سر مدیوسا
36 دقیقه
تسئوس
8 دقیقه
بئوسیس و فیلمون
9 دقیقه
سیکلوپ یک چشم
9 دقیقه
آتلانتا
11 دقیقه
اورفئوس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان
نویسنده
مترجممحمدعلی عبدالملکی
راویمریم رحیمی، بهرام سروری نژاد
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۴۰۵۰۰ ۲۸,۳۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان

الی روحی
۱۴۰۱/۱۰/۱
باسلام
به قول دوستان داستان‌های جالبی بود.
آیا این افسانه‌ها واقعی ان؟!!
لوتوس مرداب
۱۴۰۱/۹/۲۸
بعضی از داستان‌ها خیلی کوتاهن
حسین ساکی پور
۱۴۰۱/۱/۲
عالی من که خیلی خوشم اومد
Hamid Rafie
۱۴۰۰/۱۰/۵
خیلی دلنشین و شیرین بود لذت بردم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان

برای دریافت کتاب صوتی آتلانتا: شش داستان کوتاه از اساطیر یونان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.