معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه
قیمت:
۳۱۰۰۰ 21700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه نوشته مهدی آذر یزدی از مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، دربردارنده‌ی 25 داستان زیبا و آموزنده است.

کلیله و دمنه (Kalila and Demna) اثری ادبی و اخلاقی است که از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین متون ادبیات جهان بشمار می‌رود و تاکنون به بسیاری از زبان‌های مختلف جهان ترجمه شده است.

کتاب کلیله و دمنه تقریبا در 2000 سال پیش به زبان هندی قدیم نوشته شده و بعد به دستور انوشیروان به زبان پهلوی ترجمه شده است. بیشتر داستان‌های این کتاب از زبان حیوانات ساخته شده و منظور نویسنده این بوده که مخاطب کتاب همین‌‌طور که داستان و افسانه می‌‌شنود، دستورات اخلاقی و رازهای زندگی را نیز بیاموزد. متن فارسی کلیله و دمنه سخت است و کلمه‌های عربی زیادی در آن وجود دارد که خواندن آن را برای کودکان و نوجوانان مشکل می‌کند.

کلیله و دمنه بنابر برخی روایت‌های تاریخی، از نخستین متون داستانی به زبان فارسی است. در تاریخچه این اثر گفته شده که این کتاب در واقع تألیفی ‌است از چند اثر هندی که مهم‌ترین آن‌ها پنجه تنتره به معنی پنج فصل و به زبان سانسکریت است. محتوای کلیله و دمنه پندآموز است و به طور عمده پندهای آن در قالب حکایت‌هایی از زبان حیوانات نقل شده‌ است. نام این کتاب نیز از نام دو شغال با نام‌های کلیله و دمنه گرفته شده‌ است که بخش بزرگی از کتاب اختصاص به داستان این دو شغال دارد.

این کتاب برای نخستین بار از زبان سانسکریت به زبان پهلوی ترجمه شد که امروزه اثری از آن در دسترس نیست ولی ترجمه‌های موجود در این اثر از نظر محتوایی از نزدیک‌ترین ترجمه‌ها به زمان منتسب به خلق اثر توسط برزویه ‌است. با این حال پس از حمله اعراب به ایران، کتاب کلیله و دمنه توسط فردی به نام ابن مقفع به زبان عربی نیز ترجمه می‌شود و پس از آن به زبان‌های یونانی، ترکی، اسپانیایی، روسی و آلمانی.

این کتاب اما جدای از سرگذشت عجیب خود، از نظر محتوای داستانی بسیار شنیدنی است و به نوعی بیانگر اندیشه، علم و تفکر نسل بشر در قرن‌های بسیار گذشته است. آنچه از ترجمه‌های موجود از این کتاب بر می‌آید تالیف آن در 10 فصل است که با عناوین شیر و گاو، کبوتر و طوق‌دار، بوزینه و سنگ‌پشت، بی‌تدبیری، موش و گربه، بوم و زاغ، شاه و پنزوه، تورگ (شغال)، بلاد و برهمنان و شاه موشان و وزیرانش نوشته شده است و در هر یک از داستان‌های حکمت‌آمیز در مورد زندگی این حیوانات که بدل از برخی از انسان‌ها و شیوه زندگی آن‌هاست به چشم می‌خورد.

نگاه دقیق و ظریف و ارائه راهکارهای انسانی برای زیستی عالمانه و خردورزانه از مهم‌ترین ابزاری است که این اثر از آن‌ها برای ارتباط با مخاطبانش استفاده کرده است و لطافت بیان نویسندگان اصلی آن بوده که باعث شده تا امروز این داستان‌ها خواندنی و شنیدنی باشند و به آن‌ها رجوع شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه1
1 دقیقه
کلیله و دمنه
12 دقیقه
شکارچی دانش‌آموزان
12 دقیقه
خرگوش باهوش
18 دقیقه
کبوتر جهانگرد
13 دقیقه
روباه حیله‌گر
21 دقیقه
موش و زاغ و آهو
11 دقیقه
دوستی کبک و شاهین
11 دقیقه
داوری گربه
7 دقیقه
موش آهن‌خور
7 دقیقه
آدم خیالباف
11 دقیقه
خرچنگ و ماهی‌خوار
10 دقیقه
سنگ پشت پرحرف
8 دقیقه
شغال زیرک
7 دقیقه
کبوتر کم صبر
12 دقیقه
مرغ کارآگاه
16 دقیقه
شتر خوش‌باور
10 دقیقه
گربه پیرزال
6 دقیقه
نیش عقرب
4 دقیقه
احتیاط روباه
4 دقیقه
چشم بیمار
4 دقیقه
جواب طوطی
4 دقیقه
تربیت گرگ
4 دقیقه
اشتباه اردک
7 دقیقه
حاضرجوابی بلبل
8 دقیقه
دوستی خرس
5 دقیقه
گناه مرغ خانگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه
نویسنده
راوینیما کرمی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۳۱۰۰۰ 21700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

مبین فرهمند
۱۳۹۸/۴/۲۱
به احترام مرحوم آذر یزدی که حق بزرگی به گردن ادبیات کودک و نوجوان دارند دانلود کردم و تمام کتاب‌های صوتی ایشون رو دانلود کردم و هر شب برای فرزندانم پخش میکنم. ممنون
نیکا شهبازی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام
کتابی واقعا عالی است که داستان‌های زیبا و جالب و قشنگی دارد.
هر داستان برای من جذابیت خاصی داشت. کتاب کلیله و دمنه خیلی داستان‌های عالی داشت.
به نظر من داستان شغال زیرک، شکارچی دانش آموز و روباه حیله گر بهترین داستان‌های این کتاب هستند ولی همه‌ی داستان‌های این کتاب عالی و بعضی آموزنده هستند.
این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که من خیلی از آن خوشم آمد.
واقعا تشکر
مجتبی فلاح
۱۴۰۰/۴/۷
من عاشق این داستان هستم چقدر خوب که برای اموزش و تربیت بگذاریم دختر میگذاشتم از این سیک داستان‌ها خوشم میاد اما کم یود ولی اموزنده بود این مهم است که با این داستان کودکانمان را اگاه کنیم خدا استاد اذری یزدی را بیامرزد اما یک اثر خوب ازشون مانده بسیار خوب خوبه خوب ممنون🌹🪅🪅💙🧿😌🥰😘😇😇
سیدجعفر بوستانی
۱۴۰۱/۹/۲۵
سلام خدمت کتابراه و کتابراهی‌های عزیز، من از کودکی عاشق قصه‌های کلیله و دمنه بودم علی الخصوص نمایش‌های عروسکی که در برنامه کودک اوایل بعداز انقلاب در تلویزیون پخش می‌شد. بسیار آموزنده و عبرت آموز است. دخترم نه ساله‌ام تقریبا هرشب به قصه هاش گوش میکند و میخوابد. ما باید با تاریخ و ادبیات کهن خود آشنا باشیم. موفق باشید
محمد مهدی کشاورز
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
از دوران کودکی کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب استاد آذری یزدی یادگار مانده چه بهتر که برای تربیت فرزندان از این نوع قصه‌ها مانند کلیله و دمنه که در قالب داستان حیوانات که مورد علاقه کودکان است استفاده کرد.
خدا بیامرزدش
نیلیا مهران نیا
۱۳۹۸/۷/۱۶
عالیه، من برای دخترم دانلود کردم چون عاشق قصه‌های صوتی است، چه چیز بهتر از قصه‌های کلیله ودمنه، من هم با دخترم گوش میکنم
سیدسجاد یاری یاری
۱۳۹۸/۷/۱۵
کتابنامه صوتی واقعا میتواند راهی جدید در راه مطالعه کردن برای تشنگان کتاب و کتاب خوانی به وجود بیاورد
منیره حسینلو
۱۳۹۸/۹/۲۵
خیلی خوب بود، فرزندم خیلی دوست داره. خود من را هم میبره به خاطرات زمانی که قصه‌های ظهر جمعه را گوش میدادیم
hamid Kazme
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
با سلام و احترام
ممنون از همه کسانی که در تدارک این کتاب صوتی تلاش کردند و این گنج باستانی و تاریخی را عرضه کردند.
دوستی گفته بودند سرعت پخش زیاد است و در برنامه انگار سرعت قابل تنظیم است.
۱۳۹۹/۵/۱
با توجه به تشکر رهبر انقلاب اسلامی از مرحوم اذر یزدی در مورد این کتاب، و اینکه کتابی است که آقا برای فرزندان خود میخواندند در زمان طاغوت، لازم دونستم منم برای پسرم بخونمش
لیلا دوستانی
۱۳۹۷/۸/۲۹
صدا عالی هست ولی کمی با عجله صحبت می‌کنند کاش کم آروم‌تر میخواند قصه را
راشین ورشوئی
۱۴۰۲/۵/۳
پسرم عاشق داستان‌های این کتابه و چون صوتی هست خیلی براش لذت‌بخش تره و شبها قبل خواب چشمهایش را می‌بندد و به داستان‌های این کتاب گوش میکنه گویندگان بسیار عاااالی هستن
Debora
۱۴۰۱/۵/۹
کتاب فقولعاده‌ای بود. هم صدای گوینده هم داستانها جالب و جذابو اموزندست. کتابهای اقای آذر یزدی برای آموزش کودکان واقعا مفید و کاربردیه. ممنون از کتابراه
هاجر رمضانی
۱۴۰۰/۵/۱۵
کتاب کلیله و دمنه نیاز به شرح و صف ندارد. چونکه تمامی عزیزان به آن واقف‌اند. لیکن از کتابراه، به دلیل تولید و نشر صوتی این اثر ارزشمند، سپاسگذارم.
راز زارع
۱۴۰۰/۴/۲۷
بسیارعالیست... کتاب اقای مهدی اذریزدی برایه بچه‌ها بسیار اموزنده و جالب است.... خدا بیامرزدش... امیدوارم والدین دیگر هم برایه فرزندانشان دانلود کنند....
مشاهده همه نظرات 130

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.