معرفی و دانلود کتاب صوتی آقادار

عکس جلد کتاب صوتی آقادار
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آقادار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آقادار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آقادار

روایتی لطیف از عشق، مرگ و ایمان! کتاب صوتی آقادار نوشته‌ی مریم سمیع زادگان به ماجراهای پیرمردی می‌پردازد که متولی امامزاده‌ای در یکی از روستاهای خیالی شمال کشور است. ملاسلیمان که بعد از فوت همسرش تنها شده روزگارش را به مرور خاطرات می‌گذراند و به این وسیله داستانی عاشقانه را با ما درمیان می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی آقادار

داستان زیبای آقادار زندگی متولی یک امامزاده گمنام را روایت می‌کند. ملاسلیمان، پیرمردی سالخورده، ساکن یکی از روستاهای شمال ایران است که هیچ خانواده‌ای ندارد و تنها دلخوشی‌اش مرور خاطرات همسری است که فرشته‌ی مرگ آن‌ها را از هم جدا کرده. مریم سمیع زادگان ماجرای کتاب صوتی آقادار را بدون هیچ عجله‌ای آغاز می‌کند تا گوشه‌گوشه‌ی دنیای نه‌چندان بزرگ سلیمان را درک کنیم. شاید ابتدا دلیل رجوع راوی به گذشته را درک نکنید اما از شما می‌خواهیم به قصه‌پردازی پرجزئیات نویسنده دل بسپارید؛ چون که پرهیز از عجله، ذات مشترک داستان‌هایی است که شخصیت‌هایشان فرازوفرود زندگی را در آغوش طبیعت تجربه می‌کنند.

رمان آقادار با روایت زندگی ملاسلیمان گوشه‌هایی از فرهنگ ایرانی را به تصویر می‌کشد. افرادی که به زیارت امامزاده می‌آیند گاه سلیمان را نادیده می‌گیرند، اما بیشتر آن‌ها که حاجتمندند همصحبتی با او را غنیمت می‌شمرند. همه می‌دانند ملای این روستا امانتدار است و دلسوز، اگر هم ندانند مهر این پیرمرد محجوب خیلی زود به دلشان می‌نشیند و ناگهان می‌بینند غریبه‌ای را در رنج‌های زندگی‌شان شریک کرده‌اند. سلیمان هم که از روزهای ابتدایی خدمتش خوب می‌دانست انسان درمانده پیش از هرچیز نیازمند گوشی شنواست، پای صحبت آن‌ها می‌نشست اما اکنون دیگر خبری از نشاط گذشته نیست.

ملا سلیمان، این سنگ صبور روستا امروز خود حاجتمندی است که غم مرگ همسر کمرش را خم کرده و مشتاقانه انتظار اجل را می‌کشد. شاید هنوز هم وقت دیدن زائری از لحظه‌ای کنجکاو شود و بخواهد سوالی از مسافر بپرسد، اما دوری یار دیگر توانی برای همدردی باقی نگذاشته. راوی کتاب صوتی آقادار با شکیبایی وظایفش را در جایگاه متولی انجام می‌دهد ولی خوب می‌داند دعایی جز رفتن به سرزمین باقی ندارد زیرا پس از هجرت محبوب، انگیزه‌ای برای زندگی در وجودش نمی‌یابد.

پیرمردِ تنها ضمن تماشای رفت‌وآمد زائران خاطراتش را مرور می‌کند که گاه لبخند به لبش می‌آورند و گاه اشک به چشمانش، اما شگفت‌انگیزتر از همه رازهایی است که در گذشته‌ی سلیمان پنهان شده. خادم امامزاده خود صاحب اسراری است که فاش شدن آن‌ها را خوش نمی‌دارد و کشفشان می‌تواند حتی زیرک‌ترین شنوندگان را حیرتزده کند. در انتها باید گفت این داستان زیبا توسط انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رسیده و نشر صوتی آوانامه تولید نسخه‌ی گویای آن را به عهده داشته است.

کتاب صوتی آقادار مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این رمان به تمام افرادی که از داستان‌های فارسی معاصر لذت می‌برند پیشنهاد می‌شود.

با مریم سمیع زادگان بیشتر آشنا شویم

این نویسنده ایرانی، متولد 1350 در تهران است. او که در رشته‌ی زبان و ادبیات آلمانی فارغ‌التحصیل شده و در یک آژانس هواپیمایی مشغول به کار بود اما دلبستگی به داستان‌نویسی، مریم سمیع زادگان را به این حوزه کشاند. «من رعنا هستم» و «دو کوچه بالاتر» دو رمان دیگر او هستند اما سمیع زادگان با داستان‌های کوتاه به دنیای ادبیات پای نهاد و کتاب «حاجی‌نرگس»، مجموعه‌ای از آثار او در این قالب است.

جالب است بدانید مریم سمیع زادگان با کتاب «سال کلاغ» نویسندگی برای نوجوانان را نیز به کارنامه خود اضافه کرد و هم‌اکنون با روزنامه‌ی شهروند، مجله‌ی همشهری و مجله‌ی کرگدن همکاری دارد.

در بخشی از کتاب صوتی آقادار می‌شنویم

ملا از زیر خرپشته مشتی ذغال ریز برمی‌دارد و آتش‌گردان را پر می‌کند. از پیت کج‌وکوله‌ی پای دیوار دو قطره نفت می‌ریزد روی ذغال‌ها و کنار سکوی سیمانی وسط حیاط می ایستد. شروع به گرداندن آن می‌کند. دستش قوت ندارد، آتش‌گردان بی‌رمق می‌چرخد و گاهی از مدار خارج می‌شود. ملا طاقت ندارد صبر کند تا ذغال‌ها رنگ عوض کنند و شعله بگیرند. منقل کوچک را پر می‌کند و روی آن کمی اسپند می‌ریزد. دانه‌های اسپند چشمکی می‌زنند و بی‌سروصدا روی ذغال آرام می‌گیرند. ناگهان یاد خواب دیشبش می‌افتد.

جواهر همان جای همیشگی، پای دیوار ته باغ چادر سیاه را کشیده بود روی سرش. مثل کسی که سر قبر آشنایی نشسته باشد آن زیر مچاله شده بود. یک دسته گل وحشی روی خاک خیس ول بود. باد هوهو می‌کشید اما هیچ برگی نمی‌جنبید. ملا رفت جلو و دستش را روی شانه جواهر گذاشت و با صدای لرزان از سر ضعف پرسید: «یکهو کجا رفتی زن؟ چه گفتم که رنجیدی و خانه و زندگی‌ات را رها کردی؟ قرارمان این نبود...» جواهر چادر را از روی صورت کنار زد و با خشم به ملا نگاه کرد. با غیض گفت: «از خودت بپرس مرد، تو سلیمانی! تو همه‌چیزدانی!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
15 دقیقه
بخش سوم
35 دقیقه
بخش چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم
19 دقیقه
بخش ششم
36 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
25 دقیقه
بخش نهم
26 دقیقه
بخش دهم
22 دقیقه
بخش یازدهم
49 دقیقه
بخش دوازدهم
25 دقیقه
بخش سیزدهم
28 دقیقه
بخش چهاردهم
18 دقیقه
بخش پانزدهم
22 دقیقه
بخش شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آقادار
نویسنده
راویمریم سمیع زادگان
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای تندیس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آقادار

منصوره الوند آذری
۱۴۰۲/۳/۲۰
روایت دیگه‌ای از عشق و دوست داشتن و همینطور عقاید و سنن که ریشه در مذهب ما داره. آقا دار امامزاده‌ای در خطه شمال که هر حاجتی را از این امامزاده میخواستنن.
ننه ریحان شخصیت بعدی داستان که از دخترش که قصد خوانندگی داشت و فرار کرد از این روستا و پسرش که ناخلف بود و عیاش به سطوح اومده بود طلب مرگ میکرد
خوانش راوی رو دوست داشتم شیرین و شیوا بود
مرد قصه از خانواده ثروتمند و متفاوت اززندگی اکنونش
مانا
۱۴۰۲/۳/۲۹
من در گزینش کتاب به موضوع داستان و صدای راوی خیلی توجه میکنم این کتاب صوتی ماجرای تنهایی مردی را روایت میکند که مدام به گذشته و حال سفر میکند و از زندگی شخصی خودش و بعضی از مردم محل زندگی خودش صحبت میکند به نظر من هم موضوع بکر و تازه و فوق العاده زیبایی داشت هم قشنگ روایت شده بود و قابلیت چند دفعه شنیدن را هم دارد. ممنون
معصومه فرزانه
۱۴۰۲/۵/۳۰
یک بار این کتاب رو خوندم و یکبار هم صوتیش رو گوش دادم.. با مش سلیمون هرروز منتظر زایر جدیر و یک داستان جدید بودم. عالی و دوست داشتنی
فاطمه زینالی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
راوی زیبا و روان خواند، داستان تازه و بکر بود و شبیه بقیه داستان‌ها نیست ولی خیلی برای من دلگیر بود و البته قشنگ.
m salimi
۱۴۰۲/۲/۹
خیلی معمولی بود و جذابیت خاصی برای من نداشت
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آقادار

برای دریافت کتاب صوتی آقادار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.